Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η πρώτη μου εργολαβία


Recommended Posts

Παιδιά, θα ήθελα να σχολιάσω ότι:

όταν ο πελάτης ακούει ποσοστό επί της κατασκευής πχ 15% τσινάει.

Θεωρεί ότι ο μηχανικός είναι πιο ακριβός από τον εργολάβο που «δεν του χρεώνει τίποτα» !

Άσχετα αν αργότερα το πληρώσει πολλαπλώς και σε χρήμα και σε χρόνο και σε ποιότητα και σε πρήξιμο.

 

Επίσης όταν οι εργασίες σπάνε ανά τμήματα. Τότε κάποιοι πελάτες φέρνουν και εξωτερικά συνεργεία για ορισμένες εργασίες που μπλέκονται στα πόδια των δικών σου, δεν έρχονται στην προγραμματισμένη χρονική στιγμή και αν στη συνέχεια κάτι δεν πάει καλά αλληλοκατηγορούνται μεταξύ τους και αρνούνται να αναλάβουν την ευθύνη τους.

 

Θεωρώ ότι ήδη από το συμφωνητικό με τον πελάτη δεν πρέπει να του αφήνεις το περιθώριο να φέρνει δικά του συνεργεία.

 

Τέλος για τα ένσημα του ΙΚΑ έβαλα ως όρο στο συμφωνητικό κάθε συνεργείου ότι θα πληρώσει τα ένσημα για το προσωπικό του, θα λάβει τα σωστά μέτρα ασφαλείας για το προσωπικό και έναντι τρίτων και θα φροντίσει για τη νομιμότητα παραμονής και εργασίας του προσωπικού στην Ελλάδα.

 

Βέβαια τα παραπάνω δεν είναι δυνατό να τα ελέγξω στην πράξη. Πρέπει να κάνω απογραφή του έργου στο ΙΚΑ και να ζητώ αντίγραφα ότι πληρώθηκαν τα ένσημα; Ή είμαι καλυμμένη;;;;;

 

Αυτά από τη δική μου ελάχιστη εμπειρία σε εργολαβία ανακαίνισης.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 30
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Κατ' αρχήν λίγη προσοχή με την έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. Στη Θεσσαλονίκη ο ελεγκτής των στατικών (ιδιαίτερα σε παλιές οικοδομές) θεωρεί ότι οι τοιχοποιίες που βρίσκονται εντός πλαισίων Ο/Σ (δηλαδή κάτω από δοκάρι) συμβάλλουν στη δυσκαμψία του φορέα και δεν εγκρίνει την καθαίρεσή τους.

myri προσωπικά θεωρώ ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να επιλέγει τους συνεργάτες του. Επομένως, το να μπει στο συμφωνητικό όρος που θα αναφέρει ότι ο πελάτης δεν θα μπορεί να φέρει δικά του συνεργεία πιστεύω πως είναι θεμιτό.

Όσον αφορά για το ΙΚΑ, νομίζω ότι οπωσδήποτε θα πρέπει να γίνει απογραφή του έργου στο ΙΚΑ αν θέλεις να είσαι καλυμμένη. Αλλιώς πού θα πληρώνονται τα ένσημα των εργατών;

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι καθόλου ενημερωμένη για αυτή τη διαδικασία.

Για όλες τις εργασίες έχω συμφωνητικό με υπεργολάβους, πχ γυψοσανίδες, ηλεκτρολόγο, τοποθέτηση κλιματιστικού μπογιατζής κλπ

Δεν έχω προσλάβει εγώ κάποιον εργάτη.

 

Τι πρέπει να κάνω σε αυτήν την περίπτωση;

Να απογράψω το έργο στο ΙΚΑ και να ζητήσω αντίγραφα από τους υπεργολάβους ότι πλήρωσαν τα ένσημα στο ΙΚΑ;;;;

Link to comment
Share on other sites

Μα αν δεν γίνει απογραφή του συγκεκριμένου έργου στο ΙΚΑ, τα ένσημα των εργατών που θα εργάζονται θα κολλιούνται σε κάποιο άλλο έργο. Άρα, αν γίνει έλεγχος για τη δική σου ανακαίνιση δεν θα υπάρχει ούτε ένα ένσημο.

Στη θέση σου θα παρακρατούσα τις εισφορές υπέρ ΙΚΑ από τις αμοιβές των συνεργείων και θα έκανα μόνος μου την ΑΠΥ. Άλλωστε η ΑΠΥ του κάθε μήνα θα έχει ένσημα από εργάτες διαφόρων συνεργείων. Υπάρχει περίπτωση να συνεννοηθούν οι υπεύθυνοι των συνεργείων και να την κάνουν μόνοι τους; Δεν νομιζω...

Link to comment
Share on other sites

Μια σημείωση μόνο, ο εργοδότης (ιδιοκτήτης δηλαδή) είναι υποχρεωμένος να κάνει απογραφή στο ΙΚΑ.

Αυτός θα είναι υπόλογος σε περίπτωση που γίνει έλεγχος οπότε πρέπει να ενημερώσεις τον ιδιοκτήτη και να κάνεις από τώρα συμφωνία με τα συνεργεία για το ΙΚΑ, το οποίο θα πληρώσεις έμεσα εσύ αφού η συμφωνία με τον ιδιοκτήτη θα είναι "τόσα χρήματα για αυτό το έργο".

Αυτός ο όρος που έβαλες θα έχει ισχύ μόνο για τα συνεργεία που έχουν μισθωτούς υπαλλήλους (κουφώματα, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, γυψοσανιδάδες κλπ) απλά για να είσαι καλυμένη.

 

Αρα η πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσεις, αφού κάνεις την αναγγελία στο ΙΚΑ, είναι αυτή που σου λέει ο Yorgos

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας (και την υπομονή σας)!

 

Δεν έχω ακόμη διευκρινίσει κάποια πράγματα:

 

1) δηλώνω το έργο στο ΙΚΑ κάνοντας Αναλυτικό προϋπολογισμό, φτιάχνοντας τον πίνακα 3 και συμπληρώνοντας το έντυπο της απογραφής του ΙΚΑ. Οπότε και έχω τον ελάχιστο αριθμό ημερομισθίων που πρέπει να πληρωθούν ανά εργασία.

 

2) Yorgos

όταν λες θα κάνω την ΑΠΥ εννοείς ΑΠΔ (Αναλυτική Περιοδική Δήλωση Οικοδομικού Έργου) που γίνεται για κάθε μήνα. Ξέρεις μεχρι πότε έχω προθεσία να την υποβάλλω;

 

3) Μια ανακαίνιση βγάζει 2-3 ημερομίσθια σε κάθε εργασία. Όταν έχω υπεργολάβο αφενός δεν γνωρίζω το προσωπικό του και είναι δύσκολο να το καταγράψω (ορισμένοι δεν μιλούν καν ελληνικά) αφετέρου πχ ο ηλεκτρολόγος-εγκαταστάτης είναι ελεύθερος επαγγελματίας με ΤΠΥ άρα δεν πληρώνει ένσημα.

 

Οπότε μπορώ αντ’ αυτού να θεωρήσω ότι σε μια μικρή ανακαίνιση τα συνεργεία έχουν έμμισθους υπαλλήλους (που είναι και το πιο λογικό) και να αποφύγω την απογραφή;

Και πως διασφαλίζω ότι είναι έμμισθοι;

Link to comment
Share on other sites

Καλό είναι να κάνεις ένα συμφωνητικό με τον ιδιοκτήτη. Όπου θα αναφέρεις αναλυτικά με πολλή λεπτομέρεια ό,τι εργασίες συμφωνήσατε να κάνεις (είδος, χώροι, μέτρα, προδιαγραφές υλικών). Και θα το υπογράψετε κι οι δυο.

 

Είναι βέβαιο ότι στην πορεία θα προκύψουν εργασίες που δεν έχετε σκεφτεί σήμερα. Συνήθως οι ιδιοκτήτες περιμένουν να δουν κάτι για να το καταλάβουν. Και μετά ζητάνε επιπλέον εργασίες.

 

Προσφορές να πάρεις από κάθε συνεργείο ξεχωριστά. Προσοχή στα υλικά! Ποιος τα πληρώνει, ποιος καλύπτει τον ΦΠΑ κλπ.

 

Να βάλεις απρόβλεπτα ένα 6-7%. Υπάρχουν μικροϋλικά που δεν τα σκέφτεσαι και μικροεργασίες που δεν θα τις χρεώσεις τελικά. Άρα, προέβλεψέ το από την αρχή για να μην κάνεις τη δουλειά με κρύα καρδιά.

 

Και τέλος, η αμοιβή δεν είναι καθόλου υψηλή. Μετά το τέλος τως εργασιών και του "συντονισμού" των συνεργείων θα δεις ότι είναι εύλογη. Μίνιμουμ 15%!

 

Αυτά κι από μένα. Καλή επιτυχία συναδέλφισσα!

Link to comment
Share on other sites

 

3) Μια ανακαίνιση βγάζει 2-3 ημερομίσθια σε κάθε εργασία. Όταν έχω υπεργολάβο αφενός δεν γνωρίζω το προσωπικό του και είναι δύσκολο να το καταγράψω (ορισμένοι δεν μιλούν καν ελληνικά) αφετέρου πχ ο ηλεκτρολόγος-εγκαταστάτης είναι ελεύθερος επαγγελματίας με ΤΠΥ άρα δεν πληρώνει ένσημα.

 

Οπότε μπορώ αντ’ αυτού να θεωρήσω ότι σε μια μικρή ανακαίνιση τα συνεργεία έχουν έμμισθους υπαλλήλους (που είναι και το πιο λογικό) και να αποφύγω την απογραφή;

Και πως διασφαλίζω ότι είναι έμμισθοι;

 

δεν γίνεται αυτό!

Υπάρχει διαφορά στα επαγγέλματα ανάλογα εαν είναι "εστεγασμένα" ή "μη εστεγασμένα" σύμφωνα με την ορολογία του ΙΚΑ. Τα εστεγασμένα (γυψοσανιδάδες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί) έχουν όπως λές εσύ μισθωτούς υπαλλήλους των οποίων τα ένσημα πληρώνει ο εργοδότης, και εσύ δεν μπλέκεσαι. Για τα άλλα τα μη εστεγασμένα (μπετατζήδες, σοβατζίδες, τουβλάδες, εργάτες γενικά) ο εργοδότης είσαι εσύ και τα ένσημα πρέπει να τα πληρώνεις εσύ. Οπότε ζητάς αναλυτική λίστα με ονόματα, ΑΦΜ, κλπ

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά σας ευχαριστώ, ήσασταν κατατοπιστικότατοι!

Ευτυχώς για εμένα η μαγική λεξούλα "εστεγασμένα" με καλύπτει!!!!!!

 

Μερικά συμφωνητικά τα έχω αναρτήσει στα downloads για να τα συμβουλευθούν και άλλοι αρχάριοι.

Να προσθέσω επίσης ότι θεωρώ σημαντικό να προνοεί το συμφωνητικό για θέματα ασφάλειας του προσωπικού και έναντι τρίτων (πχ περαστικών), για θεομηνίες (πχ σεισμός - έχει τύχει σε συναδέλφους) και σε ότι αφορά τον χρονικό προγραμματισμό να διευκρινίζει ότι ισχύει μόνον εφόσον δεν διακοπούν οι εργασίες λόγω παρέμβασης της Πολεοδομίας, της Αστυνομίας ή λόγω όχλησης των γειτόνων.

 

Στην ανακαίνιση πήγαν όλα καλά εκτός από τα υαλοστάσια!!!!!!!

Όπου η εταιρία «ξέχασε» να περιλάβει στην αρχική της προσφορά την αποξήλωση και τα προφιλάκια γύρω από το υαλοστάσιο.

Εννοείται ότι σε πολλαπλές συναντήσεις με σχέδια, φωτογραφίες και επιτόπια επίσκεψη τα παραπάνω θέματα είχαν συζητηθεί.

Επίσης έναν φεγγίτη που έσπασε στο εργοστάσιο, έκαναν 2 επιπλέον εβδομάδες να τον φέρουν με αποτέλεσμα να μην μπορώ να παραδώσω, άρα και να πληρωθώ!

Και η πόρτα έχει κάποιο αισθητικό πρόβλημα και φυσικά δεν την αντικαθιστούν! Για την επίλυση του προβλήματος πρέπει να συνεννοηθώ με το εργοστάσιο από όπου την προμηθεύονται!

 

Το συμπέρασμα: για κάθε προσφορά γράφουμε mail ή fax όπου περιγράφουμε αναλυτικά την εργασία μέχρι και τον μεντεσέ ή την κλειδαριά. Δε θεωρούμε τίποτα δεδομένο!

Στη συνέχεια, αφού λάβουμε γραπτή απάντηση, ελέγχουμε την προσφορά σε κάθε σημείο. Αν κάτι λείπει ακόμη και το προφανές, το ξαναζητάμε γραπτώς!

Τους πρήζουμε και από το τηλέφωνο αλλά δε δεχόμαστε καμία προφορική διαβεβαίωση ότι εννοείται κλπ!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.