myri Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 24 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 24 , 2012 Ξεκίνησα το δημοτικό μαθαίνοντας πολυτονικό. Στην τρίτη τάξη έμαθα ότι τελικά δεν έχουμε πολυτονικό. Στο γυμνάσιο έμαθα ότι καταργούνται κάποια διπλά σύμφωνα. Μετά έμαθα ότι απλοποιούνται τα γλωσσικά δάνεια και θα γράφονται όλα με "ι" και "ο". Σήμερα τα παιδιά μου μαθαίνουν να κλίνουν ουσιαστικά, επίθετα και μετοχές χωρίς το άρθρο. Τώρα γράφω και, ενώ είμαι βέβαιος ότι δεν γράφω στην δημοτική του Τριανταφυλλίδη, δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν γράφω στην κοινή Νεοελληνική... Λοιπόν, ποιός είναι αυτός που αποφασίζει για εμάς πως θα μιλάμε και πως θα γράφουμε; Για ποιόν λόγο κάθε τρεις και λίγο αλλάζει κάτι; (και μη μου πει κανείς ότι η γλώσσα ή γλωσσική επιστήμη εξελίσσεται τόσο γρήγορα, θα είναι ο μόνος τομέας που η ελληνική επιστήμη τρέχει γρηγορότερα απ' την αμερικάνικη) Πάντα υπήρχε το εξής πρόβλημα, οι ανθέλληνες πολιτικοί μας πάντα κομπλάρανε που οι ελληνες κατανούσαν κείμενα του Ομήρου παρα τις αλλαγές της ελληνικής γλώσσας μεσα σε τόσες χιλιετίες λοιπόν κατάφεραν να διακόψουν αυτήν τη συνέχεια μέσα σε 1 γενιά όπως έχουμε καταλάβει όλοι μας ο στόχος είναι να αποκοπούμε πλήρως απο το παρελθόν μας και η γλώσσα είναι από τα πιο ισχυρά στοιχεία se ligo tha mas epiballoun na grafoume me latinika
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 24 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 24 , 2012 (edited) Οπως το να γράψεις έναν καλό αλγόριθμο ή πρόγραμμα σε μία γλώσσα προγραμματισμού (ή σε ένα λειτουργικό σύστημα), θα έχει σαν αποτέλεσμα την διάδοση της γλώσσας αυτής, και όλοι σύντομα θα μαθαίνουν την γλώσσα αυτή για να μπορούν να μετέχουν της ημετέρας παιδείας, έτσι και η ελληνική γλώσσα είχε την τύχη να είναι το εργαλείο με το οποίο εκφράστηκαν όλες οι πρωταρχικές και θεμελιώδεις ιδέες που έφτασαν σήμερα να συνθέτουν τον λεγόμενο "δυτικό πολιτισμό". Για ποιό λόγο θα ήθελαν κάποιοι να αποκοπούμε από το παρελθόν μας; Κυκλοφορούν στο διαδίκτυο πολλές ιστορίες σχετικά με την "αποξένωσή" μας από την ελληνική γλώσσα. Ενδεικτικά αναφέρω, την υποτιθέμενη (δεν μπόρεσα να το διασταυρώσω) πρόταση του Κύπριου πρώην ευρωβουλευτή Μάριου Ματσάκη για απλοποίηση της ελληνικής γλώσσας, και την πολύ γνωστή πιστεύω ρήση του Κίσιγκερ ότι "Ο Ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι' αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία και τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα" Για την πρόταση του Μάριου Ματσάκη, όπως είπα δεν μπόρεσα να βρω περισσότερα έγκυρα στοιχεία. Για την δε ρήση του Κίσιγκερ, υπάρχει αυτό το άρθρο στην Καθημερινή, και αυτό το άρθρο του Γιανναρά στο Βήμα , από τα οποία προκύπτει ότι τέτοιο πράγμα δεν ειπώθηκε ποτέ. Σαφέστατα, η ελληνική γλώσσα είναι δύναμη για την Ελλάδα και τους Ελληνες, αλλά είμαστε εμείς οι ίδιοι που την απαξιώνουμε (κατάργηση διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών, ή μάλλον ακόμη χειρότερο, η διδασκαλία της με τέτοιο τρόπο που να σε κάνει να μισήσεις την ελληνική γλώσσα ) και την παρεξηγούμε (η ελληνική γλώσσα, λέει, είναι η μόνη νοηματική γλώσσα που "καταλαβαίνουν" ΚΑΙ οι υπολογιστές), και την ανταλλάσουμε (με greeklish), και στο τέλος-τέλος την ξεχνάμε. Edited Ιανουάριος 24 , 2012 by CostasV 1
myri Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2012 Για ποιό λόγο θα ήθελαν κάποιοι να αποκοπούμε από το παρελθόν μας; οι λόγοι είναι πολλοί και διαφορετικοί κομπλεξ αστάθεια στην περιοχή μας ιμπεριαλιστική πολιτική αποικιοκρατική πολιτική βλέψεις γειτόνων για εδαφικές προσαρτίσεις δεν χρειάζεται να είναιοι ιδιοι για όλους και δεν έχει και σημασία, το πρόβλημα είναι πως οι πολιτικοί μας εφαρμόζουν και μάλιστα με επιτυχία πολιτικες διαβρωσης
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2012 (edited) Εντάξει, αλλά αυτό μπορεί να το ισχυριστεί ο καθέ λαός για κάθε άσπονδο φίλο του. Είναι μία συνωμοσιολογική προσέγγιση αυτή, το να πιστεύουμε ότι οι εχθροί μας θέλουν το κακό μας, άρα αφού το να αποξενωθούμε από την ιστορία μας είναι κακό για μας, άρα οι εχθροί μας θέλουν να αποξενωθούμε από την ιστορία μας. Και συμφωνώ ότι πιθανότατα υπάρχουν κάποιες ομάδες ανθρώπων (στα βόρεια και ανατολικά σύνορά μας) που προσπαθούν να διαβάλουν την ελληνική ιστορία. Αλλά από αυτό το σημείο, μέχρι το να θεωρούμε ότι αυτές οι ομάδες ελέγχουν, ή προσπαθούν να ελέγχουν τους μηχανισμούς διατήρησης της γλώσσας μας, πολλώ δε μάλλον της ιστορίας μας, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Δεν δικαιολογώ κανέναν συγγραφέα βιβλίου που θεωρεί την Μικρασιατική καταστροφή ως αποτέλεσμα συνωστισμού. Αλλά κάθε μπαρούφα δεν μπορεί να εκληφθεί ως προδοτική απόπειρα. Αν το κάνουμε αυτό, γινόμαστε δον Κιχώτες. Edited Ιανουάριος 26 , 2012 by CostasV
myri Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2012 (edited) Εντάξει, αλλά αυτό μπορεί να το ισχυριστεί ο καθέ λαός για κάθε άσπονδο φίλο του. Πράγματι, αλλά εμείς έχουμε κάποιους πιο επιθετικούς. Δεν έχουμε την άσποδη έχθρα Βέλγοι-Φλαμανδοί Δεν δικαιολογώ κανέναν συγγραφέα βιβλίου που θεωρεί την Μικρασιατική καταστροφή ως αποτέλεσμα συνωστισμού. Αλλά κάθε μπαρούφα δεν μπορεί να εκληφθεί ως προδοτική απόπειρα. Αν το κάνουμε αυτό, γινόμαστε δον Κιχώτες. Αυτοί οι συγγραφεις, αν και μορφωμένα άτομα, έχουν το συνδρομο της 'νεοτερικότητας' με την κακή έννοια και της 'ξενομανίας', σε σημείο που να μην μπορούν να αναπτύξουν κριτική σκέψη στην κάθε ξενόφερτη μοδάτη θεωρία με στόχο την αυτοπροβολή των συγγραφεων. Και δυστυχως η ιστορια μας έχει ενδιαφερον -πουλάει- γι' αυτό μας καπιλεύονται. Είναι μία συνωμοσιολογική προσέγγιση αυτή, το να πιστεύουμε ότι οι εχθροί μας θέλουν το κακό μας, άρα αφού το να αποξενωθούμε από την ιστορία μας είναι κακό για μας, άρα οι εχθροί μας θέλουν να αποξενωθούμε από την ιστορία μας. Αν παρατηρήσεις και για άλλους τους ιστορικοί λαους που υπάρχουν μέχρι σήμερα διαδίδονται θεωρίες που προσπαθούν να αποδείξουν την ιστορική τους ασυνέχεια .... τετοιές θεωρίες αφορουν και τους Αιγύπτιους και τους Ιρανούς-Πέρσες. Δεν έχουμε μόνο εμείς το προνόμιο. Και συμφωνώ ότι πιθανότατα υπάρχουν κάποιες ομάδες ανθρώπων (στα βόρεια και ανατολικά σύνορά μας) που προσπαθούν να διαβάλουν την ελληνική ιστορία. Αλλά από αυτό το σημείο, μέχρι το να θεωρούμε ότι αυτές οι ομάδες ελέγχουν, ή προσπαθούν να ελέγχουν τους μηχανισμούς διατήρησης της γλώσσας μας, πολλώ δε μάλλον της ιστορίας μας, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Πάντως τα τουρκικα παίζονται για 3η συνεχόμενη χρονιά. Μπορεί τη διδιασκαλία της ελληνικής γλώσσα να μην την ελέγχουν, πάντως σίγουρα ελέγχουν τη διδασκαλία της τουρκικής στα ελληνικά σχολεία με μουσουλμάνους μαθητές και σίγουρα με ανταποδότικό τρόπο 'συνεργάζονται' με τα ελληνικά ΜΜΕ. Οι Τουρκοι σαφως επιδιώκουν τον 'ελέγχο' της Βαλκανικής παιδείας, αποδειξη οτι υπάρχουν τριτοβάθμια ιδρύματα στην Αλβανία τουρκικών συμφερόντων. Ϊσως και αλλού. ----- Με αυτά που λέω δεν εννοώ πως η Τουρκία έχει τη δύναμη να επηρεάσει την ελληνική παιδεία, αλλά πως οι 'διεθνείς παράγοντες' που επί χρονια κονρτολάρουν την ένταση Ελλάδας-Τουρκίας μπορούν να επηρεάζουν την παιδεία μας. Edited Ιανουάριος 26 , 2012 by myri
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2012 (edited) Αυτοί οι συγγραφεις, αν και μορφωμένα άτομα, έχουν το σύνδρομο της 'νεοτερικότητας' με την κακή έννοια και της 'ξενομανίας', σε σημείο που να μην μπορούν να αναπτύξουν κριτική σκέψη στην κάθε ξενόφερτη μοδάτη θεωρία με στόχο την αυτοπροβολή των συγγραφεων. Το ερώτημα δεν απαντάται σωστά αν δεν εξετάσουμε πως συγκροτούνται τα αρμόδια για την παιδεία όργανα. Γιατί η Υπουργός παρέπεμψε στις καλένδες το πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οδηγώντας σε παραίτηση τον πρόεδρό του Μπαμπινιώτη; Γιατί το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει σε υιοθέτηση ή απόρριψη του πορίσματος; Έχετε δει ποια είναι τα 35 μέλη του συμβουλίου; 2 εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης (ΕΝΑΕ - ΚΕΔΚΕ) 5 εκπρόσωποι κομμάτων (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΛΑΟΣ - ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ) 4 εκπρόσωποι επαγγελματικών ενώσεων (ΤΕΙτζήδες - ΑΕΙτζήδες - ΣΕΒ - Επαγγελματικά επιμελητήρια) 8 εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων (ΔΕΠ ΑΕΙ - ΕΠ ΤΕΙ - ΟΛΜΕ - ΔΟΕ - ΟΙΕΛΕ - ΑΔΕΔΥ - ΠΑΣΕΓΕΣ - ΓΣΕΕ) 5 γενικοί γραμματείς υπουργείων (Νέας γενιάς - Τεχνολογίας - Εργασίας - Παιδείας - Οικονομικών) 1 εκπρόσωπος ατόμων με αναπηρία 10 μέλη που δεν εκπροσωπούν τίποτα, ή που εκπροσωπούν επιστημονικούς καθαρά φορείς. Γιατί είναι αυτή η σύνθεση; Γιατί τα μέλη μετέχουν ως εκπρόσωποι και όχι ως πρόσωπα; Γιατί απουσιάζουν ονόματα όπως Γιανναράς, Μπανπινιώτης, Καργάκος, Τάσιος; Edited Ιανουάριος 27 , 2012 by AlexisPap
BAS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2012 Γιατί οι επιτροπές και τα συμβούλια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ γιά να λύνουν άλλα προβλήματα , εκτός από αυτά των μελών τους .
ted78 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2012 ...παρέπεμψε στις καλένδες... Η σωστή έκφραση είναι "παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες", γιατί στο ρωμαϊκό ημερολόγιο υπήρχαν οι καλένδες, σε αντίθεση με το ελληνικό ημερολόγιο, που δεν υπήρχαν. Κατά τ' άλλα συμφωνώ μαζί σου.
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2012 Το ερώτημα δεν απαντάται σωστά αν δεν εξετάσουμε πως συγκροτούνται τα αρμόδια για την παιδεία όργανα. Γιατί η Υπουργός παρέπεμψε στις καλένδες το πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οδηγώντας σε παραίτηση τον πρόεδρό του Μπαμπινιώτη; Γιατί το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει σε υιοθέτηση ή απόρριψη του πορίσματος; Δεν ξέρω γιατί. Αλλά πρέπει να έχει να κάνει με την αναποτελεσματικότητα των πολυπληθών επιτροπών. Σκέψου να αναθέσεις το βάψιμο ενός δωματίου σε μία επιτροπή10 ατόμων. Θα τους πάρει τουλάχιστον 1 ημέρα για να συννενοηθούν ποιός θα κάνει τι. Και το αποτέλεσμα θα είναι πολύ χειρότερο από ό,τι εάν ανέθετες σε έναν άνθρωπο να το κάνει. Το θέμα είναι βέβαια να βρεις τον κατάλληλο άνθρωπο. Φοβούμενος λοιπόν ότι εάν αναθέσεις σε έναν άνθρωπο (ή τουλάχιστον σε περιορισμένο αριθμό ανθρώπων) μία δουλειά, θα κατηγορηθείς για έλλειψη δημοκρατικής ευαισθησίας κτλ. και κινούμενος αναγκαστικά μέσα στο γραφειοκρατικό πνεύμα της διοίκησης, αποφασίζεις να αναθέσεις την δουλειά σε μία επιτροπή. Αυτή η επιτροπή πρέπει να τηρήσει ισορροπίες. Δεν πρέπει να δυσαρεστήσει αυτόν που εξέλεξε το κάθε μέλος. Και τα μέλη της επιτροπής πρέπει να διατηρήσουν τις συμμαχίες που έχουν διαμορφωθεί στον χώρο εκτός της επιτροπής. Έχετε δει ποια είναι τα 35 μέλη του συμβουλίου; 2 εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης (ΕΝΑΕ - ΚΕΔΚΕ) 5 εκπρόσωποι κομμάτων (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΛΑΟΣ - ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ) 4 εκπρόσωποι επαγγελματικών ενώσεων (ΤΕΙτζήδες - ΑΕΙτζήδες - ΣΕΒ - Επαγγελματικά επιμελητήρια) 8 εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων (ΔΕΠ ΑΕΙ - ΕΠ ΤΕΙ - ΟΛΜΕ - ΔΟΕ - ΟΙΕΛΕ - ΑΔΕΔΥ - ΠΑΣΕΓΕΣ - ΓΣΕΕ) 5 γενικοί γραμματείς υπουργείων (Νέας γενιάς - Τεχνολογίας - Εργασίας - Παιδείας - Οικονομικών) 1 εκπρόσωπος ατόμων με αναπηρία 10 μέλη που δεν εκπροσωπούν τίποτα, ή που εκπροσωπούν επιστημονικούς καθαρά φορείς. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε τα πρακτικά των συναντήσεων του συμβουλίου. Υπάρχουν πουθενά δημοσιευμένα;
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2012 (edited) Επίσημος ιστότοπος: http://www.esyp.gr/i...d=82&Itemid=111 Κάποιο ανεπίσημο σάιτ: http://stat-athens.a...an/esyp-gr.html Πρακτικά σκόρπια στο διαδίκτυο: http://www.google.gr...c56d4455ffb6e6a Πρακτικά Μπαμπινιώτη: http://archive.mined...c_page12375.htm Προεδρικό Διάταγμα 127/2003: "1. Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), το οποίο αποτελεί γνωμοδοτικό όργανο προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και για μείζονος σημασίας ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής, ως και τα επιμέρους Συμβούλιά του, εδρεύουν στην Αθήνα." Γιατί θέλουμε τα "ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και μείζονος σημασίας ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής" να τα καθορίζει ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΕΓΕΣ και όχι ο Γιανναράς; ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ και όχι ο Νανόπουλος; ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ και όχι ο Καργάκος; Γιατί τα μεγάλα και σοβαρά (υποτίθεται) αστικά (τρομάρα τους) κόμματα δεν όρισαν για εκπροσώπους διακεκριμένους πανεπιστημιακούς; Όλοι οι υπόλοιποι φορείς που εκπροσωπούνται, έχουν καμία σχέση με την παιδεία και τους βάλαμε να καθορίζουν την τύχη της; Edited Ιανουάριος 28 , 2012 by AlexisPap
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα