Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Τheo, Sidadrab, PetroS_ και Άρη συμωνώ απόλυτα με αυτά που λέτε. Ο καθένας μας όμως μπορεί να κρίνει που πρέπει να απαντήσει και αναλόγως να κάνει. Ρε συ με όλη την καλή διάθεση Στέλλα σαφώς καταλαβαίνεις ότι εδώ όσο εμπεριστατωμένα και να σου απαντήσει κάποιος και με καλή διάθεση αυτό που ρωτάς είναι θέμα διδακτορικού!!! Αν είναι πιο καλή η προκάτ ή η κανονική διάθεση μα είναι δυνατόν να περιμένεις απάντηση μέσα απο ένα forum σε ένα τέτοιο θέμα? Άσε που αυτό είναι άπτεται της εργασίας του μηχανικού που θα προσλάβεις να βρεί την πιο συμφέρουσα για σένα (τον πελάτη) του λύση.

Θα δεχόμουν να ρωτήσεις που μπορείς να αντλήσεις πληροφορίες για τις προκατ κατασκευές, ναι εντάξει. Θα πήγαινες σε ένα forum γιατρών για να ρωτήσεις ποια μέθοδος εγχείρησης είναι καλύτερο για να πάς μετά να αποφασίσεις ποια θα κάνεις στον εαυτό σου!!! Τα μέλη έχουν αποδείξει με το παραπάνω ότι διατίθενται να δώσουν πληροφορίες και να βοηθήσουν όποιον θέλει αλλά κάποια πράγματα απλά δεν στέκονται.

Δημοσιεύτηκε

ok παιδια με συγχωρειτε,φυσικα κ δεν θα παρω αποφασεις απο αυτα που θα μου πει ο οποιοσδηποτε,απλα μια ερωτηση εκανα,δυο,τρεισ εστω,ισως τις διατυπωσα λαθος,να ειστε καλα παντως ευχαριτω παρα πολυ

Δημοσιεύτηκε

Ετσι όπως πάμε και τις ευχές που μαζεύουμε, μας βλέπω στο τέλος να αγιάζουμε και θα γίνουμε ο '' Agios-Michanikos.gr''!

Δημοσιεύτηκε

Τα παρακάτω τα γράφω απευθυνόμενος σε μηχανικούς συναδέλφους, που έχουν καθημερινά μικρομεσαία τεχνικά γραφεία.

 

Μάλλον λίγο πίσω έχουμε μείνει στις αντιλήψεις μας για το θέμα «Προκάτ». Οι καιροί αλλάζουν, και μαζί εξελίσσονται και οι τεχνολογίες δόμησης.

 

Υπάρχουν εταιρίες προκάτ (και αναφέρομαι πια σε σκυρόδεμα, και όχι ξύλινα, ούτε λυόμενα, ούτε τροχοβίλες και άλλες σαχλαμάρες) που δουλεύουν διάφορα συστήματα, λιγότερο ή περισσότερο αξιόπιστα (από στατικής απόψεως). Υπάρχουν εταιρίες που δεν ξέρουν τί κάνουν, και κάνουν προκάτ κατασκευές εντελώς εμπειρικά (με υποτυπώδεις, και αμφισβητούμενες στατικές μελέτες).

 

Υπάρχουν, όμως, εταιρίες που στήνουν επιφανειακά προκάτ στοιχεία από σκυρόδεμα, και σε όλες τις συνδέσεις τους διαμορφώνονται κρυφοκολώνες, οι οποίες γεμίζουν επί τόπου με συμβατικό σκυρόδεμα. Στο εργοστάσιο αυτών των εταιριών υπάρχουν μηχανές διαμόρφωσης οπλισμών που δύσκολα συναντάμε σε μάντρες σιδεράδων στην Ελλάδα (απλούστατα, γίνεται οποιοσδήποτε συνδετήρας, οποιουδήποτε Φ, με άγκιστρα, κάμψεις με οποιαδήποτε διάμετρο τυμπάνου, κλπ. κλπ.). Το σκυρόδεμα που χρησιμοποιείται είναι C30/37, παντού. Αποτέλεσμα: πλήρως μονολιθική κατασκευή από σκυρόδεμα υψηλής αντοχής. Και πλήρως βιομηχανοποιημένη παραγωγή, αφού όλα είναι εντελώς ελεγχόμενα, μέσα ατο εργοστάσιο, από ακριβά μηχανήματα και διαδικασίες, που δεν αποτελούν οικονομικό πονοκέφαλο για τον κατασκευαστή (ποιος θα πήγαινε να δονήσει σε συμβατική κατασκευή C30/37;). Στις δε σοβαρές εταιρίες, πλέον γίνονται δεκτές και οποιεσδήποτε αρχιτεκτονικές λύσεις, που σημαίνει ότι ο πελάτης δεν πάει στο εργοστάσιο και αρχίζουν να τον ζαλίζουν για να γίνουν «μικροαλλαγές στην αρχιτεκτονική λύση» (που κρυφό σκοπό έχουν να προσαρμόσουν την κάτοψη στις δυνατότητες προκάτ στοιχείων), αλλά το εργοστάσιο (που μπορεί να κατασκευάσει πια τα πάντα), προσαρμόζεται στη δεδομένη μελέτη. Υπάρχουν προκάτ ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, λιμενοβραχίονες, κλπ. κλπ. κλπ. (και όλα αυτά στην Ελλάδα).

 

Εδώ, όμως, ξεκινάει και το πρόβλημα της συνεννόησης του μηχανικού του πελάτη, και του εργοστασίου προκατασκευής, καθώς το εργοστάσιο θα δώσει νέα στατική μελέτη, την οποία θα καταθέσει ο μηχανικός του πελάτη, θα χρειαστούν ενημερώσεις στην αρχιτεκτονική μελέτη (νέα πάχη τοίχων, αλλαγή υλικών κλπ., αλλά τουλάχιστον δεν αλλάζει η αρχιτεκτονική λύση), κλπ. κλπ. Αν το σύστημα προκάτ που εφαρμόζεται είναι «αμφιλεγόμενο», τότε άντε να κάνει ο μηχανικός μελέτη με ελαστικές αρθρώσεις στα άκρα στύλων κλπ. κλπ. κλπ. (οι μελέτες που στέλνουν κάποια εργοστάσια είναι απλά γελοίες, και περιορίζονται απλά στις δικές τους ανάγκες, για να «βγουν» τα δομικά στοιχεία που θα εφαρμόσουν).

 

Έτσι, οι μεγάλες εταιρίες προκάτ έχουν πια δικά τους τμήματα μελετών, τα οποία αναλαμβάνουν και την «άδεια» (για να χρησιμοποιήσουμε και την αργκό των πελατών μας), και αναλαμβάνουν πλήρως μελέτη-κατασκευή. Ο πελάτης παίρνει ό,τι θέλει, με συμβόλαια κλπ. κλπ. Ό,τι γίνεται και με ένα συνήθη εργολάβο, αλλά με τη διαφορά ότι ο συνήθης εργολάβος πολλές φορές μπορεί κάλλιστα να κοροϊδέψει πολύ εύκολα τον πελάτη, άλλωστε ο πελάτης θα ήταν καλύτερο να συνεργαστεί με μία σοβαρή εταιρία, ή με έναν παμπόνηρο πρώην τσοπάνη που έβγαλε λεφτά και άρχισε να ασχολείται με την οικοδομή; Όταν, μάλιστα, η εταιρία του προσφέρει και ευκολίες πληρωμής, πολυετείς δόσεις κλπ. κλπ. κλπ.;

 

Και δυστυχώς οι εταιρίες αυτές εδώ και μερικά χρόνια αποφάσισαν να διευρύνουν τον κύκλο τους πέρα από τα μεγάλα έργα, και να μπουν στο χώρο της μικρής οικοδομής (μικρά σπίτια, διώροφα και πολυκατοικίες). Για αυτό, άλλωστε, πλέον οργανώνουν τα συστήματά τους με τρόπο ώστε να προασρμόζονται σε έτοιμες λύσεις που έχουν καταλήξει οι μικρομεσαίοι πελάτες με τους ιδιώτες μηχανικούς τους. Σε περιοχές που κατασκευάστηκαν ένα-δυο τέτοια σπιτάκια, ξαφνικά μέσα σε λίγο καιρό αρχίζουν να αυξάνονται τα προκάτ απότομα (τα νέα κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα μεταξύ των υποψηφίων ιδιοκτητών που θέλουν να κάνουν σπίτι).

 

Και βέβαια, όταν βγήκαν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ στο χώρο της αγοράς, ξέρετε τί έγιναν τα μπακάλικα της γειτονιάς... Και όλοι εμείς που γράφουμε σε αυτό το φόρουμ είμαστε στην πλευρά των μπακάληδων... (όχι ότι κάνουμε και «μπακαλίστικη» δουλειά :lol: ). Καμιά φορά, μάλιστα, οι πρώην μπακάληδες βρέθηκαν να εργάζονται πια στα σούπερ μάρκετ που τους έκλεισαν τα μαγαζιά...

 

Για το λόγο αυτό, προσωπικά πάντα εμμένω στα μειονεκτήματα των προκάτ, εάν τυχόν κάποιος πελάτης μου με ρωτήσει. Η αλήθεια είναι ότι σε πολλές περιοχές της επαρχίας απλά τα προκάτ δεν περπατάνε καθόλου, καθώς οι εταιρίες δεν κάνουν καθόλου δημόσιες σχέσεις, ίσως γιατί το κόστος μεταφοράς από το εργοστάσιο είναι πολλές φορές αυξημένο. Σαν μηχανικός που θα αναλάβει τη μελέτη, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα για το να γίνει μία κατοικία προκάτ (εκτός και αν φιλοδοξώ να αναλάβω και την κατασκευή), πλην του πονοκεφάλου της συνεργασίας με ένα μακρινό ερογοστάσιο στο στάδιο των μελετών, απλά μακροχρόνια πιστεύω ότι κινδυνεύουμε να μας κλείσουν.

Δημοσιεύτηκε

Από οτι διάβασα σε κάποια sites η κατασκευή όπως είπς γίνεται με την χρήση κάποιων τοίχων και πλακών που προκατασκευάζονται στο εργοστάσιο οι οποίες προστίθονται σε έναν συμβατικό ξυλότυπο που απαιτεί μία συμβατική μελέτη και στην συνέχεια σκυροδετούνται όλα μαζι.Εν τέλει δηλαδή τι γλιτώνεις ..?..τις πλάκες και τα τούβλα?αυτό έχουν να μας προσφέρουν τα προκάτ?Γιατί ότι και αν κάνουμε τα τοιχεία μίας συμβατικής μελέτης μάλλον δεν τα γλιτώνουμε.Το μόνο πραγματικά προκάτ υλικό μου φαίνεται είναι το μέταλλο με σύμμικτες πλάκες αλλά και αυτό είναι ακριβό.Οπότε μάλλον η συμβατική κατασκευή έχει το πλεονέκτημα.Εκτός να φτιαχτεί ένας κανονισμός που να λέει οτι οπλισμένα πάνελς και προκατ στοιχεία εξασφαλίζουν την αντισεισμική συμπεριφορά ενός δομήματος.

Δημοσιεύτηκε

Δεν είναι μόνο οι «τοίχοι» και οι «πλάκες» που είναι προκατ. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτοί οι τοίχοι και οι πλάκες τα έχουν όλα περασμένα επάνω τους (εγκαταστάσεις κλπ.). η κατασκευή γίνεται μέσα σε λίγες ημέρες, και το σπίτι είναι σχεδόν έτοιμο. Όσο για τη στατική επάρκεια, μιλάμε για μονολιθική κατασκευή από οπλισμένο σκυρόδεμα (τα πάντα είναι από σκυρόδεμα).

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.