Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

θέλω να ρωτήσω το εξής: έχουμε στη βιομηχανία ηλεκτροκινητήρες όπου μεταδίδεται η κίνηση στον άξονα με ιμάντα. ενώ έχουμε τροχαλίες (πάνω στις οποίες ακουμπά ο ιμάντας) γιατί ο ιμάντας έχει δόντια??

Δημοσιεύτηκε (edited)

Και εγώ το είχα ρώτησε αυτό κάποτε, η απάντηση που πήρα είναι ότι έχει να κάνει με τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται.

 

edit

Αλλά εσύ , δεν μας είχες ρωτήσει πριν από πολύ καιρό για ένα πρόβλημα με ένα πιεστικό που δεν ξεκίναγε ,τη απέγινε τελικά ?

Edited by ΝΙΚΟΣΤΡΙ
Δημοσιεύτηκε

Ο τραπεζοειδούς διατομής ιμάντες όταν χρησιμοποιούνται σε τροχαλίες μικρής διαμέτρου καταστρέφονται πρόωρα λόγω καμπτικής παραμορφώσεως. Στις περιπτώσεις αυτές η δημιουργία εγκοπών μειώνει την καταπόνηση, αυξάνοντας τον χρόνο ζωής των ιμάντων. Οι ιμάντες λοιπόν αυτοί φαίνονται οδοντωτοί, αλλά ωστόσο λειτουργούν ως κανονικοί ιμάντες τριβής.

Δημοσιεύτηκε

........λόγω καμπτικής παραμορφώσεως.

 

Σε αυτό συντελούν και οι θερμοκρασίες , τα ‘’τακουνιά’’ δεν τις αφήνουν να πάρουν μεγάλες τιμές

Δημοσιεύτηκε

Η θερμότητα αναπτύσσεται (και επομένως ανεβαίνει η θερμοκρασία) λόγω της ιξοεαλαστικής παραμορφώσεως του υλικού του ιμάντα (μεγάλος υστεριτικός βρόχος). Όσο περιορίζεται η παραμόρφωση, τόσο μειώνεται η παραγόμενη θερμότητα.

 

Αν θέλαμε να καταμετρήσουμε τα πλεονεκτήματα των εγκοπών, θα έπρεπε να αναφερθούμε και στην καλύτερη προσαρμογή στην γεωμετρία της τροχαλίας (λόγω μειωμένης καμπτικής αντίστασης και λόγω περιορισμένης εγκάρσιας διάτασης), την ανάπτυξη υψηλότερης τριβής, τις μειωμένες απώλειες ενέργειας...

 

Ωστόσο, το βασικό πλεονέκτημα που σε κάποιες περιπτώσεις καθιστά επιβεβλημένη την χρήση ιμάντων με εγκοπές είναι η αύξηση του λειτουργικού χρόνου ζωής.

Δημοσιεύτηκε

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν επίπεδο ιμάντα, του οποίου η διατομή είναι ικανοποιητική για την παραλαβή της εφελκυστικής δύναμης λειτουργίας που αναπτύσεται σε αυτόν. Προκειμένου να πετύχουμε καλύτερες συνθήκες τριβής και να μειώσουμε την απαιτούμενη δύναμη προέντασης (λειτουργία σαν σφήνα), σκεφτόμαστε να μετατρέψουμε την διατομή σε τραπεζοειδή, διατηρώντας ίδιο το πλάτος της μεγάλης πλευράς (απλά προσθέτουμε υλικό).

 

Αποτέλεσμα είναι να αυξηθεί το εμβαδό της διατομής, η οποία πλέον μας περισσεύει για την παραλαβή της δύναμης λειτουργίας. Έχουμε όμως μεγάλες καπτικές τάσεις, όταν ο ιμάντας τυλίγεται γύρω από την τροχαλία. Δημιουργώντας τις εγκοπές, μειώνουμε τις καμπτικές τάσεις, ενώ αυξάνουμε σε επιτρεπτά επίπεδα τις εφελκυστικές (είπαμε ότι ξεκινήσαμε από έναν επίπεδο ιμάντα ίδιου πλάτους που αρκούσε για την παραλαβή της δύναμης λειτουργίας). Η τραπεζοειδής διατομή και τα οφέλη της, παραμένουν στο μεγαλύτερο μήκος τυλίξεως.

 

 

Η θερμότητα αναπτύσσεται (και επομένως ανεβαίνει η θερμοκρασία) λόγω της ιξοεαλαστικής παραμορφώσεως του υλικού του ιμάντα (μεγάλος υστεριτικός βρόχος).

 

Αλλά και λόγω της ολίσθησης του ιμάντα πάνω στην τροχαλία (όχι πατινάρισμα, αλλά ολίσθηση σε κάποιο τμήμα της γωνίας τυλίξεως).

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε
...ενώ αυξάνουμε σε επιτρεπτά επίπεδα τις εφελκυστικές...

 

Για την ακρίβεια δεν αυξάνει τίποτα, μάλλον μειώνεται:

Οι τραπεζοειδείς ιμάντες είναι ωπλισμένοι, ο δε οπλισμός (κάποιο είδος υφάσματος) βρίσκεται στην περιφέρεια. Η μείωση της ροπής κάμψης λόγω εγκοπών επιφέρει μείωση της καταπόνησης του οπλισμού, αν και αυτή η μείωση είναι αμελητέα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.