Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τι νοείται σαν ζώνη ασφαλείας Διεθνών, Εθνικών, Επαρχιακών, Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών;


Recommended Posts

Αυτό ακριβώς!

Ακόμα μια "πρόχειρη" διατύπωση του ν. 4014 που δημιουργεί πλήθος προβλημάτων.

πχ

στο καταργηθέν ΠΔ 347 /93 άρθρο 2 παρ. 4 αναφέρεται ότι "

 

4. Στο όριο των ιδιοκτησιών με την οδό είναι δυνατή η

τοποθέτηση περιφράγματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθ-18 του

Ν-1577/85 (ΦΕΚ-210/Α). (όπως κατά περίπτωση ορίζεται το όριο οδού)

 

μετά από διευκρινήσεις που έχουν δοθεί, η απόσταση από το πρόσωπο μέχρι την υποχρεωτική γραμμή δόμησης θεωρείται προκήπιο (άρα ακάλυπτος χώρος) και συνεπώς μετά την ισχύ του ΓΟΚ 85 επιτρέπονται οι κατασκευές του άρθρου 17.

 

Σύμφωνα με την διατύπωση του ν. 4014 διαφαίνεται ότι απογορεύεται κάθε αυθαίρετη κατασκευή στη ζώνη ασφαλείας οδού όπως αυτή θεσπίστηκε σύμφωνα με τη νομοθεσία κάθε εποχής

3. "Δεν υπάγεται στις εξαιρέσεις της περίπτωσης στ της προηγούμενης παραγράφου η μεταβίβαση αυτοτελούς ιδιοκτησίας ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση, άλλη από τις αναφερόμενες στην παρ.2 και εφόσον**) η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση βρίσκεται:"

ββ) στη ζώνη ασφαλείας των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών κατά τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας που ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους.

 

δηλαδή κάποιος που κατασκεύασε περίφραξη το 95 τηρώντας το όριο του γηπέδου (όπως αυτό ορίζεται) αλλά χωρίς οικοδομική άδεια, σήμερα ο ν. 4014 δεν του επιτρέπει να τακτοποιήσει. Εντελώς παράλογο.

 

η σωστή διατύπωση θα ήταν: "Δεν υπάγεται στις εξαιρέσεις της περίπτωσης στ της προηγούμενης παραγράφου η μεταβίβαση αυτοτελούς ιδιοκτησίας ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση, άλλη από τις αναφερόμενες στην παρ.2 και εφόσον**) η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση βρίσκεται:

ββ) στη ζώνη ασφαλείας των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών κατά τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας που ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους, με εξαίρεση τις κατασκευές που επιτρέπονταν σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά την αποδεδειγμένη χρονολογία τέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή σύμφωνα με τις σημερινές διατάξεις. (το αφήνω σβησμένο για να μην γίνει καμία παρανοήση με ενδεχόμενη τροπολογία).

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

Καλημερα Δημητρη , μπορεί να επιτρεπεται αλλα στα πλαισια αδειας. Αλλιως ειναι αυθαιρετη.

 

Πχ, επι επαρχιακης

εχεις γηπεδο αρτιο και οικοδομησιμο. Μπορεις να παρεις αδεια περιτοιχισης και επι του προσωπου καθως όπως προειπα δεν απαγορευεται απο την ειδικη πολεοδομικη διαταξη.

εχεις γηπεδο μη αρτιο. Δεν μπορεις να παρεις αδεια καθως ναι μεν η ειδικη διαταξη δεν το απαγορευει αλλα το απαγορευουν οι γενικες πολεοδομικες διαταξεις που απαιτουν αρτιοτητα . Αρα η περιτοιχιση αυθαιρετη.

 

Αμα πας τωρα για τακτοποιηση , εχεις την περιπτωση αυθαιρετης κατασκευης μεσα στην ζωνη ασφαλειας. Κατα 4030 δεν τακτοποιείται. Σωστα ?

 

ΥΓ: Συμπληρωνω/διευκρινιζω οτι το ΠΔ 347 /93 εχει αντικατασταθει απο το 1998 με το ΠΔ 209/98 ΦΕΚ 169 Δ'.

Edited by avgoust
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Συνάδελφοι καλησπέρα.

Μόλις πήρα στα χέρια μου δήλωση αυθαίρετου του 1971 και το οποίο βρίσκεται εντός της ζώνης ασφαλείας εθνικής οδού στην οποία αναγράφεται: "Η κατασκευή δεν υπάγεται στην εξαίρεση του εδαφίου ββ της παρ.3 του άρθρου 23, διότι κατά το χρόνο κατασκευής η απόσταση του κτιρίου από τον άξονα της οδού ήταν πολεοδομική παράβαση και όχι παράβαση της ζώνης ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας αφού αυτή θεσμοθετήθηκε μεταγενέστερα με το ΠΔ 209/98 ΦΕΚ159Α."

Τα λέει καλά ο ποιητής;

Edited by Χίονης
Link to comment
Share on other sites

Το Π.Δ. 347/93 τιτλοφορείται : "Λήψη μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας "

Το Β.Δ. 23-10-59 τιτλοφορείται : "Περί μέτρων τινών διά την ασφάλειαν της υπεραστικής συγκοινωνίας"

Οπότε ο ποιητής είναι μάλλον αδιάβαστος !

Link to comment
Share on other sites

Μόνο αν η εθνική οδός έγινε μεταγενέστερα από την κατασκευή θα μπορούσε να φτιάξει ένα άλλο ποίημα ο ποιητής.

Edited by Manolis gon
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα και καλή χρονιά! Έχω ξανακάνει παρόμοια ερώτηση αλλά εδώ είναι μάλλον το κατάλληλο topic! Παρακαλώ για μια ξεκάθαρη απάντηση, όποιος γνωρίζει, γιατί δεν βγάζω άκρη.

 

1. Σε περίπτωση τακτοποίησης κτίσματος σε εκτός σχεδίου περιοχή που υφίσταται πριν το '55 και έγινε ανακαίνηση το 2010 (με παραβάσεις οι οποίες όμως δεν επιρρεάζουν την απόσταση του κτίσματος από το δρόμο) υπάρχουν κάποιες υποχρεωτικές αποστάσεις που θα έπρεπε να τηρηθούν? Το πιο παλιό σχετικό διάταγμα που είδα να αναφέρεται από τον Pavlos33 είναι το ΒΔ 23-10-59, όμως για παλιότερα κτίσματα τι ισχύει? Και αν εξαιρούνται, χρειάζεται να βάλουμε αεροφωτογραφία προ του '55 σαν απόδειξη στη δήλωση τακτοποίησης?

 

2. Στο ΦΕΚ 270/Δ/1985 αναφέρονται διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδοί. Στο ΠΔ 209/1998 αναφέρονται εθνικα, επαρχιακά οδικά δίκτυα αντίστοιχα πρωτεύοντα, δευτερεύοντα κτλ. Στο ΓΠΣ Μεσσήνης αναφέρονται εθνικές και επαρχιακές οδοί, 1ου και 2ου επιπέδου αντίστοιχα. Σε κάθε διάταγμα και διαφορετικές ορολογίες. Υπάρχει κάποια σύνδεση μεταξύ αυτών των ονομασιών?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Στην παράγραφο 23, άρθρο 3 αναφέρει ότι εντός των ορίων ασφαλείας δεν μπορεί να γίνει σύσταση εμπράγματου δικαιώματος ή μεταβίβαση. Δεν αναφέρει πουθενά ότι δεν τακτοποιείται, αφού βρίσκεται σε ιδιόκτητο χώρο. Παραβιάζει μεν αυτό το όριο αλλά ίσως να τακτοποιείται αλλά να μην μεταβιβάζεται. Τι λέτε?

Link to comment
Share on other sites

Στο ΠΔ 347/1993 άρθρο 2 παραγρ. 1η, (για τις περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών), αναφέρεται ότι η γραμμή δόμησης στο Δημοτικό ή Κοινοτικό Δίκτυο τοποθετείται στα 6 μέτρα από το όριο της οδού.

 

Στο ΠΔ 209/1998 , ΔΕΝ αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ που τοποθετείται η γραμμή δόμησης στο Δημοτικό και Κοινοτικό Δίκτυο στις περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών,

 

ενώ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ στο άρθρο 4 παραγρ. 1 αναφέρεται :

 

ΑΡΘΡΟΝ-4

 

1. Από την ισχύ του διατάγματος αυτού καταργούνται:

 

α) Το ΒΔ/26-8/8-9/36 (ΦΕΚ-392/36) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα.

 

β) Το Αρθ-1 του ΒΔ/23-10/14-11-59 (ΦΕΚ-252/59) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα.

 

(Σημείωση : Τα εν λόγω ΒΔ, έχουν καταργηθεί και με το Αρθ-4 του ΠΔ-347/93)

 

γ) Κάθε άλλη διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος.

 

 

Εφόσον

 

Το ΠΔ 209/98 δεν καταργεί ρητά το ΠΔ 347/1993, και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ το άρθρο 2 παραγρ. 1η, (για τις περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών) του ΠΔ 347/1993 ΔΕΝ αντίκειται στις διατάξεις του ΠΔ 209/1998,

 

προκύπτει ότι συνεχίζει να ισχύει στις περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμού η γραμμή δόμησης στο Δημοτικό ή Κοινοτικό Δίκτυο τοποθετείται στα 6 μέτρα από το όριο της οδού (εκτός βέβαια αν καθορίζεται δυσμενέστερη απόσταση από τα όρια του γηπέδου λόγω διατάξεων δόμησης για τα εκτός σχεδίου όπως π.χ. 10 μ. για τα βιομηχανικά)????????

 

Μήπως κάνω κάπου λάθος?

Edited by Kapa
Link to comment
Share on other sites

στο 2 ζ του ΠΔ 209/98 αναφέρεται απόσταση 15 μ. από άξονα δημοτικού ή κοινοτικού δρόμου εκτός ορίων οικισμών-εκτός σχεδίου. Μήπως αυτή είναι η περίπτωση που ψάχνεις;

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

διαβάζοντας ολόκληρο το post άρχισαν να μου δημιουργούνται γενικότερες απορίες όπως:

1.Το ΦΕΚ 392 Α'/1936 αναφέρει: "Περί τηρήσεως προκηπίου προ των οικοδομών....." και δε μιλά για "ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας" (παίζουμε με τις λέξεις αλλά....)

2.Τα προϋφιστάμενα του 1955 κτίρια είναι νομίμως υφιστάμενα ακόμη και αν ειναι κατασκευασμένα πάνω στο όριο του δρόμου;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.