VVT Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2011 Με ευρεία πλειοψηφία, θετικές ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και του ΛΑΟΣ, εγκρίθηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο με το οποίο καθορίζεται ο νέος τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών. Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης τόνισε πως το νομοσχέδιο διασφαλίζει τη νομιμότητα, περιορίζει δραστικά την αυθαίρετη δόμηση, τιθασεύει την συνδιαλλαγή μέσω των Πολεοδομικών γραφείων και εξασφαλίζει την διαφάνεια του ελέγχου των κατασκευών. Ο κ. Σηφουνάκης, αφού τόνισε ότι το νομοσχέδιο εντάσσεται σε έναν ολοκληρωμένο πολεοδομικό σχεδιασμό, σημείωσε ότι επιτυγχάνονται αυτά καθώς με το σχέδιο νόμου απλουστεύονται οι διαδικασίες (γίνονται καθαρές, απλές και λιτές) καταργείται το πολεοδομικό γραφείο, έτσι όπως το γνωρίζουμε, μετακινείται στον μελετητή μηχανικό η αποκλειστική ευθύνη της σύνταξης των μελετών της σωστής εκτέλεσης του έργου. «Θα τελειώσει επιτέλους το Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», είπε χαρακτηριστικά. Ακόμη ο κ. Σηφουνάκης τόνισε ότι με το σχέδιο νόμου διαχωρίζεται πλήρως η έγκριση δόμησης από το ελεγκτικό έργο με τη δημιουργία του Σώματος των Ελεγκτών Δόμησης, καθιερώνονται αυστηρές ποινές για τους μηχανικούς που παρανομούν, καθώς και η ηλεκτρονική υποβολή των σχεδίων και των δικαιολογητικών, θεσπίζονται νέα γνωμοδοτικά όργανα αρχιτεκτονικής και πολεοδομικών θεμάτων, η έγκριση δόμησης και η άδεια καθορίζονται πλέον σε δύο στάδια. Ο Αναπληρωτής Υπουργός ενημέρωσε την επιτροπή ότι προσθέτει στο νομοσχέδιο και τη διάταξη για τη σύσταση Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής, με την οποία το υπουργείο προσδοκά να αναβαθμίσει, εξειδικεύσει και εμβαθύνει την έρευνα και το έργο του στον τομέα της διατήρησης, προστασίας και ανάδειξης των παραδοσιακών ανθρωπογενών στοιχείων, κατασκευών και συνόλων. Η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Φαρμάκη έκανε λόγο για πλήρη ανατροπή του σημερινού συστήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών και του ελέγχου κατασκευών, και αυτό, όπως είπε, διότι εμποδίζεται η διαφθορά και η συναλλαγή αφενός και εκσυγχρονίζονται οι διαδικασίες τρόπου έκδοσης αδειών δόμησης, και ελέγχου κατασκευών αφετέρου. Ο Εισηγητής της ΝΔ Νίκος Λέγκας ανέφερε ότι γίνεται μια αλλαγή προς το θετικότερο, τόνισε ότι ο σημερινός τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών είναι πεπαλαιωμένος, ότι κυριάρχησε με την ανοχή της Πολιτείας η αδιαφάνεια, αμφισβήτησε, όμως, ορισμένες από τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά την καλλιέργεια υψηλών προσδοκιών στους πολίτες σχετικά με τους χρόνους έκδοσης αδειών και κατέθεσε τις νομοτεχνικές προτάσεις του κόμματός του. Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Θόδωρος Ιγνατιάδης δήλωσε ότι το καταψηφίζει διότι αφήνει στην αγορά την ρύθμιση των πολεοδομικών θεμάτων, η οποία και ευθύνεται για τη διαφθορά. Όπως είπε, ιδιωτικοποιείται ο έλεγχος της οικοδομικής δραστηριότητας, δεν προστατεύεται το περιβάλλον, περιορίζονται οι καταγγελίες με τη θεσμοθέτηση των παραβόλων και ανοίγει ο δρόμος για την απόλυση εργαζομένων με την κατάργηση των δημόσιων υπηρεσιών ελέγχου. Από τον ΛΑΟΣ ο Αλέκος Χρυσανθακόπουλος είπε ότι το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, χαρακτήρισε σημαντικές τις αλλαγές, δήλωσε ότι το κόμμα του θα το ψηφίσει επί της αρχής, επιφυλασσόμενος, όμως, για ορισμένα από τα άρθρα του ώστε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια. Από τον ΣΥΡΙΖΑ η Ηρώ Διώτη δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοθέτημα διότι - μεταξύ άλλων - ιδιωτικοποιείται ο έλεγχος της οικοδομικής δραστηριότητας, καταργείται ο δημόσιος σχεδιασμός για τα θαλάσσια πάρκα και βρίθει φωτογραφικών αντιπεριβαλλοντικών διατάξεων προς όφελος λατομείων. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο νομοσχέδιο καταργούνται οι Πολεοδομίες με τη μορφή και τις αρμοδιότητες που έχουν, έτσι ώστε αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση της άδειας δόμησης θα είναι πλέον οι υπηρεσίες Δόμησης των δήμων, οι οποίες ασκούν τις αρμοδιότητες των πολεοδομικών γραφείων. Η σύνταξη των μελετών και η εκτέλεση του οικοδομικού έργου γίνεται με ευθύνη των μηχανικών. Προβλέπονται μάλιστα κυρώσεις και πρόστιμα για τον μελετητή μηχανικό, σε περίπτωση που η μελέτη του δεν εκπονήθηκε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις, ή για τον επιβλέποντα μηχανικό, στην περίπτωση που οι οικοδομικές εργασίες δεν εκτελέσθηκαν σύμφωνα με τις μελέτες που υποβλήθηκαν. Οι άδειες δόμησης θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Για τη χορήγηση της έγκρισης δόμησης θεσπίζεται προθεσμία πέντε ημερών από την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, ενώ θεσπίζεται η διαδικασία συμπλήρωσης ή διόρθωσης ελλείψεων ή λαθών που διαπιστώθηκαν κατά τον έλεγχο, εντός προθεσμίας δύο μηνών. Πηγή ypodomes.com
THEODORE Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Επιτέλους!! Χρειάστηκαν μόνο 20 χρόνια για να κάνουν τα αυτονόητα.
thesmeletes Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Να σημειώσω ότι δεν υπάρχει ο οποιοσδήποτε έλεγχος για τις στατικές μελέτες. Και αυτό γίνεται ανεξάρτητα από τη δυσκολία του έργου. Π.χ. μια δύσκολη μεταλλική κατασκευή. Ολα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω. Ολα αφήνονται στον ...πατριωτισμό των πολιτικών μηχανικών. Το κράτος ...έλυσε το πρόβλημα της διαφθοράς στις πολεοδομίες καταργώντας τη συνευθύνη του κράτους για ζωτικά θέματα για την ασφάλεια και τα οικονομικά του πολίτη. Αντί να βρεί μηχανισμούς που να εξασφαλίζουν σωστές μελέτες και να μην βγαίνουν όλα (και σιγά μη βγαίνουν δηλαδή ) στου κασίδη το κεφάλι στο εργοτάξιο. Βέβαια όλα θα κριθούν στο στίβο της μάχης. Αλλά πλέον οι εξουσίες μοιάζουν με τον καλόγερο που θύμωσε και έκοψε τ' α@@@@@@ του.
nik Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Νομίζω ότι όσο απλοποιείται η έκδοση της άδειας θα "υποβαθμίζεται" και η μελέτη. Πλέον το βάρος δίνεται στην κατασκευή και η μελέτη πάει προς το..."φασόν".
Pappos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Να σημειώσω ότι δεν υπάρχει ο οποιοσδήποτε έλεγχος για τις στατικές μελέτες. Ποτέ δεν υπήρχε αυτό στο Ελλαδιστάν.
thesmeletes Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Ποτέ δεν υπήρχε; Η αλήθεια είναι ότι μέσα στη σκαρταδούρα, υπήρχαν και κάποιοι καλοί συνάδελφοι στον έλεγχο που ενδιαφέρονταν πραγματικά και ήταν ένα αποκούμπι ειδικά για τους νέους συναδέλφους ώστε να διορθώνουν κραυγαλέες πατάτες. Τουλάχιστον αυτό λέει η εμπειρία 2 δεκαετιών στο επάγγελμα.
Pappos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Τουλάχιστον αυτό λέει η εμπειρία 2 δεκαετιών στο επάγγελμα. Αγαπητέ συνάδελφε, όσοι έχουν εμπειρία με τις μελέτες (και δεν θα αναφερθώ στις μελέτες δημοσίων έργων) όλοι ξέρουμε ότι το 85% στις πολεοδομίες δεν γνώριζαν τους κανονισμούς !!! Για να μην μιλήσω για τους Ευρωκώδικες... Μερικοί ζητούσαν δικά τους πράματα μήπως και έπεφτε το φακελάκι. Άλλοι σε πίεζαν επίτηδες για να σου κάνουν την μελέτη ή να την δώσεις σε δικό τους άνθρωπο. Και επίσης μην ξεχνάμε τα περίφημα χαρτάκια από τους υπαλλήλους ότι έγινε ο έλεγχος αλλά την ευθύνη δεν φέρει ο υπάλληλος της πολεοδομίας και έπρεπε να το υπογράψει ο Μηχανικός...και...και...και... Εμείς τουλάχιστον μόνο με μελέτες απαχολούμαστε...με τίποτα άλλο...ούτε αυθαίρετα ούτε ΚΕΝΑΚ ΜΕΚΑΝ πως λέγονται ούτε τίποτα άλλο.
terry Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 thesmeletes Ο pappos εχει απολυτο δικιο.. Εκτος απο αυτο υπαρχει οδηγια της ΔΟΚΚ (δεν την βρισκω τωρα) στην οποια αναφερει οτι ο ελεγκτης κοιταει μονο φορτια, ισχυοντες κανονισμους (οχι ψαξιμο στο τευχος, μονο αν το γραφει το υπομνημα), σεισμικη ζωνη και αν τα στατικα ταυτιζονται με τα αρχιτεκτονικα.. Αρα καμια ευθυνη/αρμοδιοτητα δεν εχει ο ελεγκτης να κανει αλλαγες, ασχετως αν καποιοι κανουν τους καομπουδες...
thesmeletes Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Αγαπητέ συνάδελφε κάνουμε τις ίδιες διαπιστώσεις διαφωνώντας. Τι εννοώ: Οι λίγοι καλοί που ξέρανε τι τους γίνεται είναι η καλύτερη απόδειξη για το που θα έπρεπε να πάνε τα πράγματα. Θα έπρεπε να στηθεί ένας μηχανισμός ώστε να γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι. Και φυσικά να πεταχτούν μέσα από αξιολόγηση με τις κλωτσιές έξω αυτοί στους οποίους δικαίως αναφέρεσαι. Το ερώτημα είναι αν χρειάζεται έλεγχος πριν πάνε τα σχέδια στην κατασκευή. Αν συμφωνούμε ότι χρειάζεται, η επόμενη φάση είναι να στηθεί ο μηχανισμός για να υλοποιηθεί. Γιατί όταν λέμε και σωστά ότι το 85% απο τους ελεγκτές δεν ξέρουν αξιοπρεπώς τους κανονισμούς, πόσο είναι το ποσοστό των μηχανικών της πράξης που έχουν τα ίδια συμπτώματα;
Pappos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2011 Τι εννοώ: Οι λίγοι καλοί που ξέρανε τι τους γίνεται είναι η καλύτερη απόδειξη για το που θα έπρεπε να πάνε τα πράγματα. Θα έπρεπε να στηθεί ένας μηχανισμός ώστε να γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι. Και φυσικά να πεταχτούν μέσα από αξιολόγηση με τις κλωτσιές έξω αυτοί στους οποίους δικαίως αναφέρεσαι. Αυτό το έχω προτείνει τουλάχιστον εδώ στο forum εδώ και πολυυυυυυυ καιρό πριν...αλλά μετά θα βγουν οι μάο-μάο και θα πουν γιατί να αξιολογηθούν οι δημ. υπάλληλοι ??? Το ερώτημα είναι αν χρειάζεται έλεγχος πριν πάνε τα σχέδια στην κατασκευή. Αν συμφωνούμε ότι χρειάζεται, η επόμενη φάση είναι να στηθεί ο μηχανισμός για να υλοποιηθεί.Προφανώς και χρειάζεται ! Γιατί όταν λέμε και σωστά ότι το 85% απο τους ελεγκτές δεν ξέρουν αξιοπρεπώς τους κανονισμούς, πόσο είναι το ποσοστό των μηχανικών της πράξης που έχουν τα ίδια συμπτώματα; Οι λεγόμενοι νεκροθάφτες Μηχανικοί (όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω) είναι οι πιο επικύνδινοι από όλους !!! Αυτοί που τελείωσαν νύχτα, έχουνε την σφραγίδα μετά τις σοβαρές εξετάσεις του ΤΕΕ και μετά όποιον πάρει ο χάρος... Αλλά....είπανε θα βγουν οι μελέτες online...(η άδεια δηλαδή, δεν ξέρω αν περιέχει όλα τα της μελέτης...αυτό σημαίνει ότι μετά ο Μηχανικός θα πρέπει να το σκεφτεί πριν υπογράψει ή κάνει καμία πατάτα...)
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα