Μετάβαση στο περιεχόμενο

Παθητική για κτίριο με πολλές χρήσεις


Fade2Black

Recommended Posts

Καλημέρα, είχα θέσει κάποια ερωτήματα σε προηγούμενο τόπικ για μία παθητική σε μεζονέτα, αλλά επειδή ο admin με επέπληξε ότι είμαι εκτός θέματος δημιούργησα ένα καινούριο για να ρωτήσω 2-3 πράγματα, που δεν μπορώ να καταλάβω και να είμαι σίγουρος διαβάζοντας τους νόμους.

 

Κάνω μία αλλαγή χρήσης σε ένα ισόγειο που από κατοικία γίνεται 2 καταστήματα και 2 πάρκινγκ κατηγορίας Θ1, ενώ έχω και στο υπόγειο αποθήκη ενός εκ των καταστημάτων. Στο ισόγειο υπάρχει και κλιμακοστάσιο το οποίο οδηγεί σε κατοικία στον πρώτο όροφο (δεν υπάρχει άλλος παραπάνω) αλλά και στο υπόγειο που είναι η αποθήκη του καταστήματος κατηγορίας Ζ1. Έκανα την παθητική για τα καινούρια τμήματα του ισογείου και για το υπόγειο όπως μου ζητήθηκε αλλά έχω μερικές απορίες, που δεν κατάφερα να τις λύσω σαφέστατα διαβάζοντας τις αντίστοιχες διατάξεις.

 

-Καταρχάς για το υπόγειο όπου έχω την αποθήκη διαβάζω στο άρθρο 11: Σε όλα τα κτίρια αποθηκών τοποθετούνται φορητοί πυροσβεστήρες ανάλογοι σε πλήθος θέση και δυναμικότητα με το είδος και το μέγεθος κινδύνου. Πώς ερμηνεύεται αυτό για μία αποθήκη σαν τη δικιά μου με εμβ. περί τα 25τ.μ. και πολύ μικρή επικινδυνότητα;

- Διαβάζοντας και το άρθρο για τα κλιμακοστάσια αλλά και το θέμα για τις μεζονέτες νωρίτερα, αντιλήφθηκα ότι για ένα κτίριο ενός ορόφου μπορώ να κάνω το κλιμακοστάσιο του προστατευόμενο πυροδιαμέρισμα μπορώ και όχι. Είναι αυτό σωστό; Αν ναι τι προτιμάται γενικά;

-Τέλος διαβάζω την 2.1.3 του άρθρου 11 και δεν είμαι σίγουρος για την όδευση διαφυγής της αποθήκης που βρίσκεται στο υπόγειο. Θα μετρήσω για μέγιστη όδευση την απόσταση από το πιο απομακρυσμένο σημείο της αποθήκης μέχρι την πόρτα της που επικοινωνεί με το κλιμακοστάσιο (το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι πρέπει να κάνω πυροδιαμέρισμα το κλιμακοστάσιο αν κατάλαβα καλά; ) ή θα μετρήσω από το πιο απομακρυσμένο σημείο της αποθήκης, μαζί με τις σκάλες*1.5 έως την έξοδο της πόρτας του κλιμακοστασίου στο ισόγειο (με όριο πραγματικής απόστασης τα 35m από ότι βλέπω στον πίνακα του άρθρου 9;) Και στις δύο περιπτώσεις είμαι εντός ορίων οπότε τι είναι πιο σωστό να κάνω (αν είναι και τα δύο σωστά;

 

Ευχαριστώ πολύ αν μπει οποιοσδήποτε στον κόπο να απαντήσει!

Edited by Fade2Black
Link to comment
Share on other sites

Μιλάμε για κτίριο με Οικ. Άδεια μετά την εφαρμογή του Π.Δ. 71/88, του οποίου έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή; Γιατί αυτό καταλαβαίνω με την αλλαγή χρήσης και τα άρθρα στα οποία αναφέρεσαι.

Αν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή, δεν καταλαβαίνω πως θα μπορούσες να τροποποιήσεις την υπάρχουσα παθητική πυροπροστασία.

 

Ανεξάρτητα από αυτό, αφού μιλάς για καταστήματα (με αποθήκη ενός εξ' αυτών), γιατί δεν τα εξετάζεις με το άρθρο 9 (καταστήματα), αλλά πας με το άρθρο 11 [Βιομηχανίες - Βιοτεχνίες (και Αποθήκες)]; Θα μπορούσες να θεωρήσεις την υπόγεια αποθήκη ως αποθήκη του αντίστοιχου καταστήματος και να την εξετάσεις, μαζί με αυτό, με το άρθρο 9 (δες τον πίνακα Ε.1).

 

Πάρκινγκ κατηγορίας Θ1 και μάλιστα 2 (δύο); Έχεις -συνολικά- περισσότερες από 10 (δέκα) θέσεις στάθμευσης (στεγασμένες στο Ισόγειο ή ημιυπαίθριες); Γιατί αν όχι, θα μπορούσες να τις εξετάσεις ενταγμένες σε μια από τις δύο χρήσεις (καταστήματα ή κατοικία).

 

Για τους φορητούς πυροσβεστήρες, αν δεν ορίζεται αλλιώς, ακολούθησε τον κανόνα: όχι λιγότεροι από δύο, τοποθέτηση κοντά σε σκάλες και εξόδους κινδύνου και σε τέτοιες θέσεις ώστε κανένα σημείο της κάτοψης να μην απέχει περισσότερο από 15 μέτρα από τον πλησιέστερο πυροσβεστήρα.

Edited by panos-vicious
Link to comment
Share on other sites

Ομολογώ ότι η απάντηση σε όλα τα "γιατί δεν έκανες αυτό αντί για εκείνο" που με ρωτάς είναι ότι δεν το σκέφτηκα! Δεν έχω ξανατύχει παρόμοια περίπτωση με πολλές χρήσεις και για να είμαι ειλικρινής θεώρησα καθότι άπειρος ότι είναι πιο σωστό να αντιμετωπίσω τον κάθε χώρο ως έχει...

Την πρώτη σου απάντηση απλά δεν κατάλαβα, εκεί που υπογραμμίζεις. Αφού στο ισόγειο πριν υπήρχε κατοικία και τώρα άλλαξε τελείως και δημιουργήθηκαν δύο καταστήματα και δύο κλειστές θέσεις πάρκινγκ. Δεν πρέπει να υπάρχει νέα παθητικοί αφού αλλάζουν οι χώροι; Και θεώρησα λογικό να τα αντιμετωπίσω ως νέα και όχ ως υφιστάμενα γιατί δημιουργούνται τώρα με την αλλαγή χρήσης (αλλάζουν λίγο και τα αρχιτεκτονικά του χώρου). Είναι λάθος ο συλλογισμός;

Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση πάντως!

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Fade2Black όλοι χωρίς εμπειρία ξεκινάμε. Τώρα, όσον αφορά την μη αλλαγή της παθητικής, ας απαντήσουν καλύτερα οι αρχιτέκτονες ή οι πολιτικοί μηχανικοί. Μια απλή απάντηση είναι πως δεν αλλάζει ο φέρων οργανισμός, άρα ο δείκτης πυραντίστασης ενός από τα δομικά στοιχεία. Αλλάζουν ωστόσο οι οδεύσεις διαφυγής.

Μπορεί να κάνω λάθος Δεν δεν μου έχει τύχει περίπτωση αλλαγής χρήσης.

Πάντως τις δυο κλειστές θέσεις στάθμευσης, μπορείς να τις εξετάσεις μαζί με την κατοικία(ες).

Σχετικά με δευτερεύουσες χρήσεις ή περισσότερες από μια χρήσεις, που συνυπάρχουν σε ένα κτίριο δες την παράγραφο 1.2.2. των Γενικών Διατάξεων.

Edited by panos-vicious
Link to comment
Share on other sites

Εν τέλει το αντιμετώπισα όπως μου είπες φίλε μου, τις θέσεις πάρκινγκ τις πήρα ως βοηθητικούς χώρους και το υπόγειο του καταστήματος το πήρα ως χώρο του καταστήματος. Είναι όντως πιο απλό.

Μοναδική μου απορία παραμένει το αν χρειάζεται να είναι το κλιμακοστάσιο πυροπροστατευμένο ή όχι, εφόσον οι αποστάσεις με παίρνουν είτε είναι είτε δεν είναι. Σκέφτομαι απλά μήπως χρειάζεται να το κάνω, μήπως τυχόν και υπάρχει πρόβλεψη για κατασκευή παραπάνω ορόφων στο μέλλον (σκέψη που έκανα επειδή στο κλιμακοστάσιο υπάρχει φρεάτιο ανελκυστήρα) και δε βγαίνουν οι αποστάσεις στο μέλλον από παραπάνω ορόφους. Έχει λογική αυτή η σκέψη;

 

Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για τον κόπο σου!

Link to comment
Share on other sites

Για το αν υπάρχει πρόβλεψη για μελλοντικούς ορόφους ή έχει εξαντληθεί ο Σ.Δ., θα ξέρει να σου πει ο αρχιτέκτονας ή πολιτικός μηχανικός που θα υπογράψει την παθητική πυρ/σια.

Αυτή τη στιγμή, όπως είναι κατασκευασμένο το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο είναι πυροπροστατευμένο; Αν όχι, τότε μπορεί να γίνει σε αυτή τη φάση;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.