Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδερφοι,

παραθέτω δύο απόψεις σχετικά με υποχρέωση παραχώρησης σε κοινόχρηστη χρήση τμήματος οικοπέδου σαν προυπόθεση για να θεωρηθεί κοινοχρηστος χώρος και παρακαλώ για την βοήθειά σας.

Η πρώτη Αποψη υποστηρίζει ότι ο χώρος δεν θεωρείται κοινόχρηστος διότι εκρεμεί παραχώρηση από όμορο γείτονα ενώ απο η δεύτερη αναφέρει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο. Σας ευχαριστώ.

-------------

Αποψη Α.

Σε απάντηση της ..... σχετικής σας αίτησης σας γνωρίζουμε ότι η οδός ... είναι διανοιγμένη στο ύψος της ιδιοκτησίας σας, χωρίς όμως να είναι παραχωρημένη σε κοινή χρήση από τους αρχικούς ιδιοκτήτες, οπως απαιτείται για να έχει κοινόχρηστο χαρακτήρα.

Επομένως η οδός .... δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κοινόχρηστη εφόσον δεν προηγηθούν οι αναγκαίες παραχωρήσεις των διαπλεκόμενων ιδιοκτητών που αναφέρονται στην πράξη εφαρμογής.

 

Αποψη Β.

Σε απαντηση της ..... αίτησή σας σας γνωρίζουμε ότι δεν απαιτείται καμία συμβολαιογραφική πάξη παραχώρησης σε κοινή χρήση για τμήματα του οικοπέδου που αποτελούν από το σχέδιο πόλης κοινόχρηστο χώρο. Επομένως σε περίπτωση που στο σημείο αυτό η οδός είναι πλήρως διανοιγμένη και διαμορφωμένη δεν απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια από τους ιδιοκτήτες **διότι με την πράξη εφαρμογής που έχει μεταγραφεί στο υποθηκοφυλάκιο έχουν γίνει οι δρόμοι κοινόχρηστοι..**

------------------------------

 

Στη περίπτωση που θεωρείτε ορθή την Αποψη Β και λανθασμένη την Αποψη Α παρακαλώ ενημερώστε με για το πως εξασφαλίζει ο ιδιοκτήτης απο τόν οποίο αφαιρείται τμήμα του οικοπέδου για να γίνει κοινόχρηστος χώρος την προβλεπόμενη αποζημίωσή του νε δεδομένο ότι δεν απαιτηται από αυτόν να προβεί σε οποιαδηποτε ενέργεια.

 

Σας ευχαριστώ συναδερφικά.

Κ.

Δημοσιεύτηκε

καταρχήν εγώ πάντα πάω στην Πολεοδομία και βρίσκω τον Τοπογράφο της Υπηρεσίας ο οποίος πάντα με φωτίζει πλήρως.

Μου έχουν τύχει και τα δύο.

Η περίπτωση Α αφορά σε περίπτωση που το συμβόλαιο παραχώρησης είναι αναγκαίο όταν η Π.Ε. καταλαμβάνει γή περισσότερη από την εισφορά σε γή και χρήμα από το αναλογούν βάσει πίνακα Π.Ε. οπότε η παραχώρηση σε κοινή χρήση συνοδεύεται από αποζημίωση από τον Δήμο.

Ενώ η περίπτωση Β όταν εξακολουθεί να υπάρχει υποχρέωση από την ιδιοκτησία δηλ.να οφείλει την εισφορά σε χρήμα παρά το τμήμα που ήδη έχει αφαιρεθεί λόγω ρυμοτομίας, οπότε τότε δεν απαιτείται η παραχώρηση σε κοινή χρήση.

Δημοσιεύτηκε

Σε περίπτωση επέκτασης η δημιουργίας νέου σχεδίου με βάση το Ν.1337/83 με την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής και την μεταγραφή της στο οικείο υποθηκοφυλακείο δημιουργούνται και οι αντίστοιχες υποχρεώσεις και δικαιώματα της ιδιοκτησίας προς και από τον Δήμο. Είναι πλέον χωροθετημένοι και οι κοινόχρηστοι χώροι και οι ιδιοκτησίες. Οπότε δεν χρειάζεται καμία παραιτέρω πράξη, όπως παραχώρηση σε κοινή χρήση τμήματος.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να ελέγξεις το πίνακα της πράξης και να εξακριβώσεις αν στην αρχική ιδιοκτησία εμπεριέχεται και το τμήμα στο οποίο αναφέρεσαι. Αν δηλαδή ο μελετητής το θεώρησε ιδιοκτησία σου ή παλαιά κοινόχρηστη οδό. Αν εμπεριέχεται στην αρχική ιδιοκτησία και ο πίνακας δεν έχει κανένα υπολογιστικό λάθος τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν δεν αποτελει ιδιοκτησία, και εσύ μπορείς να αποδείξεις ότι ήταν, κάνε διορθωτική πράξη εφαρμογής.

Για να πληρωθείς τα δικαιώματα τα σου από το Δήμο, πας δικαστικά για καθορισμό τιμής μονάδας.

Δημοσιεύτηκε

Αρα σύμφωνα με τον axoul για να οικοδομήσει ο όμορος ιδιοκτήτης χρειάζεται ο δρόμος μπροστα από την ιδιοκτησία μου να είναι παραχωρημένος από εμένα σε κοινή χρήση, αρα πρέπει να αποζημιωθώ και να παραχωρήσω για να οικοδομήσει ο όμορος, ενώ

σύμφωνα με τον SIGIO δεν χρειάζεται η παραχώρηση και αν θέλω την αποζημίωση πρέπι να πάω στα δικαστήρια.

 

Πάλι λοιπόν με 2 Απόψεις καταλήξαμε... (?)

Πληροφοριακά η πρώτη όπως την ανέφερα είναι αυτή του τοπογράφου και προυσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου ανώ η δεύτερη είναι του προυστάμενου της πολεοδομίας. (στον οποίο απευθύνθηκε ο όμμορος εργολάβος για να εκδόσει την άδεια για άλλα 5 πανομοιότυπα κατασκευάσματα...)

Από ότι βλέπω κατάφερε να παρακάμψει την άποψή του δήμου και η πολεοδομία να εκδόσει την άδεια χωρίς να αποζημιωθώ και χωρίς να έχω κάνει παραχώρηση. (και είμαι και αρχ.μηχ!)

Δημοσιεύτηκε

realarch αυτά που σου παρέθεσα είναι από περιπτώσεις που μου συνέβησαν στην πράξη. Δεν συμφωνώ με τον sigio ο οποίος αναφέρεται σε περίπτωση που έτσι κι αλλιώς χρήζει διορθωτικής πράξης αλλαγής ορίων.

Δημοσιεύτηκε

Εφ' όσον η οδός είναι διανοιγμένη, πρακτικά σημαίνει ότι έχεις παραχωρήσει ήδη την χρήση του τμήματος που καταλαμβάνεται από κοινόχρηστο χώρο - ασχέτως που δεν έγινε συμβολαιογραφική πράξη.

Με την παραχώρηση όμως δεν σημαίνει ότι παρατείσαι και από τα δικαιώματα του υπ' όψη τμήματος, τα οποία παραμένουν και μπορείς να τα διεκδικήσεις σύμφωνα με την πράξη αναλογισμού ή εφαρμογής.

Δημοσιεύτηκε

Σωστή άποψη είναι η Β.

Η Α άποψη αφορά τις περιπτώσεις που έχουμε τακτοποίηση-αναλογισμό και αυτό υπό προϋποθέσεις.

Δηλαδή όταν γίνεται η πράξη, μετά την κύρωση του σχεδίου επέκτασης, ο ένας μπορεί να εγείρει προβλήματα στους πολλούς?

Όχι φυσικά.

Απλά το διακαίωμα της όποιας αποζημίωσης από την στιγμή που φαίνεται στην αντίστοιχη στήλη του Πίνακα της Π.Ε. παραμένει.

Δεν χρειάζεται συμβολαιογραφική πράξη πέραν της μεταγραφής συνολικά της Π.Ε. που γίνεται με ευθύνη του αρμόδιου φορέα.

Με την μεταγραφή, οι αρχικές ιδιοκτησίες γίνονται ''ιστορικές'' και από αυτήν προκύπτουν πρωτογενείς τίτλοι κτήσεως οι οποίοι καταργούν τους παλαιότερους.

Η πράξη ολοκληρώνεται και ο ''νέος'' τίτλος κάθε ιδιοκτησίας έχει ισχύ από την στιγμή που έχουν εκπληρωθεί οι υποχρεώσεις της ιδιοκτησίας (οικ. <2000>2000), σε γη (κάτι που γίνεται με την διαδικασία της Π.Ε. και την απόδοση του τελικού οικοπέδου) και σε χρήμα (κάτι που γίνεται με την πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα).

Αν μία ιδιοκτησία ή ιδιοκτήτης έχει ''πληρώσει'' τα παραπάνω, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την έκδοση οικοδομικής άδειας, ακόμη και αν ο δρόμος δεν είναι διανοιγμένος γιατί το οικόπεδο που προκύπτει από την πράξη είναι άρτιο και δομήσιμο καθώς έχει πρόσωπο σε εγκεκριμένο δρόμο του σχεδίου.

Η ευθύνη της διοίκησης για την διάνοιξη και διαμόρφωση της οδού δεν είναι δυνατόν να άρει την δομησιμότητα ενός οικοπέδου που έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του.

Η άποψη Α είναι λοιπόν κατά την άποψή μου αλλά και κατά την ερμηνεία της οικείας νομοθεσίας τελείως λανθασμένη.

Και μπορώ να αναφέρω πολλά παραδείγματα για να γίνει ποιο κατανοητό.

Είναι πολύ απλό για να μπερδευόμαστε.

Μια ιδιοκτησία δεν είναι δομήσιμη όταν α) η ίδια χρήζει τακτοποίησης ή β) όταν χρήζουν τακτοποίησης γειτονικές ιδιοκτησίες και με την δόμηση της δεν θα είναι δυνατή η τακτοποίηση των γειτονικών.

Από την στιγμή που μια ιδιοκτησία έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις σε γη-χρήμα, ποια από τις παραπάνω συνθήκες δεν τηρείται?

Επίσης δεν διευκρινίζεις αν από την Π.Ε. υπόχρεος για την αποζημίωσή σου είναι ο Δήμος ή ο γείτονας. Γιατί σε παλαιότερες πράξεις έχω δει οι υποχρεώσεις να βαρύνουν τους ιδιοκτήτες και όχι τον ΟΤΑ.

Αν είναι ο γείτονας τότε και μόνο, πρέπει να σε αποζημιώσει για να βγάλει άδεια. Αν υπόχρεος είναι ο ΟΤΑ, τα ανέφερα πριν...αυτός δεν φταίει σε τίποτα για να μην μπορεί να χτίσει.

Τώρα το ποιες ενέργειες μπορείς να κάνεις εσύ για να σου καταβληθεί η αποζημίωση που δικαιούσαι είναι άλλο ζήτημα.

Δημοσιεύτηκε

geokasto ΔΕΝ συμφωνώ με τα λεγόμενα σου.

στην Π.Ε. εξ'ορισμού αποζημίωση καταβάλλει μόνο ο ΟΤΑ.

αν λοιπόν προκύπτει αποζημίωση γνωρίζει κανείς΄πώς δίνεται από τον Δήμο?

Απαιτείται σύνταξη συμβολαίου που να λέει τι αποζημιώνει, ποιο τμήμα, τι επιφάνεια * ...τ.μ.=1000€.

Ο Δήμος δεν δίνει λεφτά επειδή το είδαμε σε ένα πίνακα. Ξαναλέω ότι μου έχουν συμβεί και τα δύο (βλ.προηγούμενη απάντηση ) και είναι σαφές πότε χρειάζεται συμβόλαιο. Αυτά διότι καλές οι θεωρίες αλλά μερικοί συνάδελφοι μπορεί να μπερδευτούν.

Άσε που αν προκύπτει προσκύρωση (αντί ρυμοτομίας) το συμβόλαιο είναι αναγκαστικό αλλά να μην το θέσω το θέμα έτσι κι αλλιώς.

Δημοσιεύτηκε
geokasto ΔΕΝ συμφωνώ με τα λεγόμενα σου.

στην Π.Ε. εξ'ορισμού αποζημίωση καταβάλλει μόνο ο ΟΤΑ.

 

'Ισως δεν έχεις δει παλαιότερες Π.Ε. που υπήρχε η διάκριση σε πυκνά, αραιά κλπ.

Υπάρχουν πράξεις που υπόχρεοι είναι οι ιδιοκτήτες και όχι ο ΟΤΑ αλλά όπως έγραψα και αρχικά σε παλιές πράξεις.

 

Παραθέτω την παρ. 11 αρθ 12 του 1337/83

"11. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων 'Εργων, κανονίζονται όλα τα θέματα που αναφέρονται στον υπολογισμό της εισφοράς σε γη του Ν-1337/83 ή της επιβάρυνσης για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων κατά τις προϊσχύουσες διατάξεις στα κοινά όρια περιοχών με τα πιο πάνω διαφορετικά συστήματα υπολογισμού των υποχρεώσεων αυτών, όπως και τα θέματα που αναφέρονται στο συνυπολογισμό στην εισφορά σε γη των επιβαρύνσεων των ιδιοκτησιών στις οποίες τυχόν έχουν υποβληθεί σύμφωνα με τον Ν-653/77 (ΦΕΚ-214/Α) για τη διάνοιξη οδών εκτός σχεδίου. Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα μπορεί να ορίζεται η υποκατάσταση των ΟΤΑ στα δικαιώματα ή υποχρεώσεις από πράξεις αναλογισμού ή την πράξη εφαρμογής, να κανονίζεται ο τρόπος συμμετοχής στη συνεισφορά σε γη τμημάτων καταλαμβανομένων από κοινόχρηστους χώρους ανάλογα με το αν κατεβλήθη γι' αυτά ή όχι ή σχετική αποζημίωση και γενικά κάθε λεπτομέρεια που είναι αναγκαία για το συνδυασμό εφαρμογής των διαφόρων συστημάτων επιβαρύνσεων σε γη".

(Σ.Σ. Η παρ.11 προσετέθη με τον Ν-1892/90 (Αρθ-98)

ΦΕΚ-101/Α/31-7-90).

 

 

 

 

 

 

αν λοιπόν προκύπτει αποζημίωση γνωρίζει κανείς΄πώς δίνεται από τον Δήμο?

Απαιτείται σύνταξη συμβολαίου που να λέει τι αποζημιώνει, ποιο τμήμα, τι επιφάνεια * ...τ.μ.=1000€.

 

Έγραψα το παρακάτω.

Απλά το δικαίωμα της όποιας αποζημίωσης από την στιγμή που φαίνεται στην αντίστοιχη στήλη του Πίνακα της Π.Ε. παραμένει. Δεν χρειάζεται συμβολαιογραφική πράξη πέραν της μεταγραφής συνολικά της Π.Ε. που γίνεται με ευθύνη του αρμόδιου φορέα.

Το δεν απαιτείται συμβόλαιο που έγραψα, αναφέρεται για την θέση σε κοινή χρήση που ήταν το θέμα και όχι φυσικά για την καταβολή της αποζημίωσης όπως σωστά λες. Ίσως δεν ήταν σαφές όπως το διατύπωσα.

Να διευκρινίσουμε όμως ότι το συμβόλαιο που λες, συντάσσεται βάσει του Πίνακα και δεν περιγράφει συγκεκριμένο εδαφικό τμήμα αλλά μόνο τετραγωνικά, όπως άλλωστε αναφέρεται και στον πίνακα.

 

 

Ο Δήμος δεν δίνει λεφτά επειδή το είδαμε σε ένα πίνακα.

Γι' αυτό τα δίνει αλλά με συγκεκριμένη διαδικασία εννοείς.

 

 

Αυτά διότι καλές οι θεωρίες αλλά μερικοί συνάδελφοι μπορεί να μπερδευτούν.Άσε που αν προκύπτει προσκύρωση (αντί ρυμοτομίας) το συμβόλαιο είναι αναγκαστικό αλλά να μην το θέσω το θέμα έτσι κι αλλιώς.

Αυτά που γράφω φίλε μου είναι εφαρμοσμένη θεωρία όπως προβλέπεται από την νομοθεσία. Εκτός και αν εννοείς προσκύρωση με την διαδικασία πράξης τακτοποίησης και αναλογισμού.

Δεν μπορώ να γνωρίζω τι εμπειρία έχεις από Π.Ε. για να κρίνω και δεν είναι αυτός ο σκοπός μας άλλωστε.

Αλλά κάθε πράξη μπορεί να είναι διαφορετική από την άλλη.

Υπάρχουν τόσες εγκύκλιοι και νομοθετικές ρυθμίσεις στο πέρασμα του χρόνου που μπορεί να υπάρχουν σημαντικές διαφορές από πράξη σε πράξη ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του οικισμού, την ημ/νία σύνταξης του Πολεοδομικού σχεδίου της πράξης, τις κλίμακες εισφορών, κλπ.

 

 

 

To ζήτημα Π.Ε. είναι τόσο μεγάλο που δεν αναλύεται εύκολα εδώ και ότι και να γράψουμε μάλλον μπερδεύουμε τους άλλους.

Και η άποψή μου είναι ότι μόνο αν μελετήσεις τον πίνακα και το διάγραμμα της πράξης μπορείς να απαντήσεις έγκυρα σε ζητήματα όπως αυτό που έθεσε ο φίλος μας.

Δημοσιεύτηκε

Παραθέτω μια σχετική εγκύκλιο που ίσως βοηθά στο θέμα

 

Εγκ-16777/2577/25/23-2-87 Εγκ-25/87 Ε-25/87

[ ΙΣΧΥΕΙ από 23-2-87] Εγκ-16777/2577/25/87

"Οικοδομικές άδειες σε οικόπεδα που βαρύνονται με αποζημιώσεις

λόγω ρυμοτομίας".

(Απαιτούμενα Υποχρεωτικά Δικαιολογητικά για την

'Εκδοση Οικοδομικής Αδείας).

 

 

1. Η Εγκ-55/85 αντικαθίσταται ως εξής :

 

Για την χορήγηση οικοδομικών αδειών σε άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα που όμως βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας θα πρέπει όταν η οδός καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από ιδιοκτησίες (αρχική διάνοιξη Αρθ-2 Δ/7-5-36) να έχει διανοιγεί όλο το εγκεκριμένο πλάτος δρόμου τουλάχιστον στο μήκος του προσώπου του οικοπέδου, και να υπάρχει υψομετρική μελέτη της οδού.

 

Για την διάνοιξη, πρέπει να συνταχθεί η σχετική πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας ή η σχετική πράξη εφαρμογής Αρθ-12 Ν-1337/83 και να συντελεστεί η απαλλοτρίωση των ρυμοτομουμένων ιδιοκτησιών, ή αν δεν υπάρχουν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις λόγω επάρκειας θέσεων από εισφορά γης να έχει γίνει μεταγραφή της πράξεως εφαρμογής στο αρμόδιο υποθηκοφυλάκειο.

 

Διάνοιξη είναι δυνατό να γίνει και με παραχώρηση από τους έναντι ιδιοκτήτας των ρυμοτομουμένων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική δήλωση με την επιφύλαξη για διατήρηση ενοχικής αξίωσης για αποζημίωση την οποία δικαιούνται για τα τμήματα αυτά, ή διατηρώντας το δικαίωμα υπολογισμού εισφοράς στην αρχική ιδιοκτησία.

 

Μετά την δήλωση και πριν την χορήγηση της αδείας, η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία πρέπει να ελέγχει εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα μανδρότοιχοι κλπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου.

 

"Οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί ή χαλικοστρωθεί ή έχουν κατασκευαστεί κράσπεδα, ρείθρα κλπ., έχουν δηλ. διαμορφωθεί και τεθεί σε κοινή χρήση σε όλο το πλάτος είναι δυνατόν να τύχουν αδείας οικοδομής".

 

Στην παραπάνω περίπτωση η πράξη αναλογισμού για την αποζημίωση αυτών των ρυμοτομουμένων οικοπέδων μπορεί να γίνει μεταγενέστερα αφού βέβαια γίνει προηγουμένως λεπτομερής έλεγχος των τίτλων και γενικά των παραστατικών στοιχείων της κυριότητος ή της παραγραφής του δικαιώματος αποζημίωσης.

 

'Η αν αυτά βρίσκονται σε περιοχές που εντάχθηκαν με το Ν-1337/83 τόσον η πράξη αναλογισμού στα πυκνοδομημένα τμήματα όσον και ο υπολογισμός της εισφοράς γης στο αραιοδομημένο τμήμα θα γίνει με την ενιαία πράξη εφαρμογής. Τέτοιοι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι δεν υπάγονται στο Αρθ-28 του Ν-1337/83, ώστε να μην οφείλονται αποζημιώσεις.

 

Στο Αρθ-28 επίσης δεν υπάγονται δουλείες διόδου.

 

Επίσης πρέπει :

 

α) να εξασφαλίζεται επικοινωνία του οικοπέδου με άλλο διανοιγμένο εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο, μέσω εγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου διανοιγμένου, έστω και κατά τμήμα του εγκεκριμένου πλάτους ή οδού προ του 1923, διαμορφωμένης και,

 

β) να υπάρχει υψομετρική μελέτη του δρόμου, χωρίς να απαιτείται και τελική διαμόρφωση του δρόμου στο οριστικό υψόμετρο της μελέτης με την επιφύλαξη της παρ.2 του Αρθ-19 του Ν-1577/85.

 

"Σε περίπτωση που η διαφορά μεταξύ του υψομέτρου του εδάφους και του υψομέτρου που καθορίζει η οριστική υψομετρική μελέτη είναι 1,50 μ. τότε η οικοδ. άδεια χορηγείται σε περίπτωση όμως που η παραπάνω διαφορά είναι μεγαλύτερη κατά απόλυτο τιμή από 1,50 μ. τότε η άδεια θα μπορεί να χορηγείται εφ'όσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της οικείας Δ/σης Οικισμού η οποία θα εξετάζει σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση τις συνθήκες που υφίστανται λαμβάνοντας υπ'όψιν και την γνωμοδότηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας. Η απάντηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας θα πρέπει να αναφέρεται στους όρους για τους οποίους δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη υπάρχουσα υψομετρική μελέτη".

 

(Σ.Σ. Τα εντός "..." τίθενται ως αντικαταστάθηκαν με την

Εγκ-1935/465/7/15-1-88).

 

Σε περιπτώσεις διαπλατύνσεως υφισταμένων οδών εγκεκριμένων ή μή, η άδεια θα χορηγείται με πλάτος (π) το οριζόμενο στο Αρθ-10 του ΓΟΚ/85.

 

Στις περιπτώσεις αυτές και εφόσον πρόκειται για Σχέδια Πόλεων που έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια, προηγούμενα θα πρέπει να υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία πλήρη φάκελλο για τη σύνταξη της σχετικής πράξεως αναλογισμού λόγω διαπλατύνσεως μαζί με υπεύθυνο δήλωση του Ν-105/69 ότι θα επισπεύσει την όλη διαδικασία περαιώσεως της πράξεως μέχρι την κοινοποίηση δια δικαστικού επιμελητού της κυρωμένης από τον Νομάρχη πράξεως.

 

Σε περίπτωση που παρά την υπεύθυνη δήλωσή του δεν επισπεύσει την διαδικασία, θα επιβάλλεται διακοπή των οικοδομικών εργασιών μέχρι να εκπληρωθούν τα παραπάνω.

 

Στις περιπτώσεις που η ένταξη στο Σχέδιο Πόλεως έγινε με το Ν-1337/83 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια πριν την πράξη εφαρμογής με την Εγκ-106/86 , δεν απαιτείται να υποβάλλει φάκελλο για σύνταξη πράξεως αναλογισμού, πλην όμως απαιτείται να υποβάλλει δήλωση και τίτλους ιδιοκτησίας καθώς και υπεύθυνη δήλωση Ν-105/69 στην οποία θα αναφέρονται όλες οι ιδιοκτησίες που τυχόν έχει στην περιοχή που εντάχθηκε στο Σχέδιο Πόλεως με το ίδιο ΠΔ.

 

'Οταν ζητείται οικοδομική άδεια σε ρυμοτομούμενο γωνιακό οικόπεδο, ο ιδιοκτήτης του αρκεί να θέτει σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα που αντιστοιχεί σε ένα πρόσωπο.

 

Στην περίπτωση που γωνιακό οικόπεδο έχει ή αποκτά ένα τουλάχιστον πρόσωπο σε διανοιγμένο καθ' όλο το πλάτος δρόμο, οικοδομείται.

 

Τέλος η διευκρίνηση της παρ.4 του Αρθ-24 στην Εγκ-12/86 αντικαθίσταται ως εξής:

 

"Διευκρινίζεται ότι το μήκος της απότμησης προστίθεται και στα δύο πρόσωπα με τα οποία συνέχεται, ούτως ώστε ως πρόσωπο να λογίζεται ολόκληρο το ανάπτυγμα της ρυμοτομικής ή οικοδομικής γραμμής που αντιστοιχεί στο οικόπεδο".

 

@ΣΧΕΤ-ΝΟΜ

Εγκ-55/85. Εγκ-106/86. Εγκ-12/86. Εγκ-7/87.

  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.