Electr0n Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 Καταρχήν rootbreaker και miltos ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. 'Όσο αφορά τον υπολογισμό και τις διαστάσεις στις οποίες πραγματοποιείται αυτός ο έλεγχος της αντοχής βρήκα έναν πίνακα που αναφέρεται σε καθορισμένα ζεύγη μήκους και διαμέτρου άξονα π.χ. για 1800 mm μήκος η διάμετρος είναι 35mm. Αυτό είναι στο οποίο αναφέρεσαι miltos για τα εμπειρικά νούμερα;
miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 (edited) Ναι, θα μπορούσε να είναι και κάτι τέτοιο, απλά ο πίνακας που βρήκες ενδεχομένως αναφέρεται σε διαστάσεις για αποφυγή ταλαντώσεων ή κάτι τέτοιο, καθώς σε μήκος 1800mm, η άτρακτος μπορεί πολύ εύκολα να παραμορφωθεί πλαστικά σε κάμψη. Αυτό που μετρά είναι ο υπολογισμός ελέγχου. Η εκλογή των αρχικών διαστάσεων είναι καθαρά δικό σου θέμα και ο υπολογισμός μελέτης έχει να κάνει μόνο με την εξοικονόμηση χρόνου. Κάνεις υπολογισμό σε δυναμική αντοχή ή σε πλαστική παραμόρφωση? Edited Φεβρουάριος 20 , 2012 by miltos
Electr0n Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 (edited) Οκ ευχαριστώ miltos και κάτι τελευταίο η σύνθετη τάση καταπόνησης υπολογίζεται από τον τύπο που βρήκα δηλαδή: σν=sqr(σ^2+3*α0*τ^2); Ο συντελεστής α0 τι τιμές παίρνει; ----Συγχώνεψη---- Κάνεις υπολογισμό σε δυναμική αντοχή ή σε πλαστική παραμόρφωση? Ο υπολογισμός μου αναφέρεται σε έναν άξονα που στηρίζει φ/β πάνελ για τράκερ. Ο άξονας στον οποίο αναφέρεται ο υπολογισμός δεν είναι αυτός που συνδέεται με το μοτέρ. Οπότε το βασικό μου πρόβλημα είναι πως θα υπολογίσω την ροπή στρέψης και σε τις είδους καταπόνηση υπόκειται ο άξονας ως προς το είδος (δυναμική/στατική) για να καθορίσω το α0. Edited Φεβρουάριος 21 , 2012 by miltos
miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 (edited) Δεν ξέρω-θυμάμαι τι είναι το ao και δεν μπορώ να το ψάξω τώρα. Edited Φεβρουάριος 20 , 2012 by miltos
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2012 συνήθως το α αναφέρεται σε γωνίες. μήπως εννοεί τη γωνία περιστροφής της ατράκτου λόγω στρέψης?
miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 21 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 21 , 2012 (edited) η σύνθετη τάση καταπόνησης υπολογίζεται από τον τύπο που βρήκα δηλαδή: σν=sqr(σ^2+3*α0*τ^2); Ο συντελεστής α0 τι τιμές παίρνει; H σχέση είναι σν=sqrt[σ^2+ (α0*τ)^2] και ο συντελεστής α=σεπ/τεπ εξαρτάται από το κριτήριο αστοχίας που εφαρμόζεται: α) Για τo κριτήριο Tresca (μέγιστης διατμητικής τάσης) α=2 (α^2=4) β) Για το κριτήριο μέγιστου έργου παραμόρφωσης α=sqrt3 (α^2=3) Edited Φεβρουάριος 23 , 2012 by miltos
aMalikoutis Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2012 (edited) Καλησπέρα σας. Έχω ένα άξονα ο οποίος καταπονείτε σε καθαρή στρέψη 400Νm. Ο άξονας λεχει διάμετρο Φ40mm και το υλικό του είναι χάλυβας CK60. Πώς θα μπορούσα να ελέγξω εάν αντέχει αυτή την ροπή; Ευχαριστώ προκαταβολικά. Καλησπερα. To παρακατω που σου γραφω ειναι εφοσον καταπονειται μονο σε στρεψη και ο αξονας δεν φερει καποιο γραναζι σφηνα κλπ. Θα πρεπει να ελενξεις τις τασεις που αναπτύσσονται . Για υλικο ck60 εχουμε tεπ=40Ν/mm2 αν θυμαμαι καλα.(ανετρεξε σε πινακα υλικων) αρα (400x10^3)/0.2x(40)^3)<=40N/mm^2 Δηλαδη 31.25N/mm2<40N/mm2 αρα αντεχει. (Στο αξονα σου αναπτυσονται 31.25N/mm2) Στην περιπτωση που υπαρχει και καμψη υπολογιζουμε με αλλο τροπο ισοδυναμη ταση σν με λογο καταπονηση δυναμικης φορτισης αο. Kαλο βραδυ Edited Ιούνιος 5 , 2012 by aMalikoutis
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα