CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2012 Για την μεταβίβαση του φορτίου μέσα από το ελαστικό, υπάρχει μία περιγραφή στην σελίδα 222 της έκδοσης που έδωσα στο #5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2012 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2012 Γιατί είσαι μαρτυριάρης; Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2012 (edited) Μα από ότι καταλαβαίνω από τη συγκεκριμένη σελίδα, το ελαστικό λειτουργεί όντως όπως λέω στο #3. Το χείλος του ελαστικού που είναι προεντεταμένο με τη ζάντα (bead) και το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ένα με αυτή, τραβιέται από το πέλμα λόγω της πίεσης του αέρα. Η φόρτιση είναι συμμετρική όταν ο τροχός δεν σηκώνει καθόλου φορτίο. Στον φορτισμένο τροχό τώρα, η δύναμη του δρόμου μειώνει τον εφελκυσμό του κάτω τμήματος των πλαινών, οπότε μένουν οι δυνάμεις του υπόλοιπου τμήματος των πλαινών που τραβάνε τον τροχό προς τα πάνω (εξού και το κρέμεται που διατύπωσα αρχικά). Λέει δε χαρακτηριστικά, ότι το πάνω μέρος του πέλματος σηκώνεται σε σχέση με τη ζάντα χοντρικά κατά το 10% της μετατόπισης της ζάντας προς το δρόμο. Edited Ιανουάριος 5 , 2012 by miltos Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2012 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2012 ΟΚ έτσι είναι, η διαφωνία μου ήταν στην κατανομή της δύναμης πάνω στην ζάντα. Επίσης, παρέβλεψα τελείως την μεταβολή των τάσεων στο άνω μέρος του ελαστικού, καθώς αφενός είναι δευτερεύουσας σημασίας και αφετέρου δεν αποδεικνύεται με απλούς συλλογισμούς (ακόμη χειρότερα αν δεν είναι ράντιαλ το λάστιχο). Το βασικό χαρακτηριστικό είναι η αύξηση της φόρτισης στο κάτω μέρος της ζάντας, ως συνέπεια της μείωσης του εφελκυσμού στα πλαϊνά του ελαστικού, αλλά και μίας ακόμη παραμέτρου που αποκτά μεγάλη σημασία στις ισχυρές φορτίσεις (πχ καβάλημα πεζοδρομίου). Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2012 (edited) Το βασικό χαρακτηριστικό είναι η αύξηση της φόρτισης στο κάτω μέρος της ζάντας, ως συνέπεια της μείωσης του εφελκυσμού στα πλαϊνά του ελαστικού Ναι ρε συ, αυξάνεται η φόρτιση στο κάτω μέρος της ζάντας, από το περασμένο με σφιχτή συναρμογή, χείλος. Το χείλος όμως δεν αιωρείται σαν μαγικό χαλί για να μπορεί να στηρίξει τη ζάντα από μόνο του. Μένουν οι εφελκυστικές δυνάμεις στο πάνω μέρος των πλαινών οι οποίες στηρίζουν (κρεμάνε) το χείλος στο πάνω μέρος του πέλματος. Εν τέλει αλλάζει η κατανομή των τάσεων σε όλο το πέλμα (όχι μόνο στην περιοχή επαφής με το δρόμο). Ο εφελκυσμός αυτού για παράδειγμα, σε παράλληλη με τον δρόμο τομή, στο ύψος του κέντρου του τροχού, μειώνεται. Επίσης, παρέβλεψα τελείως την μεταβολή των τάσεων στο άνω μέρος του ελαστικού, καθώς αφενός είναι δευτερεύουσας σημασίας και αφετέρου δεν αποδεικνύεται με απλούς συλλογισμούς Είναι λογικό, τη στιγμή που αυξάνεται η πίεση του ελαστικού λόγω της παραμόρφωσης του κάτω μέρους του. Edited Ιανουάριος 6 , 2012 by miltos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα