Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

καμία αντιπαράθεση,

αν δεν το πίστευα δεν θα έγραφα και δεν θα ήμουν εδώ κι αλλού

θα αλλάξει η κατάσταση, με πρώτο την κατάργηση του ΤΕΕ όπως το ξέρετε

τα υπόλοιπα είναι δρομολογημένα----> http://www.ert.gr/webtv/index.php/component/k2/item/1261-%CE%BC-%CE%B2%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82-30/12/2011.html (11ο λεπτό+)

Δημοσιεύτηκε

Τα τελευταία 12(και όχι μόνο) χρόνια--τα τει από 3 χρόνια έγιναν 4,από την ανώτερη εκπαίδευση εντάχθηκαν στην ανώτατη,μετονομάστηκαν σε ΑΤΕΙ,ελευθερώθηκαν τα μεταπτυχιακά(και διδακτορικά σε συμπραξη),αλλάξανε πρόγραμμα σπουδών και εντάχθηκαν νέα μαθήματα,δέχονται και δέχτηκαν πλήρη αναγνώριση από τον υπόλοιπο κόσμο σαν τριτοβάθμια ιδρύματα,αλλάξανε νοοτροπία σε σχέση με τους διορισμούς καθηγητών(απαίτηση διδακτορικών κτλ),2011 ονομάζονται ΑΕΙ(πανεπιστήμια και τει),βρέθηκαν κάτω από τις εξωτερικές αξιολογήσεις ξένων πανεπιστημιακών και δέχτηκαν επαίνους για των τρόπο λειτουργία τους.Αυτές είναι μερικές εξελίξεις και κάποια από τα πράγματα που έχουν αλλάξει..Για να προλάβω τη χολή που θα ρίξετε μερικοί,θα πω ότι όλα αυτά μεταφράζονται με νόμους ο καθένας μπορεί να τα βρει

Δημοσιεύτηκε

@Fraafr

Οκ, το είδα ξέρεις τι λέει? ΘΑ συζητήσουμε για τα κλειστά επαγγέλματα, ΘΑ συζητήσουμε με το ΤΕΕ...Υποχρέωση την χώρας μας προς την Ευρώπη κτλ κτλ.....

Αυτό το ΘΑ φίλε μου (αν και καρφώνομαι ηλικιακά :smile: ) το ακούω από το '81. Για άλλα πράγματα δεν έχει σημασία, αλλά με το ΘΑ μεγάλωσαν γεννεές. Δεν με πείθει πλέον ένα ΘΑ σε τίποτα....

Κάτσε να συζητήσουμε, τι θα αποφασίσουμε, πότε θα εφαρμοστεί.....Πολύς δρόμος φίλε μου

 

@konst

Συνονόματε (να φανταστώ από Κώστας)....

Λες ότι από το 2011 έχουμε μόνο ΑΕΙ, χωριζόμενα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αρα υπάρχει διαφορά έτσι δεν είναι? Αλλιώς δεν θα είχαμε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Εκτός αν το πάμε σιγα σιγά και τα ΤΕΙ γίνουν πανεπιστήμια.... Στον ΑΣΕΠ πχ υπάρχει ο όρος ΠΕ και ΤΕ έτσι δεν είναι? Αρα τα 2 αυτά δεν μπορούν να είναι το ίδιο. (Τα λέω ψιλοπαιδικά το ξέρω...)

Για τα υπόλοιπα είσαι πιο ενημερωμένος δεν έχω λόγω να μην σε πιστέψω.

 

Εν πάση περιπτώση, όπως βλέπετε κρατάω μια ουδέτερη στάση. Δεν μου φταίνε ούτε τα ΤΕΙ ούτε οι εξωτερικού. Τι να φοβηθώ μην μου πάρουν την δουλειά? Εδώ δεν κινείται φύλλο. Και το ξαναλέω είμαστε πολλοί μηχανικοί, να γίνουμε περισσότεροι? Να γίνουμε. Να έχουμε ένα ΕΤΕΕ (το πρώτο 'Ε' εννιαίο) με 200.000 μέλη....Αντε και στις '300'. Αυτό είναι που θέλουμε στην τελική?

Δημοσιεύτηκε

Η ακαδημαϊκή διάφοροποίηση δε σημαινεί πως πρέπει να υπάρχει ένα αδιαπέραστο τοίχος ανάμεσα στα ΕΔ των μεν και των δεν. Η Γερμανία είναι το πιο κατάλληλο παράδειγμα. Όπως και στο εξωτερικό, το ποιος είναι πιο κατάλληλος για ένα έργο είναι ανάλογο του ίδιου του έργου.

Δημοσιεύτηκε (edited)

πάντως όταν ξεκινήσαμε να σπουδάσουμε όλοι μας ξέραμε τα Ε.Δ.

 

Στη Σουϊδια ας πούμε μου λέει ο κουμπάρος μου ότι κατά μέσο όρο αλλάζουν 3 φορές επάγγελμα κατά μέσο όρο ανεξάρτητα με τις σπουδές που έχουν κάνει.

Edited by myri
Δημοσιεύτηκε

Στη γενιά μου τουλάχιστον, που δεν είχαμε internet, δεν ξέραμε οι περισσότεροι την κατάσταση.

Δημοσιεύτηκε

Αυτό που ξέρω είναι από την στιγμή που δημιουργήθηκαν σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ ή ΑΤΕΙ όπως τα λέτε για το ίδιο αντικείμενο, και ξέφυγαν από την αρχικό τους πλαίσιο, ήταν αναμενόμενο μια μέρα να υπάρξει μπέρδεμα...(με καλή διάθεση το λέω)

Κατ'εμε τα ΤΕΙ θα έπρεπε να βγάζουν αποφοίτους συγκεκριμένης εξιδίκευσης και αντικειμένου και αυστηρά μόνο αυτό. Ε, δεν έγινε και...αντε γεια. Δεν ξέρω για τους άλλους τομείς αλλά στους μηχανικούς υπάρχει μπέρδεμα.

Μιας και είναι περασμένη η ώρα να το φιλοσοφίσουμε.

Φαντασου να υπήρχε πχ Νομική Αθηνών (ΑΕΙ) και Νομική...Βόλου (ΤΕΙ). Ο πρώτος δικηγόρος, ο δεύτερος δικηγόρος αστικού, ή ποινικού ή περιορισμένου αστικού ή ποινικού κτλ κτλ...Το χάος, ποιος αγορεύει τι. Κάτι τέτοιο γίνεται με τους μηχανικούς.

Θα μου πεις Stayros "τι ΕΔ έχω σαν ηλεκτρολόγος ΤΕ"? Θα σου απαντήσω χωρίς φόβο και ειλικρινά...Για μένα απεριόριστα σε ηλεκτρολογικά. Το ίδιο θα έλεγα σε συνάδελφό σου μηχανολόγο, σε άλλες ειδικότητες δεν ξέρω να πω αν είναι σε 2οροφα, 4οροφα, ουρανοξύστες. Οπως επίσης δεν μπορώ να δεχτώ να έχει τα ίδια ΕΔ με σένα στον τομέα σου ένας ΠΜ ΠΕ...Αδιανόητο. Εκεί να δεις θέμα, αλλά θα ξεφύγουμε τώρα....

Τώρα με την υπάρχουσα κατάσταση....δεν ξέρω τι λύση θα υπάρξει.

Δημοσιεύτηκε

και τέλος βασικό είναι να σου αρέσει αυτό που κάνεις και οχι επειδή το υπογράφεις. π.χ. είναι κάποιοι που μου ζητούν να κάνω τριγωνισμό και μετά θέλουν να τον υπογράψουν αυτοί. αυτό τι λέει?

Δημοσιεύτηκε (edited)

Φίλε εδώ κάνεις τραγικότατο λάθος. Όταν οι σχολές είναι κρατικές, είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του κράτους να παράγει τόσους αποφοίτους, όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά.

 

Με ποιό κριτήριο θα κρίνει το πόσους θα απορροφήσει ? Από την στιγμή που ζούμε σε μια ενωμένη Ευρώπη σε μια κοινή αγορά εργασίας δεν μπορεί να προβλέψει το πόσους πρέπει να παράγει από τα ελληνικά ιδρύματα από την στιγμή που είναι υποχρεωμένο να αναγνωρίσει ταυτόχρονα και όλους αυτούς που έρχονται από έξω .Τι θα κάνει τότε ? Θα δώσει εντολή στο επιμελητήριο και θα πει κόψε από την τάδε χώρα και από την άλλη χώρα που έρχονται ώσπου να βρει δουλειά ο έλληνας του ελληνικού ιδρύματος και μετά ότι περισσέψει από δουλειά αναγνώρισε και τους άλλους ? Μήπως να αρχίσει να πληρώνει εργολάβους ώστε να σηκώνουν οικοδομές για να έχουν εργασία οι απόφοιτοι μηχανικοί των ελληνικών ιδρυμάτων ?

Το κράτος λοιπόν δεν μπορεί σε μια ανοιχτή αγορά εργασίας να προβλέψει το πόσους θέλει και χρειάζεται .Και όχι μόνο δεν μπορεί αλλά επιλέγει και μηχανικούς από άλλες χώρες προκειμένου να εκπληρώσουν κάποια από τα μεγάλα έργα .

Edited by Ferari
Δημοσιεύτηκε (edited)

Η λογική σου Φεράρι , είναι συνεπής με την ανοικτή αγορά . Είναι αλήθεια ότι όλοι μας θέλουμε την ανοικτή αγορά όπως μας βολεύει . Δηλαδή είμαστε υποψήφιοι ? Απειρες θέσεις εισακτέων γιά να μπούμε και εμείς . Τρουπώσαμε που έλεγε και Βουτσάς , να κλείσουν οι θέσεις , να έχουμε δουλειά .

 

Στην Ελλάδα συνέβη κάτι περίεργο που τουλάχιστον στις ανεπτυγμένες χώρες δεν ισχύει τόσο . Ετσι αφού το κράτος είχε κάποιες σχολές με συγκεκριμένες θέσεις , άλλος τόσος πληθυσμός , βρήκε την επιλογή του εξωτερικού γιά να παρακάμψει το σύστημα .

 

Κάποιοι από αυτούς έχοντας και τις κατάλληλες κομματικές προσβάσεις , άλλαξαν και τους νόμους και τελικά μιά κατηγορία Ελλήνων αποφοίτων που δεν είχε τις κατάλληλες προσβάσεις , αδικείται 30 χρόνια τώρα .

 

Λές λοιπόν να υπάρχουν σχολές να πηγαίνουν όσοι θέλουν . Αυτές οι σχολές έχουν μεγάλο κόστος λειτουργίας . Ποιός θα πληρώνει αυτό το κόστος ?

Δίδακτρα , η κοινωνία ? Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα .

 

Επίσης άλλο κόστος εκπαίδευσης έχει ένας μηχανικός με εργαστήρια κλπ , πολύ μικρότερο ένας φοιτητής της φιλοσοφικής η της θεολογίας .

 

Αρα δεν μπορούμε να μιλάμε θεωρητικά , αλλά πρακτικά το κράτος θα επιτρέπει και θα επιδοτεί σχολές γιά όσους χρειάζεται η κοινωνία και οι υπόλοιποι μπορούν να κάνουν κάτι με δικό τους κόστος . Πρέπει λοιπόν να βάλει ένα τρόπο επιλογής και αυτό κάνει .

 

Από την άλλη η ύπαρξη του άλλου δρόμου , δίνει την δυνατότητα σε όποιον έχει τα χρήματα , να παρακάμψει το σύστημα επιλογής και αφού αποκτήσει το πτυχίο του , να ασκήσει επικερδώς το επάγγελμα του σύμφωνα με τις κοινωνικές του γνωριμίες .

 

Οι ελεύθερες σχολές λοιπόν δεν είναι η λύση γιατί και κόστος έχουν και εργασιακή ασφάλεια δεν παρέχουν .

 

Στην Δυτική Ευρώπη αντίθετα , η ζήτηση ανώτατης παιδείας , δεν υπεβαίνει το 30-40 % των απόφοιτων μέσης εκπαίδευσης . Εκεί η διαλογή ξεκινάει από το δημοτικό και τα παιδιά στρέφονται εκεί που έχουν κλίση και ταλέντο και δεν ωθούνται σε άσχετες σπουδές και στον προθάλαμο του ΑΣΕΠ .

 

Αλλά έχουν άλλη παιδεία , οι πολίτες και η καταξίωση κάθε πολίτη δεν εξαρτάται από το πτυχίο του , αλλά από τον ίδιο σαν άνθρωπο και πολίτη .

 

Στην Ελλάδα άμα έχεις πτυχίο , μπαίνει όλη η οικογένεια στο μάτι των γειτόνων και τελικά αυτός είναι ο στόχος .

 

Μεζονέτα , mercedes η bmw και πτυχίο , είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας και της γκλαμουριάς γιά τον νεοέλληνα .

 

Η πραγματική γνώση δεν έχει καμμιά αξία .

Αν δεν αλλάξει λοιπόν αυτή η νοοτροπία , δεν αλλάζει η ουσία του θέματος .

 

Η Μύρι ρωτάει που υπάρχουν σχολές εργοδηγών . Μέχρι πρίν 20-30 χρόνια υπήρχαν και είχαν και κοινωνική καταξίωση . Ορισμένες μάλιστα που ήταν και κληροδοτήματα , όπως η Σιβιτανίδειος , η Σεβαστοπούλειος και άλλες θεωρούντο πολύ υψηλού επιπέδου .

 

Τότε και παλιότερα θεωρείτο πολύ υψηλού κύρους να είσαι καπετάνιος , θυμάστε και τις ανάλογες ταινίες του κινηματογράφου . Μέχρι πέρσι ήταν σημαντικό να είσαι δάσκαλος , αστυφύλακας και πυροσβέστης . Από πέρσι φέτος οι σχολές εμπορικού ναυτικού , από τον πάτο και την απαξίωση , ανέβηκαν 5 και 6000 μόρια και πέρασαν το 10 . Φέτος αναμένουμε να ανέβουν ακόμη περισσότερο .

 

Υπάρχει λοιπόν ένα χρηματιστήριο σχολών που δεν έχει καμμιά σχέση με τα θέλω και τα ταλέντα των παιδιών , αλλά μόνο με προσδοκίες δουλειάς και κοινωνικής καταξίωσης . Σε ένα τέτοιο κοινωνικό περιβάλλον οι ανοικτές σχολές τι θα πρόσφεραν , πέρα από σπατάλη δημόσιων πόρων και δουλειά σε ημέτερους .

 

Τώρα λέμε ότι πρέπει να κλείσουν οι σχολές που έχουν επικαλύψεις . Οι Γερμανοί δεν τις έκλεισαν , αλλά βρήκαν τρόπο να χωράνε και οι δύο . Τα ΤΕΙ γιά την εφάρμογή της υπάρχουσας γνώσης με εξειδικεύσεις , τα πανεπιστήμια γιά την δημιουργία νέας γνώσης .

 

Εμείς δεν έχουμε δημιουργία και παραγωγή γνώσης και εκεί είναι το πρόβλημα .

Οι Αγγλοαμερικάνοι έχουν το 3-5-8 , οπότε ενσωμάτωσαν τους 2 τύπους στο σύστημα .

 

Θέλω εδώ να θυμίσω σε όσους ακούν την προπαγάνδα των ανεπάγγελτων του τεε , αλλά και κάποιων ημέτερων καθηγητών , ότι ποτέ οι παλαιές σχολές από τις οποίες προήλθαν τα τει , δεν ήταν σχολές εργοδηγών , αλλά πάντα ήταν τριτοβάθμιες . Και αυτό γιατί γιά να εισαχθείςσε αυτές ήθελες απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εισαγωγικές εξετάσεις , ενώ η διάρκεια των παλαιών σχολών υπομηχανικών ήταν 4 χρόνια , αλλά είχες ενιαίο πτυχίο πολιτικού , η μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου , ενώ των ΑΣΤΕΜ και των ΤΕΙ αργότερα 3,5 χρόνια με χωριστές ειδικότητες , δομικού , έργων υποδομής και τοπογράφου γιά τους πολιτικούς και μηχανολόγων , ηλεκτρολόγων γιά τους Μ-Η . Μετά το 2001 είναι πλέον 4 χρόνια .

Edited by BAS

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.