armenopoulos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 23 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 23 , 2015 (edited) φίλε armenopoulος Απάντησέ μου στο παρακάτω O οικισμός μου έχει σχέδιο από το 1988 Μέσα στους όρους δόμησης είχε (και συνεχίζει να έχει) την απαίτηση εγγραφής 5Χ10 Το 1993 με απόφαση Νομάρχη η παραπάνω απαίτηση εξαλείφθηκε σε ότι αφορά οικόπεδα προϋφιστάμενα της 2-7-1968 Το ερώτημα Μπορεί η ΥΔΟΜ να αρνηθεί σήμερα την ισχύ της παραπάνω απόφασης Νομάρχη; Η δυνατότητα (και όχι υποχρέωση) για την θέσπιση της απαίτησης εγγραφής κτιρίου ελάχιστης επιφάνειας και πλευράς σε ρυμοτομικά που εγκρίνονται μετά τον ΓΟΚ '85 προβλεπόταν από την παρ.1 του άρθρου 6 του ΓΟΚ'85. Συνεπώς με την έγκριση του ρυμοτομικού το 1988, βάσει της πιο πάνω παραγράφου τέθηκε απαίτηση εγγραφής κτιρίου συγκεκριμένων μεγεθών αλλά παράλληλα, όπως καταλαβαίνω διατηρήθηκαν οι παρεκκλίσεις που ίσχυαν παλαιότερα και έτσι για προ της 2-7-1968 οικόπεδα φαντάζομαι ότι προβλεπόταν στην απόφαση του 1988 να είναι άρτια με όποιες διαστάσεις αυτά έχουν, έτσι ώστε οικόπεδα που ήταν άρτια προ της εγκρίσεως του ρυμοτομικού σύμφωνα με το ΠΔ/2-3-81, να μην καταστούν μη άρτια. Το 1993 αφαιρέθηκε (νόμιμα, αφού δεν ήταν υποχρεωτικό όπως έγγραψα και πιο πάνω) η απαίτηση όπως λες για τα κατά παρέκκλιση άρτια που έχουν δημιουργηθεί προ της 2-7-1968 έτσι ώστε να εξαλειφθεί η αντίφαση που είχε δημιουργηθεί (αφενός για τα προ 68 υπήρχε σαφής πρόθεση να είναι άρτια με οποιοδήποτε εμβαδόν, αφετέρου η απαίτηση εγγραφής 5/50 καθιστούσε μη άρτια κάποια από αυτά). Οπότε μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα. Δυστυχώς ο ΝΟΚ στην παρ.1 του άρθρου 7 (η οποία αφορά ρυμοτομικά που εγκρίθηκαν μετά τον ΓΟΚ'85) αναδιατύπωσε με τραγικό τρόπο τις αντίστοιχες διατάξεις και συγχώνευσε στην ίδια παράγραφο (περίπτωση β) περιορισμούς που ο ΓΟΚ'85 προέβλεπε μόνο για οικόπεδα που δημιουργούνται μετά τον ΓΟΚ'85 αλλά βρίσκονται σε ρυμοτομικά προ του ΓΟΚ'85!!!! Δηλαδή η ασχετοσύνη του συντάκτη άλλαξε τις απαιτήσεις αρτιότητας σε όλα τα ρυμοτομικά μετά το '85!!! Το σφάλμα της παρ. 1 του άρθρου 7 του ΝΟΚ είναι προφανές: η περίπτωση "β" αναιρεί την περίπτωση "α"..... Παράλληλα ο ΝΟΚ δεν έχει πλέον καμία πρόβλεψη για οικόπεδα που δημιουργούνται μετά τον ΓΟΚ'85 σε ρυμοτομικά προ του ΓΟΚ'85. Δεν μπορώ να καταλάβω πως παραμένει η άστοχη αυτή διατύπωση εδώ και 3 χρόνια και δεν έχει τροποποιηθεί... Φαντάζομαι ότι αυτό έχουν δει στην ΥΔΟΜ και απαιτούν 5/50 και στα προ 68, αφού η βλακώδης διατύπωση του ΝΟΚ φαίνεται να το απαιτεί. Armenopoulος : #124 Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά : Δεν βλέπω αυτά που παραθέτεις τώρα να αναιρούν κάτι από αυτά που έγραψα νωρίτερα. Αλήθεια το έγγραφο 5832/9-2-2015 που μνημονεύεις τι αναφέρει; Δεν το έχω υπόψη μου, ούτε το βρίσκω κάπου... μπορείς να το ανεβάσεις; Armenopoulος : #124 συνέχεια .... απάντηση προς Jhros του Υπουργείου : «Σχετικά με την δυνατότητα πραγματοποίησης κάλυψης 70% σε οικόπεδα του άρθρου 25 όπως ισχύει σήμερα (αρθ.27 του Ν.2742/99) σας γνωρίζουμε ότι επί του θέματος έχει εκδοθεί το έγγραφο της ΔΟΚΚ με αρ. 25614/6-6-13 σύμφωνα με το οποίο ¨1.Σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 27 του Ν.2742/99, στα οικόπεδα που έχει εφαρμογή το άρθρο 25 του Ν.1337/83 η δόμηση γίνεται σύμφωνα με τους όρους δόμησης που ισχύουν στην περιοχή. Για τον υπολογισμό του μέγιστου ποσοστού κάλυψης της περιοχής που βρίσκεται το οικόπεδο έχει εφαρμογή βάσει της εγκυκλίου 2/2013 (περ. Α-2η παρ.) του ΥΠΕΚΑ το άρθρο 12 του Ν.4067/12 στο οποίο ορίζεται το μέγιστο ποσοστό κάλυψης είναι 60 %. ΥΠΕΚΑ 25614/6-6-2013 προς Δήμο Αθηναίων : Μπλα μπλα μπλα -> Με βάση τα ανωτέρω στο εν λόγω οικόπεδο (72,74 τ.μ.) δεν μπορεί να εγγραφεί κτίριο 50 τ.μ. με ελάχιστη πλευρά 5 μ και δεν έχει εφαρμογή το άρθρο 25 του Ν.1337/83 Αυτή τη άποψη του υπουργείου δεν την είχα υπόψη μου (δεν έχω υπόψη μου να έχει αναρτηθεί κάπου το έγγραφο 25614/13). Να 'σαι καλά που μας το κοινοποίησες. Διαφωνώ μαζί τους γιατί η παρ.1α του άρθρου 12 δεν θεσπίζει μέγιστο ποσοστό 60% αλλά κλιμακωτό ποσοστό ανάλογα με το εμβαδόν του οικοπέδου. Επίσης, με προσεκτική ανάγνωση της 88/02 γνωμοδότησης του ΝΣΚ, η οποία έγινε τελικά αποδεκτή στο σύνολό της με την Απόφ-14031/05, δεν προκύπτει απαγόρευση ταυτόχρονης εφαρμογής του άρθρου 25 του Ν.1337/83 με την χρήση των 120τμ της παρ.1 του άρθρου 8 του ΓΟΚ (παρόμοια με τα 120τμ της παρ.1 του άρθρου 12 του ΝΟΚ), αλλά η γνωμοδότηση αναφέρει ότι δεν είναι επιτρεπτή η χρήση των 2 προηγούμενων διατάξεων μαζί με την τότε παρ.3 του άρθρου 14 του ΓΟΚ η οποία προσέδιδε ακόμη 10% στα χαμηλά κτίρια. Ίσως πρέπει να προκληθεί και πάλι γνωμοδότηση του ΝΣΚ. Ωστόσο εφόσον αυτή την άποψη διατυπώνει το υπουργείο, δύσκολα θα βρεθεί ΥΔΟΜ να μην την εφαρμόσει. Δεν συνεχίζω γιατί έχουμε ξεφύγει από το θέμα, που αφορά οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων χωρίς ρυμοτομικό στους οποίους δεν εφαρμόζεται ούτε το άρθρο 12 (παρ.1) του ΝΟΚ, ούτε το άρθρο 25 του Ν.1337/83. Edited Ιούλιος 24 , 2015 by armenopoulos 2
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 armenopoulos καλημέρα στο ερώτημά μου αυτή την απάντηση βλέπω και εγώ (ότι δυστυχώς άρτια οικόπεδα - ως υφιστάμενα προ του 68- καθίστανται παράδοξα μη οικοδομήσιμα λόγω του 5Χ10) Για ακόμη μια φορά σ' ευχαριστώ πολύ
jhros Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Διαφωνώ μαζί τους γιατί η παρ.1α του άρθρου 12 δεν θεσπίζει μέγιστο ποσοστό 60% αλλά κλιμακωτό ποσοστό ανάλογα με το εμβαδόν του οικοπέδου. Η Εγκ-2/13 αναφέρει ρητά ότι «…όλα τα αριθμητικά μεγέθη που ορίζονται στις διατάξεις του Ν.4067/12 θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα…..» Στους οικισμούς γενικά ισχύει η παρ.3 και η παρ.4 του άρθρου 12 του ΝΟΚ. Το περίφημο άρθρο 25 δεν ισχύει σε οικισμούς οριοθετημένους χωρίς σχέδιο και δεν είναι όριο αρτιότητας. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κανείς να αναγκάσει τον οικοπεδούχο να την εφαρμόσει αν αυτός δεν θέλει. Απλώς όπως πάει το πράγμα θα «καθιερωθεί» σαν παρέκκλιση της παρέκκλισης στα νέα σχέδια …. Tο 5832/09-02-2015 αφορά απάντηση τόσο της ΔΝΣΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ όσο και της ΔΟΚΚ για την εφαρμογή του άρθρου 10 του Ν.4164/13, όπως αυτό διορθώθηκε και συμπληρώθηκε με το Ν.4258/14 και Ν.4315/14. Η τελική απάντηση στο αν δυνατόν να εκδοθεί έγκριση δόμησης σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε ΚΧ που δεν έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική πράξη (και τώρα δεν μπορεί να κάνει παραχώρηση) παρά το ότι έχουν γίνει εργασίες ασφαλτόστρωσης κ.λ.π είναι ΟΧΙ και πρέπει να λυθεί το πρόβλημα με την διαδικασία της Τμηματικής Πολεοδόμησης 1
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 συν/φε jghros Σ' ευχαριστώ αλλά ποιο είναι το εδάφιο 5 που αλλάζει με το Ν 4315/14? όπως αναφέρει εδώ??? Ν.4315/14 (18. α) Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4164/2013, ως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Πέραν των ανωτέρω, κατ’ εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγρά− φου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρη− σης, μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες ασφαλτόστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου.» β) Το άρθρο 36 του ν. 4258/2014 καταργείται.) ο 4164/13 εδώ http://www.roikos.gr/wp-content/uploads/FEK/N.4164-2013_FEK_A%20156-9.7.2013.pdf
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 (edited) [μια και δεν κατεβαινει ο 4164/13 που παρεθεσε ο φιλος ΚΑΝΑ, με τις καλημερες μου] ετσι εχει το αρθρο 10 και αφορα τις παραχωρησεις λωριδων Αρθρο 10Αδειες δόμησης με παραχώρησηλωρίδας σε κοινή χρήσηΜετά την παρ. 3 του άρθρου 35 του ν. 3937/2011 (Α` 60) προστίθενται παράγραφοι 4, 5 και 6 καιη παράγραφος 4 αναριθμείται σε 7, ως εξής:«4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων,επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξειςτου από 24.4-3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ` 181), όπως ισχύει, με την εφαρμογή τωνπροϋποθέσεων και διαδικασιών της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ιδίου προεδρικούδιατάγματος.Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα πουέχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ` εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του άρθρου 6 του από24.4/3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ` 181), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνωκατάργηση τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωναμε τις διατάξεις του παρόντος.Κατ` εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύουκοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετικήμεταγραφή της στον οικείο δήμο,β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά μεκοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ` εφαρμογή των παραπάνωκαταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τιςοποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης καιγ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στηναρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας ΑποκεντρωμένηςΔιοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, μεπρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού,στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης.Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισηςδόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη τηςπρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένηςιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης.Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από τηνΥπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας ΑποκεντρωμένηςΔιοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσηςτου δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού.«Πέραν των ανωτέρω, κατ’ εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου τηςπαρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, μπορεί ναεπιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί απότην αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες ασφαλτόστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσηκοινοχρήστου, δικτύου.»*** Το πέμπτο εδάφιο της παρ.4,όπως αυτό είχε τροποποπιηθεί με το άρθρο 36 Ν.4258/2014,ΦΕΚ Α 94/14.4.2014,αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 10 παρ.18 Ν.4315/2014,ΦΕΚ Α 269/24.12.2014.Σε αυτή την περίπτωσηγια την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της ΤεχνικήςΥπηρεσίας του αρμοδίου Ο.Τ.Α. για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ήσυντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωσητου κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται απότην αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμούτης οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπουπεριγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με ταανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου εφόσον έχει καταρτιστείσυμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή ναπραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του ΓενικούΓραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.5. Διοικητικές πράξεις με τις οποίες καθορίστηκε, πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο τωντεσσάρων (4) μέτρων, για την εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του από 24.4/ 3.5.1985προεδρικού διατάγματος (Δ` 181), εξακολουθούν να ισχύουν.Επιτρέπεται για λόγους περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς ή πολεοδομικούς να ορίζεται πλάτοςκοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, με τη διοικητική πράξη έγκρισης τηςοριοθέτησης οικισμού, κατά τις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή μετροποποίηση αυτής.6. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011δύναται να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση του, σε κοινήχρήση, εφόσον εξυπηρετούν οικόπεδα για την κτήση των οποίων έχουν συνταχθείσυμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης οικοπέδων πριν την 29.1.2010 μετά από απόφαση τουαρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαδικασία κύρωσης στιςανωτέρω περιπτώσεις είναι η μεταγραφή των συμβολαιογραφικών πράξεων μέχρι τη δημοσίευσητου παρόντος, καθώς και η αναφορά στις συμβολαιογραφικές πράξεις ότι τα συγκεκριμένα εδαφικάτμήματα συνορεύουν με δρόμο. Κατά τα λοιπά τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 35 του ν.3937/2011. Για την έκδοση της εγκριτικής απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπωςορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 3937/2011 προσκομίζονται από τον αρμόδιο Δήμο όλατα απαιτούμενα στοιχεία. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου, εφόσον έχεικαταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί, δύναται η μεταγραφήνα πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση τουΓενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.» Edited Ιούλιος 24 , 2015 by dimitris GM 1
Earthliink Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2015 Η δυνατότητα (και όχι υποχρέωση) για την θέσπιση της απαίτησης εγγραφής κτιρίου ελάχιστης επιφάνειας και πλευράς σε ρυμοτομικά που εγκρίνονται μετά τον ΓΟΚ '85 προβλεπόταν από την παρ.1 του άρθρου 6 του ΓΟΚ'85. Συνεπώς με την έγκριση του ρυμοτομικού το 1988, βάσει της πιο πάνω παραγράφου τέθηκε απαίτηση εγγραφής κτιρίου συγκεκριμένων μεγεθών αλλά παράλληλα, όπως καταλαβαίνω διατηρήθηκαν οι παρεκκλίσεις που ίσχυαν παλαιότερα και έτσι για προ της 2-7-1968 οικόπεδα φαντάζομαι ότι προβλεπόταν στην απόφαση του 1988 να είναι άρτια με όποιες διαστάσεις αυτά έχουν, έτσι ώστε οικόπεδα που ήταν άρτια προ της εγκρίσεως του ρυμοτομικού σύμφωνα με το ΠΔ/2-3-81, να μην καταστούν μη άρτια. Το 1993 αφαιρέθηκε (νόμιμα, αφού δεν ήταν υποχρεωτικό όπως έγγραψα και πιο πάνω) η απαίτηση όπως λες για τα κατά παρέκκλιση άρτια που έχουν δημιουργηθεί προ της 2-7-1968 έτσι ώστε να εξαλειφθεί η αντίφαση που είχε δημιουργηθεί (αφενός για τα προ 68 υπήρχε σαφής πρόθεση να είναι άρτια με οποιοδήποτε εμβαδόν, αφετέρου η απαίτηση εγγραφής 5/50 καθιστούσε μη άρτια κάποια από αυτά). Οπότε μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα. Δυστυχώς ο ΝΟΚ στην παρ.1 του άρθρου 7 (η οποία αφορά ρυμοτομικά που εγκρίθηκαν μετά τον ΓΟΚ'85) αναδιατύπωσε με τραγικό τρόπο τις αντίστοιχες διατάξεις και συγχώνευσε στην ίδια παράγραφο (περίπτωση β) περιορισμούς που ο ΓΟΚ'85 προέβλεπε μόνο για οικόπεδα που δημιουργούνται μετά τον ΓΟΚ'85 αλλά βρίσκονται σε ρυμοτομικά προ του ΓΟΚ'85!!!! Δηλαδή η ασχετοσύνη του συντάκτη άλλαξε τις απαιτήσεις αρτιότητας σε όλα τα ρυμοτομικά μετά το '85!!! Το σφάλμα της παρ. 1 του άρθρου 7 του ΝΟΚ είναι προφανές: η περίπτωση "β" αναιρεί την περίπτωση "α"..... Παράλληλα ο ΝΟΚ δεν έχει πλέον καμία πρόβλεψη για οικόπεδα που δημιουργούνται μετά τον ΓΟΚ'85 σε ρυμοτομικά προ του ΓΟΚ'85. Δεν μπορώ να καταλάβω πως παραμένει η άστοχη αυτή διατύπωση εδώ και 3 χρόνια και δεν έχει τροποποιηθεί... Φαντάζομαι ότι αυτό έχουν δει στην ΥΔΟΜ και απαιτούν 5/50 και στα προ 68, αφού η βλακώδης διατύπωση του ΝΟΚ φαίνεται να το απαιτεί. Δεν βλέπω αυτά που παραθέτεις τώρα να αναιρούν κάτι από αυτά που έγραψα νωρίτερα. Αλήθεια το έγγραφο 5832/9-2-2015 που μνημονεύεις τι αναφέρει; Δεν το έχω υπόψη μου, ούτε το βρίσκω κάπου... μπορείς να το ανεβάσεις; Αυτή τη άποψη του υπουργείου δεν την είχα υπόψη μου (δεν έχω υπόψη μου να έχει αναρτηθεί κάπου το έγγραφο 25614/13). Να 'σαι καλά που μας το κοινοποίησες. Διαφωνώ μαζί τους γιατί η παρ.1α του άρθρου 12 δεν θεσπίζει μέγιστο ποσοστό 60% αλλά κλιμακωτό ποσοστό ανάλογα με το εμβαδόν του οικοπέδου. Επίσης, με προσεκτική ανάγνωση της 88/02 γνωμοδότησης του ΝΣΚ, η οποία έγινε τελικά αποδεκτή στο σύνολό της με την Απόφ-14031/05, δεν προκύπτει απαγόρευση ταυτόχρονης εφαρμογής του άρθρου 25 του Ν.1337/83 με την χρήση των 120τμ της παρ.1 του άρθρου 8 του ΓΟΚ (παρόμοια με τα 120τμ της παρ.1 του άρθρου 12 του ΝΟΚ), αλλά η γνωμοδότηση αναφέρει ότι δεν είναι επιτρεπτή η χρήση των 2 προηγούμενων διατάξεων μαζί με την τότε παρ.3 του άρθρου 14 του ΓΟΚ η οποία προσέδιδε ακόμη 10% στα χαμηλά κτίρια. Ίσως πρέπει να προκληθεί και πάλι γνωμοδότηση του ΝΣΚ. Ωστόσο εφόσον αυτή την άποψη διατυπώνει το υπουργείο, δύσκολα θα βρεθεί ΥΔΟΜ να μην την εφαρμόσει. Δεν συνεχίζω γιατί έχουμε ξεφύγει από το θέμα, που αφορά οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων χωρίς ρυμοτομικό στους οποίους δεν εφαρμόζεται ούτε το άρθρο 12 (παρ.1) του ΝΟΚ, ούτε το άρθρο 25 του Ν.1337/83. Οικόπεδο σε οικισμό <2000 κατοίκων, δημιουργημένο προ 3/5/85 με βεβαίωση από Κοινότητα-Δήμο, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό, εμβαδού 40τ.μ. με πρόσωπο 6μ σε δημοτική οδό, είναι Άρτιο και Οικοδομήσιμο; Η παρ. 6α και 6β του άρθρου 7 του Ν.4067/2012 που αναφέρει την εγγραφή κάτοψης κτιρίου εμβαδού 50τμ, έχει να κάνει αποκλειστικά για οικόπεδα με εγκεκριμένο ρυμοτομικό;
armenopoulos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2015 (edited) Οικόπεδο σε οικισμό <2000 κατοίκων, δημιουργημένο προ 3/5/85 με βεβαίωση από Κοινότητα-Δήμο, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό, εμβαδού 40τ.μ. με πρόσωπο 6μ σε δημοτική οδό, είναι Άρτιο και Οικοδομήσιμο; ΝΑΙ, εφόσον προσκομισθούν τα δικαιολογητικά της εγκ-7/92 για τον χρόνο δημιουργίας και η οδός έχει ή αποκτήσει με παραχωρηση το προβλεπόμενο πλάτος Η παρ. 6α και 6β του άρθρου 7 του Ν.4067/2012 που αναφέρει την εγγραφή κάτοψης κτιρίου εμβαδού 50τμ, έχει να κάνει αποκλειστικά για οικόπεδα με εγκεκριμένο ρυμοτομικό; ΣΩΣΤΑ, αφορά μόνο ρυμοτομικά Edited Ιούλιος 25 , 2015 by armenopoulos 1
Earthliink Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2015 Οικόπεδο σε οικισμό <2000 κατοίκων, δημιουργημένο προ 3/5/85 με βεβαίωση από Κοινότητα-Δήμο, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό, εμβαδού 40τ.μ. με πρόσωπο 6μ σε δημοτική οδό, είναι Άρτιο και Οικοδομήσιμο; ΝΑΙ, εφόσον προσκομισθούν τα δικαιολογητικά της εγκ-7/92 για τον χρόνο δημιουργίας και η οδός έχει ή αποκτήσει με παραχωρηση το προβλεπόμενο πλάτος Η παρ. 6α και 6β του άρθρου 7 του Ν.4067/2012 που αναφέρει την εγγραφή κάτοψης κτιρίου εμβαδού 50τμ, έχει να κάνει αποκλειστικά για οικόπεδα με εγκεκριμένο ρυμοτομικό; ΣΩΣΤΑ, αφορά μόνο ρυμοτομικά Σε ευχαριστώ πολύ armenopoulos, όπως επίσης και τον jhros, αν και μπερδεύτηκα λιγάκι με τα λεγόμενα του γι'αυτό και ξαναρώτησα
ankiousis Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2015 Σε οικισμό μέχρι 2000 κατοίκους οριοθετημένο με απόφαση νομάρχη προβλέπεται να πολεοδομηθεί σύμφωνα με εγκεκριμένο ΓΠΣ του 2013 το οποίο αναφέρει για τον Μ.Σ.Δ το εξής: << Δεν θίγονται οι ισχύοντες συντελεστές δόμησης μεχρι την πολεοδόμηση μιας περιοχής οπότε τότε θα ισχύει ο Μέσος συντελεστής δόμησης>> α) Εχει γίνει κάποιο λάθος, ο ΜΣΔ δεν ισχύει μέχρι να γίνει η πολεοδομική μελέτη και αφού αποκτήσει ρυμοτομικό θα ισχύει ο Σ.δ του σχεδίου πόλης? Αυτό αναφέρει άλλωστε και το άρθρο 4 παρ.8 του Ν.2508/97 <<Μετά την έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και μέχρι την αναθεώρηση του σχεδίου πόλεως της περιοχής και την προσαρμογή του προς το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο δεν επιτρέπεται η έκδοση οικοδομικών αδειών με βάση συντελεστή δόμησης ανώτερο από το μέσο συντελεστή που ορίζεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αν ο συντελεστής δόμησης που προβλέπεται από το σχέδιο πόλεως της περιοχής είναι κατώτερος από τον οριζόμενο στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο μέσο συντελεστή, οι οικοδομικές άδειες εκδίδονται με βάση τον κατώτερο αυτό συντελεστή>> β) Εαν υποθέσουμε οτι το σωστό είναι αυτο που λέει το αρθρο 4 του 2508/97 θα πρέπει να συγκρίνω ποιος είναι δυσμενέστερος μεταξύ του ισχύον Σ.δ και του Μ.Σ.Δ που προτείνει το ΓΠΣ Το ΓΠΣ προτείνει ΜΣΔ 0.70 ενώ ο ισχύον Σ.δ για τον οικισμό σύμφωνα με το ΦΕΚ 289/11 Εοικοπέδου<700τ.μ συνολικη δόμηση 240 τ.μ. Επομένως στους ορους δόμησης γράφω οτι για Εοικ εως 342.86 ισχυει ο Μ.Σ.Δ 0.7(0.7x342.86<=240) και για Εοικ 342.86-700 συνολική δόμηση 240τ.μ???
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα