jkar Δημοσιεύτηκε July 18, 2011 at 10:28 μμ Δημοσιεύτηκε July 18, 2011 at 10:28 μμ ....Στα ελικοπτερα ομως τι συμβαινει? ειναι δυνατον στο ελικοπτερο της παρακατω φωτογραφιας ΜΟΝΟ ΔΥΟ πτερυγια τοσο μακρια και τοσο λεπτα να σηκωνουν τοσο βαρος? Κατ’ αρχάς τα φορτία (βάρη) των ελικοπτέρων, είναι πολλές τάξεις μεγέθους μικρότερα από αυτά των αεροπλάνων. To μεγαλύτερο ελικόπτερο στον κόσμο το Mil Mi-26 για 56 τόνους συνολικό βάρος, έχει 8 φτερά, με 16,5 μέτρα μήκος για να κάνει την δουλειά και είναι πραγματικά τεράστιο σε μέγεθος. Το βάρος, πάντα, "πατάει" στον αέρα. Το φτερό, κινούμενο, παράγει την δύναμη προς τα επάνω που σηκώνει το βάρος. Έτσι το Bell της φωτογραφίας που έχει μηχανή περίπου 1100 SHP καταφέρνει να σηκώσει 4 τόνους όλους και όλους. Το κάθε φτερό της έλικας πρέπει να σηκώσει 2000 κιλά στα 7,3 μέτρα, δλδ 275 κιλά το μέτρο, δεν είναι και κάτι τρομερό για τα σημερινά υλικά και τελικά το καθοριστικό φορτίο για την κινούμενη έλικα έχει περισσότερο να κάνει με την περιστροφή της και τις ταλαντώσεις της παρά με την αντοχή σε κάμψη. Το πραγματικό πρόβλημα αντοχής το έχει το κεντρικό σύστημα του στροφείου και όχι οι πτέρυγες. 1
pavloselef Δημοσιεύτηκε July 19, 2011 at 07:32 πμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2011 at 07:32 πμ Σε εναν ελικα με πολλα πτερυγια το αμεσως επομενο πτερυγιο θα "εβρισκε" τις αναταραξεις του προηγουμενου πτερυγιου. Αν εχουν υπαρξει ελικες με 5 πτερυγια οπως οι τελευταιες εκδοσεις του spitfire εχουν γινει για αλλους λογους οπως το οτι ενας αντιστοιχος με λιγοτερα πτερυγια θα ειχε μεγαλυτερη διαμετρο και αντιστοιχα το αεροσκαφος θα ηταν πιο ευαισθητο στη ροπη της ελικας. Για αυτον και αλλους λογους προτιμουν να βαζουν 2 μικροτεερους ελικες που γυρνουν αντιστροφα παρα εναν μεγαλο. Το θεμα πανω απο ολα ειναι οτι ο ελικας ειναι αναποσπαστο μερος του κινητηρα ο οποιος πρεπει να λειτουργει σε συγκεκριμενες στροφες για την ασφαλεια του ιδιου οσο και για την μεγιστη ροπη που αποδιδει. Με βαση αυτα τα δεδομενα οπως επισης το υψος του κινητηρα απο το εδαφος κλπ σχεδιαζεται ο ελικας ο οποιος θα τον συνοδευει για το υπολοιπο της επιχειρησιακης του ζωης. Η επιστημη των ελικων ( τουλαχιστον στα αεροσκαφη) εχει φτασει σχεδον στο απογειο της και το μονο στο οποιο γινεται αρκετος πειραματισμος ειναι στα υλικα και στον θορυβο που παραγουν.
mkalliou Δημοσιεύτηκε July 19, 2011 at 11:05 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2011 at 11:05 μμ Τα σημερινά ελικοφόρα (turboprop κατά το ορθότερον) της Ολυμπιακής (DH8D-Q400) έχουν 6 πτερύγια ανά έλικα, σε αντίθεση με τα παλαιότερα ATR-72 που είχαν 4. Επίσης την ώθηση δεν τη δίνει μόνο η έλικα αλλά και η ώθηση των καυσαερίων από τον κινητήρα. Στους turboprop κινητήρες συνδυάζονται ταυτόχρονα η έλικα και κινητήρας. 1
pavloselef Δημοσιεύτηκε July 20, 2011 at 07:43 πμ Δημοσιεύτηκε July 20, 2011 at 07:43 πμ Ολα ειναι θεμα συμβιβασμων κατα την διαρκεια του σχεδιασμου του ιδιου του αεροσκαφους εχοντας πανω απο ολα υποψιν την μελλοντικη χρηση του. Περισσοτερα πτερυγια ειναι καταλληλα για μια φαση της πτησης ενω αλλος αριθμος για αλλη φαση της πτησης . Εξι πτερυγια θα γυρνουν σε σχετικα χαμηλες στροφες που σημαινει χαμηλοτερο θορυβο πραγμα που κανει το αεροσκαφος ιδανικο για μικρα σχετικα αεροδρομια ειδικα τωρα που στην ευρωπη αλλα και γενικοτερα στο θεμα του θορυβου σε μερη οπου υπαρχουν κοντα κατοικιες υπαρχει μεγαλη ευαισθησια. Απο την αλλη το ιδιο το αεροσκαφος δεν θα αναπτησει μεγαλη ταχυτητα. ( Περισσοτερα πτερυγια = περισσοτερη αντισταση για το αεροσκαφος). 1
dratsiox Δημοσιεύτηκε October 24, 2011 at 09:17 μμ Δημοσιεύτηκε October 24, 2011 at 09:17 μμ Εμένα το αγαπημένο μου είναι αυτο http://www.richard-seaman.com/Aircraft/Museums/Monino/Highlights/Mi12From11oClock2.jpg Εξι πτερυγια θα γυρνουν σε σχετικα χαμηλες στροφες που σημαινει χαμηλοτερο θορυβο πραγμα που κανει το αεροσκαφος ιδανικο για μικρα σχετικα αεροδρομια ειδικα τωρα που στην ευρωπη Αυτό όμως; http://www.richard-seaman.com/Aircraft/Museums/Monino/Highlights/Tu95Bear2.jpg
pavloselef Δημοσιεύτηκε May 3, 2012 at 08:23 πμ Δημοσιεύτηκε May 3, 2012 at 08:23 πμ Το tu95 bear εχει δυο ελικες των 4 πτερυγιων η καθε μια, που κινουνται αντιθετα η μια απο την αλλη και αν θυμαμαι καλα ειναι το μοναδικο αεροσκαφος το οποιο εχει πετυχει υπερηχιτικες ταχυτητες στα ακρα των πτερυγιων των ελικων του. Πραγματι ειναι το ποιο θορυβωδες αεροσκαφος με ελικες που κατασκευαστηκε ποτε και γνωριζω οτι ενα μεγαλο μερος του προγραμματος κατασκευης του, αποτελεσε ο σχεδιασμος και κατασκευη των ελικων του. Παντως παρα το οτι θεωρειται επιτυχημενο βομβαρδιστικο, κανενα αλλο κρατος αλλα ουτε η ρωσια δεν εφαρμοσε ξανα αυτην την λυση στις ελικες.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε May 3, 2012 at 02:13 μμ Δημοσιεύτηκε May 3, 2012 at 02:13 μμ Η βασική αρχή σχεδιασμού στην αεροναυπηγική είναι η damage tolerance design ή ανεκτικός σχεδιασμός βλαβών. Σαν αρχή επιτρέπει να σχεδιάζουμε με μικρούς βαθμούς ασφαλείας αλλα με την προυπόθεση οτι υπάρχει διαρκής έλεγχος και αντικατάσταση.
Στελιος1 Δημοσιεύτηκε May 4, 2012 at 10:27 πμ Δημοσιεύτηκε May 4, 2012 at 10:27 πμ Οπως και να εχει ο ελικας προσδιδει την ταχυτητα ωστε τα φτερα να εξασφαλισουν την ανωση, δηλαδη οποια κ αν ειναι αυτη σε μεγεθος ο ελικας το καλυπτει αυτο και μαλιστα και με πισω αερα.. Και το ελικοπτερο ομως πως στριβει?
kostassid Δημοσιεύτηκε May 4, 2012 at 10:49 πμ Δημοσιεύτηκε May 4, 2012 at 10:49 πμ Και το ελικοπτερο ομως πως στριβει? Χρησιμοποιώντας και μεταβάλωντας την ισορροπία μεταξύ του κεντρικού έλικα και του πίσω.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε May 4, 2012 at 01:43 μμ Δημοσιεύτηκε May 4, 2012 at 01:43 μμ ΘΑ έλεγα ότι, περί ελικοπτέρου, το δύσκολο ζήτημα δεν είναι το πως στρίβει, αλλά το πως πάει ίσια...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα