Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα,

 

Θα μπορούσε κάποιος να μου δώσει τον ορισμό των παρακάτω εννοιών:

  • ασφαλειοαποζεύκτης,
  • διακόπτης φορτίου,
  • απαγωγέας υπερτάσεων

Ευχαριστώ.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ασφαλειοαποζεύκτες: Ασφαλειοθήκες που μπορούν να κάνουν απόζευξη τραβώντας τις ασφάλειες, από την λαβή. Δεν μπορούν να κάνουν διακοπή υπό φορτίο, δηλαδή δεν επιτρέπεται να τραβήξεις τις ασφάλειες ενώ το κύκλωμα είναι κλειστό και διαρέεται από ένταση. Συνήθως αναφαίρεται σε μαχαιρωτές ασφάλειες ΝΗ.

 

Διακόπτης φορτίου: Διακόπτει το κύκλωμα υπό φορτίο. Καθημερινό παράδειγμα είναι ο μονοπολικός ή τριπολικός γενικός διακόπτης εντός πίνακα μια οικίας.

 

Απαγωγός υπερτάσεων:, ή αλλιώς αντικεραυνικό. Τοποθετούνται στον πίνακα και συνδέονται μεταξύ L-N και N-PE (ή L-PE και N-PE ανάλογα τον κατασκευαστή). Όταν η τάση βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα, έχει μεγάλη αντίσταση και απορροφά πρακτικά μηδενική ένταση. Σε περίπτωση αιχμής τάσης, μειώνεται η αντίστασή του και "προσπαθεί" να γεφυρώσει τους αγωγούς που συνδέονται στους ακροδέκτες του. Στην ουσία, απορροφά μεγάλη ένταση, δημιουργώντας πτώση τάσης στη γραμμή, η οποία μειώνει την τάση που εφαρμόζεται στην εγκατάσταση.

 

Τα παραπάνω είναι μόνο μια γενική περιγραφή.

Edited by miltos
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ,

 

Θα ήθελα να ρωτήσω και κάτι ακόμη, οι ασφαλειοαποζεύκτες είναι το ίδιο με τους διακόπτες ισχύος;

Δημοσιεύτηκε

Όχι δεν είναι το ίδιο.

Οι διακόπτες ισχύος (μιλάμε πάντα για χαμηλή τάση) έχουν την δυνατότητα να ανοίξουν το κυκλωμα ύστερα από χειρισμό του χρήστη αλλά και ύστερα από σφάλμα

(π.χ. υπερένταση ή βραχυκύκλωμα) μέσω ενός ενσωματομένου μηχανισμού που διαθέτουν.

Οι ασφαλειοαποζεύκτες είναι ένας μηχανισμός που μπορεί να ανοίξει το κύκλωμα ύστερα από χειρισμό του χρήστη αλλά επίσης έχουν ενσωματομένη βάση για τρεις ασφάλεις τήξεως

(μια ανά φάση) οι οποίες σε περίπτωση σφάλματος καίγονται και χρειάζεται σε συνέχεια να αντικατασταθούν.

Οι διακόπτες ισχύος μπορεί σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις να μην έχουν ενσωματομένο το μηχανισμό ανίχνευσης σφάλματος και να χρησιμοποιείται μόνο για χειροκίνητο άνοιγμα-κλείσιμο

του κυκλώματος.

Είναι από τα πρώτα μου post και ελπίζω να σε κάλυψα.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Οι διακόπτες ισχύος μπορεί σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις να μην έχουν ενσωματομένο το μηχανισμό ανίχνευσης σφάλματος και να χρησιμοποιείται μόνο για χειροκίνητο άνοιγμα-κλείσιμο

του κυκλώματος.

Δεν νομιζω να υπαρχουν τετοιοι διακοπτες ισχυος. Τοτε δεν λεγονται "διακοπτες ισχυος". Τοτε λεγονται "διακοπτες φορτιου". Δηλαδη, ο διακοπτης ισχυος ειναι υπερσυνολο, εννοωντας οτι ειναι και διακοπτης φορτιου και αποζευκτης. Ποια η διαφορα. Ο αποζευκτης απομονωνει το κυκλωμα, δηλαδη ανοιγει χειροκινητα εφοσον ομως προηγηθει διακοπη του κυκλωματος την οποια ο χειριστης την κανει με τον διακοπτη φορτιου. Ο διακοπτης φορτιου μπορει να κοψει τα αμπερ, επειδη εσωτερικα εχει το περιβαλλον εκεινο που σβηνει το τοξο που δημιουργειται. Ο διακοπτης ισχυος ανιχνευει το σφαλμα και λειτουργει αυτοματα στην διακοπη του κυκλωματος.

 

Ο ασφαλειοαποζευκτης, επειδη "αυτοματα" κοβει το κυκλωμα σε εμφανιση σφαλματος, δεν ειναι διακοπτης ισχυος επειδη δεν μπορει να κοψει τα αμπερ κατα την λειτουργια του σαν κινητή επαφή. Ειναι μονο για οπτικη επιβεβαιωση της απομονωσης με μια επιπροσθετη ασφαλιστικη διαταξη διακοπης-τις ασφαλειες. Μια ακομα επιπροσθετη διαταξη διακοπης ειναι ενας γειωτης που θα γειωνει το απομονωμενο τμημα του κυκλωματος παραδειγμα.

Edited by Megawatt

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.