Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πάχος ασφαλτικών στρώσεων


Recommended Posts

-Οι αυλακωσεις δημιουργουνται αν το παχος του ασφαλτομιγαμτος ειναι αρκετα μεγαλο και η ασφαλτος δνε εχει το σωστο μετρο ελαστικοτητας...

 

-Ρηγματωσεις δημιουργουνται αν το "συστημα" βαση-υποβαση δεν ειναι καλα συμπιεσμενο ή δεν εχει το καταλληλο παχος ή δεν εχει τα καταλληλα χαρακτηριστικα

 

-Καθιζησεις δημιουργονται οταν η στρωση εδρασης (εδαφος ή εξυγιανση) δεν εχει το καταλληλο παχος, ή δεν εχει συμπιεστει καλα ή δεν εχει καταλληλα χαρακτηριστικα...

 

 

Με τα παραπανω δεδομενα ΕΠΙΜΕΝΩ οτι ειναι καθαρα θεμα κακου υλικου-κακης διαστρωσης του ασφαλτομιγματος...

Link to comment
Share on other sites

Η Α245 είναι σαφέστατη ως προς την διαδικασία παραγωγής, τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν για κάθε εργασία (επάλειψη, ανάμειξη, διάστρωση κλπ), τα όρια θερμοκρασίας και υγρασίας του αδρανούς, την διαδικασία εργασίας σε περίπτωση μη πλήρωσης των απαιτήσεων...

 

Οπότε δεν έχει τόσο νόημα η συζήτηση επί της διαδικασίας. Απ' την άλλη, το ότι είναι τόσο λεπτομερής η Α245 σημαίνει ότι εύκολα μπορεί κάπου να την παραβιάσεις...

 

Το θέμα έχει δύο πτυχές:

- Για τον κύριο του έργου να δειχθεί ότι δεν εφαρμόστηκε σωστά η ΠΤΠ Α245 και η μελέτη.

- Για τον ανάδοχο να δειχθεί ότι ο προδιαγεγραμμένος τύπος οδοστρώματος είναι ακατάλληλος για κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. (γιατί τόση εμμονή με το πάχος; )

 

Μπορεί εν τέλει να συμβαίνουν και τα δύο ταυτόχρονα...

 

- Η Τεχνική Έκθεση της μελέτης δεν αναφέρεται στον κυκλοφοριακό φόρτο σχεδιασμού;

- Δες τα πρότυπα που αναφέρει η μελέτη και αν αναφέρεται σε αυτά ο κυκλοφοριακός φόρτος.

- Η γενική τεχνική γνώση λέει ότι η ανάμειξη επί της οδού δεν δίνει καλής ποιότητας μείγμα... Βρες το γραμμένο σε έγγραφα (όπως η εγκύκλιος που παρέθεσα).

 

Ο αντίλογος που θα αντιμετωπίσεις (όπως ήδη αναφέρθηκε) θα προσβάλει το έργο σου:

- Τήρησες την Α245;

- Αν ληφθούν δείγματα από το έργο σου θα είναι αποδεκτά;

 

Προφανώς θα καταλήξετε σε παζάρι...

 

 

Υ.Γ: Τα οδοστρώματα ανοικτού τύπου παρουσιάζουν βλάβες που διαφέρουν ως προς την μορφή σε σχέση με αυτές που εμφανίζονται στα συμβατικά οδοτρώματα που όλοι γνωρίζουμε.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε Τερρυ

μήν συγχέχειςτήν Π.Τ.Π. Α245 μέ τήν Α260 καί 265.

Η 245 είναι ο τρόπος πού κάνανε οι παπούδες μας τούς δρόμους, εγώ θυμάμαι ακόμα τόν δικό μου δηλαδή.

Η παρασκευή είναι εργοταξιακή , δέν γίνεται σέ φούρνο.

Παίρνεις χαλίκι 5 εκ τό <βάφεις> μέ πετρελαικό χρησιμοποιώνας φινισερ τό μεταφέρεις στό έργο, τό στρώνεις μέ γκραιντερ, τό πατάς, τό ξαναβάφεις μέ πετραλαικό( συγκολλητική) , ρίχνεις ψηφίδα ( σφραγιστική) καί τό ξαναπατάς.

Εννοείτε ότι έχεις ρίξει επάλλειψη στό 3Α πρίν τό στρώσης.

Οπως λέει καί ο συνάδελφος πιό πάνω χρηιμοποιείτε μόβο σέ απομακρυσμένα νησιά, όπως αυτά πού δουλέυω.

Εννοείτε ότι είμαι καλλυμένος από εργαστηριακά κατά τήν διάρκεια της κατασκευής.

Link to comment
Share on other sites

Αλεξη κατα 90% η μελετη δνε γραφει κυκλοφοριακο φορτο...(στο λεω εκ πειρας)

 

Το οτι η Α245 εχει τοση λεπτομερια δεν σημαινει οτι εχει τηρηθει κιολας..

Αυτο προσπαθω να καταλαβω...

Αλλα δεν εχω ακομα καταλαβει....

 

 

ΥΓ. το υλικο παντως απο τις φωτο φαινεται να μην εχει καμια συνοχη και να ειναι εντελως ψαθυρο...

 

ΥΓ2. αν ο μεγιστος κοκκος ειναι 5εκ πως στρωνεις 2 στρωσεις και φτανεις στα 5εκ συμπιεσμενος??? Και γινεται καπου να εχεις 4εκ???

 

ΥΓ3. Η Α245 δεν προδιαγραφει την θερμοκρασια της ασφαλτου και του τελικου μιγματος???

Link to comment
Share on other sites

[ΟΤ]

Αλεξη κατα 90% η μελετη δνε γραφει κυκλοφοριακο φορτο...(στο λεω εκ πειρας)

 

Σαν να λέμε, κάνω στατικά αλλά δεν αναφέρω στην μελέτη δράσεις σχεδιασμού... :confused:

[/ΟΤ]

 

 

ΥΓ. το υλικο παντως απο τις φωτο φαινεται να μην εχει καμια συνοχη και να ειναι εντελως ψαθυρο...

Συνοχή έχει αλλά μικρή. Είναι ψαθυρό -μεταξύ των άλλων- επειδή η διάμετρος αδρανούς είναι ίση με το πάχος της στρώσης...

 

 

ΥΓ2. αν ο μεγιστος κοκκος ειναι 5εκ πως στρωνεις 2 στρωσεις και φτανεις στα 5εκ συμπιεσμενος??? Και γινεται καπου να εχεις 4εκ???

Δεν υπάρχουν δύο στρώσεις. Υπάρχει βάση, γίνεται επάλειψη, επί της επάλειψης γίνεται ανάμειξη και διάστρωση του αδοστρώματος.

 

ΥΓ3. Η Α245 δεν προδιαγραφει την θερμοκρασια της ασφαλτου και του τελικου μιγματος???

Δεν χρειάζεται υψηλή θερμοκρασία... Η άσφαλτος είναι προθερμασμένο διάλυμα ή γαλάκτωμα... Η ανάμειξη γίνεται εν ψυχρώ...

Link to comment
Share on other sites

Ακριβως...

 

Εχουν περασει απο τα χερια μου πανω απο 15μελετες οδοποιίας...

Τις οποιες εχουν συνταξει ΟΤΑ κτλ...

 

Στην καλυτερη περιπτωση να γραφει "Συνηθης κυκλοφοριακος φορτος.."

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε Αλέξη μπήκες στό νόημα.Καί στήν Τεχνική πλευρά καί τήν πλευρά τού αναδόχου.Τό θέμα είναι νά αποδείξω ανεπάρκεια μελέτης καί νά φτάσω σέ διαπραγμάτευση.Γιά αυτό αναζητώ νά αποδείξω ότι φταίει τό παχος σέ συνάρτηση μέ τήν πολύ βαρειά κυκλοφορία.Αλλά κάθε ιδέα αποδεκτή.

ΥΓ. πώς μπορώ νά κανω παράθεση??

Link to comment
Share on other sites

Παίρνεις χαλίκι 5 εκ τό <βάφεις> μέ πετρελαικό χρησιμοποιώνας φινισερ τό μεταφέρεις στό έργο, τό στρώνεις μέ γκραιντερ, τό πατάς, τό ξαναβάφεις μέ πετραλαικό( συγκολλητική) , ρίχνεις ψηφίδα ( σφραγιστική) καί τό ξαναπατάς.

 

 

Αλεξη σε αυτο αναφερομουν...

Εγω καταλαβαινω οτι προκειται για δυο στρωσεις...

Link to comment
Share on other sites

attachment.php?attachmentid=4538&d=1310240769

 

Συγγνώμη, αλλα δρόμοι σαν αυτόν που βλέπω στην φωτογραφία όχι μονο δεν αντέχει "συνήθη κυκλοφοριακο" φόρτο, αλλα ούτε 3 χειμώνες με βροχές και την διάβρωση της ίδιας της φύσης δεν θα αντέξει και θα φεύγουν κομμάτια.

 

Γεμάτη η Ελλάδα από 'δρόμους" σαν αυτούς.

 

Δεν εξετάζω αν φταίει ο ΟΤΑ ή ο κατασκευαστής και ποιος έχει την μεγαλύτερη ευθύνη.

Αλλα τα λεφτά που φεύγουν πεταμένα για καρμανιόλες δρόμους τους οποιους θα πληρώσουμε δεκάδες φορες για να μπαλώνονται συνεχεια.

 

Διότι και η αποκατάσταση που αναφέρει ο συνάδερφος, μπάλωμα θα είναι.

Link to comment
Share on other sites

Συγγνώμη, αλλα δρόμοι σαν αυτόν που βλέπω στην φωτογραφία όχι μονο Αλλα τα λεφτά που φεύγουν πεταμένα για καρμανιόλες δρόμους τους οποιους θα πληρώσουμε δεκάδες φορες για να μπαλώνονται συνεχεια.

 

Διότι και η αποκατάσταση που αναφέρει ο συνάδερφος, μπάλωμα θα είναι

Συνάδελφε όταν προσπαθούνε μέ τά μισά λεφτά νά κάνουνε δρόμους..τότε ας πληρώσουνε περισσότερα γιά συντήρηση.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.