Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ Prof. ... Δυό-τρία πραγματάκια ακόμη...

  1. Μπορείτε να διορθώσετε την προσπάθειά μου για μετάφραση; --> "Πολυουρεθανική βαφή ενός ή δύο συστατικών με ενεργές αντιδιαβρωτικές ουσίες"
  2. Για φωτοβολταϊκό σε νησιωτικό περιβάλλον, κοντά στη θάλασσα, ανά πόσα χρόνια θα χρειαζόταν επανα-εφαρμογή της βαφής;
  3. Αυτή η επανα-εφαρμογή θα είναι "καθολική", για ολόκληρο το πάρκο, ή μόνο σε περιοχές με σημεία διάβρωσης;

Δημοσιεύτηκε

1. Γίνεσαι αντιληπτός

2. Με πρόχειρους υπολογισμούς κάθε 12 χρόνια.

3. Συνήθως είναι καθολική εκτός και εαν κάνεις μελέτη συγκέντρωση ύδατος. Γενικά σε 12 χρόνια τα σημεία θα είναι ορατά. Στην μελέτη εφαρμογής προσπάθησε να μην κάνεις water traps. Σε γωνιακό έλασμα η γωνία προς τα κάτω, κομβοελάσματα με μια λαπάτσα οχι με 2 κλπ.

Δημοσιεύτηκε

κάθε 12 χρόνια.

Δεν είναι άσχημα.... πάντως έχω δει μεταλλικές κατασκευές να "σκουριάζουν" σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα. Στη φωτογραφία που επισυνάπτω, φαίνεται η κατάσταση μετά από 3 χρόνια...

Θέλω να πω ότι και οι συνθήκες της αρχικής εφαρμογής της βαφής παίζουν ρόλο...

D3.pdf

Δημοσιεύτηκε

Σαφώς. Γι αυτό και πολλές φορές τα 2 Ε το κιλό χάλυβας μπορούν να γίνουν και 4.5. Πάντως η βαφή στην φωτογραφία δεν είχε pigment.

Δημοσιεύτηκε

...

3. Συνήθως είναι καθολική εκτός και εαν κάνεις μελέτη συγκέντρωση ύδατος. Γενικά σε 12 χρόνια τα σημεία θα είναι ορατά. Στην μελέτη εφαρμογής προσπάθησε να μην κάνεις water traps. Σε γωνιακό έλασμα η γωνία προς τα κάτω, κομβοελάσματα με μια λαπάτσα οχι με 2 κλπ.

 

Μήπως είναι καλύτερα να γίνονται επιμελείς συγκολλήσεις/λειάνσεις και όχι σύνδεση με βίδες;

 

Τώρα στο κομμάτι της προστασίας από διάβρωση.Κράτησα το "1 or 2 component Polyurethane Paint with active corrosion protection pigments"

 

Ψάχνωντας στο web για βαφή πολυουρεθάνης έπεσα πάνω σε μια διπλωματική που εξέταζε τη διάβρωση στα έρματα των πλοίων.

Αντιγράφω από εκει

 

5.6 ΑΝΤΙΔΙΑΒΡΩΤΙΚΟ ΧΡΩΜΑ

 

Το αντιδιαβρωτικό χρώμα που χρησιμοποιήθηκε για την επικάλυψη των δοκιμίων

είναι της εταιρίας STEEL IT και το προμηθευτήκαμε έτοιμο σε εμπορικό σκεύασμα.

Περιέχει πιγμέντο ανοξείδωτου χάλυβα τύπου 316L σε πολυουρεθάνη. H ακριβής

σύσταση είναι:

 

Pigment : 100% 316 stainless steel laminate

Vehicle : 44.8 % polyurethane

55.2 % xylol and driers

 

......................................

5.7 ΠΟΣΟΣΤΟ ( ΕΠΙ ΤΙΣ % ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ) ΣΤΕΡΕΩΝ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ

 

Μέσα στο επίστρωμα περιέχονται στερεά αλλά και υγρά συστατικά. Μέρος το

υγρών αυτών εξατμίζεται κατά την ξήρανση (πτητικές ουσίες) με αποτέλεσμα να

μειώνεται ο αρχικός όγκος της ποσότητας του χρώματος που επιστρώθηκε. Στο

γεγονός αυτό βασίζεται και ο διαχωρισμός του πάχος υγρής (wet film thickness w.f.t.)

από του πάχος της ξηρής μεμβράνης (dry film thickness d.f.t.).

 

Το υγρό μέρος του χρώματος αποτελεί τον φορέα, παρέχει δηλαδή έναν τρόπο να

εναποτεθεί το πιγμέντο επάνω στην επιφάνεια που πρόκειται να επικαλυφθεί. Το

πιγμέντο και οι συνδετικές ουσίες είναι ότι παραμένει στην επιφάνεια όταν στεγνώσει

το χρώμα και το υγρό μέρος εξατμίζεται. Μαζί, καλούνται τα στερεά του χρώματος:

 

ΠΙΓΜΕΝΤΟ + ΣΥΝΔΕΤΙΚΟ = ΣΤΕΡΕΑ

 

Το επίστρωμα αποτελείται από τα στερεά και το πτητικά:

 

ΣΤΕΡΕΑ + ΠΤΗΤΙΚΑ = ΕΠΙΣΤΡΩΜΑ

 

Όταν ένα χρώμα εφαρμόζεται σε ένα δεδομένο πάχος, όταν στεγνώσει, το ποσοστό

των στερεών και του υγρού καθορίζει το πάχος της ξηρής μεμβράνης του

επιστρώματος.Κατά συνέπεια, μια υψηλότερη περιεκτικότητα σε στερεά μπορεί να παρέχει μια

παχύτερο στρώμα ξηρής μεμβράνης, η οποία οδηγεί σε καλύτερη επικάλυψη και

διάρκεια. Για αυτόν τον λόγο, δεν συνιστάται η αραίωση των χρωμάτων εκτός αν

κρίνεται απαραίτητο (όπως για την εφαρμογή με ψεκασμό), αφού η αραίωση μειώνει

την περιεκτικότητα (ανά μονάδα όγκου) σε στερεά του χρώματος

...........

 

 

Να θεωρήσω ότι το "1 or 2 component Polyurethane Paint" αφορά τα συστατικά του vehicle δηλαδή polyurthane το πρώτο συστατικό και και xylol (and driers) το δεύτερο, ή άλλα είναι τα componenets ;

 

"active corrosion protection pigments" θεωρώ οτι είναι ο στο παράδειγμα μας ο ανοξ. χάλυβας 316L

 

Γενικά ποια συστατικά πρέπει να έχουν οι βαφές; Εφαρμόζονται απευθείας στο καθαρισμένο και προετοιμασμένο χάλυβα χωρίς αστάρια ,primers κλπ ;

Επειδή έχει ενδιαφέρον θα μπορούσατε να μας υποδεικνύατε 3-4 συγκεκριμένα προιόντα με ποιότικά αποτελέσματα και λογικό κόστος;

 

Λίγους μήνες πριν, ερχόμενος σε επαφή με έμπορο που πουλούσε με το κιλό οποιοδήποτε προφιλ χάλυβα μου έκανε εντύπωση που επέμενε στο ότι "λίγη επιφανειακή σκουριά δε βλάπτει, αντίθετα κολλά το χρώμα καλύτερα". Κάτι τέτοιο ασφαλώς δε μπορουσα να το πιστέψω , πόσο μάλλον που έδινε τον άψογο χάλυβα στα 0,7€ /κιλό και τον οξειδωμένο (έστω ελαφρά) στα 0,45€/κιλό χωρίς ΦΠΑ πάντα μιλάμε.

Έχει αλήθεια κάποια βάση αυτή η θεωρία περί ευεργετικής οξείδωσης σε χάλυβα ή ήταν ένα εμπορικό παραμυθάκι;

Δημοσιεύτηκε

Επειδή δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ποιότητα της βάσης υπάρχει μια απλή και εμπεριστατομένη επιστημονικά λύση. Πλύσιμο με απλό νεράκι κάθε 2-3 μήνες κοντά στη θάλασσα και ακόμη πιο αραιά γενικότερα.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δεν είναι μόνο για πλοία και υπάρχουν στάνταρτς!!!!!!!Είναι εδώ και 20 χρόνια για μεταλλικές κατασκευές σε χώρος διυλιστηρίων, χημικής βιομηχανίας, παραθαλάσσια. Το πλύσιμο κάθε 2-3 μήνες θα κάνει τα πράγματα χειρότερα. Το pigment είναι συνήθως Zink, Mg. Το πιο σοβαρό standard is salt spray exposure for 6 months. Εδώ ψεκάζουμε αλατόνερο με νέφος πάνω στην βαφή. Προσομοιώνει 12 χρόνια.

Edited by Ροδοπουλος
  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Ανεβάζω ένα φωτορεαλιστικό που βρήκα σε ιστοσελίδα προμηθευτή σκελετών στήριξης Φ/Β πανέλων.

 

Full page fax print.pdf

 

Οι χρησιμοποιούμενες διατομές είναι ψυχρής έλασης, γαλβανισμένες, ίδιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε μεταλλικά κτήρια ως τεγίδες/μηκίδες.

Το πάχος των στραντζαριστών ελασμάτων που συνθέτουν τις διατομές είναι περί τα 2mm.

Όπως φαίνεται στη "φωτογραφία", τα υποστυλώματα εμπηγνύονται στο έδαφος ως πάσσαλοι.

Και ρωτάω:

Ποιά είναι η αντοχή έναντι διάβρωσης ενός πασσάλου με πάχος ελάσματος 2mm;

Δημοσιεύτηκε (edited)

ΟΙ τεγίδες είναι Σ , ο πάσσαλος φαίνεται C. Θα απέκλεια ο πάσσαλος να είναι ψυχρά γαλβανισμένος.Η αντοχή στη διάβρωση θα ήταν μηδέν. Επίσης 2 mm πάχος για πάσσαλο ακόμα και με θερμό γαλβάνισμα είναι λίγο. Τα 3 mm θα ήταν πιο σίγουρα.

Αν οι τεγίδες είναι ψυχρό γαλ. και με δεδομένο οτι η τοποθέτησή τους έγινε με την ανοιχτή μερία προς τα πάνω (προφανώς για καλυτερη ακαμψία, ροπές κλπ) τότε είναι ένας λόγος επιπλέον να οξυδωθει ταχύτατα γιατί εκεί θα στέκονται πολλά νερά (water traps που έλεγε ο συνάδελφος).Σε 2-3 χρόνια θα φαίνεται χάλια

Edited by rodag

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.