aithilenio Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2011 Άσχετα με το τι έκανε το δοχείο διαστολής να αντικαταστήσεις την βαλβίδα ασφαλείας.... Προσοχή δεν επιτρέπετε βάνα πίσω απο την βαλβίδα ασφαλείας. Αφού μπει η καινούργια βαλβίδα ασφαλείας και γεμίσει η εγκατάσταση αλλά πριν ανάψει η θερμανση χειροκίνητα ο τεχνικός θα πρέπει να γυρίσει την βαλβίδα ώστε να βεβαιωθεί ότι βγάζει νερό και δεν είναι βουλωμένη κάποια σωλήνα.. Οταν υπάρχει πρόσμιξη διαφορετικών μετάλλων...σιδήρου- χαλκού ας πούμε...είναι πιθανό τοπικό βούλωμα και είναι επικίνδυνο.
nikmmech Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 ... Προσοχή δεν επιτρέπετε βάνα πίσω απο την βαλβίδα ασφαλείας... Επειδή το έχω δει, για αυτό το ανέφερα. Δεν ξέρω ποιος μπορεί να την είχε τοποθετήσει-προφανώς δεν καταλάβαινε τι ρόλο έχει η βαλδίβα ασφαλείας, φαντάζομαι όμως τον πιθανό λόγο..
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Ε, όλοι ξέρουμε πως είναι ενοχλητικό το στάξιμο από την βαλβίδα ασφαλείας όταν χάσει τον αέρα το δοχείο διαστολής... Μία βάνα είναι η σίγουρη λύση του προβλήματος (πολλές φορές και για τον ίδιο τον συντηρητή...).
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Αν η πίεση του νερού ήταν αυτή που προκάλεσε το σκάσιμο του δοχείου, τότε, ακόμη και αν η βαλβίδα υπερπίεσης στο λέβητα για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε, το νερό θα έβρισκε άλλα αδύνατα σημεία της εγκατάστασης (συνήθως είναι τα πάσα των λυόμενων συνδέσεων, π.χ. στις συνδέσεις των θερμαντικών σωμάτων με τους σωλήνες) για να διαφύγει, και δεν θα έσκαζε το δοχείο. Δεν ξέρω ποιά είναι η ανώτερη πίεση που υποτίθεται ότι άντεχε το εν λόγω δοχείο, αλλά υποθέτω ότι είναι τουλάχιστον 10 bar. Οι λυόμενες συνδέσεις από τα 6-7 bar, θα έσταζαν λίγες σταγόνες (που θα εξατμίζονταν αμέσως και δεν θα γίνονταν αντιληπτές) και δεν θα έσκαζε το δοχείο. Για αυτό λέω ότι η υπερβολική πίεση του αέρα μέσα στο δοχείο, και η μετέπειτα θέρμανσή του, είναι πιο πιθανή αιτία. Τι λέτε; 1
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Αν ήταν λόγω πίεσης νερού δεν θα "έσκαγε", απλά θα σκιζόταν σε κάποια θέση μέχρι η διαρροή να φτάσει την παροχή του ρυθμιστή. Όλοι έχουμε στο νου μας εικόνες από σωλήνες, δοχεία, συγκολλημένους συλλέκτες κλπ που έχουν αστοχήσει και ψεκάζουν έναν λεπτό πίδακα νερού από μία αδιόρατη σχισμή. Από την στιγμή που μιλάμε για "έκρηξη", δεν μπορεί παρά να φταίει ο αέρας. Μόνο αυτός (πεπιεσμένος ων) μπορεί να διαθέσει την απαιτούμενη για την διάρρηξη ενέργεια.
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Κάποια άλλη αιτία, εκτός από την υπερβολική αρχική πίεση αέρα (που στην συνέχεια με την θέρμανσή του, υπερέβη την αντοχή του δοχείου) μπορείς να σκεφτείς Αλέξη;
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 (edited) Η μετέπειτα θέρμανση μου φαίνεται προβληματική υπόθεση: Από την στιγμή που το δοχείο έχει πίεση μεγαλύτερη από αυτή της βαλβίδας ασφαλείας, δεν μπορεί να γεμίσει με (ζεστό) νερό. Άρα μόνη πηγή θερμότητας είναι το περιβάλλον... Έστω ότι πληρώθηκε σε θερμοκρασία 10° και ότι όταν λειτουργεί ο λέβητας το λεβητοστάσιο φτάνει τους 50°. Η αύξηση στην πίεση είναι 14%, ή αν είχε πληρωθεί στα 8bar (που είναι ρυθμισμένοι οι περισσότεροι αεροσυμπιεστές), θα φτάσει τα 9,1bar... Η διαφορά πίεσης δεν είναι μεγάλη, μολονότι υποθέσαμε ένα μάλλον ακραίο σενάριο θερμοκρασιακής διαφοράς... Επίσης, αν υιοθετήσουμε αυτό το σενάριο, πρέπει να δεχθούμε ότι ο τεχνίτης ήταν φοβερά απρόσεκτος, αλλά ωστόσο είχε καλό εξοπλισμό: - μπόρεσε να τρομπάρει με πίεση >>3bar - παρότι είχε τον εξοπλισμό για να το κάνει, δεν μπόρεσε ή δεν ήξερε να μετρήσει την πίεση. - αγνόησε τα νερά που τρέχαν από την βαλβίδα ασφαλείας όσο τρόμπαρε. - αγνόησε τα νερά που τρέχαν από την βαλβίδα ασφαλείας κατά την λειτουργία του λέβητα. - αγνόησε την διαδικασία "φουσκώματος" του δοχείου: έλεγχος στεγανότητας μεμβράνης, πλήρης εκκένωση του δοχείου από νερό, πλήρωση με πίεση ~τα 2/3 της πίεσης του ρυθμιστή, μετά πλήρωση με νερό. Πιστεύω ότι μία τέτοια αστοχία είναι πιθανότερο να συμβεί λόγω κατασκευαστικού ελαττώματος ή λόγω διάβρωσης. Μάλιστα, σε δοχείο κανονικά φουσκωμένο: Ο λέβητας θερμαίνεται, ζεστό νερό (90°) γεμίζει το δοχείο (το νερό μπαινοβγαίνει και λόγω μεταβολών στο δίκτυο, βάνες, αλλαγές ταχύτητας κυκλοφορητή). Στην περίπτωση αυτή, η αστοχία θα συνέβη κάτω από τα 3bar. Τέλος, η αστοχία στα 8bar (έστω) είναι άκρως εντυπωσιακή και θορυβώδης. Κάνει πραγματικό ωστικό κύμα και, υποθέτοντας ότι το δοχείο είναι μεγαλούτσικο, θα μπορούσε να ανοίξει την (κλειδωμένη) πόρτα του λεβητοστασίου... Edited Δεκέμβριος 29 , 2011 by AlexisPap 1
nikmmech Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 (edited) Υπάρχει περίπτωση να ατμοποιήθηκε το νερό του κλειστού κυκλώματος ? Τι λέτε? Το βέβαιο είναι ότι η βαλβίδα ασφαλείας δεν λειτούργησε. Όπως και το γεγονός που αναφέρει ο Αλέξης, ότι έκρηξη = συμπιεστό ρευστό. Αν όμως ήταν κατασκευαστικό σφάλμα σε συγκόλληση, δύσκολο το βλέπω για έκρηξη (για πιέσεις εντός της ονομαστικής του). Η διαφυγή του δ.δ. από την ρωγμή θα ήταν σταδιακή και όχι βίαιη, πιστεύω. Πιστεύω ότι αν υπήρχε τόσο εξόφθαλμο λάθος στην πίεση πλήρωσης του δ.δ. από την αρχή, επειδή συνήθως η αλλαγή στο δ.δ. πάει πακέτο με αλλαγή βαλβίδα ασφαλείας, αυτή θα έχανε πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία της εγκατάστασης (αφού σίγουρα θα ήταν λειτουργική). Για αυτό έχω την υποψία ατμοποίησης. Edited Δεκέμβριος 29 , 2011 by nikmmech
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 (edited) Η αστοχία λόγω ατμοποίησης προϋποθέτει ότι πολλά πράγματα θα χαλάσουν: - Ο θερμοστάτης του καυστήρα - Το θερμικό ασφαλείας - Η ασφάλεια πιέσεως - Τα αυτόματα εξαερωτικά Έχω προσωπική εμπειρία από ατμοποίηση λόγω λανθασμένης ρύθμισης θερμοστάτη σε κύκλωμα λέβητα που δεν είχε θερμικό: - Απίστευτες ποσότητες ατμού από τα εξαερωτικά - Ατμός από τους στυπιοθλίπτες των στροφίγκων (παλιά εγκατάσταση) - Απίστευτος θόρυβος (σφύριγμα) - Απίστευτες ποσότητες ατμού και νερού μέσα στο λεβητοστάσιο λόγω βαλβίδας ασφαλείας - Τα τουμποράματα (απλό πολυαιθυλένιο την εποχή εκείνη) μαλακά σαν λάστιχο. Παρά ταύτα, καμία αστοχία δεν συνέβη... Νομίζω ότι αν ήταν λόγω ατμοποίησης δεν θα διέφευγε της προσοχής κανενός... Edited Δεκέμβριος 29 , 2011 by AlexisPap
nikmmech Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2011 (edited) Η γνώμη μου είναι ότι η έκρηξη υποδηλώνει πολύ απότομη αύξηση πίεσης και για αυτό θεωρώ πχ το σενάριο της οξείδωσης ότι δεν θα προκαλούσε έκρηξη, αλλά σταδιακή διαρροή. Σε ατμοπαραγωγική εγκατάσταση πριν λίγα χρόνια, όπου είχε εκραγεί ατμαγωγός, η πραγματογνωμοσύνη 3 διαφορετικών επιτροπών (μεταξύ αυτών και του ΕΜΠ), έδειξε ότι υπεύθυνο ήταν σχεδιαστικό σφάλμα, που με συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησε στην δημιουργία διφασικού υδραυλικού πλήγματος, το οποίο οδήγησε στην κατακόρυφη και ακραία αύξηση της πίεσης με αποτέλεσμα την έκρηξη. Είναι πιθανό τέτοιο σενάριο εδώ ή πήρα φόρα? Και εγώ έχω βρεθεί παρών σε ατμοποίηση, από λέβητα ξύλου με ανοιχτό δοχείο διαστολής, Η θερμοκρασία έφτασε τους 125 C και αν δεν υπήρχε το ανοιχτό δ.δ. και ένας ανοιχτός στο περιβάλλον σωλήνας να εκτονώσει την πίεση (σα να ακούγονταν αεροπλάνο κατά την απογείωση), δεν ξέρω τι θα είχε συμβεί. Edited Δεκέμβριος 29 , 2011 by nikmmech
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα