Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέο Ρυθμιστικό Αθήνας-2021


MAKAP

Recommended Posts

Σύμφωνα με σημερινό (20.7.2011) άρθρο της Μάχης Τράτσα στο ΒΗΜΑ, ο υπουργός ΠΕΚΑ ανακοίνωσε τους στόχους του νέου Ρυθμιστικού της Αθήνας, το οποίο περιλαμβάνει αρκετά νέα στοιχεία σε σχέση με αυτά που γνωρίζουμε.

 

Η αρθρογράφος επέλεξε να προβάλει, ως τίτλο, την κατάργηση των παρεκκλίσεων της εκτός σχεδίου δόμησης στην περιοχή αρμοδιότητας του Ρυθμιστικού, αλλά από την ανάγνωση του κειμένου προκύπτουν και άλλα στοιχεία που έχουν σχέση με τις μεταφορές (αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομος κλπ), τη δόμηση στους ορεινούς όγκους κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Το νέο ρυθμιστικό περιλαμβάνει σωστά μέτρα όπως την ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς , αλλά συνεχίζει να επαναλαμβάνει μέτρα που είναι έξω από κάθε λογική και απλά είτε εξυπηρετούν συμφέροντα , είτε ιδεοληψίες παρωχημένων δεκαετιών .

 

Γιά το τελευταίο εκείνο που με εξοργίζει είναι αφ' ενός οι γενικολογίες περί μελλοντικού καθορισμού χρήσεων στα Μεσόγεια , αλλά τωρινού περιορισμού της δόμησης που θα οδηγήσει σε αποφάσεις πανικού ορισμένων ιδιοκτητών .

Επίσης οι βερμπαλισμοί περί μεγάλων πάρκων , σε μιά χώρα που δεν μπορεί να κρατήσει ασφαλές το βράδυ το πεδίο του Αρεως είναι άνευ ουσίας .

 

Στο άλλο θέμα εκεί που έχουμε περίεργες αποφάσεις , είναι η διαχρονική προσπάθεια να κρατηθούν μέσα στον μεγάλο ελεύθερο χώρο του Ελαιώνα κατασκευές , όπως τα αμαξοστάσια του οσε , η λαχαναγορά , οι μεταφορικές και τώρα τα αμαξοστάσια των κτελ , ενώ πολύ σωστά δίνεται προτεραιότητα στην κατασκευή του δρόμου και της γραμμής Ελευσίνας - Θήβας και στον ευρύτερο χώρο της περιοχής θα μπορούσαν να χωροθετηθούν αυτές οι χρήσεις που με την χρήση του νέου δρόμου και της νέας γραμμής , των δρόμων και σιδηροδρόμων Αθήνας - Κορίνθου , του λιμανιού της Ελευσίνας που ήδη χρησιμοποιείται από τα Ρο-Ρο πλοία , αλλά και της περιφερειακής Αιγάλεω σε συνδυασμό με την λεωφόρο Σχιστού και την χρήση της γραμμής του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ με το Νέο Ικόνιο , αλλά και την κατασκευή γραμμής μέχρι το λιμάνι της Ελευσίνας , ίσως στο ίχνος της παλιάς , θα περιόριζε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων εκτός του κεντρικού αστικού ιστού .

 

Γιά τα κτελ η άμεση πρόσβαση στο ΣΚΑ θα ήταν η καλύτερη λύση με την χρήση της υπάρχουσας υποδομής .

 

Ετσι θα είχαμε μεγάλη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στον Κηφισσό , αλλά και στο λιμάνι του Πειραιά , ενώ θα μας έμενε και μιά ελεύθερη περιοχή μέσα στον αστικό ιστό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί γιά διάφορες χρήσεις ακόμη και γιά ανταλλαγή χώρων με επιβαρυμένες περιοχές του κέντρου της πόλης .

 

Δυστυχώς όμως κάποιοι θέλουν να είναι οι δουλειές τους 2 χλμ από την Ομόνοια , λες και είμαστε στο 60 .

 

Θα ήθελα να ακούσουμε και την άποψη του εμπειρότατου συναδέλφου που ανάρτησε το θέμα .

Link to comment
Share on other sites

Βασικά, συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου και, ειδικότερα, με τις γενικολογίες με τις οποίες επιχειρείται να γίνει αναφορά σε θέματα για τα οποία δεν λαμβάνεται καμία απόφαση και κατεύθυνση. Αναφέρομαι χαρακτηριστικά στο δήθεν περιορισμό της δόμησης στους ορεινούς όγκους, στο μη καθορισμό συγκεκριμένων χρήσεων γης στο Ελληνικό αν και συζητιέται έντονα τον τελευταίο καιρό η αξιοποίηση του χώρου στο πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων. Είναι και αυτό ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του ότι δεν γνωρίζει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά.

 

Είναι ντροπή να αναφέρεται σήμερα, 7 χρόνια μετά του ΟΑ του 2004, "η επανεξέταση των μεταολυμπιακών χρήσεων που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί", και, πολύ περισσότερο, να περιλαμβάνεται στο Νέο Ρυθμιστικό.

 

Αναφέρεται η σύσταση Διαχειριστικών Φορέων όταν γνωρίζουμε την πορεία και τα αποτελέσματα μερικών από αυτούς (Κηφισός, Σχοινιάς κλπ) και, πολύ περισσότερο, την πρόσφατη ανακοίνωση για την κατάργηση πολλών εξ αυτών στο πλαίσιο του περιορισμού των δαπανών.

 

Το αλαλούμ του Ελληνικού Κράτους προβάλλεται στην αναφορά για τη δυνατότητα εγκατάστασης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Το πρόγραμμα εγκατάστασης Φ/Β εφαρμόζεται επί χρόνια με βάση τις διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί και το νέο Ρυθμιστικό γενικολογεί στο θέμα αυτό χωρίς συγκεκριμένο σχεδιασμό.

 

Σημαντική, κατά την άποψή μου, είναι η απόφαση για τον περιορισμό δόμησης στις εναπομείνασες γεωργικές εκτάσεις της Αττικής. Ήδη έχουν εκδοθεί μερικές ΖΟΕ με τις οποίες επιχειρήθηκε αυτός ο περιορισμός και θα είναι θετική η συνέχιση της προσπάθειας.

 

Ο Ελαιώνας είναι μια ταλαιπωρημένη ιστορία που αποδεικνύει περίτρανα ότι ο σχεδιασμός που γίνεται στα χαρτιά και όχι στην πράξη είναι καταδικασμένος να αποτύχει. Έχουν περάσει τόσες δεκαετίες από ην εποχή που πρωτοξεκίνησε η προσπάθεια για κάποια τάξη στη συγκεκριμένη περιοχή και σήμερα συζητάμε ακόμη νέους σχεδιασμούς για τα ΚΤΕΛ, αμαξοστάσια ΜΕΤΡΟ και Τρόλλεϋ, γήπεδο ΠΑΟ κλπ. Θα περάσουν αρκετές δεκαετίες ακόμη και θα συζητάμε ακόμη τα σχέδια αυτά.

 

Σωστή και η απόφαση για τη χωροθέτηση των εμπορικών κέντρων.

 

Στον τομέα των οδικών μεταφορών μπορούν να ειπωθούν πολλά και καθένας έχει τις απόψεις του. Προσωπικά, βλέπω, με λύπη, να μην περιλαμβάνονται επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ που είχαν σχεδιαστεί με όλες τις απαραίτητες μελέτες και προγραμματιστεί, όπως η νέα γραμμή Γαλάτσι-Κυψέλη-Πανεπιστήμιο-Ζωγράφου-Ψυχικό-άξονας Κηφισίας-Μαρούσι που θα εξυπηρετούσε εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της ταλαίπωρης Αθήνας και αντ' αυτών βλέπω επεκτάσεις, όπως "Ελληνικό-Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης" και διερωτώμαι εάν ζω σ' αυτή τη χώρα και εάν πράγματι έχει κατασκευαστεί ήδη, εδώ και 2 χρόνια περίπου, η γραμμή από τον Αγ. Δημήτριο έως το Ελληνικό, με όλους τους σταθμούς αλλά δεν παραδίδεται στο κοινό ... γιατί η κυβέρνηση δεν θέλει να υπογράψει την ανάθεση της προμήθειας του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στη ... SIEMENS, η οποία είχε ανακηρυχθεί μειοδότρια στον αντίστοιχο διαγωνισμό.

 

Υπάρχουν, βέβαια, και άλλες ρυθμίσεις που δεν αναφέρονται στο κείμενο της εφημερίδας, αλλά θα επανέλθουμε αργότερα.

 

Εάν φτάσατε διαβάζοντας έως εδώ, σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και την ... υπομονή σας.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα πάντως με αυτό το δημοσίευμα του Εθνους δε φαίνεται ότι δε θα υπάρχουν οι νέες επεκτάσεις του μετρό ΜΑΚΑΡ. Ίσα ίσα "ΘΑ" γίνουν και δύο νέες επεκτάσεις ....

Από σχέδια χορτάσαμε .... έργα δε βλέπουμε!!

Link to comment
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ για την ενημέρωση.

Πράγματι, τα δύο κείμενα διαφέρουν ριζικά στο θέμα των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θεωρείται το πιο ενδιαφέρον για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα που ανακύπτει για μένα είναι η σταδιακή κατάργηση των παρεκκλίσεων στην Αττική.

Για μένα είναι οι κάτοχοι των αδόμητων κατά παρέκκλιση γηπέδων εντός Αττικής είναι κατά κύριο λόγο ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ για δόμηση. Κανείς από όλους αυτούς που αγόρασε ένα κατά παρέκκλιση άρτιο γήπεδο ΔΕΝ είχε στο μυαλό του ... την αγροτική εκμετάλλευση!!!

Και σίγουρα δεν είναι μεγάλης οικονομικής επιφάνειας αυτοί οι άνθρωποι. Για μένα θα πρέπει να προσφύγουν στο ΕΔΑΔ για αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο.

Δε μπορείς να "σχεδιάζεις" χωρίς να λαμβάνεις υπόψη τον οικονομικό παράγοντα και τι παρενέργειες μπορείς να προκαλέσεις με το σχεδιασμό αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ σωστός ο προβληματισμός σου, Είναι, όμως, γεγονός ότι, με την κατάλληλη μεθόδευση πληροφόρησης επί 1,5 χρόνο, έχει ωριμάσει στην κοινή γνώμη η ιδέα ότι πορευόμαστε, σταδιακά, όχι μόνον στην κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση αλλά, ακόμη, στην κατάργηση αυτού του ίδιου καθεστώτος δόμησης.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι κάτοχοι των γηπέδων από 20, 30 κλπ χρόνια και μέχρι τώρα το θεωρούσαν επένδυση.....

Οι παρεκκλίσεις δεν είναι σε χωματόδρομους ή σε δρόμους μικρής κυκλοφορίας....

Το αντίθετο μάλιστα.... η εμπορική τους αξία σε κάποιες περιπτώσεις είναι εφάμιλλη των οικοπέδων.

Και η μέχρι τώρα ισχύουσα νομοθεσία το ενισχύει αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς αποδεικνύεται γιά άλλη μιά φορά , ότι οι πραγματικοί γνώστες , είναι ανύπαρκτοι , αλλά και ανεπιθύμητοι γιά την εξουσία .

 

Βέβαια πως γίνεται να αλλάζουν οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί , αλλά κάποιοι να έχουν το αλάθητο στις ιδέες διαχρονικά και να τις περνάνε στην εκάστοτε εξουσία , είναι ίσως αξιοπερίεργο .

Link to comment
Share on other sites

Bas,

χωρίς την παραμικρή διάθεση για καλαμπούρι, αυτό που αναρωτιέσαι θα πρέπει να οφείλεται σε φυλετική/γονιδιακή ιδιαιτερότητα που δυστυχώς κουβαλάμε προαιώνια.

 

Θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο γονίδιο που ενεργοποιείται όταν μας αναγνωρίσουν την αξία μας και πιάσουμε "καρέκλα". Τότε μας έρχεται η "φώτιση" και μεγαλουργούμε :sad:

 

Οι παλαιότεροι εξ ημών θα έχετε πάμπολλα παραδείγματα να το πιστοποιούν.

 

Όσο για το Νέο Ρυθμιστικό, θα προτιμούσα να το άφηνα χάρισμά σας και να την "κοπάναγα" για επαρχία μεριά...

 

Μέχρι τότε, κρατάω την έκφραση "περιορισμός της αστικής διάχυσης" που πολύ τον γουστάρω, να μη πέσουν ποτέ οι άτιμες οι τιμές γης...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.