MScEng Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 (edited) Και οχι μονο. Εξαρταται απο το ειδος του χωματος, την υγρασια του υπεδαφους, τις παρακειμενες κατασκευες. Κυριως οσον αφορα το τελευταιο, διαφυγοντα ρευματα απο παρακειμενες κατασκευες ειναι πιθανον να επιταγχυνουν πολυ την απωλεια μαζας. Πιθανως αξιζει να συνδεθει με μια θυσιαζομενη ανοδο η κατασκευη. Edited Μάρτιος 17 , 2012 by MScEng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 (edited) Λοιπόν εαν πάρω κόκκινη κάρτα κρίμα στο λαιμό σας. Κοιτάξετε την σελίδα της stuart corrosion ή διαφορετικά δώστε μου υλικό διαστάσεις και ότι άλλο έχετε να σας το λύσω και να σας βάλω την απάντηση να την δούνε όλοι. Απάντηση = ρυθμός διάβρωσης / χρόνο. Edited Μάρτιος 17 , 2012 by Ροδοπουλος Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΟΩΝ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Εξαρτάτε απο την ηλεκτρική αντίσταση του εδάφους. Πώς το μαθαίνω αυτό; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 με συσκευή που μετράει αγωγιμότητα soil resistivity meter http://www.tinker-rasor.com/products/sr2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodag Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 (edited) Με το τσιγκέλι τα βγάζουμε από τους μύστες του φορουμ Κοίτα τι μαθαίνει κανείς! Δηλαδή συνδέεις ακόμα και γυμνό χαλύβα με μια θυσιαζόμενη άνοδο και τη βγάζεις καθαρή; Προσπάθησα να βρω πληροφορίες αλλά δεν ήταν και τόσο εύκολο να μπω στο βαθύ νόημα. Υπάρχει κάποιος στην Ελλάδα που εφαρμόζει τέτοιες πρακτικές; Στο site του stuart (stuartsteel.com ? ) δεν έχει καλές φωτογραφίες για να καταλάβεις (τουλαχιστον εγώ δε βρήκα) . Στο technical aids ->Resistance and Output Currents of Sacrificial Anodes βλέπω γίνεται αναφορά μόνο στο μαγνήσιο . Το μαγνήσιο χρησιμοποιείται στην πράξη ή και άλλα μέταλα; Ο πίνακας που δείχνει πως περίπου διαβάζεται; Πάντως βλέπω γενικά οτι αναφέρεται σαν υλικό για "θυσία" και ο ψευθαργυρος Zn. Και ο γαλβανισμός επιψευδαργύρωση δεν είναι; Οπότε μήπως παίζει το ρόλο του θυσιαζόμενου; Συνεπώς με μια αρκετά παχιά στρώση ψευδαργύρου (300-500 gr/m2 και πάνω) επιτυγχάνουμε παρόμοια αποτελέσματα; Γιατί το μαγνήσιο απ'όσα θυμάμαι είνα πανάκριβο μέταλλο ( για ρωτήστε για ζάντες κράματος μαγνησίου ). Και 17 λίβρες από όπου ξεκινά ο πίνακας ,δηλαδή περ. 7,5 κιλά θα τα έχουν τα ευρουλάκια τους. Και με μια μπάρα θα είσαι καλυμμένος; Θα άξιζε να βλέπαμε πώς γίνεται η σύνδεση,αποστάσεις ,σφιγκτήρες, υλικά κλπ. Φωτογραφίες δεν κατάφερα δυστυχώς να βρω EDIT : Βρήκα άλλη μια ξένη εταιρεία με καλυτερη παρουσίαση. Αμερικανοι είναι δε νομίζω οτι γίνεται διαφήμιση http://www.stoprust.com/index.htm Edited Μάρτιος 17 , 2012 by rodag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 (edited) προφανώς και δεν χρειάζεται καμία άλλη προστασία όταν σπρώχνεις το ρευμα της διάβρωσης στο ανόδιο. Ακούγετε δύσκολο αλλα δεν είναι εαν έχεις μετρήσεις (Διαφορετικά πας με σενάρια διάβρωσης, 6 τον αριθμό επισήμως) και ξέρεις 20 βασικά πράγματα + λίγο εμπειρία. . Στην περίπτωση των μεταλλικών βάσεων θες SUPER CONDUCTING EARTH CONTACT BACKFILL και Magnesium Spike Anode άντε τώρα να σε στείλω και να σου πώ οτι υπάρχει και στην Ελλαδα και έχει τοποθετηθεί σε αρκετές πεζογέφυρες, διυλιστήρια http://www.vector-corrosion.com/systemsservices/concrete-steel-coatings/zinc-tape/ Edited Μάρτιος 17 , 2012 by Ροδοπουλος Link to comment Share on other sites More sharing options...
MScEng Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 (edited) Κοίτα τι μαθαίνει κανείς! Δηλαδή συνδέεις ακόμα και γυμνό χαλύβα με μια θυσιαζόμενη άνοδο και τη βγάζεις καθαρή; Υπάρχει κάποιος στην Ελλάδα που εφαρμόζει τέτοιες πρακτικές; Ο θερμοσιφων μας συνηθως συνδεεται με μια πλακα μαγνησιου που ειναι αντιδραστικο μεταλλο και διαβρωνεται ευκολα με αποτελεσμα ο θερμοσιφων να παιζει τον ρολο της καθοδου και δεν παθαινει τιποτα ενω η πλακα μαγνησιου παιζει τον ρολο της ανοδου και διαβρωνεται αγριως. Η ιδια τεχνικη της θυσιαζομενης ανοδου χρησιμοποιειται σε πολλες περιπτωσεις και σε υπογεια εργα. Απλα η ανοδος επειδη διαβρωνεται ταχιστα θελει συχνη αλλαγη. Προσοχη, λογω της μετριας διαφορας δυναμικου ανοδου-καθοδου σε εδαφη χαμηλης αγωγιμοτητας αυτη η χαμηλη ταση δεν παρεχει αρκετα ηλεκτρονια στην καθοδο για την προστασια της (REDOX) Πάντως βλέπω γενικά οτι αναφέρεται σαν υλικό για "θυσία" και ο ψευθαργυρος Zn Ψευδαργυρος, μαγνησιο,αλουμινιο γενικα μεταλλα χαμηλα στην ηλεκτροχημικη σειρα των μεταλλων. Και ο γαλβανισμός επιψευδαργύρωση δεν είναι; Οπότε μήπως παίζει το ρόλο του θυσιαζόμενου; Οχι ακριβως, στον γαλβανισμο το υποστρωμα του χαλυβα δεν ερχεται σε επαφη με την ατμοσφαιρα και δεν διαβρωνεται. Αν χασει την συνετικοτητα του το στρωμα ψευδαργυρου εχουμε χοντρο προβλημα γιατι εισχωρει η διαβρωση στο υποστρωμα. Εχουμε δηλαδη μεν θυσιαζομενη ανοδο οπως ειπες απλα το υποστρωμα προστατευεται και απο την ατμοσφαιρα που παιζει τον ρολο του ηλεκτρολυτη. Συνεπώς με μια αρκετά παχιά στρώση ψευδαργύρου (300-500 gr/m2 και πάνω) επιτυγχάνουμε παρόμοια αποτελέσματα; Δυσκολη ερωτηση, το παχος το μετραμε σε μm η mm και εχει το μεγαλο προβλημα οτι αν δημιουργηθουν ρωγμες η σπασει ξεκιναει η διαβρωση του υποστρωματος. Και με μια μπάρα θα είσαι καλυμμένος; Εξαρταται το μεγεθος της κατασκευης,αν μιλαμε για εναν θερμοσιφωνα εισαι οκ αλλα για μεγαλυτερες ισως χρειαστεις να συνδεσεις περισσοτερες. Ακομα και στα πλοια κολλαμε στην εξωτερικη επιφανεια του μερους που βρισκεται βυθισμενο στην θαλασσα πλακες ψευδαργυρου τις επονομαζωμενες "τσοντες" που παιζουν τον ρολο της θυσιαζομενης ανοδου. Για πιο ακριβες κατασκευες χρησιμοποιουμε καθοδικη προστασια με εξαναγκασμενο ρευμα που ανεβαζει ομως σημαντικα το κοστος σε σχεση με την θυσιαζομενη ανοδο. Απλα σε φωτοβολταικα να κανεις μελετη για τετοια δουλεια και να τα σκασεις σε ειδικευμενο μηχανικο απο την nace ειναι 2 much. Edited Μάρτιος 17 , 2012 by MScEng 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2012 MScEng και πόντος απο μένα. Η επιλογή προστασίας έχει να κάνει με το μέγεθος της επένδυσης και τα προβλήματα που πρέπει να παλέψεις. Η καθοδική προστασία είναι σίγουρα ακριβότερη αλλα μιλάμε για βάθος χρόνου >50 χρόνια. Η καθοδική χρειάζεται έλεγχο αλλα συγχωρεί λάθη και έχει μεγάλο συντελεστή ασφαλείας κατι που δεν κάνει η γαλβανική. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MScEng Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2012 Εξαρταται απο το κοστος της ολης κατασκευης ποια λυση ειναι η πιο συμφερουσα. Εφοσον βεβαια ο σκελετος ειναι γαλβανισμενος δεν ξερω κατα ποσο η θυσιαζομενη ανοδος μπορει να βοηθησει ιδιαιτερως μιας και ο ψευδαργυρος και το μαγνησιο δεν απεχουν πολυ στην ηλεκτροχημικη σειρα των μεταλλων. Επισης μιας και μιλαμε για μαγνησιο, αν εχει κανεις την ατυχια να παρει φωτια καποια κατασκευη η εξαρτημα που ειναι απο μαγνησιο, ποτε δεν προσπαθουμε να το σβησουμε με νερο, θα προκαλεσει βιαιη εκρηξη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2012 (edited) Ολα τα παραπάνω έχουν προβλεφθεί απο το 1998. α) Ο Γαλβανισμός συνυπολογίζετε στο Pitting Resistance Equivalent Number και στις απαιτήσεις για προστασία. α1) Υπάρχει γαλβανισμός πριν ή μετα την μορφοποίηση α2) Πριν ή μετά το τρύπημα α3) Υπάρχουν hardness standards και scratch resistance standards. β) Πρότεινα το backfill και το Magnesium Spike Anode σαν κλασσική λύση. β1) Το backfill ελέγχει την αγωγιμόττηα του εδάφους ωστε να προστατεύσει το ανόδιο και κατ επέκταση την κατασκευή απο πιθανή αλλαγή του πεχα. β2) Τα spikes μπαίνουν σε βάθος 50-110 cm και για την φωτιά αλλα και για να διατηρούνται σε σχετικά ομαλό περιβάλλον θερμοκρασίας, υγρασίας κατα την λειτουργία. β3) Η μελέτη θα πρέπει να ¨δει" μέτρα strain hardening απο την μορφοποίηση και μέτρα συγκόλλησης. β4) Η μελέτη θα πρέπει να δει hot spots (σημεία που μπορούν να επιφέρουν crevice, pitting) Γ1) Η μελέτη θα πρέπει να υπολογίσει το corrosion allowance σε σχέση με την δομική ακεραιότητα. Ειδικά θα πρέπει να δούμε την δημιουργία stress concentrations με το χρόνο. Γ2) Η μελέτη θα πρέπει να δει Hydrogen Embrittlement Γ3) Η μελέτη θα πρέπει να δει τα οικονομοτεχνικά. Γ4 Η μελέτη αποφασίζει για το τρόπο προστασίας. Λόγω περιορισμού πνευματικών 1, 2, 3 Edited Μάρτιος 18 , 2012 by Ροδοπουλος Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα