agoratos56 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Εμενα το μονο που με απασχολουσε ηταν το σημειο 2 με 3 αμα ειν;ι σωστο ετσι. Δηλαδη η εκτονωση γινεται αδιαβατικα και ετσι εχω h2=h3 ή μηπως παραμεινει η θερμοκρασια σταθερη?? Ακομα δεν το καταλαβα πως γινεται.. Αν ειναι σωστο και πως..
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 (edited) Το θεματάκι αυτό ήταν μία καλή ευκαιρία να θυμηθώ την θερμοδυναμική... Λοιπόν: Όταν η εκτόνωση δεν παράγει έργο (πχ σε μία βαλβίδα αποτόνωσης, όπου η ενέργεια λόγω της διαφοράς πίεσης μετατρέπεται αρχικά σε κινητική ενέργεια και μετά σε θερμότητα) τότε η ενθαλπία μένει αμετάβλητη, αφού δεν αποβάλλεται ενέργεια από το σύστημα. Στο ιδανικό αέριο η μεταβολή αυτή είναι ισόθερμη και P1*V1 = P2*V2. Έτσι, η εσωτερική ενεργεια του αερίου μένει σταθερή, το γινόμενο P*V μένει σταθερό και το άθροισμά τους -η ενθαλπία- μένει σταθερή. Στα πραγματικά αέρια προκύπτει μία διαφορά στην εσωτερική ενέργεια λόγω δυνάμεων Van der Waals και λόγω χρονικής κατανομής των "συγκρούσεων" των μορίων του αερίου. Έτσι προκύπτει η διαφορά θερμοκρασίας που περιγράφει το φαινόμενο Joule - Thomson. Επομένως η λύση σου είναι σωστή (παρά τον εντυπωσιασμό μου από την μικρή πτώση της θερμοκρασίας). Edited Ιανουάριος 9 , 2012 by AlexisPap 2
agoratos56 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Σας ευχαριστω και τους 2 (Alexispap και aiche) .. Με βοηθησατε παρα πολυ να κατανοησω την ασκηση. Να στε καλα ...Ελπιζω να πεσει κατι παρομοιο, ωστε να τα παω καλα.. 1
aiche Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Ας ελπίσουμε ότι βγήκε συμπέρασμα!!!! Όταν αέριο εκτονώνεται αδιαβατικά (Qe=0) σε συνθήκες μόνιμης ροής (steady state conditions) χωρίς να υπάρχει ανταλλαγή εξωτερικού μηχανικού έργου (Lw=0) ή οποιαδήποτε μεταβολή της ταχύτητας των συνόρων ενός συστήματος έχουμε throttle expansion. Αυτή η μεταβολή είναι ισενθαλπική (h=const) και εμφανίζεται όταν εισάγουμε μια αντίσταση στην ροή ενός ρευστού όπως βαλβίδες στραγγαλισμού και μετρητικά διαφράγματα. 1
agoratos56 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 9 , 2012 Αρα ημαστε ενταξει αφου γινεται αδιαβατικος στραγγαλισμος μεσω μια βανας/βαλβιδας. 1
aiche Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 10 , 2012 (edited) Δηλαδή μέσω του μειωτή πίεσης ρυθμίζεται η ισχύς ενός ΑΗΣ. Είχα μια άσκηση που ζητούσε την ισχύ της εγκατάστασης όταν γίνεται στραγγαλισμός πριν την είσοδο στον στρόβιλο και ταυτόχρονα μείωση της παροχής καυσίμου στον ατμολέβητα. Βρήκα 41.27 MW και η simulation του Coco μου έδωσε 41.37 MW. power_reg.bmp Edited Ιανουάριος 10 , 2012 by aiche
aiche Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2012 Αρα ημαστε ενταξει αφου γινεται αδιαβατικος στραγγαλισμος μεσω μια βανας/βαλβιδας. Ε βέβαια είμαστε εντάξει. Όμως ο αδιαβατικός στραγγαλισμός (ισενθαλπική 2-3) είναι οριζόντιος στο διάγραμμα Mollier (συντεταγμένες i, s). Στην λύση στην σελίδα 2 τα σημεία του θερμοδυναμικού κύκλου είναι σε διάγραμμα Gibbs (συντεταγμένες T, s).
agoratos56 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 12 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 12 , 2012 (edited) Στο Διαγραμμα μολιερ υπαρχει αδιαβατικη καμπυλη??? Edited Φεβρουάριος 12 , 2012 by agoratos56 1
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 12 , 2012 (edited) Αδιαβατική (ισεντροπική) μεταβολή παριστάνει κάθε κατακόρυφο (κάθετο στον άξονα της εντροπίας) ευθύγραμμο τμήμα. Edited Φεβρουάριος 12 , 2012 by AlexisPap 1
agoratos56 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 12 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 12 , 2012 (edited) Δηλαδη οι 2 μοβ γραμμες που τραβηξα?? και στις μαυρες βουλες στο 1 εχω 60 μπαρ 550 βαθμους με ενθαλπια 3500kj/kg . Στο σημειο 2 που γινεται 30 μπαρ και γινεται αδιαβατικα με βαση το διαγραμμα δεν εχει διαφορετικη ενθαλπια.. Η εχω καταλαβει λαθος..Για την αδιαβατικη καμπυλη παντα.. Υ.Γ:Μαλλον λαθος θα καταλαβα.. Ετσι ειναι?? Edited Φεβρουάριος 12 , 2012 by agoratos56
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα