Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Άπλα με εξοργίζει κάθε φορά που ανοίγει ενα τέτοιο θέμα να έχουμε ενα υποστηρικτή της Βουλγαρίας και των πανεπιστημίων της.

 

Θα ήταν αγένεια και ασέβεια από την πλευρά μου εάν δεν το έκανα αυτό που λες διότι διαφορετικά δεν θα σεβόμουν το ίδρυμα που σπούδασα .

Πιστεύω λοιπόν πως είναι φυσιολογικό ο καθένας να υποστηρίζει το ίδρυμα που σπούδασε .Το ίδιο κάνουν όλοι και είναι απολύτως φυσιολογικό .

 

Δε νοείται λοιπόν να πληρώνει κάποιος ενα πανεπιστήμιο κολέγιο και να απολαμβάνει δικαιώματα που άλλοι κέρδισαν.

 

Ναι αλλά δεν σημαίνει πως και αυτός που πληρώνει δίδακτρα σε ένα κρατικό πανεπιστήμιο άλλης χώρας ότι τον περνάνε και έτσι .Κανένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού δεν έχει ανάγκη τα δικά μου χρήματα διδάκτρων ή τα δικά σου .Έχει όλο το δικαίωμα λοιπόν ο κάθε Έλληνας που πηγαίνει εξωτερικό και σπουδάζει σε ένα κρατικό πανεπιστήμιο ξένης χώρας αναγνωρισμένο από το κράτος μας να απολαμβάνει αυτά τα δικαιώματα από την στιγμή που το ίδρυμα στην ξένη χώρα είναι κρατικό.

 

 

 

Ας σταματήσει η εκτός θέματος αναφορά στο βουλγάρικο πανεπιστήμιο.

Το θέμα της συζήτησης είναι συγκεκριμένο, μην συντηρείτε τις -εκτός θέματος- προσωπικές αντιπαραθέσεις.

AlexisPap

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Η ώρα της αλήθειας!!!!! Επιτέλους όλα αυτά τα ρατσιστικά ελληνικά κατάλοιπα εξαφανίζονται!!!

Τα δήθεν τρομερά ελληνικά ιδρύματα που έχουν μείνει στη χούντα, προστατεύοντας το άσυλο αλλά όχι τα κτίρια,τον εξοπλισμό κλπ... που αναγκάζουν τους μελλοντικούς επιστήμονες να σπουδάζουν στη βρωμιά, τη παρακμή, την ασχήμια...που δίνουν σύνταξη σε αιώνιους άχρηστους δήθεν επιτυχόντες, που διατηρούν εκατοντάδες καθηγητές οι οποίοι έχουν και 3 ακόμη θέσεις σε εταιρίες κλπ... και έχουν γραμμένο το επάγγελμα του καθηγητή, που αποτελούν επέκταση των κομματικών οργανώσεων... αποκτούν ανταγωνισμό!

Ουσιαστικό ανταγωνισμό ο οποίος θα έχει πλεονέκτημα τα ήδη πετυχημένα πρότυπα σχολών του εξωτερικού...

Τόσα χρόνια αντί να σκύψουμε το κεφάλι και να αντιγράψουμε κάποιο μοντέλο άλλης χώρας με σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα πειραματιζόμασταν με άχρηστους υπουργούς και συμβουλάτορες... αλλάζοντας μόνο τρόπο εισαγωγής, τρόπο χρηματοδότησης, τρόπο λειτουργίας διοικητικό... και τίποτα μα τίποτα σχετικό με την ουσία της εκπαίδευσης και της εξέλιξης, της έρευνας, της σύνδεσης με την αγορά....

Ακούγαμε τους ηλίθιους της αριστεράς που νοιάζονταν να προστατεύουν τα σκυλάκια τους μέσα στα ιδρύματα, γιατί χωρίς αυτούς θα χάνονταν οριστικά...και φοβόμασταν να κάνουμε το αυτονόητο... να προστατέψουμε τη δημόσια περιουσία... από το κάθε άφραγκο καθήκι που έσπαγε ξένα πράγματα...

Σε καμία χώρα που θέλει να σέβεται τον εαυτό της δεν γίνονταν τέτοιες αηδίες!!!

 

Ας δημοσιεύσει κάποιος που σπούδασε στην Αγγλία ή τη Γερμανία κάποιες φωτό από κτίρια, εργαστήρια, εγκαταστάσεις κλπ... και βάλτε δίπλα το ΕΜΠ στο κέντρο ή τη Νομική για να καταλάβετε τί εννοώ... Η αυτοκαταστροφή ήταν και είναι το χαρακτηριστικό μας και αυτό έρχεται από την έλλειψη παιδείας... όχι μόρφωσης.... παιδείας...

 

 

Αλλά όπως έχουμε πει, τίποτε δεν είναι τυχαίο, όλα είναι συνδεδεμένα και οδηγούν στη τελική εξαφάνιση της ποιότητας, μεθοδευμένη από τους άχρηστους ηγέτες ενός αμόρφωτου λαού... Ο λαός δεν φταίει πάντα, αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικό...

Δημοσιεύτηκε

JTB

 

Έχεις απόλυτο δίκιο .

Όταν πήγα και έδωσα εξετάσεις στο ολοκαίνουργιο κτήριο των ΗΜΜΥ του ΕΜΠ από ότι θυμάμαι ήταν μέσα γεμάτο κολλημένο οι τοίχοι του με κομματικές αφίσες αλλά και σε κάποια σημεία και βαμμένο με σπρέι .

Τι να σε πω εγώ που δεν σπούδασα εκεί το λυπήθηκα το κτήριο βλέποντας το έτσι.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Η ζωή κάνει κύκλους:

Πριν πολλά-πολλά χρόνια τα πανεπίστήμια ήταν για τους λίγους κι εκλεκτούς, κατόπιν ιδρύσαμε τα κρατικά πανεπιστήμια για να έχουν δωρεάν παιδεία όλοι, τώρα και αφού τα καταστρέψαμε, ιδρύονται τα ιδιωτικά κι όταν αυτά μετά από χρόνια γίνουν κι αυτά πάλι για τους λίγους έχοντες, ο 'κυρίαρχος' λαός θα επαναστατήσει ζητώντας παιδεία για όλους και πάλι από την αρχή.

Αυτή είναι η μοίρα του μεταπίθηκου (κατά τον καζαντζάκη). Ξεχνάει και γυρνά στα ίδια και στα ίδια.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Πιστεύω πως έχουμε παρεξηγήσει την έννοια δωρεάν παιδεία .

 

Προβληματίζομαι για το ποια είναι η δωρεάν παιδεία σήμερα ?

 

Δωρεάν παιδεία θεωρώ πως πρέπει να είναι η παιδεία εκείνη όπου να δίνει πρόσβαση σε όλους να συμμετέχουν στο πανεπιστήμιο και από εκεί και πέρα να φανεί το ποιος αξίζει και ποιος όχι μέσα από τους περιορισμούς και τους κανόνες που θα έχει το ίδιο το ίδρυμα .

 

Σήμερα κατά την γνώμη μου δεν μπορούμε να μιλάμε για δωρεάν παιδεία διότι αυτός που έχει χρήματα στέλνει το παιδί του στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα και με αυτόν τον τρόπο επενδύει στο να περάσει το παιδί του στην Ελλάδα .Το ίδιο γίνεται και με αυτόν που στέλνει το παιδί του στο εξωτερικό .

 

Αλλά τι γίνετε με αυτόν που θέλει να σπουδάσει σήμερα το παιδί του αλλά λόγο οικονομικών προβλημάτων να μην έχει χρήματα ώστε να κάνει τα φροντιστήρια του ή για να το στείλει για σπουδές στο εξωτερικό ?

 

Από εκεί και πέρα λόγο τον οικονομικών διαφορών που έχει ο κάθε Έλληνας σήμερα ο κάθε γονιός για να σπουδάσει το παιδί του για αυτούς τους λόγους δεν μπορούμε και σήμερα να μιλάμε για δωρεάν παιδεία και αξιοκρατία .

Ακόμα και αυτή η δωρεάν παιδεία κοστολογείται για να αποκτηθεί .

Δημοσιεύτηκε

Ας δημοσιεύσει κάποιος που σπούδασε στην Αγγλία ή τη Γερμανία κάποιες φωτό από κτίρια, εργαστήρια, εγκαταστάσεις κλπ... και βάλτε δίπλα το ΕΜΠ στο κέντρο ή τη Νομική για να καταλάβετε τί εννοώ... Η αυτοκαταστροφή ήταν και είναι το χαρακτηριστικό μας και αυτό έρχεται από την έλλειψη παιδείας... όχι μόρφωσης.... παιδείας...

 

Άστο. Δε θέλω. Θα κλαίμε όλοι.

 

Φυσικά και δε χαίρομαι με ότι γίνεται από την άλλη όμως τα Ελληνικά Πανεπιστήμια χαρακτηρίζονται από όργιο κομματοκρατίας, νεποτισμού, ανευθυνότητας (διδάσκουμε ό,τι να 'ναι και ό,τι μας αρέσει χωρίς να σκεφτόμαστε το "έξω"), άχρηστων εδρών και γενικά το καταφύγιο κάθε λογής παραξενιάρη, τεμπέλη, μπαχαλάκια, άπλυτου (κυριολεκτικά και μεταφορικά), αφισσοκολλητή και αεριτζή. Κι αν διατηρείται σε κάποιο επίπεδο οφείλεται σε κάτι ηλικιωμένους καθηγητές παλαιάς κοπής (π.χ. Παπαζάχος).

Παρόλα αυτά τα αγαπάω γι' αυτό και πιστεύω ότι τους χρειάζεται ένα ισχυρό σοκ.

 

Julius Caesar, Να ήξερες πόσο αισθάνομαι το δίκιο σου στο πετσί μου....

 

 

Γενικά θα αναφέρω μία σύντομη ιστορία:

 

Στην Ελλάδα έκανα το πτυχίο ΤΕΙ-Πειραιά

Στη Γερμανία το MSc μου

Στην Αγγλία το PhD μου

 

Μόλις τελείωσα το πτυχίο μου στο ΤΕΙ Πειραιά (αρκετά παλιά - το 78 στο νικ μου δεν είναι ημ/μηνία γέννησης) είχα μια αίσθηση ικανοποίησης.. ειχα κουραστεί, είχα δουλέψει, δεν είχα καθυστερήσει, και είχα γίνει ήδη δεκτός για MSc στο Βερολίνο. Τελικά συνέχισα δουλειά και πήγα αργότερα. Μέχρι να πάω: Μου έκαναν 4 συνεντεύξεις, (μόνο η μία έγινε στην Γερμανία), συνομίλησαν με 2 καθηγητές μου από το ΤΕΙ, έκαναν μια μινι αξιολόγηση του Π.Σ. και της βαθμολογίας μου.

Επειδή είχα πτυχίο με 6.7, ντρεπόμουνα και τους το ανέφερα ΚΑΙ τηλεφωνικά, και η απάντησή τους: "Δε μας ενδιαφέρει το απόλυτο νούμερο κε... Έχουμε ήδη ζητήσει τον μέσο όρο των βαθμολογιών των αποφοίτων των 2 τελευταίων ετών, πρεπει να είστε στο 25% των πρώτων"

Με τα πολλά με δεχτήκανε! όλος χαρα συνειδητοποίσα τα εξής:

Πολύ σκληρή εκπαίδευση, καλοί καθηγητές, και από υποδομές... όταν τις κοιτούσα μπαίνοντας, αισθανόμουνα οτι αντί για την τσάντα μου κρατούσα το πανέρι του Ζήκου με τα αυγά! :D

 

Όταν τελείωσα πήγα σφαίρα στην Αγγλία Λονδίνο για PhD. Εκεί βρήκα δουλεια και έκατσα χρόνια και εδώ ΘΕΛΩ να σας αναφέρω τα εξής "εξωπραγματικά" για την Ελλάδα πράγματα:

- Οι καθηγητές ΔΕΝ ήταν πολύ ανώτεροι από τους Έλληνες (ισα ισα, ως προς τα τυπικά προσόντα μόνο το 60% ήταν εφάμιλλα των Ελληνων)

- ΗΤΑΝ όμως ΠΑΝΤΑ εκεί. Να βοηθήσουν, και να δουλέψουν μαζί σου.. να ξενυχτήσουν, να συζητήσουν, και να σου πούνε καμιά φορά οτι έκαναν και λάθη.

- Οι υποδομές των εργαστηρίων ήταν λίγο κατώτερες των γερμανικών.

 

Και στα 2 ιδρύματα όμως αυτό που τα έκαναν να ξεχωρίζουν από τα Ελληνικά ΔΕΝ ήταν ΤΙΠΟΤΑ από τα παραπάνω (αντε, ο επαγγελματισμός των καθηγητών, δεν υπήρχε εκεί το "ξερεις ποιος ειμαι εγω?")

 

ΗΤΑΝ όμως οι συνειδητοποιημένοι Φοιτητές, ακόμα και τα 18χρονα των προπτυχιακών σπουδών είχαν ξεκάθαρα τις λέξεις/φράσεις: ξέρω τι σπουδάζω, σέβομαι τον χώρο, ιεραρχία, ομάδα, παραδοτέο, τιμωρία, συμμετοχή στα κοινά για ΤΟ ΚΑΛΟ του ιδρύματος (όχι του κομματος). Κανείς δεν κλαιγόταν για τίποτα. Τόσο σκληρή δουλεία, που η αξιολόγηση μου φαινόταν τυπική.

Στην Αγγλία για 1 έτος έκανα Teaching Assistant. Ο επιβλέποντας μου έλεγε οτι θα μείνω πίσω και δεν το πίστευα. Ξέρετε γιατι εμεινε πίσω η εργασία μου; Ετρωγα όλα σχεδόν τα βράδυα μου για να λύνω τις απορίες των προπτυχιακών φοιτητών!!!! Έμαθα απειρα πράγματα ως T.A. και δεν ντρέπομαι να το πω καθότι ΔΕΝ έχω αυτην την νοοτροπία.. και αντιπαραθέτω το αντίστοιχο στην Ελλάδα (το έχω δει πάνω κάτω σε 3-4 "καλα" ελληνικα πανεπιστήμια και στο ΤΕΙ πειραια:

 

ΌΤΑΝ καθηγητής το θυμηθεί:

- Καμια απορία;

- Απάντηση από καμια 10αρια φοιτητες που συνολικά παρακολουθούν: "Δωσε μας το 5 ρε μαστορα να πάρουμε το χαρτί"

ΑΥΤΗ Η ΦΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ το 60% της ουσίας για την σαπίλα της ελληνικής εκπαίδευσης και εν γένει κοινωνίας

Το υπόλοιπο 40% ειναι ο φοιτητικός συνδικαλισμός!(που στο μέλλον γίνεται συνδικαλισμός "παντούθεν")

 

Μάθαμε να μετράμε πόσα χρόνια σπουδάσαμε, και όχι τη γνώση που πηραμε..

Δημοσιεύτηκε

όποιος θέλει ας σπουδάσει ότι θέλει , αρκεί να υπάρχουν τα ίδια στάνταρ και να τηρούνται από όλα τα πανεπιστήμια , ιδιωτικά , δημόσια..........................

φυσικά όπως σε όλες τις χώρες από την Αφρική μέχρι τις ΗΠΑ πρέπει επιτέλους και στη Ελλάδα να υπάρχει ελάχιστο απουσιών αλλά και μαθημάτων περασμένων. όσοι δεν μπορούν , να μην ταλαιπωρούνται άδικα ούτε να ταλαιπωρούν τα πανεπιστημια.πιστευω αυτό θα ανεβάσει λίγο το επίπεδο σπουδών......

έτσι και αλλιώς ήδη το επάγγελμα είναι κορεσμένο στην Ελλάδα , αν προστεθούν και οι συνάδελφοι από ΤΕΙ είμαστε πάνω από 150000.

Δημοσιεύτηκε

Εχω ξαναπεί οτι τα Ελληνικά Πανεπιστήμια ανήκουν στον μέσο όρο των ξένων όπως είναι λογικό σε μία χώρα που η υπέρβαση δεν χρειάζεται. Το προσωπικό είναι καλό και προσπαθεί με τα μέσα που διαθέτει. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις τόσο προς τα πάνω και προς τα κάτω. Οι υποδομές δεν είναι κακές αλλα πολλές φορές δεν υποστηρίζονται σωστά, πχ ενα σοβαρό εργαστήριο χρειάζεται εξειδικευμένο και μόνιμο προσωπικό πράγμα που γενικά δεν υπάρχει αφού η χρηματοδότηση είναι ανεπαρκής.

 

ΤΟ ΔΟΑΤΑΠ προφανώς και ποτέ δεν είχε λόγο ύπαρξης αφού αντιβαίνει της κοινοτικής οδηγίας. Το εαν κάποιος απόφοιτος, οποιοδήποτε πανεπιστημίου, αξίζει και πόσο το κρίνει η αγορά. Στην Ελλάδα έχουμε την πρωτοτυπία να έχουμε πολλούς ιδιώτες μηχανικούς με αποτέλεσμα η παραπάνω κρίση να είναι αδύνατη.

 

Η κίνηση αυτή πιστεύω οτι θα επιφέρει άμεση διάλυση των ΑΤΕΙ κάτι που μπορεί και να έχει και θετικά αφου θα απαγκιστρώσει αρκετά παιδιά. Το ΤΕΕ θα βρεθεί σε δύσκολη θέση διότι θα πρέπει να αναγκαστεί να κάνει σοβαρές εξετάσεις. Λειτουργικά δεν πιστεύω οτι μπορεί και εαν κάνει χρήση Καθηγητών απο το Πανεπιστήμιο θα είναι λάθος αφού μιλάμε για επαγγελματικές εξετάσεις και οχι Πανεπιστημιακές.

 

Ο George78 έχει δίκιο με το

 

Μάθαμε να μετράμε πόσα χρόνια σπουδάσαμε, και όχι τη γνώση που πηραμε..

 

αλλα πάντα θα πρέπει να τα δούμε με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς. Οταν το 95% των μηχανικών ζει απο μικρά-μεσαία ιδιωτικά έργα σαφώς και δεν υπάρχουν τρομερές απαιτήσεις για γνώση. Επίσης αυτή είναι και η βασική αρχή του Ελληνικού Συστήματος απο το Δημοτικό. Βέβαια θα πρέπει να καταλάβουμε οτι στα δύσκολα φέρνουμε ξένους α) γιατί το ξένο είναι πιο γλυκό, β) διότι κανένας Ελληνας δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με βάση εμπειρίας αφου απλα δεν έχουμε τόσα έργα.

Δημοσιεύτηκε

Αν και γενικά δεν συμφωνώ με αυτές τις έρευνες...........

 

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4644263

 

Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, τουλάχιστον τα κεντρικά, θεωρώ ότι είναι ανώτερα από τα περισσότερα του εξωτερικού. Όποιος θέλει να μάθει στα Ελληνικά ΑΕΙ μαθαίνει.

 

Το νέο σχέδιο του Υπουργείου για τα ΑΕΙ θα είναι ο θάνατός τους.

Δηλαδή τι θα προλάβει να μάθει ένας μηχανικός σε 3 χρόνια;

Δημοσιεύτηκε

 

Το νέο σχέδιο του Υπουργείου για τα ΑΕΙ θα είναι ο θάνατός τους.

Δηλαδή τι θα προλάβει να μάθει ένας μηχανικός σε 3 χρόνια;

 

Ότι μαθαίνει και αυτός εδώ μαλλον στο UCL (κάποιες θέσεις παραπάνω από το ΕΜΠ)

 

http://www.bartlett.ucl.ac.uk/architecture/programmes/bsc.htm

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.