Periklis Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 30 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 30 , 2008 Καλημέρα σε όλους σας Από τις 17/06/2008 ημέρα δημοσίευσης της απόφασης 1828/08 του ΣτΕ, υπάρχει μία ανώμαλη κατάσταση στην όλη υπόθεση. Έτσι έχουμε: • Μία ΓΕΝΙΚΗ απόφαση της διευρυμένης σύνθεσης του ΣτΕ, με την κήρυξη του άρθρου 6 του Π.Δ. για τις παραχωρήσεις σε κοινή χρήση ως Αντισυνταγματική. • Το ΣτΕ ως Δικαστήριο, δεν έχει από το Σύνταγμα την δικαιοδοσία να ΚΑΤΑΡΓΕΙ Νόμους και Π.Δ. – Αυτό είναι δικαιοδοσία και ευθύνη της Πολιτείας (βλέπε ΥΠΕΧΩΔΕ). Το υπουργείο λοιπόν είναι υποχρεωμένο να αναστείλει (έπρεπε να το είχε κάνει την ίδια ημέρα 17/06/08) την διαδικασία των παραχωρήσεων όπως αυτή ίσχυε μέχρι την 16η Ιουνίου 2008 και να ενημερώσει της υπηρεσίες του. Αντί αυτού τηρεί στάση αναμονής και πανικού και αφήνει έκθετους απέναντι του Νόμου ιδιοκτήτες, κατασκευαστές, συμβολαιογράφους, υπαλλήλους πολεοδομιών και μεταγραφοφύλακες να ακολουθούν διαδικασίες αντισυνταγματικές και παράνομες!!! Και τον κίνδυνο να βρεθούν κατηγορούμενοι ως συνεργοί σε παράνομη πράξη!!! Η ευθύνη τόσο του ΥΠΕΧΩΔΕ, όσο και του Υπ. Εσωτερικών είναι τεράστια και δημιουργεί Συνταγματική Εκτροπή. Το πιθανότερο είναι, μέσα από μία νομικίστικη και κουτοπόνηρη προσπάθεια, το ΥΠΕΧΩΔΕ να επαναφέρει το άρθρο 6 επαναδιατυπωμένο, με σκοπό να κερδίσει χρόνο – Χωρίς όμως αυτό να απαλλάσσει από τις ευθύνες τους τους εμπλεκόμενους, Αλλά Και κυρίως να μην εναρμονίζεται με την απόφαση του ΣτΕ. • Σε επιβεβαίωση των παραπάνω έρχεται η εγκύκλιος του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείων Αθηνών – Πειραιώς, Αιγαίου και Δωδεκανήσου Εγκύκλιος 42η – 11/07/2008 με θέμα «Απαγόρευση κατάρτισης συμβολαιογραφικών πράξεων παραχώρησης υπό ιδιωτών σε κοινή χρήση εδαφικών λωρίδων οικοπέδων, κειμένων εντός οικισμού με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και στερούμενων προσώπου επί κοινοχρήστου χώρου, προκειμένου τα οικόπεδα αυτά να καταστούν οικοδομήσιμα». • Η υπεκφυγή της Διοίκησης (ΥΠΕΧΩΔΕ & Υπ. Εσωτερικών) που δεν τοποθετείται επί της ουσίας και η ανεπάρκειά της να δώσει λύση σε αυτό το μείζον θέμα, απαξιώνοντας χιλιάδες περιουσίες, την καθιστούν υπόλογη πολλαπλά τόσο απέναντι στο Νόμο και το Σύνταγμα των Ελλήνων (προστασία περιουσίας, ισότητα πολιτών…) όπως επίσης και απέναντι στη Χάρτα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων – τις παραβιάσεις της οποίας δικάζει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. • Η Διοίκηση γνώριζε ήδη από την δεκαετία του ’90 τη θέση του ΣτΕ επί του συγκεκριμένου ζητήματος – Η απόφαση 1828/08 ήταν αναμενόμενη – παρόλα αυτά δεν φρόντισε να Νομοθετήσει έτσι ώστε να καταστήσεις σαφές και συγκεκριμένο πλαίσιο στην οικοδόμηση των περιουσιών των πολιτών. Αντίθετα τους άφησε εκτεθειμένους σε αμφιλεγόμενης νομιμότητας διαδικασίες, θύματα στα κυκλώματα που λυμαίνονται τις πολεοδομίες και τις επιθυμίες του εκάστοτε «κακού γείτονα». • Μετά το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί και για να σταματήσει επιτέλους ο εμπαιγμός των πολιτών η μόνη λύση είναι η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η διαδικασία είναι απλή και δεν απαιτείται χρηματική δαπάνη στο πρώτο στάδιο. Για να προχωρήσουμε όμως σε ομαδικές αγωγές αποζημίωσης θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τις περιπτώσεις: Α) Οικοδομές που βρίσκονται σε εξέλιξη με νόμιμη Άδεια (κατόπιν παραχώρησης σε κοινή χρήση) για την οποία έχει εκδοθεί αναστολή ή ακύρωση, βάση τη ΣτΕ 1828/2008. α) Με άδεια που εκδόθηκε πριν την 16η Ιουνίου 2008 β) Με άδεια που εκδόθηκε μετά την 16η Ιουνίου 2008 Β) Πολίτες οι οποίοι δεν μπορούν να εκδώσουν οικοδομική άδεια λόγο της ΣτΕ 1828/2008 (ορισμένες πολεοδομίες εξακολουθούν να εκδίδουν άδειες..) Σύμφωνα με κύκλους Νομικών η απαξίωση της περιουσίας, από την υπάρχουσα κατάσταση, αποτελεί de facto απαλλοτρίωση χωρίς αποζημίωση! Η προσφυγή για τα παραπάνω Α & Β στηρίζεται στο Άρθρο 1 Πρωτόκολλο 1 της Σύμβασης για την προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Θεμελιωδών Ελευθεριών. Παράλληλα και πέραν της προσβολής της περιουσίας από την ελληνική δημόσια διοίκηση, υπάρχει η προσβολή της αξιοπρέπειας, της προσωπικής και οικογενειακής ζωής, των διακρίσεων και αρκετά ακόμη που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν ανάλογα με την περίπτωση. Για να μη διασπάσουμε λοιπόν το κατηγορητήριο σε περίπτωση ομαδικής προσφυγής, καλό θα ήταν να γίνει η παραπάνω κατηγοριοποίηση. Το δικαίωμα προσφυγής ισχύει για 6 μήνες από την δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ. Ο χρόνος είναι περιορισμένος και καλό θα ήταν όσοι ενδιαφέρονται να έρθουν σε επαφή μαζί μου με e-mail, αναφέροντας σε ποια κατηγορία ανήκουν. Προς το παρόν έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 6 ιδιοκτήτες. Ο μικρός αριθμός έγκειται (πιστεύω) στο γεγονός πως ο κόσμος δεν γνωρίζει την απόφαση ή πιστεύει πως θα δοθεί λύση από την πολεοδομία, το γνωστό, τον υπουργό ή αγνοεί το δικαίωμά του για προσφυγή στο ΕΔΑΔ ή πιστεύει πως είναι πολύ δαπανηρό… Περικλής
axoul Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 30 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 30 , 2008 Συνάδελφε είναι πολύ σοβαρό το θέμα που θέτεις το οποίο αγνοούσα. δηλ.όσοι έχουν οικοδομήσει προ 16-6-08 σε καθεστώς με παραχώρηση σε κοινή χρήση, θες να πείς ότι κρίνονται ως αυθαίρετα?
Periklis Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 30 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 30 , 2008 Καλησπέρα axoul. Οι οικοδομές που έχουν γίνει με το ό,τι ίσχυε τότε πιστεύω πως δεν έχουν πρόβλημα. Αυτή ήταν η νόμιμη διαδικασία τότε και η 1828/08 του ΣτΕ δεν έχει αναδρομική ισχύ. Από τις 17/06/08 και μετά όμως υπάρχει κενό νόμου και το υπουργείο δεν παίρνει θέση. Δεν νομίζω πως έχεις πρόβλημα, για οικοδομή πρίν την απόφαση
Periklis Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 10 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 10 , 2008 Είναι ήδη 33 οι ενδιαφερόμενοι για προσφυγή στο ΕΔΑΔ.
Periklis Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 11 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 11 , 2008 Ας με συγχωρέσουν οι συντάκτες και η εφημερίδα, αλλά είναι θέμα ζωτικής σημασίας για πολλούς από εμάς. Από την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 11-08-2008 ************************* Η ώρα της αποζημίωσης Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανάβει το «πράσινο φως» για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων σε περιπτώσεις περιοριστικών όρων δόμησης Τον «ασκό του Αιόλου» για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων στις περιπτώσεις εφαρμογής περιοριστικών όρων δόμησης σε εκτός σχεδίου άρτιες και οικοδομήσιμες ιδιοκτησίες, ανοίγει η ολιγωρία του ΥΠΕΧΩΔΕ να εφεσιβάλει σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ), ακόμη κι αν η λήψη των περιοριστικών μέτρων κατέστη αναγκαία για την προστασία του περιβάλλοντος. Οπως συνέβη στο Μαραθονήσι Ζακύνθου, που έχει κηρυχθεί προστατευόμενη περιοχή λόγω της χελώνας καρέτα καρέτα. Με την απόφασή του της 6ης/12/2007, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι η εκ των υστέρων επιβολή περιοριστικών όρων δόμησης σε εκτός σχεδίου άρτιες και οικοδομήσιμες ιδιοκτησίες, απαξιώνει νομίμως αποκτηθέντα περιουσιακά στοιχεία. Το ΥΠΕΧΩΔΕ, μη εφεσιβάλλοντας την απόφαση εντός της προβλεπόμενης εξάμηνης προθεσμίας, στις 2/6/2008, την κατέστησε τελεσίδικη και υποχρεωτικώς εφαρμοστέα. Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημάνουμε ότι «προφητικά» το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με επιστολές προς τον κ. Γιώργο Σουφλιά, έχει επισημάνει την αναγκαιότητα κατάργησης της εκτός σχεδίου δόμησης. Τελευταία φορά, προ μερικών εβδομάδων, όταν με επιστολή (που κοινοποίησε σε όλους τους βουλευτές) καλούσε τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να προχωρήσει στον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης, με τη λήψη των ακόλουθων μέτρων: Αμεση κατάργηση των παρεκκλίσεων που αφορούν την αρτιότητα και τη δόμηση των εκτός σχεδίου οικοπέδων. Αύξηση της αρτιότητας των οικοπέδων προκειμένου για δόμηση στον περιαστικό χώρο και στις κρίσιμες αναπτυσσόμενες (ή υπό ανάπτυξη) περιοχές. Ολοκλήρωση εντός της ερχόμενης δεκαπενταετίας, στο πλαίσιο του εθνικού χωροταξικού, των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και των Σχεδίων Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ), ώστε να μην υπάρχουν περιοχές εκτός σχεδιασμού. Εφαρμογή της αρχής της «συμπαγούς πόλης», καθώς και μέτρα προστασίας του περιαστικού χώρου και των αστικών αναπλάσεων. Αντ' αυτών ο κ. Γ. Σουφλιάς αντί στο Εθνικό Χωροταξικό να αποδεχθεί και να προωθήσει τις θέσεις του ΤΕΕ (που είναι ο θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας για θέματα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ) διατήρησε τα όρια αρτιότητας και σειρά παρεκκλίσεων που τυγχάνουν εφαρμογής σε εκτός σχεδίου ιδιοκτησίες, όπως τις έχουσες πρόσοψη σε κοινοτικό δρόμο. Που σημαίνει ότι εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα δόμησης σε εκτός σχεδίου οικόπεδα, επιφανείας δύο στρεμμάτων, εφόσον βρίσκονται σε ακτίνα πεντακοσίων μέτρων από το κέντρο του οικισμού, ενώ στις περιπτώσεις ακινήτων που έχουν πρόσοψη σε εθνικές, επαρχιακές και κοινοτικές οδούς, υπάρχουν ρυθμίσεις που -υπό προϋποθέσεις- επιτρέπουν την έκδοση οικοδομικής άδειας, ακόμη και σε οικόπεδα επιφανείας 750 τ.μ. Το ιστορικό της απόφασης Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επελήφθη της υπόθεσης με την υπ΄ αριθμόν 14216/2003 προσφυγή κατά του ελληνικού δημοσίου, που κατέθεσε η εταιρεία «Ζάντε Μαραθονήσι Α.Ε.». Η εν λόγω εταιρεία αγόρασε το 1972 την εκτός σχεδίου περιοχή Μαραθονήσι στη Ζάκυνθο για την τουριστική αξιοποίησή της, με βάση τους ισχύοντες όρους δόμησης. Ακολούθησε όμως σειρά περιοριστικών μέτρων και, προς τα τέλη περίπου της δεκαετίας του '80, απαγορεύθηκε κάθε δυνατότητα δόμησης. Η εταιρεία προσέφυγε στα ελληνικά δικαστήρια, τα οποία δικαίωσαν το Δημόσιο εκφράζοντας την άποψη ότι οι εκτός σχεδίου περιοχές δεν προορίζονται για οικιστική και τουριστική εκμετάλλευση, αλλά μόνον για γεωργική χρήση. Κατόπιν αυτού, η «Ζάντε Μαραθονήσι Α.Ε.» προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο επελήφθη της υπόθεσης κάνοντας ουσιαστικώς δεκτή την προσφυγή της. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκρινε ότι κακώς τα ελληνικά δικαστήρια δικαίωσαν το Δημόσιο, αφού στην περίπτωση της προσφεύγουσας εταιρείας έχουμε περιορισμό των όρων ιδιοκτησίας (παράβαση του άρθρου 1 του Πρωτοκόλλου 1). Καταρρίπτει, μάλιστα, το σκεπτικό των ελληνικών δικαστηρίων για τις εκτός σχεδίου περιοχές, με το ερώτημα: αφού οι εκτός σχεδίου περιοχές προορίζονται μόνον για αγροτική χρήση, γιατί εδίδοντο στην εταιρεία όροι δόμησης, έστω και ολοένα πιο περιοριστικοί; Γιατί εάν δεν υπήρχαν όροι δόμησης (απαγορευόταν, δηλαδή, η δόμηση), προφανώς και η εταιρεία δεν θα προέβαινε στην αγορά της έκτασης. Η «Ζάντε Μαραθονήσι Α.Ε.» ζητάει αποζημίωση 21 εκατομμυρίων ευρώ και πιθανότατα την απόφαση θα χρησιμοποιήσουν εκατοντάδες ιδιοκτήτες γης σε εκτός σχεδίου περιοχές, των οποίων οι ιδιοκτησίες, με νεότερες ρυθμίσεις, κατέστησαν μη αξιοποιήσιμες. Hμερομηνία : 05-08-08 Copyright: http://www.kathimerini.gr
yiman Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 23 , 2008 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 23 , 2008 γεια σε όλους κατ'αρχάς, είμαι νέο μέλος στην όλη διαδικασία και έχω χάσει απ'ότι φαίνεται πολλά επεισόδια. αυτές τις μέρες ανακάλυψα το θέμα που έχει προκύψει για τις παραχωρήσεις στους οικισμούς του '85. τίθεται ζήτημα ακυρότητας των συμβολαιογραφικών πράξεων που έχουν γίνει πριν την 17η-6-08 ? τι άλλο θα μας βρει στο μέλλον ? από Πάτρα (και ευρύτερα) όποιος χρειάζετα βοήθεια στη διάθεσή του.
Periklis Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Η περιπέτεια των μικροϊδιοκτητών «τυφλών» οικοπέδων σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων της Ελληνικής υπαίθρου συνεχίζεται. Έλληνες και ξένοι που επένδυσαν τις οικονομίες μίας ζωής και πήραν δάνεια για να κτίσουν ένα σπίτι, σε κάποιο χωριό της φθίνουσας ελληνικής επαρχίας, εξακολουθούν να καταστρέφονται οικονομικά. Προεκλογικές εξαγγελίες ταξίματος διαρρέουν από το ΥΠΕΧΩΔΕ για σύσταση επιτροπής για την επίλυση του προβλήματος (sic). Η Δημόσια Διοίκηση (ΥΠΕΧΩΔΕ) εξακολουθεί να παραβιάζει τη Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το Σύνταγμα και το Νόμο. Ο Πρωθυπουργός δεν παρεμβαίνει (έστειλαν την προσφυγή στο Υπ. Παιδείας – αντί του ΥΠΕΧΩΔΕ!!!) Προσφυγές κατά της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης (ΥΠΕΧΩΔΕ) τρέχουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Το πιο πιθανό είναι να δούμε κάποια προεκλογική ρύθμιση μαϊμού για να βολευτούν κάποιοι υμέτεροι, μέχρι να καταπέσει από την επόμενη απόφαση δικαστηρίου. Το πρόβλημα αφορά περισσότερους από 10.000 μικροϊδιοκτήτες. Δέκα χιλιάδες οικογένειες - ΚΑΠΟΥ ΕΙΚΟΣΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΨΗΦΟΙ!!! Ορίστε λοιπόν η πρώτη δόση της πληρωμής τους. Η επόμενη θα ακολουθήσει μετά από λίγους μήνες, απ’ ότι προδιαγράφεται.
Paz Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Το πρόβλημα αφορά περισσότερους από 10.000 μικροϊδιοκτήτες. Τόσοι έχουν εμφανιστεί Περικλή. Τόσοι έχουν εμφανιστεί. Αυτούς που το έχουν πάρει μοιρολατρικά και έχουν καταθέσει τα όπλα, δεν τους προσμετράει κανένας, αφού δεν τους ξέρει κανένας. Εκ της προσωπικής μου εμπειρίας υπολογίζω πολύ μεγαλύτερα νούμερα. Λ.χ. για επτά οικισμούς σε ένα ορεινό Δήμο, έχω 110 (εκατόν δέκα) περιπτώσεις. Βέβαια δεν έχουν όλοι το ίδιο ακριβώς πρόβλημα, όμως εκατόν δέκα φουκαράδες έχουν περιπλακεί στο κουβάρι του ανοήτου ελληνικού συνονθυλεύματος που βαπτίσθηκε "πολεοδομική νομοθεσία" (ή κάπως έτσι τέλος πάντων).
Periklis Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Πιστεύω πως και αυτοί ψηφίζουν. Εδώ είναι λοιπόν που θα εκδηλώσουν τα αισθήματά τους και τις "ευχαριστίες" τους προς τους υπεύθυνους. Εκτός βέβαια και αν θέλουν να πιστεύουν το κάθε κομματικό / προεκλογικό τάξιμο και να δέχονται να τους αντιμετωπίζουν ως πολίτες β΄κατηγορίας
ss_sk Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2009 ... Το ΣτΕ ως Δικαστήριο, δεν έχει από το Σύνταγμα την δικαιοδοσία να ΚΑΤΑΡΓΕΙ Νόμους και Π.Δ. – Αυτό είναι δικαιοδοσία και ευθύνη της Πολιτείας (βλέπε ΥΠΕΧΩΔΕ)... Όπα, γιατί αυτό είναι βόμβα μεγατόνων. Υποψιάζομαι ότι από το 1929 που λειτουργεί το Συμβούλιο της Επικρατείας τέτοιο θέμα θα είχε ανακύψει και επιλυθεί. Και νομικός να μην είσαι καταλαβαίνεις ότι το ''δικαιοδοσία και ευθύνη της Πολιτείας '' είναι εντελώς αντιφατικό: έχω την Πολιτεία (βλ.κυβέρνηση) που ψηφίζει έναν αντισυνταγματικό νόμο (επειδή δεν το έψαξε ως όφειλε ή επειδή θέλει να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα) και ο φορέας που θα πάρει την τελική απόφαση νομιμότητας είναι πάλι...η ίδια η Πολιτεία (βλ. υπουργείο=κυβέρνηση)? Στέκει? Γιατί εγώ νομίζω ότι δε στέκει?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα