Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

http://ifile.it/indghvj

είναι μια σύνοψη μελέτης αποκατάστασης και ενίσχυσης μιας λίθινης γέφυρας.

τα στοιχεία που περιλαμβάνει δεν είναι και πολλά, ωστόσο για ανάγνωση είναι μια χαρά.

  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 56
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφοι, με όλον τον σεβασμό, και μόνο ο τίτλος της εργασίας "αποκατάσταση λίθινης γεφύρωσης σύμφωνα με τους σύγχρονους κανονισμούς" σπάει κόκαλα.

 

Βέβαια η εργασία αναφέρεται σε κατασκευή του 20ου αιώνα -αμαξιτή απ' ότι φαίνεται. Καμία σχέση ως προς τον σχεδιασμό και τις μεθόδους δόμησης με τα παλιά γεφύρια. Αλλά, ακόμη κι έτσι, τα πεπερασμένα στοιχεία και ο ΕΚ-6 σε παλιό γεφύρι ξεπερνάν το όριο που μπορεί να αντέξει η κοινή λογική...

Edited by AlexisPap
Δημοσιεύτηκε (edited)

εντάξει επειδή ο αλέξης βαράει :smile: θα προτείνω κάτι άλλο που να είναι σύμφωνο με τους όρους και την αισθητική των προγόνων μας.

"μαστόροι και χτίστες από τα μαστοροχώρια της κόνιτσας" - έκδοση της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης ιωαννίνων - 2008 - τόμος α&β- συγγραφέας Αργύρης Πετρονώτης- με πλείστες όσες πληροφορίες για μεθόδους και τεχνικές κτισίματος με ό,τι καταπιάστηκαν οι εν λόγω τεχνίτες. τί να κάνουμε βρε αλέξη, αφού υπάρχει έλλειμμα στην βιβλιογραφία :smile: !! όπως λέει και ο ποιητής η ζωή δεν διδάσκεται :smile: !

Edited by noutsaki
Δημοσιεύτηκε (edited)

Η πολλή βιβλιογραφία βλάπτει. Ειδικά όταν προτείνει πεπερασμένα και ΕΚ-6 σε πέτρινα γεφύρια.

Τα βασικά για το στατικό μέρος του προβλήματος είναι εδώ:

http://users.ntua.gr.../stI_grafst.pdf

http://www.csarmento...0%20_Huerta.pdf

 

Με το δυναμικό μέρος του προβλήματος δεν είναι εύκολο να ασχοληθεί κανείς. Τα προβλήματα προσομοίωσης είναι τεράστια και μεγαλώνουν όσο μεγαλώνει το άνοιγμα.

 

Τέλος, αφού το γεφύρι δεν έχει αστοχίες αλλά μόνο βλάβες λόγω φθοράς, θέλει πολύ προσοχή το τι θα κάνει κανείς με τα αποτελέσματα της όποιας ανάλυσης. Γενικά η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων είναι συντηρητική: Άρση των φθορών και επιβεβαίωση ότι φθορές δεν έχουν επιφέρει συνολική υποβάθμιση του φορέα.

 

 

Έντιτ:

Κι εδώ μία ιδέα για το πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα πεπερασμένα στοιχεία με την λογική της γραμμής ωθήσεων.

Αλλά, προσοχή, το πρόβλημα δεν είναι η ανάλυση, είναι η γέφυρα!

Edited by AlexisPap
  • Upvote 5
Δημοσιεύτηκε (edited)

Αλέξη +1,

 

στο συγκεκριμένο γεφύρι, σαν βασική επέμβαση, αρκεί η ανακατασκευή του λιθόστρωτου καταστρώματος για την ομαλή απορροή των ομβρίων.

Οι ζημιές φαίνεται να έχουν προέλθει από την ανεμπόδιστη ροή του νερού στο χωμάτινο έρμα (γέμισμα) όταν κάποιοι βοσκοί κατέστρεψαν το λιθόστρωτο για κάποια καλύβα...

Οι υπόλοιπες φθορές διορθώνονται απλά, με μερικές τοπικές ανακτίσεις και απλό αρμολόγημα - τσιβίκωμα (με χαρακτηριστικά ίδια των αρχικών υλικών).

 

Και για να μην υπάρχουν παράπονα για βιβλιογραφία ... http://www.civil.uminho.pt/masonry/Publications.htm .. για όποιον έχει όρεξη για διάβασμα !

Edited by kan62
  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι, με όλον τον σεβασμό, και μόνο ο τίτλος της εργασίας "αποκατάσταση λίθινης γεφύρωσης σύμφωνα με τους σύγχρονους κανονισμούς" σπάει κόκαλα.

 

Βέβαια η εργασία αναφέρεται σε κατασκευή του 20ου αιώνα -αμαξιτή απ' ότι φαίνεται. Καμία σχέση ως προς τον σχεδιασμό και τις μεθόδους δόμησης με τα παλιά γεφύρια. Αλλά, ακόμη κι έτσι, τα πεπερασμένα στοιχεία και ο ΕΚ-6 σε παλιό γεφύρι ξεπερνάν το όριο που μπορεί να αντέξει η κοινή λογική...

Δεν βλέπω πως μπορεί να προσομοιωθεί αλλιώς ένα λίθινο γεφύρι...Δηλαδή τι πειράζει να αναλυθεί με σύγχρονους κανονισμούς? Νομίζω ότι τα πεπερασμένα στοιχεία είναι ενδεδειγμένη λύση προσομοίωσης!

 

Το πρόβλημα είναι να μην επισκευαστεί με σύγχρονες μεθόδους αλλά με παραδοσιακές τεχνικές.

Κατά τ' άλλα δεν βλέπω να υπάρχει στην Ελλάδα άλλη πρόταση επισκευής/ενίσχυσης λίθινου γεφυριού σε άρθρο ή περιοδικό. Όλο λευκώματα και φωτογραφίες.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Τα πεπερασμένα στοιχεία σαφέστατα και δεν είναι κατάλληλο εργαλείο προσομοίωσης, καθόσον έχουμε υλικό μη συνεχές, με μηδενική εφελκυστική αντοχή, με δυσκαμψία σταδίου ΙΙ, για το οποίο κανείς κανονισμός δεν μας πληροφορεί ποιές είναι οι παραδοχές για το ισοδύναμο ελαστικό μοντέλο, αν υπάρχει τέτοιο.

 

Αντιθέτως, οι φορείς αυτοί αντιμετωπίζονται ως προς τα ζητήματα ασφαλείας με την παλαιότατη, πλην όμως άκρως κατάλληλη, μέθοδο της γραμμής των ωθήσεων.

 

Αρκετές προσομοιώσεις τέτοιων φορέων έχουν γίνει με πεπερασμένα και έχουν δημοσιευτεί... Μιλάμε για άκρως τραγελαφικές καταστάσεις. Δεν γίνεται να έχεις λίθινο τόξο που αναλαμβάνει ροπή σαν να ήταν ωπλισμένη κυρτή δοκός.

 

Όσο για τα περί κανονισμών, δεν πειράζει το να αναλυθεί βάσει των σύγχρονων κανονισμών. Απλά, είναι αδύνατον να αναλυθεί βάσει των σύγχρονων κανονισμών. Δεν προβλέπονται από τους σύγχρονους κανονισμούς αυτές οι κατασκευές, δεν υπάρχουν. Δεν υφίστανται στους κανονισμούς παραδοχές προσομοίωσης, τεχνικές ελέγχου, κριτήρια αστοχίας και σχεδιασμού. Δεν υφίστανται παραδοχές και κλάσσεις υλικών.

 

Είναι ανόητο να υποστηρίζει κάποιος ότι χρησιμοποιεί κάποιον κανονισμό για να σχεδιάσει μία επέμβαση σε φορέα που δεν καλύπτεται από τον εν λόγω κανονισμό.

Edited by AlexisPap
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι τι θα λέγατε (αφού υπάρχει η ευαισθησία) να φτιαχτεί μια διεπιστημονική ομάδα από εδώ και να κάνει μια πλήρη μελέτη ανάλυσης και αποκατάστασης στο υπέροχο αυτό γεφυράκι?

 

Να την χαρίσουμε στην αρχαιολογική υπηρεσία και στο ΥΠΕΚΑ και ας κάνουν μετά ότι τους φωτίσει το ΔΝΤ.

 

Οι ΠΜ φυσικά θα έχουν τον κύριο όγκο του έργου να κάνουν, νομίζω όμως πως και οι τοπογράφοι θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι για μετρήσεις ακριβείας και με τις υποδείξεις των ΠΜ στοχευμένες σε ειδικά σημεία.

 

Αν θέτε και αρχιτέκτονες για ανάλυση ή και σύνθεση με βάση τα ιστορικά στοιχειά θα βρεθεί τρόπος να βοηθήσουμε.

Αν δεν μας θέτε εγώ προσωπικά θα καμαρώνω έτσι κι αλλιώς την δουλειά που θα κανετε.

 

Ο χρόνος φυσικά όλων μας, είναι λίγος, αλλά και το γεφυράκι έχει υπομονή.

Τόσα χρόνια κρατεί όρθιο ας περιμένει λίγο ακόμα.

Δωρεάν παροχή θα είναι στον ελεύθερο χρόνο αν αποφασιστεί να γίνει (αν γίνει).

Δημοσιεύτηκε (edited)

Οι κανονισμοί και οι μέθοδοι ανάλυσης είναι εργαλεία. Ένα εργαλείο, στα χέρια ενός έμπειρου μηχανικού μπορεί να κάνει θαύματα. Αν στα πεπερασμένα βρεθεί κάμψη ή εφελκυσμός τότε ισοδυναμεί με αστοχία. Μοντέλο είναι. Επιπλέον, νομίζω ότι η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μια "ερευνητικού επιπέδου" προσπάθεια η οποία σαφώς και χρήζει κριτικής αλλά επί των αποτελεσμάτων.

Το ερώτημα που τίθεται μετά την εκπόνηση της εν λόγω εργασίας είναι: Είναι αξιόπιστη αυτή η μέθοδος? Είναι κατάλληλο το εργαλείο του EC6?

 

@Didonis

για την επιστημονική ομάδα: Ήδη σκεφτόμουνα να το κάνω μόνος μου όταν θα έχω χρόνο και να το προσφέρω στον Δήμο ή στην Νομαρχία για να το αναθέσει.

 

Πάντως, ακράδαντα πιστεύω ότι αν βρεθεί ένας κατάλληλος έμπειρος Βορειοηπειρώτης πετράς τότε τύφλα να 'χει η μελέτη...

Edited by Γιάννης
Δημοσιεύτηκε

Καλή ιδέα Didonis!

 

Γιάννη, αυτό έγραψα: Δεν είναι κατάλληλο εργαλείο.

Όπως δεν κόβεις ψωμί με νυστέρι, δεν ράβεις κοστούμι με σακοράφα, δεν φτιάχνεις οδοντιατρικό αμάλγαμα σε μπετονιέρα.

 

Στον χώρο των μηχανικών που ασχολούνται με την αναστήλωση υπάρχει εμπειρία στην χρήση υπολογιστικών μεθόδων κατάλληλων για μνημεία, και ήδη έδωσα κάποια στοιχεία που αφορούν σε τόξα και θολωτές εν γένει κατασκευές.

 

...Αν στα πεπερασμένα βρεθεί κάμψη ή εφελκυσμός τότε ισοδυναμεί με αστοχία...

Αν το εννοείς όπως το γράφεις, σαφώς και δεν ισχύει.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.