Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα!

Σε κατηφορικο δρόμο με διαφορα οικοπεδου στο πρόσωπο του 0,80μ με τη ρυμμοτομική να ταυτίζεται με την οικοδομική και με υποχρεωτικές θέσεις σταθμευσης στην pilotis πως καλυπτω την διαφορα απο ρειθρο σε ρυμμοτομική σεβόμενος τις διαταξεις για τα αμεα?

Δημοσιεύτηκε

kostask2

 

Καλώς όρισες!

 

Δεν έγραψες πόσο είναι το μήκος του προσώπου του οικοπέδου αλλά καλλίτερα κάνε ένα τρίγωνο για να έχουμε μία εποπτεία...

Η πιλοτή παίζει με τον περ. χώρο +- 0,50εκ αν κατέβαινες με την πιλοτή 50εκ από το πιο ψιλό σημείο η κλίση θα είναι πιο "ομαλή"...

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

http://www.tee.gr/online/afieromata/2000/2122/index.shtml

Αρθρο 28

Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες

1. Στους χώρους των νέων κτιρίων για τα οποία η οικοδομική άδεια εκδίδεται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση από άτομα με ειδικές ανάγκες στους χώρους αυτών στους οποίους στεγάζονται υπηρεσίες του Δημοσίου, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, κοινωφελείς οργανισμοί, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, γραφείων και εμπορίου, καθώς επίσης και στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων των κτιρίων αυτών. Η υποχρέωση αυτή επιβάλλεται και στα κτίρια με χρήση κατοικίας στα οποία είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας, σύμφωνα με τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού.

2. Η δυνατότητα προσπέλασης των κτιρίων που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο εξασφαλίζεται με οδεύσεις που αρχίζουν από τη στάθμη του πεζοδρομίου και φτάνουν μέχρι την πόρτα του ανελκυστήρα και αποτελούνται: α) από διαδρόμους που έχουν ελάχιστο πλάτος 1,30 μ. και δάπεδα ομαλά, χωρίς αναβαθμούς, με κλίση μέχρι 5% και β) από ανελκυστήρες με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις πλάτους 1,10 μ. και μήκους 1,40 μ. και ελεύθερο άνοιγμα πόρτας, στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,85 μ. Η απόσταση μεταξύ της πόρτας του ανελκυστήρα και του απέναντι τοίχου ή σκάλας ή άλλου εμποδίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,50 μ. Στους ανελκυστήρες αυτούς επιβάλλεται η τοποθέτηση οπτικοακουστικών και απτικών μέσων για την εξυπηρέτηση των τυφλών ή κωφών ατόμων, με εξαίρεση τους ανελκυστήρες που εξυπηρετούν χώρους κατοικίας.

3. Οι κοινής χρήσης υπαίθριοι χώροι των οικοπέδων, στα οποία κατασκευάζονται τα κτίρια που αναφέρονται στην παράγραφο 1, επιβάλλεται να διαμορφώνονται κατάλληλα, εφόσον το επιτρέπει η μορφολογία του εδάφους, με διαδρόμους με ομαλό δάπεδο, κατασκευασμένο από συμπαγές μη ολισθηρό υλικό, χωρίς αναβαθμούς, πλάτους τουλάχιστον 1,30μ. και κλίσης μέχρι και 5%, ώστε να χρησιμοποιούνται και από άτομα με ειδικές ανάγκες.

4. Στα κτίρια που αναφέρονται στην παράγραφο 1 και στους κοινόχρηστους χώρους των οικισμών ποσοστό 5% των χώρων υγιεινής για χρήση κοινού ή σε κάθε περίπτωση ο ένας ανά όροφο από αυτούς πρέπει να είναι προσπελάσιμοι και εξοπλισμένοι κατάλληλα για χρήση από άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο.

5. Στα υφιστάμενα πριν από την ισχύ του παρόντος νόμου κτίρια που στεγάζονται υπηρεσίες του Δημοσίου, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ευρύτερου δημόσιου τομέα, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, κοινωφελείς οργανισμοί, τράπεζες και ανταλλακτήρια τραπεζών, επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι διαμορφώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο αυτή γίνονται σύμφωνα με σχετικές προδιαγραφές που εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, εγκρίνονται οι διαμορφώσεις για κάθε κτίριο, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου για το κτίριο φορέα, εισήγηση της περιφερειακής υπηρεσίας και γνωμοδότηση του Περιφερειακού Σ.Χ.Ο.Π.

6. Από τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εξαιρούνται τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2,50 μ. Επίσης εξαιρούνται από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια που αναφέρονται στην παράγραφο 1, εφόσον:

α) το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100,0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση,

β) το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,0 τ.μ. και

γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ.

Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στις περιπτώσεις β� και γ� της παραγράφου αυτής δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο.

7. Στα κτίρια στα οποία δεν έχουν υποχρεωτική εφαρμογή οι διατάξεις του παρόντος άρθρου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, εκτός από αυτές που αναφέρονται στην ασφάλεια του κοινού, η εγκατάσταση ή κατασκευή στοιχείων για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους κοινόχρηστους χώρους αυτών ατόμων με ειδικές ανάγκες, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων και ύστερα από έγκριση της Ε.Π.Α.Ε. Η δαπάνη για την εγκατάσταση ή κατασκευή των παραπάνω στοιχείων βαρύνει τον ή τους συνιδιοκτήτες που ενδιαφέρονται για την εκτέλεση των σχετικών εργασιών.

8. Κατά τη διαμόρφωση ή ανακατασκευή των κοινόχρηστων χώρων των οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, όπως των πλατειών, των πεζοδρόμων, των πεζοδρομίων, εφόσον το επιτρέπει η μορφολογία του εδάφους, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης ατόμων με ειδικές ανάγκες με οδεύσεις πεζών, οδεύσεις τυφλών, κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) χωρίς αναβαθμούς με κλίση μέχρι 5%, κατάλληλη τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, όπως στεγάστρων, καθιστικών στύλων φωτισμού, κάδων απορριμμάτων και να διαμορφώνεται ποσοστό 5% των χώρων στάθμευσης ή τουλάχιστον ένας για χρήση αναπηρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων.

9. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων συνιστάται �Επιτροπή προσβασιμότητας�, που θα εδρεύει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων εισηγείται στον Υπουργό για θέματα που έχουν σχέση με την εφαρμογή των πιο πάνω διατάξεων. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι φορείς, που θα εκπροσωπούνται σε αυτήν, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οπωσδήποτε εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (Ε.Σ.Α.Ε.Α.) οι ιδιότητες των μελών, ο τρόπος συγκρότησης και λειτουργίας της και κάθε άλλη λεπτομέρεια.

------------------

 

ΑΡΘΡΟ 28 (Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες Α.Μ.Ε.Α.) Επισημαίνεται ότι για την εφαρμογή του άρθρου αυτού δεν ισχύουν οι μεταβατικές διατάξεις (άρθρο 26 του Ν. 2831/00).

Παρ. 1 - Στα κτίρια, των οποίων η οικοδομική άδεια εκδίδεται μετά τις 12-6-2000,επιβάλλεται εξασφάλιση της οριζόντιας και κατακόρυφης προσπέλασης στους χώρους των Δημοσίων ή ιδιωτικών κτιρίων που στεγάζονται ειδικές χρήσεις, αλλά και στους χώρους στάθμευσης των κτιρίων αυτών.

Η ίδια υποχρέωση επιβάλλεται και στα κτίρια με χρήση κατοικίας, για τα οποία είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας με τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού.

Παρ. 2 - Η προσπέλαση εξασφαλίζεται με οδεύσεις από την στάθμη του πεζοδρομίου μέχρι την πόρτα του ανελκυστήρα, που έχουν τις κατάλληλες διαστάσεις και διαμόρφωση, όπως ορίζονται με την παράγραφο αυτή.

Παρ. 3 - Η ίδια αντιμετώπιση επιβάλλεται και για τη διαμόρφωση των ακαλύπτων χώρων των οικοπέδων των κτιρίων της παρ. 1.

Παρ. 4 - Επίσης στα κτίρια αυτά αλλά και στους κοινόχρηστους χώρους των οικισμών 5% των χώρων υγιεινής και τουλάχιστον σε ένα των ορόφων των κτιρίων της παρ. 1 πρέπει να είναι κατάλληλοι για χρήση με αναπηρικό αμαξίδιο.

Παρ. 5 - Στα ήδη υφιστάμενα κτίρια του Δημοσίου Κλπ επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, για να είναι προσπελάσιμοι από ΑΜΕΑ.

Παρ. 6 - Από τις ως άνω διατάξεις εξαιρούνται τα κτίρια, που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους από το πεζοδρόμιο μεγαλύτερη των 2,50 μ. και επίσης προβλέπονται εξαιρέσεις αναλόγως του μεγέθους και της χρήσης.

Παρ. 7 - Θεσπίζονται παρεκκλίσεις από τις διατάξεις του ΓΟΚ για την κατασκευή στοιχείων, που διευκολύνουν τα Α.Μ.Ε.Α. στα κτίρια που δεν είναι υποχρεωτική η κατασκευή τους

Παρ. 8 - Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ καθορίζονται προδιαγραφές για τη διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων των οικισμών, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται τα ΑΜΕΑ.

Παρ. 9 - Για την εφαρμογή των πιο πάνω ρυθμίσεων συνιστάται «Επιτροπή Προσβασιμότητας» με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστω ολους για τη βοηθεια αυτα όλα τα ξερω!Ισως δεν το διατυπωσα σωστα.Το ερώτημα μου δεν αφορούσε την πρόσβαση στο κτίριο αλλα την διέλευση των πεζών απο το πεζοδρόμιο με ελεύθερη ζώνη διέλευσης 1,50μ και με κλίσεις 12% παραλληλα στον άξονα διέλευσης και 2% (ΑΜΕΑ 2009) ή 4% (ΑΜΕΑ 2002) εγκάρσια.Πως συνδιάζεται αυτό με οικόπεδα με μεγάλη κλίση.Το μόνο που προβλέπει ο νομοθέτης στον τελευταιο νόμο για ΑΜΕΑ είναι οτι ισχυει για οικόπεδα με κλίση μικρότερη του 10%.

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Σχεδιάζοντας για άτομα με ειδικές ανάγκες

 

Σε δύο συνέχειες γιατί θα με ...δείρει ο server!

 

001fnk.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

002cdk.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

003smu.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

004glt.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

005wjd.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

006alj.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

007tp.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

george coco, εγώ τώρα τι να σου πω, αν λές την λύση σε συναδέλφους πμ που κάνουν αρχιτεκτονική τότε είσαι άξιος της μοίρας σου. Πότε θα καταλάβουμε ποτέ ότι αρχιτεκτονική κάνουν οι αρχιτέκτονες και στατικά οι στατικοί? Εχουν παίξει τα νεύρα μου γιατί για δυό διαγωνισμούς που κατέβηκα τελευταία για αρχιτεκτονική μελέτη έχουν δώσει προσφορά 2 στατικοί.

Δημοσιεύτηκε

Highlander

 

Τα ευκόλως εννοούμενα...

 

Αν ρωτούσα κάτι και μου απαντούσες δεν θα το βλέπανε και οι υπόλοιποι;

Ή αν κάποιος πχ. εκδορεύς - κατασκευαστής εμφανισθεί ως Αρχ.Μηχ. ή ΠΜ για να πάρει κάποιες πληροφορίες ποιος θα τον ελέγξει;

Αφού η ίδια η Πολιτεία δεν τοποθετεί τον "κάθε κατεργάρη στον πάγκο του" θα το κάνουμε εμείς εδώ μέσα; Και πως; δημιουργώντας "αεροστεγείς θαλάμους" έναν για κάθε ειδικότητα; ( Άσε που και να θέλαμε άλλος κάνει κουμάντο εδώ!)

 

Τα δυσκόλως εννοούμενα...

 

Κατανοώ απόλυτα την πικρία σου και απορώ πως γίνεται σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς να λαβαίνουν μέρος και οι ΠΜ, αν το ξέρει κάποιος ας μας το πει.

Δημοσιεύτηκε
Ευχαριστω ολους για τη βοηθεια αυτα όλα τα ξερω!Ισως δεν το διατυπωσα σωστα.Το ερώτημα μου δεν αφορούσε την πρόσβαση στο κτίριο αλλα την διέλευση των πεζών απο το πεζοδρόμιο με ελεύθερη ζώνη διέλευσης 1,50μ και με κλίσεις 12% παραλληλα στον άξονα διέλευσης και 2% (ΑΜΕΑ 2009) ή 4% (ΑΜΕΑ 2002) εγκάρσια.Πως συνδιάζεται αυτό με οικόπεδα με μεγάλη κλίση.Το μόνο που προβλέπει ο νομοθέτης στον τελευταιο νόμο για ΑΜΕΑ είναι οτι ισχυει για οικόπεδα με κλίση μικρότερη του 10%.

 

Εφόσον το ερώτημά σου έχει να κάνει με τη διαμόρφωση του πεζοδρομίου και μονον, δεν καταλαβαίνω γιατί εμπλέκεις το οικόπεδο. Για τη διαμόρφωση των πεζοδρομίων ισχύει πλέον η απόφαση 52907/09 (ΦΕΚ 2621/Β/2009). Πουθενά δεν αναφέρεται σε αυτή την απόφαση κλίση παράλληλα με τον άξονα διέλευσης στο πεζοδρόμιο (συνεπώς -συμφωνα με την εγκύκλιο 7/10- ισχύουν τα προβλεπόμενα των οδηγιών "σχεδιάζοντας για όλους", δηλαδή για κλίση μεγαλύτερη του 12% κατασκευάζονται βαθμίδες. Η παλιά απόφαση -52488/01 άρθρο 2- όριζε 12% κλίση για υφιστάμενα πεζοδρόμια, πράγμα αδύνατο να υλοποιηθεί, και για νέα 10% -άρθρο 1- αλλά αυτά πλέον δεν ισχύουν). Δεν αντιλαμβάνομαι αυτά που αναφέρεις για "οικόπεδα με κλίση μικρότερη του 10%" - που αναφέρεται αυτό και τί σχέση έχει με το πεζοδρόμιο?.

 

Ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημά σου δεν γίνεται αντιληπτό.

 

Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο και θα κατασκευαστεί τώρα, η μέγιστη εγκάρσια κλίση που επιτρέπεται να εγκρίνει η τεχνική υπηρεσία του δήμου είναι 4%. Αν η οδός έχει κλίση μεγαλύτερη του 12% τότε υποχρεωτικά το πεζοδρόμιο που θα εγκρίνει η τεχνική υπηρεσία του δήμου θα περιλαμβάνει βαθμίδες (ομαδοποιημένες τουλάχιστον ανά 2) ώστε η μέγιστη κλίση στο πεζοδρόμιο να είναι 12%. Στην περίπτωση αυτή (των βαθμίδων) δεν υπάρχει υποχρέωση για πρόσβαση ΑΜΕΑ στο κτίριο σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.2831/00

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.