Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Την κατάργηση του άρθρου 16, που βάζει φραγμό στην ιδιωτική εκπαίδευση στη χώρα μας, προωθούν κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας με εντολή της τρόικας και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί συνταγματική αναθεώρηση. Υστερα από αρκετά σενάρια και υπό την πίεση των δανειστών μας, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Ε», βρέθηκε το κατάλληλο κλειδί.

 

Είναι η κατάργηση του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ), του μόνου αρμόδιου οργάνου για την ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένων και των τίτλων των κολεγίων-παραρτημάτων Ιδρυμάτων αλλοδαπής.

 

Στο Μνημόνιο ορίζεται σαφής απαίτηση για αλλαγή του νόμου λειτουργίας του ΔΟΑΤΑΠ, με σκοπό την «άρση των όποιων περιορισμών αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων από πτυχία παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων» (βλ. κολέγια). Ωστόσο, η κατάργησή του, που μελετάται αυτόν τον καιρό από το υπουργείο Παιδείας, θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις. Θα αρθεί και ο τελευταίος φραγμός για την πλήρη εξομοίωση των ξένων τίτλων με τους ελληνικούς των δημόσιων Πανεπιστημίων, δηλαδή η υποχρέωση της ακαδημαϊκής αναγνώρισης, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το άρθρο 16 και την απαγόρευση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Εν ολίγοις, καταργείται στην ουσία του το άρθρο 16, και μάλιστα χωρίς ν' ανοίξει ρουθούνι.

 

Υπόμνημα

 

Αυτές τις ημέρες η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, έχει στα χέρια της υπόμνημα του ίδιου του προέδρου του ΔΟΑΤΑΠ, με το οποίο προτείνεται η κατάργηση του φορέα. Το σκεπτικό της πρότασής του βασίζεται στα διεθνή δεδομένα, και για την ακρίβεια στο γεγονός ότι σε κανένα μέρος του κόσμου δεν γίνονται ακαδημαϊκές αναγνωρίσεις από κάποιον φορέα, αλλά από τα ίδια τα Πανεπιστήμια και μόνο σε περιπτώσεις συνέχισης σπουδών (μάστερ, διδακτορικό). Εν ολίγοις, αν κάποιος ενδιαφερόμενος ζητήσει να πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές σ' ένα ελληνικό Ιδρυμα, το ζήτημα της αντιστοίχισης των τίτλων που θα έχει στην κατοχή του θα το αντιμετωπίζει το Ιδρυμα υποδοχής και η υπόθεση θα λήγει εκεί. Κάπως έτσι αναμένεται να συμπληρωθεί η μεγάλη επιχείρηση αλλαγής της φυσιογνωμίας των ανώτατων σπουδών στην Ελλάδα.

 

Ουσιαστική κατάργηση

 

Η απαλλαγή της υποχρέωσης για ακαδημαϊκή αναγνώριση των τίτλων σπουδών εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και αυτών που προέρχονται από κολέγια συνεργαζόμενα με Ιδρύματα της αλλοδαπής, ισοδυναμεί με ουσιαστική κατάργηση του άρθρου 16, που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα. Ηδη, σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες, τα πρώην κολέγια - νυν ΚΕΜΕ, που συνεργάζονται με Ιδρύματα εξωτερικού, θεωρούνται πανεπιστημιακά παραρτήματα.

 

πιβάλλεται η επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων των αποφοίτων τους και όταν επέλθουν οι προαναφερόμενες αλλαγές, δεν θα υφίσταται καν ζήτημα ακαδημαϊκής αναγνώρισης. Δεν θα θεωρείται απαραίτητη και ως εκ τούτου δεν θα προβλέπονται σχετικοί περιορισμοί και απαγορεύσεις. Αλλωστε, είναι κοινό, πια, ευρωπαϊκό δεδομένο πως μοναδική προϋπόθεση αναγνώρισης τίτλων σπουδών είναι η επαγγελματική, καθώς είναι το μόνο αναγκαίο εισιτήριο για την ανεμπόδιστη μετακίνηση επαγγελματιών εντός της Ε.Ε., που είναι και ο απώτερος στόχος, αφού μόνον έτσι θα επιτευχθεί ο «ιερός» σκοπός της μεγάλης ευρωπαϊκής ανοιχτής αγοράς. Στο ίδιο πλαίσιο και η δρομολόγηση του λεγόμενου Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (στο οποίο θα προσχωρήσει και η Ελλάδα). Βασική μονάδα μέτρησης δεν είναι οι τίτλοι σπουδών, αλλά μαθησιακά αποτελέσματα, που περιλαμβάνουν κάθε λογής πιστοποιήσεις γνώσεων και δεξιοτήτων.

 

Το ΣΑΕΠ

 

Ως εκ τούτων, το άρθρο 16 θα μετατραπεί αυτομάτως σε μια ανενεργή, παρωχημένη συνταγματική πρόβλεψη, η οποία θα χρήζει και... αναθεώρησης! Ετσι, τουλάχιστον όπως φαίνεται, υπολογίζει τις εξελίξεις η κυβέρνηση, υπό την πίεση, πλέον, και της τρόικας. Ο δρόμος έχει, ήδη, μισοανοίξει, και με το ίδιο μαγικό κλειδί, δηλαδή, την επαγγελματική αναγνώριση «προσόντων», θα συνεχιστεί η προσπάθεια να ξεκλειδώσουν όλες οι κλειστές πόρτες στην Ελλάδα. Εξ ου και οι εντολές μέσω Μνημονίου, οι οποίες, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά τις εκατοντάδες αιτήσεις για αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων ή καλύτερα «προσόντων» από το αρμόδιο, αλλά ουσιαστικά ανενεργό όργανο, το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ).

 

Από τον Οκτώβριο του 2010, οπότε και δημιουργήθηκε, δεν έχει βγάλει καμία απόφαση (σ.σ. μπλοκάρεται με διάφορους τρόπους, όπως με την απουσία εκπρόσωπου του ΤΕΕ κ.ά.). Το γεγονός αυτό έχει εξοργίσει τους Ευρωπαίους, οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφάσισαν να απαιτήσουν πλέον μια άμεση, ριζική και γενικότερη λύση, όπως την αλλαγή όλου του θεσμικού πλαισίου, που θα συμπαρασύρει και τον ΔΟΑΤΑΠ. Αναφέρονται συγκεκριμένα στα 37 παραρτήματα των ξένων Πανεπιστημίων αλλά και στην αλλαγή του νόμου για τον ΔΟΑΤΑΠ.

 

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας δεν θα προωθήσει άμεσα το σχετικό σχέδιο νόμου. Αλλωστε, θα είναι το τρίτο στη σειρά μετά το σχέδιο για τα ΑΕΙ που επιδιώκεται να πάρει άμεσα το δρόμο για τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, και μετά το σχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση που ετοιμάζεται πυρετωδώς, ώστε να κατατεθεί, επίσης, το συντομότερο. Σ' αυτό μάλιστα θα περιλαμβάνονται οι τελευταίες αλλαγές σχετικά με τα πρώην κολέγια-νυν ΚΕΜΕ που συνεργάζονται με πανεπιστήμια εξωτερικού.

 

Πρόκειται για τις τελευταίες διευκολυντικές ρυθμίσεις με τις οποίες επιτυγχάνεται η πλήρης εναρμόνιση με τις κοινοτικές επιταγές. Μέσα σε δύο άρθρα καλύπτονται παραλείψεις και διορθώνονται κάποια λάθη. Οσο για το μνημονιακό σχέδιο, αυτό έχει πιο μακρύ, αλλά σαφώς προσδιορισμένο χρονικό ορίζοντα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να έχει ετοιμαστεί το νέο θεσμικό πλαίσιο και μέχρι τον Δεκέμβριο να έχει ψηφιστεί.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως οι διαφαινόμενες εξελίξεις επιβεβαιώνουν τους όλο και πιο δυνατούς ψιθύρους περί κατάργησης του άρθρου 16 ή μάλλον περί αναζήτησης τρόπων κατάργησης εκτός της συνταγματικής αναθεώρησης, η οποία δεν μπορεί να γίνει παρά ύστερα από χρόνια. Η «Ε» πρόσφατα είχε αποκαλύψει την πρόθεση της κυβέρνησης να εντάξει στα δημοψηφίσματα ακόμη και ζητήματα Παιδείας, ενώ ήδη είχε διαρρεύσει και δεν είχε θεωρηθεί τυχαία η αναφορά στο 16 κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου Διαμαντοπούλου στο ΚΤΕ (Κοινοβουλευτικός Τομέας Εργασίας) ΠΑΣΟΚ

 

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=295077

 

Υ.Γ :

ΌταΝ τα λέγαμε δεν θέλατε σοβαρές εξετάσεις για άδεια επαγγέλμαΤΟς κάποιοι για να μην σας υποβιβάσουν τα πτυχία? Δεν πειράζει αυτοδίκαια όλοι μέλη του ΤΕΕ τώρα ...

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Φυσικά και δε χαίρομαι με ότι γίνεται από την άλλη όμως τα Ελληνικά Πανεπιστήμια χαρακτηρίζονται από όργιο κομματοκρατίας, νεποτισμού, ανευθυνότητας (διδάσκουμε ό,τι να 'ναι και ό,τι μας αρέσει χωρίς να σκεφτόμαστε το "έξω"), άχρηστων εδρών και γενικά το καταφύγιο κάθε λογής παραξενιάρη, τεμπέλη, μπαχαλάκια, άπλυτου (κυριολεκτικά και μεταφορικά), αφισσοκολλητή και αεριτζή. Κι αν διατηρείται σε κάποιο επίπεδο οφείλεται σε κάτι ηλικιωμένους καθηγητές παλαιάς κοπής (π.χ. Παπαζάχος).

Παρόλα αυτά τα αγαπάω γι' αυτό και πιστεύω ότι τους χρειάζεται ένα ισχυρό σοκ.

 

J.C.

Υποψήφιος Διδάκτωρ

11 χρόνια καθημερινής επαφής με Ελληνικό Πανεπιστήμιο λόγω μεταπτυχιακών, διδακτορικών σε δύο σχολές (Πολυτεχνείο και Θετικών επιστημών)

Δημοσιεύτηκε

Κατά την γνώμη μου θα υπάρχει ένας τυπικός θεσμός ο οποίος θα ελέγχει την γνησιότητα των Διπλωμάτων σε ότι αφορά σφραγίδες της Χάγης και των Υπουργείων Παιδείας των Xωρών από όπου προέρχονται οι τίτλοι.

 

Από εκεί και πέρα έπρεπε να μπει μια τάξη .Δεν μπορεί το κράτος και ο κάθε πολίτης να πληρώνει τα πρόστιμα από προσφυγές Ελλήνων αποφοίτων του εξωτερικού αλλά και Ελλήνων αποφοίτων από τα κολλέγια στα δικαστήρια της Χάγης .

 

Δεν μπορεί το κράτος να εξετάζει τον κάθε γερμανό , ιταλό , γάλλο , ισπανό και τον κάθε πολίτη της Ε.Ε που θέλει να εργαστεί στην χώρα μας ενώ από την άλλη μεριά οι δικοί μας απόφοιτοι να χαίρουν της αυτόματης αναγνώρισης από τις άλλες χώρες .

 

Δεν είναι σωστό ο κάθε απόφοιτος του εξωτερικού να χάνει το μάστερ του είτε αυτός προέρχεται από τα Βαλκάνια , είτε από την Αγγλία είτε από τα άλλα κράτη επειδή η χώρα μας βαδίζει με πενταετή εκπαίδευση και για να ισοβαθμήσουν τα χρόνια να χάνονται αυτοί οι τίτλοι .

 

Δεν μπορεί το κράτος μια ζωή να υποβιβάζει τα ΤΕΙ ως ιδρύματα δεύτερης κατηγορίας επειδή δεν θέλει να προσαρμοστεί στους διεθνής κανόνες και στους κανόνες της Ε.Ε

 

Εφόσον είμαστε μέλη της Ευρώπης οφείλαμε πολύ ποιο μπροστά να προσαρμοστούμε στις ευρωπαϊκές συνθήκες .

 

Κάλιο λοιπόν αργά παρά ποτέ .

Δημοσιεύτηκε

lazarok

 

Το πρόβλημα είναι πως αρκετά ξένα πανεπιστήμια είναι άχρηστα και χαμηλού επιπέδου. Άρα δν μπορούν όλοι να έχουν αναγνωρισμένα πτυχία και διπλώμτα επειδή η μάμα και ο μπαμπάς τους είχαν χρήματα και αφού πατωσαν στις εξετάσεις τους εστειλαν εκεί!!!

 

Αν δν έχουμε μία φορά αξιοκρατία τώρα με ένα γραφεικρατικό θεσμό όπως το ΔΟΑΤΑΠ τότε δν έχουμε 1000! Αλλά σε αυτήν την χώρα δικαιώνεται πάντα ο έχων χρήμα και γνωριμία και ΠΟΤΕ αυτός που κουράζεται!!!

Δημοσιεύτηκε

ΌταΝ τα λέγαμε δεν θέλατε σοβαρές εξετάσεις για άδεια επαγγέλμαΤΟς κάποιοι για να μην σας υποβιβάσουν τα πτυχία? Δεν πειράζει αυτοδίκαια όλοι μέλη του ΤΕΕ τώρα ...

 

+1000

αυτό είναι που προωθείται απο ΕΕ

Δημοσιεύτηκε

Megapad

 

Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και στην χώρα μας .Δεν είναι και στην χώρα μας όλα τα ιδρύματα ίδια .Αλλά όλα τα ελληνικά ιδρύματα φέρουν της ίδιας αντιμετώπισης και αναγνώρισης από τις άλλες χώρες .

Εάν θέλουμε ο Έλληνας ή ο Ξένος απόφοιτος του εξωτερικού να δίνει μαθήματα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα από την δική μου την μεριά αλλά με την προϋπόθεση να υποχρεούται και ο έλληνας απόφοιτος της Ελλάδας να δίνει μαθήματα αναγνώρισης στα ξένα κράτη .

Δεν μπορούμε μονόπλευρα να το δούμε .

Ούτε να κάνουμε πράγματα που δεν θέλουμε να μας κάνουν οι άλλοι .

 

Επιπλέον το θέμα των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι κατά την γνώμη μου λάθος .

Ξέρεις γιατί ?

Διότι παιδιά που έγραψαν 19000 μόρια στα μαθήματα των πανελληνίων πάτωσαν μετέπειτα στα μαθήματα του πολυτεχνείου .Και τι εννοώ ?

Όταν πήγα και έδωσα μάθημα στο ΕΜΠ προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι ο καθηγητής είχε χωρίσει τις αίθουσες εξέτασης με βάση την χρονολογία παρακολούθησης του μαθήματος από τους φοιτητές .Υπήρχαν φοιτητές που το μάθημα το είχαν παρακολουθήσει πριν από τρία χρόνια και ήρθαν και το έδωσαν η προφανώς το ξανά έδωσαν μετά από τρία χρόνια .

Όταν λοιπόν ένας φοιτητής ο οποίος επί τρία χρόνια δεν έχει περάσει το ίδιο μάθημα τότε προβληματίζεσαι για το ποιος φταίει .

Φταίει ο γονιός που άφησε το παιδί να το χρωστάει το μάθημα επί τρία χρόνια ?

Φταίει ο καθηγητής που βγάζει δύο ημερομηνίες το χρόνο ή φταίει το ίδιο το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ?

Δημοσιεύτηκε
Megapad

 

Εάν θέλουμε ο Έλληνας ή ο Ξένος απόφοιτος του εξωτερικού να δίνει μαθήματα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα από την δική μου την μεριά αλλά με την προϋπόθεση να υποχρεούται και ο έλληνας απόφοιτος της Ελλάδας να δίνει μαθήματα αναγνώρισης στα ξένα κράτη .

Δεν μπορούμε μονόπλευρα να το δούμε .

Ούτε να κάνουμε πράγματα που δεν θέλουμε να μας κάνουν οι άλλοι .

 

Ο Έλληνας απόφοιτος έγραψε καλά,πέτυχε στις εξετάσεις, πως να στο πω για να το καταλάβεις!!! Η πολιτεία θέτει κάποια στάνταρ και αυτός που μπήκε στο Ε.Π. τα πέτυχε. Αυτοί που διάλεξαν τον εύκολο δρόμο με τα χρήματα του μπαμπά και της μαμάς αυτοί ΠΡΕΠΕΙ να αποδείξουν αν τελικά αξίζουν!!

 

Δεν μπορούμε αγαπητέ μου μονόπλευρα να το δούμε, όσοι δλδ έχουν χρήματα να επιβιώνουν!!!Έλεος δλδ, εμείς που ξεσξιστήκαμε στο διάβασμα και πετύχαμε μια ζωή να την πατάμε....

 

Αλλά τι περιμένεις από τους πολιτικούς όπου οι μίσοι είτε δν έχουν τελειώσει καμία σχολή είτε δν σπουδασαν ούτε 1 χρόνο στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε
Υ.Γ :

ΌταΝ τα λέγαμε δεν θέλατε σοβαρές εξετάσεις για άδεια επαγγέλμαΤΟς κάποιοι για να μην σας υποβιβάσουν τα πτυχία? Δεν πειράζει αυτοδίκαια όλοι μέλη του ΤΕΕ τώρα ...

 

Ετσι ακριβως. Παει ο καθενας γιδοτυροβλαχος που δεν εχει μαθει τη προπαιδεια και μου σπουδαζει Πολ μηχ (μονο πολ μηχ γιατι του χει πει ο μπαμπας με τα λεφτα οτι ο πολ μηχ γ@μει και δερνει στην Ελλαδα...) στο Ουγκαντανισταν και μου το παιζει κ φιρμα.

 

+1000000 να βαλει εξετασεις το ΤΕΕ για να διαχωριζεται ο μηχανικος απο τη φυρα.

Δημοσιεύτηκε
Ο Έλληνας απόφοιτος έγραψε καλά,πέτυχε στις εξετάσεις

 

Και ο Βούλγαρος απόφοιτος πέτυχε για να περάσει στο πολυτεχνείο της χώρας του, όπως πέτυχε και ο Γερμανός στην δική του χώρα όπως και ο Άγγλος στην Αγγλία , αλλά όλοι αυτοί όταν έρχονται στην Ελλάδα δίνουν κανονικά όλοι τους εξετάσεις αναγνώρισης .

Γιατί λοιπόν και αυτοί πού πέρασαν με τον ίδιο τρόπο όπως πέρασε και ο Έλληνας στην Ελλάδα να είναι υποχρεωμένοι να δίνουν εξετάσεις για να δουλέψουνε στην χώρα μας ?

Δημοσιεύτηκε

Μην αποφεύγεις την απάντηση!!!Ο Έλληνας που πήγε στο εξωτερικό πέτυχε στα κριτήρια της χώρας του???ΟΧΙ

Τελεία και παύλα, όλα τα άλλα είναι πολιτικολογίες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.