Pirate Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 4 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 4 , 2011 Εδώ μεταφέρθηκαν τα εκτός θέματος μηνύματα που είχαν αναπτυχθεί μετά από αυτό. AlexisPap Αυτό που διαπιστώνει κάποιος άσχετος με τα τεχνικά επαγγέλματα διαβάζοντας αυτό το topic ποταμός, και το διαβάζει είτε γιατί ετοιμάζεται να μπει στον κυκεώνα της οικοδομής, είτε γιατί ο γιος του μόλις πέρασε στο ΕΜΠ και πολύ θα ήθελε να συμμετάσχει σε μία δημόσια συζήτηση μηχανικών ώστε έχει μια αίσθηση, θα αποκαρδιωθεί! Αυτά που βγαίνουν είναι τα παρακάτω: 1. Υπάρχει έντονη αμφισβήτηση των ρόλων μεταξύ μαστόρων, τεχνιτών και μηχανικών και αμφίδρομα. Ίσως γιατί οι πρώτοι θεωρούν ότι ο μηχανικός είναι ο κέρβερος του κράτους που λόγω ευθυνών προσπαθεί να αποτρέψει οιαδήποτε αυθαιρεσία η οποία είναι συνυφασμένη με ROM πληροφορία μέσα στο DNA του μέσου έλληνα πολίτη και ότι από εκεί και μετά δεν είναι απαραίτητος πλέον για το έργο. Αλλά και από μεριάς των μηχανικών υπάρχει μία πολεμική διάθεση απέναντι στους διάφορους μάστορες οι οποίοι με το πρόσχημα της εμπειρίας προσπαθούν να υπερτερήσουν στο έργο ώστε όχι τυπικά αλλά ουσιαστικά να έχουν το πάνω χέρι. 2. Βγαίνει κι από πλευράς των μηχανικών μία μιζέρια η οποία φυσικά είναι δικαιολογημένη. Ο λόγος είναι προφανής: Οι κόποι και οι θυσίες τους για να πάρουν μια θέση «στον ήλιο» των πανελληνίων εξετάσεων δεν έχουν μέτρο. Μπορεί ο μικρός μάστορας να «έφαγε ψωμί κι αλάτι» από 17 χρόνων για να μάθει την τέχνη αλλά και ο μηχανικός πέρασε τον δικό του Γολγοθά που μόνο όσοι τον έχουν περάσει ξέρουν τις θυσίες του. Πού έγκειται η μιζέρια; Ας πάρουμε για παράδειγμα έναν μηχανολόγο: 1. Φτιάχνονται μηχανές στην Ελλάδα ώστε η πρωτιά του και η κλίση του στις ΜΕΚ να έχει αντίκρισμα; Ραπανάκια φτιάχνονται, ΜΕΚ όχι! 2. Φτιάχνονται μεταλλικές κατασκευές (μελετημένες και σχεδιασμένες εδώ εννοώ) στην Ελλάδα ώστε η πρωτιά του στην Αντοχή των υλικών να έχει αντίκρισμα; Λαχανίδες απ' όσο ξέρω ακόμα φτιάχνουμε στον Μαραθώνα για πατάτες το συζητάμε αλλά για μεταλλικές κατασκευές επ’ ουδενί! 3. Φτιάχνονται αεροπλάνα για τους αεροναυπηγούς της Πάτρας, Αεροστρόβιλοι, Υδροστρόβιλοι, αντλίες και αποδέλοιπα; Σουβλάκι ναι! Από αυτά όμως nothing! Ύστερα από όλα αυτά πού θα απασχοληθεί ο νέος μηχανολόγος; Τι σκ. φτιάχνεται επί τέλους σ' αυτόν τον χιλιοπονεμένο από τους ίδιους του τους πολίτες τόπο; Φτιάχνονται οικοδομές! Μα αν κάνουμε στα διόδια ένα γκάλοπ και ρωτήσουμε χίλιους πολίτες ποιοι χρειάζονται για να μας φτιάξουν ένα σπίτι; Τι θα ακούσουμε; Ερωτήσεις- απαντήσεις: -- Πέστε μας τι επαγγέλματα χρειάζονται για να χτίσετε το νέο σας σπίτι! --Χτίστες, Μπετατζήδες, Μαραγκοί, Υδραυλικοί, Ηλεκτρολόγοι, Σοβατζήδες, Μπογιατζήδες, αλουμινάδες, σιδεράδες. -- Μηχανικοί χρειάζονται; --Μηχανικοί; Α! ναι! Θέλουμε και πολιτικό μηχανικό να μας βγάλει την άδεια --Άλλος Μηχανικός χρειάζεται; -- Άλλος; Όχι! -- Μηχανολόγος μήπως; -- Μηχανολόγος; Τι να τον κάνουμε αυτόν! Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση. Δικαιολογημένα λοιπόν ο μηχανολόγος που δεν έχει αντικείμενο στη χώρα αυτή περιμένει να τον επιβάλλει η νομοθεσία (π.χ. ΚΕΝΑΚ) και από κει και μετά τα υπόλοιπα είναι γνωστά σε όλους! Θα τρέξει μέσα στην ομήγυρη να στριμωχθεί, να σπρωχθεί και βάσει του Νευτώνειου νόμου να «σπρώξει» κι αυτός. Μια αρκούντως μεγάλη πλειοψηφία θα σπεύσει για Ακαδημαϊκή καριέρα αν και προσωπικά διαφωνώ ο απόφοιτος του Πολυτεχνείου να καταλήγει ως καθηγητής. Παρ' ολα αυτά για μένα ο μηχανικός ήταν και θα είναι: 1. Ο άνθρωπος αυτός που έχει «τα όπλα» να αποδεικνύει αυτό που κάνει. Εκεί πλέον κάθε υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, καυστηραντζής, ψυκτικός, σιδεράς, αλουμινάς, σοβατζής πείθεται και πείθεται σε βάθος! 2. Ο άνθρωπος που θα σχεδιάσει στο μυαλό του το σύστημα. Θα το μεταφέρει στο χαρτί και στη συνέχεια αφού το αποδείξει στον εαυτό του, θα το σχεδιάσει στο χαρτί και θα το μοιράσει στους μαστόρους. Θα έχει να αντιμετωπίσει χίλιες απορίες αλλά θα του είναι τόσο εύκολο να τις λύνει άμεσα δίχως να προβάλλει την ισχύ της θέσης του και του στυλ: «εγώ είμαι ο μηχανικός εγώ έχω τις ευθύνες. Σκάσε και ...σκάβε». Αυτή η μέθοδος είναι απαράδεκτη! Δεν την συστήνω σε κανέναν! Η μόνη μέθοδος είναι αυτή της πειθούς! Αν το σύστημα το κατέχεις (και δεν το έχεις αντιγράψει), το γνωρίζεις στα μύχια της ψυχής του. Συνεπώς εξηγείς τα πάντα και άνετα! 3. Είναι στο χέρι του να επιβάλλει την ύπαρξή του και την αναγκαιότητά του προς άπαντες! Και θα το κάνει μόνο μέσω των γνώσεών του και της αποστασιοποίησής του από την μιζέρια του κυνηγιού της ιδέας: «να κάνουμε μιά δουλίτσα να κονουμήσουμε». Υ.Σ. Και αν μπορείς να πεις δυο κουβέντες σε κάποιον που ρωτάει να τις πεις! Δεν είναι κακό! Τώρα αν θελήσει να του βγάλεις το μονοσωλήνιο τότε στείλε τον σε έναν μηχανικό!
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2011 Φίλε Pirate τα είπες όλα. Το πρόβλημα είναι ότι και οι μηχανικοί, και οι τεχνίτες πρέπει να συνεργάζονται, και αυτό πολλές φορές δεν συμβαίνει, από πλευράς του μάστορα. Και ο μηχανικός ξέρει πράγματα που δεν ξέρει ο μάστορας, και το αντίθετο. Θα έλεγα ότι το καλύτερο θα ήταν ο μηχανικός να είναι και μάστορας. Αυτό όμως είναι αδύνατον. Ας το πούμε έτσι....η εργασία χωρίζετε σε δύο φορείς. α) Τι θα κατασκευάσεις ( το σχέδιο, και η προδιαγραφές ) β) Η καλή κατασκευή ( Η μεταφορά των πάρα πάνω στην πράξη. ) Ο μηχανικός είναι υπεύθυνος για το πρώτο, και ο μάστορας για το δεύτερο. Πάντως εγώ που είμαι εργοδηγός στο δίπλωμα, αλλά μάστορας χρόνια, ( κάτι μεταξύ των δύο πλευρών ) θα έλεγα ότι σεβασμός στους μηχανικούς υπάρχει...απλά μερικά μαστόρια με πείρα, την οποία έχουν αποκτήσει από τα σχέδια των μηχανικών ( π.χ η κατασκευή μιας δύσκολής σκάλας ) θέλουν να κοκορεύονται ότι ξέρουν και αυτοί. Τους κτυπάει καθημερινά και ο ήλιος στο κεφάλι, και γκρινιάζουν.
VVT Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 8 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 8 , 2011 Θεωρώ πως οι παλιοί τεχνίτες,είχαν πάντα μια αντιπάθεια στους μηχανικούς γενικά. Σήμερα πιστευω πως έχουν αλλάξει τα πράγματα.Η συννενόηση μεταξύ μηχανικού-τεχνίτη,και η υπακοή στις εντολές του κάθε μηχανικού (μην ξεχνάμε πως και εσείς δεν λέτε παντα κάτι στάνταρ...)είναι η σπιθα στην υγιη συνεργασία.
shelby Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 8 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 8 , 2011 Pirate εγω θα το θεσω αλλιως το ερωτημα αν υπηρχε βιομηχανια στην ελλαδα θα καθοσουνα να ασχοληθεις με την οικοδομη?
Pappos Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 8 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 8 , 2011 Pirate εγω θα το θεσω αλλιως το ερωτημα αν υπηρχε βιομηχανια στην ελλαδα θα καθοσουνα να ασχοληθεις με την οικοδομη? Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται... Για όσους είναι ακόμη νέοι στο επάγγελμα...στο Ελλαδιστάν υπάρχει ΜΟΝΟ η οικοδομή...και αυτή πρέπει να ταϊσει όλους τους μηχανικούς.
Pirate Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 10 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 10 , 2011 Pirate εγω θα το θεσω αλλιως το ερωτημα αν υπηρχε βιομηχανια στην ελλαδα θα καθοσουνα να ασχοληθεις με την οικοδομη? Όχι! Αν και πρέπει να ομολογήσω ότι όπου και να είσαι μπορείς να κάνεις «τον χώρο σου ομορφότερο». Αυτό το επιτυγχάνεις μέσω του ενδιαφέροντος που έχεις για τη δουλειά που κάνεις. Για παράδειγμα ακόμα και στην οικοδομή έχεις να αντιμετωπίσεις θέματα και προβλήματα που πρέπει να τα μελετήσεις σε βάθος. Συνεπώς κάποια στιγμή θα αντιληφθείς ότι μέσω αυτής σου της μελέτης έχεις ήδη κάνει αρκετά και μεγάλα βήματα σε σχέση μ' αυτό που ένοιωθες όταν ξεκίναγες. Αυτή η πρόοδος σου εφησυχάζει την επαγγελματική σου συνείδηση. Και να πω και κάτι ακόμα: αν είσαι βιομηχανικός υπάλληλος (έχω κάνει κι απ' αυτό) τότε δεν σου δίνεται καν ο χρόνος για να «λοξοδρομήσεις» προς όλα εκείνα που σου προσδίδουν ενδιαφέρον. Προσωπικά μόνο σαν ελεύθερος επαγγελματίας είχα την ευκαιρία να «λοξοδρομώ» πολύ συχνά κι αυτό σε βάρος της αύξησης του τζίρου μου πάντα! Εν τέλει ήταν κι αυτό θέμα επιλογής!
shelby Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 10 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 10 , 2011 ολα θεμα επιλογης ειναι...
mechatr0n Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2011 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2011 Ωραίος ο Πειρατής.. Τα είπες όλα πολύ σωστά..
pdk Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2011 Τα μαστόρια είναι σχετικά χρήσιμα για την κατασκευή . Καμιά φορά έχουν και δίκιο , αλλά δεν τους το λέμε , πάλι αυτοί φταίνε !!! Το θέμα είναι άλλο .Πόσοι από εμάς είμαστε διατεθειμένοι να μιλήσουμε την ορολογία του εργοταξίου , έτσι ώστε αυτό που λέμε να είναι κατανοητό και να καταλαβαίνουμε αυτό που μας λένε ;!
aithilenio Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2011 (edited) Η άποψη ενός μηχανικού. Τα μαστόρια είναι σχετικά χρήσιμα για την κατασκευή . Καμιά φορά έχουν και δίκιο , αλλά δεν τους το λέμε , πάλι αυτοί φταίνε !!! Το θέμα είναι άλλο .Πόσοι από εμάς είμαστε διατεθειμένοι να μιλήσουμε την ορολογία του εργοταξίου , έτσι ώστε αυτό που λέμε να είναι κατανοητό και να καταλαβαίνουμε αυτό που μας λένε ;! Η άποψη του μάστορα. Οι μηχανικοί είναι σχετικά χρήσιμοι για την κατασκευή . Καμιά φορά έχουν και δίκιο , αλλά δεν τους το λέμε , πάλι αυτοί φταίνε !!! Το θέμα είναι άλλο .Πόσοι από εμάς είμαστε διατεθειμένοι να μιλήσουμε την ορολογία του μηχανικού , έτσι ώστε αυτό που λέμε να είναι κατανοητό και να καταλαβαίνουμε αυτό που μας λένε ;! :-) Edited Νοέμβριος 26 , 2011 by aithilenio 2
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα