Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα.
Έχω περίπτωση, όπου:
Γήπεδο βρισκόταν εκτός σχεδίου πόλης κοντά στα όρια.
Με το ΓΠΣ (κατά 1337/83), ορίζεται πολεοδομική ενότητα που εκτείνεται πέρα από τα παλιά όρια της πόλης, ορίζοντας τομείς Α και Β.
Το ρυμοτομικό σχέδιο (1997) που αναθεωρεί το προηγούμενο (1952), περικλύει εντός πολεοδομικής ενότητας το γήπεδο, το αφήνει όμως εκτός περιμετρικής Ρ.Γ..
Στην έκταση που μπήκε εντός της πολεοδομικής ενότητας, δεν έχουν οριστεί οικοδομικά τετράγωνα.

Η ΥΔΟΜ (μετά από γραπτό ερώτημα και αλληλογραφία με αποκεντρωμένη), θεωρεί ότι η έκταση βρίσκεται εντός πολεοδομικής ενότητας αλλά εκτός σχεδίου πόλης. Στη ΔΑΟΚΑ μου είχαν πει (προφορικά) ότι είναι εντός σχεδίου. Στην συνέχεια που έκανα και έγγραφο ερώτημα απάντησαν ότι δεν είναι αρμόδιοι να απαντήσουν.

Ψάχνοντας να δω τι σημαίνει ο όρος "πολεοδομική ενότητα", σε γενικές γραμμές μπόρεσα να βρω αναφορές ότι:

1) ορίζεται από το ΓΠΣ, έχει συγκεκριμένο μέσο ΣΔ και είναι ενιαία πολεοδομική οντότητα.
2) είναι προς πολεοδόμηση;
3) οι υποχρεώσεις ιδιοκτητών σε εισφορά σε γη, υπολογίζονται στα όρια της πολεοδομικής ενότητας (- γειτονιάς)
4) Στον ΚΒΠΝ αρθ.37 (αν το αντιλαμβάνομαι καλά;) στον τίτλο λέει "οικιστικές περιοχές - πολεοδομικές ενότητες" και στο αρθ.1 του 1337/83 (που μνημονεύεται), στον τίτλο λέει "περιοχές επεκτάσεων - πολεοδομικές ενότητες"

 

Η απορία μου:

1) γίνεται μέρος της πολεοδομικής ενότητας (όχι από το ΓΠΣ, αλλά από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό), να παραμείνει εκτός σχεδίου; (

ή

2) (Στο επίμαχο τμήμα, που δεν υπάρχουν οικοδομικά τετράγωνα): Είναι η περίπτωση που εκρεμούν τελικά τα επόμενα στάδια (πράξη εφαρμογής, εισφορές, ενστάσεις, κλπ και τελική κύρωση);

Υ.Γ.
Ένας άλλος συνάδελφος που είχε τραβηχτεί αρκετά με γειτονικό γήπεδο και με ΥΔΟΜ και εφορία, κατέληξε ότι τελικά εκεί δεν έχει γίνει εφαρμογή του 1337/83 και ότι το τμήμα της πολεοδομικής ενότητας, δεν αντιστοιχεί σε κάποιο τομέα δόμησης (Α ή Β).

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

  • Απαντήσεις 39
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα. Τα layers της πολεοδόμησης όπως έχουμε ξαναγράψει είναι:

1. Χωροταξικό 

2. Ρυθμιστικό

3. Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο 

4. Σχέδιο Πόλεως

Επομένως η απάντηση στο 1) είναι ότι ναι, γίνεται.

Για το 2): η περιοχή ενδιαφέροντος είναι εκτός Ρ.Γ., γεγονός που σημαίνει ότι ακόμη δεν έχει ενταχθεί σε σχέδιο πόλεως. Άρα η σειρά είναι ότι πρώτα θα εκδοθεί Ρυμοτομικό Σχέδιο, κ μετά θα γίνει η σχετική πράξη εφαρμογής. Υπολόγισε 20 με 40 χρόνια. 

 

 

 

 

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Σωστα

και να προσθεσω.

Εάν σημερα κανατε μεταβιβαση του γηπεδου, η  εφορια, σας θεωρει σαν "εντος σχεδιου που θα καταστει οικοδομησιμο μετα την κυρωση της ΠΕ"

αρα βαζει ολα τα τμ.  Χ μειωτικο συντελεστη 0.80?

 ή το θεωρει σαν εκτος σχεδιου με το ΑΑΓΗΣ  αλλα με προσθετικο συντελεστη "εντος ΓΠΣ" ?]

Και  να δουμε την ΣτΕ 2056/14 η οποια αναλυει τα σταδια επεκτασης και με βαση αυτη να δεις σε ποιό σταδιο βρισκεσαι. [σε ποιό σταδιο βρίσκεστε? υποβαλατε δηλωσεις ιδιοκτησιας?]

7. Επειδή, ακολούθως, ο ν. 1337/1983 (Α΄ 33) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της.

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γ.Π.Σ. περιλαμβάνει κατ’ αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 ν. 1337/1983).

Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923.

Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983).

Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους.

Ειδικότερα, το άρθρο 1 παρ. 3 του ν. 1337/1983 ορίζει ότι οι επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και οικισμών κατά το νόμο αυτόν γίνονται «… κυρίως σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και στις αραιοδομημένες ή αδόμητες που μαζί με τις πυκνοδομημένες ολοκληρώνουν μία ή περισσότερες πολεοδομικές ενότητες (γειτονιές) οργανικά συνδεδεμένες με τον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης ή του οικισμού». Το άρθρο 2 παρ. 4 του ίδιου νόμου ορίζει ότι: «4. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο γίνεται ο προσδιορισμός των πυκνοδομημένων περιοχών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το τρίτο εδάφιο του άρθρου 10 του Ν. 1221/1981 ….». Περαιτέρω, το άρθρο 8 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε γη» ορίζει ότι: «1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε ζώνες πυκνοδομημένες και οι οποίες εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο με τις διατάξεις του νόμου αυτού, υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό της συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρ. 32-39 του Ν.Δ/τος της 17.7.1923 "περί σχεδίων πόλεων κ.λπ.", του άρθρ. 6 του Ν. 5269/1931 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα. 2. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101). Στις ίδιες πυκνοδομημένες ζώνες, αν ιδιοκτησία εμβαδού 500 τ.μ. και πάνω βαρύνεται, λόγω της εφαρμογής των κατά την προηγούμενη παράγραφο διατάξεων, με εισφορά σε γη για αυταποζημίωση ή λόγω υποχρέωσης αποζημίωσης τρίτων, με εμβαδόν λιγότερο από το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών που καθορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου αυτού, υποχρεούται να εισφέρει επιπλέον έκταση μέχρι να συμπληρωθεί το ποσοστό αυτό της παρ. 4. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται για όλες τις πυκνοδομημένες ζώνες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αναφερόμενες στο άρθρο 10 του Ν. 1221/1981 περιοχές …. 3. Οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού και βρίσκονται σε ζώνες αραιοδομημένες ή αδόμητες, υποχρεούνται να συμμετάσχουν με εισφορά γης στη δημιουργία των απαραίτητων κοινόχρηστων χώρων και γενικά στην ικανοποίηση κοινωφελών χρήσεων και σκοπών κατά τις επόμενες διατάξεις ... . 4. [όπως η παρ. αυτή, αντικατασταθείσα με το άρθ. 43 παρ. 1 του ν. 2145/1993 (Α΄ 88), επαναφέρθηκε σε ισχύ με το άρθ. 2 παρ. 14 του ν. 2242/1994 (Α΄ 162) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 23 παρ. 3 περ. β του ν. 2300/1995 (Α΄ 69)]. Η εισφορά σε γη κατά την προηγούμενη παράγραφο αποτελείται από ποσοστό επιφάνειας κάθε ιδιοκτησίας πριν από την πολεοδόμησή της, το οποίο υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο: α. Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 10%. β. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 250 μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 20%. γ. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 30%. δ. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 μέχρι 2.000 τ.μ. ποσοστό 40%. ε. Με την επιφύλαξη της περιπτ. (στ), για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. ποσοστό 50%. στ. Για αυτοτελείς ιδιοκτησίες μεγαλύτερες των 10.000 τ.μ. που ανήκουν σ` έναν ιδιοκτήτη, για το Τμήμα τους πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 60%. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και σε ιδιοκτησίες εξ αδιαιρέτου κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί σε έκταση γης μεγαλύτερη από 10.000 τ.μ. ζ) … 5. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με τα άρθρα 7 παρ. 1 του ν. 3127/2003 (Α΄ 67) και 27 παρ. 6 και 7 του ν. 2831/ 2000 (Α΄ 140)]. Ως εμβαδά ιδιοκτησιών για τον υπολογισμό της συμμετοχής σε γη λαμβάνονται τα εμβαδά που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 10.3.1982. … Για την εφαρμογή της παρ. 4 ως ιδιοκτησία νοείται το άθροισμα των ιδιοκτησιών γης ενός και του αυτού ιδιοκτήτη που περιλαμβάνονται στα όρια της προς ένταξη περιοχής η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πολεοδομικής ενότητας. Σε περίπτωση εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας τα ποσοστά εισφοράς γης εφαρμόζονται στο εμβαδόν που αντιστοιχεί στο ιδανικό μερίδιο κάθε συνιδιοκτήτη όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι την 10.3.1982 …. 6. Η εισφορά γης πραγματοποιείται με την πράξη εφαρμογής του άρθρ. 12 του νόμου αυτού . .». Τέλος, το άρθρο 9 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε χρήμα», ορίζει τα εξής: «1.Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που περιλαμβάνονται σε περιοχές ένταξης και επέκτασης κατά το άρθρο 1 του νόμου αυτού και διατηρούνται ή διαμορφώνονται σε νέα ακίνητα, συμμετέχουν με καταβολή χρηματικής εισφοράς στην αντιμετώπιση της δαπάνης για την κατασκευή των βασικών κοινόχρηστων πολεοδομικών έργων. (…) 2. Η εισφορά ορίζεται για τις ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε ζώνες πυκνοδομημένες, αραιοδομημένες ή αδόμητες, ίση με την αναφερόμενη στις διατάξεις του τρίτου εδαφίου του άρθρου 10 του Ν.1221/81. 3. [όπως η παράγραφος αυτή αριθμήθηκε και τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 παράγρ. 4 περίπτ. α΄ του ν. 2508/1997 (Α΄ 124) και ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο]. Η εισφορά σε χρήμα υπολογίζεται στο εμβαδόν της ιδιοκτησίας, όπως αυτή διαμορφώνεται με την πράξη εφαρμογής και στην οικοπεδική αξία που έχει κάθε ιδιοκτησία κατά το χρόνο κύρωσης της πράξης εφαρμογής (…)»

 

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε (edited)

Κατ' αρχήν ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Ξεκινώντας από το ΓΠΣ:
Έχει ολοκληρωθεί και έχουν γίνει όλα αυτά που περιγράφεις Δημήτρη. Από τις πινακίδες η ευρύτερη περιοχή είναι εντός ορίων πραγματικής πόλης και η πυκνότητα είναι μέτρια. Επίσης ορίστικε μία πολεοδομική ενότητα για το σύνολο του οικισμού. Και υπάρχουν και όλες οι πινακίδες με δίκτυα, χρήσεις γης κλπ. Όπως το καταλαβαίνω, αυτό το στάδιο έχει τελειώσει (άρα και τα δύο προηγούμενα). Όλα αυτά το 1991.

Ως προς την ύπαρξη ρυμοτομικού - πολεοδομικής μελέτης:
Έχει γίνει ρυμοτομικό σχέδιο (αναθεώρηση του παλιού), όπου βάζει στην πολεοδομική ενότητα του οικισμού, μέρος από αυτό που προτάθηκε από το ΓΠΣ. Όροι και περιορισμοί δόμησης, καθώς και χρήσεις γης περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ. (1091Δ/1997). Παρόλα αυτά το ρυμοτομικό σχέδιο χωρίζει; όπως είπα την πολεοδομική ενότητα, αφήνοντας απ' έξω από την Ρ.Γ. ένα κομματάκι.
Από την ανάγνωση της ΣτΕ 2056/2014 έχει τελειώσει η 2η φάση (όροι δόμησης και ρυμοτομικό σχέδιο) και μένει η 3η φάση (εφαρμογή). Η 3η φάση δεν έχει ξεκινήσει καθόλου, και για άλλα τμήματα της πόλης / δεν έχουν υποβληθεί δηλώσεις ιδιοκτησίας.

Ως προς την απάντηση του Zavi, το ρυμοτομικό έχει εγκριθεί και έχει γίνει παραμείνει το γήπεδο εντός πολεοδομικής ενότητας (σε σχέση με γειτονικές εκτάσεις που στο ΓΠΣ ήταν εντός πολεοδομικής ενότητας και στο ρυμοτομικό έμειναν εκτός πολεοδομικής ενότητας). Ως προς τα χρόνια, από ΓΠΣ σε ρυμοτομικό περάσανε 6 χρόνια και έχουν περάσει 23 χρόνια χωρίς πράξη εφαρμογής (μάλλον κοντεύουμε 😄 ).

Ως προς την απάντηση του Δημήτρη, έχει εγκριθεί η πολεοδομική μελέτη αναθεώρησης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου (έτσι το έχουν γράψει στο ΦΕΚ), άρα έχει συνέπειες σχεδίου πόλεως.

Η απορία μου έγκειται στην ερμηνεία του όρου "πολεοδομική ενότητα" στο ρυμοτομικό - σχέδιο πόλης, αν αποτελεί το όριο του σχεδίου πόλεως ή θα μπορούσε να είναι κάποιο άλλο το όριο του σχεδίου πόλεως. Οπότε μου έρχονται στο μυαλό τα ακόλουθα πιθανά σενάρια, στην βάση του 1ου σχόλιου του Δημήτρη:

1) είναι εντός σχεδίου πόλης, αλλά είναι μη οικοδομήσιμο μέχρι να γίνει η ΠΕ (και δεν είναι το όριο η Ρ.Γ.)
2) είναι εκτός σχεδίου πόλης, πάλι μη οικοδομήσιμο και το "λέμε" εντός σχεδίου πόλης, όταν γίνει και η ΠΕ (αλλά θεωρώ ότι πάσχει η διατύπωση τότε, αλλά όχι η "πολεοδομική" ουσία - για την εφορία υπάρχει διαφορά)
3) είναι εκτός σχεδίου πόλης επειδή είναι εκτός Ρ.Γ. και παρόλο που είναι εντός πολεοδομικής ενότητας (εγκεκριμένης από την πολεοδομική μελέτη - ρυμοτομικό, που κατά τον 1337/83 δίνει ΣΔ στην περιοχή) δεν σημαίνει κάτι και δεν προβλέπεται πράξη εφαρμογής

Η άποψη που σχηματίζω μέρχι τώρα είναι ότι το 1 είναι το πιο ορθό ως διατύπωση, το 2 πιο πιθανό να εφαρμόζεται και το 3 τελείως παράλογο.

Ποια είναι η θέση σας; Και πάλι ευχαριστώ.

Edited by jedi.Yannis
Δημοσιεύτηκε (edited)

@jedi.Yannis

Καλησπέρα φίλε μου.

Σκεφτόμενος βάσει του Occam's razor, για την υπόθεση σου συμβαίνει μάλλον κάτι από τις εξής περιπτώσεις:

1. Κάτι δεν περιγράφεις σωστά 

2. Περιγράφεις σωστά αλλά δεν καταλαβαίνεις την απάντηση 

3. Περιγράφεις σωστά, καταλαβαίνεις την απάντηση αλλά στην υπόθεση σου έχει γίνει μαλακια του Υπουργείου 

4. Περιγράφεις σωστά, καταλαβαίνεις σωστά, δεν έχει γίνει μαλακια στο Ρυμοτομικό κ όλα αυτά βασίζονται σε διατάξεις που δεν γνωρίζουμε 

 

Απ' αυτά που περιγράφεις, αυτό που μπορώ εγώ ο ταπεινός να κάνω εικόνα είναι ότι η περιοχή είναι εκτός ρυμοτομικού, και πρόκειται να ενταχθεί στο μέλλον. Μην συγχέουμε την έννοια "ένταξη σε σχέδιο πόλης" με την έννοια " πράξη εφαρμογής". Η πράξη εφαρμογής είναι μια υπολογιστική διαδικασία, η ένταξη σε σχέδιο προηγείται. Αν βρίσκεσαι εκτός ρυμοτομικής, δεν βρίσκεσαι σε σχέδιο πόλης, βρίσκεσαι σε ΓΠΣ ή είσαι κάτι άλλο(πχ δασικός) αλλά πάντως όχι οικόπεδο.

 

 

Edited by [email protected]
  • Like 1
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Δεν συγχέω πράξη εφαρμογής και σχέδιο πόλης. Το ότι προηγείται η ένταξη και μετά γίνεται η εφαρμογή, αυτό μου είναι ξεκάθαρο. Επίσης ξέρω ότι δεν έχει γίνει εφαρμογή (για την περίπτωση που τελικά είναι εντός σχεδίου.

Δεν ξέρω αν έχει κάνει κάτι το υπουργείο. Έθεσα το ίδιο ερώτημα 4-5 φορές από δω και από εκεί:
Η ΥΔΟΜ και η αποκεντρωμένη λένε εκτός σχεδίου (η αποκεντρωμένη στην αρχή δεν ήξερε).
Η ΔΑΟΚΑ προφορικά (υπάλληλος Α) μου είχε πει εντός σχεδίου
Η ΔΑΟΚΑ εγγράφως (υπάλληλος Β) μου είχε πει δεν είναι αρμόδιοι να απαντήσουν και το προωθεί στο αρμόδιο τμήμα.
Η ΔΑΟΚΑ υπάλληλος Γ, (αρμόδιο τμήμα) μου απάντησε ότι δεν είναι αρμόδιοι.

Επί της ουσίας:
Ανεβάζω το απόσπασμα του ρυμοτομικού, αναγράφοντας (βάσει του υπομνήματος) τι έχουν σχεδιάσει.
Πάνω σημειώνω ότι η πολεοδομική ενότητα, είναι διαφορετική και μικρότερη από αυτή του ΓΠΣ.  Αντιλαμβάνομαι ότι η πολεοδομική ενότητα του ΓΠΣ, είναι εκτός σχεδίου. Αν σχεδιαστεί στο ρυμοτομικό (όπως έγινε σε μέρος της αρχικά προτεινόμενης), συνεχίζει να είναι εκτός όμως;

Να χρησιμοποιήσανε άλλες διατάξεις; Κουλό μου ακούγεται, γιατί το ΓΠΣ έχει γίνει ακριβώς όπως περιγράφεται στον ν.1337/83 με τις επικαιροποιήσεις του 1987.
Αυτό που θέλω να καταλάβω (βάσει του ν.1337/83 και του ΚΒΠΝ και όχι αν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια άλλη νομοθεσία), αν το όριο του σχεδίου πόλεως, ταυτίζεται με την/τις πολεοδομικές ενότητες που απεικονίζονται στο εγκεκριμένο ρυμοτομικό (και αν υπάρχει κάπου επίσημη τεκμηρίωση για αυτό).

Διάβαζα για παράδειγμα στα τεχνικά χρονικά του 1988, ότι ο όρος πολεοδομική ενότητα - γειτονιά που χρησιμοποιείται στον ν.1337/83, είναι ξενόφερτος, και ότι:
"τα υπάρχοντα σχέδια πόλεων και οι επεκτάσεις τους οργανώνονται κατά ακέραιες πολεοδομικές ενότητες-γειτονιές" και "η γειτονιά είναι μέτρο οικονικό-φορολογικό, καθώς οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών σε εισφορά γης λόγω ένταξης στο σχέδιο, υπολογίζονται στα όρια της γειτονιάς".
Σε συμφωνία με το παραπάνω: στο ρυμοτομικό, έχουν διατηρήσει τον αγγλικό όρο "urban planning unit - neighborhood". Από την στιγμή που είναι ξενόφερτο το πολεοδομικό εργαλείο, η απευθείας μετάφραση δίνει: "μονάδα σχεδίου πόλεως", άρα εντός σχεδίου.

Λέγοντας όλα αυτά, θεωρείς ότι το πιθανότερο είναι το 3 και κάποιος (όχι απαραίτητα το υπουργείο), έχει κάνει κάπου, κάτι λάθος;

rymotomiko 1997_Cut.jpg

Δημοσιεύτηκε (edited)

@jedi.Yannis

Καλησπέρα κ πάλι. Συνεχίζω γιατί με έχεις ιντριγκάρει (όλοι έχουμε μια Αχίλλειο φτέρνα, του Αχιλλέα η Αχίλλειος φτέρνα ήταν στην πραγματικότητα η φτέρνα του).

Το γήπεδο ενδιαφέροντος φαίνεται να είναι εκτός σχεδίου. Ανήκει σε περιοχή καταλοίπων του ΓΠΣ. Ενδεχομένως να περιλήφθηκε στην πολυγωνική της πολεοδομικής ενότητας λόγω κοινών μορφολογικών χαρακτηριστικών με την τριγύρω περιοχή, αλλά στο σχέδιο πόλης δεν φαίνεται να έχει περιληφθεί. Το ότι βρίσκεται σε "πολεοδομική ενότητα" πλέον δεν σημαίνει τίποτα, πέρα από τη χρήση γης που επιβάλλεται από το ΓΠΣ. Αυτό που σίγουρα αποκλείεται de facto, είναι να την περιελαβαν εντός σχεδίου χωρίς να ορίσουν τι ακριβώς συμβαίνει εκεί, χωρίς ρυμοτομική, χωρίς αρίθμηση ΟΤ.

Στο επιστημονικό κ θεωρητικο κομμάτι δεν ξέρω σε τι βάθος θέλεις να το αναλύσουμε. Είμαι μέσα πάντως κ γουσταρω.

Στο διαχειριστικό κομμάτι από τη στιγμή που έχεις γραπτώς από την ΥΔΟΜ ότι είναι εκτός σχεδίου, θεωρώ ότι κάνεις scope creep κ θα έπρεπε να έχεις κλείσει την υπόθεση το ίδιο δευτερόλεπτο που πήρες γραπτή απάντηση από το ελληνικό κράτος.

 

Edited by [email protected]
  • Like 1
Δημοσιεύτηκε

Οκ, δεκτό για το κομμάτι της έγγραφης απάντησης.

Στο θεωρητικό κόμμάτι, μπορεί να το πάω άλλο ένα layer ίσως.
Αν καταλαβαίνω καλά αυτό που περιγράφεις, οι πολεοοδομικές ενότητες έχουν νόημα μόνο στο ΓΠΣ ως προτεινόμενες επεκτάσεις του σχεδίου πόλης και με την απεικόνιση ενσωμάτωση στο ρυμοτομικό, μπορεί να απορίψανε τις επιπλέον επεκτάσεις γενικότερα, αλλά αυτό να έμεινε ως σημείωση, ότι θα μπορούσε και εκεί να γίνει επέκταση (θα μπορούσε και να λείπει τελείως αφού δεν έγινε).

Φαντάζομαι η πρόθεση του ΓΠΣ ήταν να δώσει δρόμο/δίκτυα στο κομματάκι αυτό, επειδή ήταν αρκετά πυκνοδομημένο, για να δικαιολογεί την ανάγκη, αλλά τελικά δεν έγινε. Ίσως με μπέρδευε η αρχική διατύπωση του ν.1337/83 που ταύτιζε τις πολεοδομικές ενότητες με επεκτάσεις, ενώ στον ΚΒΠΝ, έχουν αλλάξει τον τίτλο του άρθρου και πλέον είναι οικιστικά σύνολα, χωρίς απαραίτητα να μπαίνουν ολόκληρες στο σχέδιο.

Η πολυγωνική γραμμή όντως αφήνει απ' έξω βράχια και γκρεμήλες, ενώ αυτό το κομματάκι έχει κτίρια και διαμορφωμένες αυλές και στενάκια. Τώρα σε τι κόλησε, δεν μπορώ να φανταστώ. 

Όταν λες σε επιστημονικό κομμάτι, προς ποια κατεύθυνση έχεις στο νου να πήγαινε; Σχεδιασμό πολεοδομικών επεκτάσεων ή τι ισχύει για τα ακίνητα σε κάθε φάση του σχεδιασμού;

Δημοσιεύτηκε (edited)

@jedi.Yannis

Τα ΓΠΣ στο θεωρητικό κομμάτι πρέπει να προηγούνται των ρυμοτομικών σχεδίων. Στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας ΔΕΝ προηγούνται. Σκοπος τους by the book είναι να δώσουν χρήσεις γης σε περιοχές υπό ένταξη (ή και όχι) και να καθορίσουν πυκνότητα δόμησης. Για το διαχωρισμό των περιοχών, ως όρια χρησιμοποιούνται δρομάκια, ποταμάκια, σπιτάκια κ διάφορες μορφολογικές οριογραμμες του εδάφους.

Όταν στη συνέχεια δημοπρατείται το ρυμοτομικό σχέδιο, στο μελετητή καθορίζονται οι απαιτήσεις κ οι περιορισμοί της μελέτης. Τα όρια ένταξης μπορεί να κόβουν κατά βούληση συμπαγείς περιοχές του ΓΠΣ. Όπως κ μπορεί να κόβονται υπάρχοντα κτίρια νόμιμα με οικοδομική άδεια από τις νέες ρυμοτομικής γραμμές. Πχ τα restrictions των τευχών δημοπράτησης μπορεί να αναγράφουν ότι "επιτρέπεται η ρυμοτομηση κτιρίων μεχρι του 1% των συνολικών κτιρίων προκειμένου οι τελικες ρυμοτομικες να είναι ευθύγραμμες κ παράλληλες μεταξύ τους" ή αντίστοιχους περιορισμούς στα γήπεδα για διάνοιξη οδών κ κοινόχρηστων χώρων. Δηλαδή αν θες να ικανοποιήσεις την περιέργεια σου σχετικά με το γήπεδο ενδιαφέροντος, ίσως θα πρέπει να αναζητήσεις τα τεύχη δημοπράτησης της μελέτης κ εκεί να ψάξεις τις απαιτήσεις κ περιορισμούς για τη χάραξη της τελικής γραμμής ορίου ένταξης.

Αυτό απαντάει στο 1) της αρχικής σου ερώτησης με απλά λόγια κ καλύπτει το επιστημονικό κομμάτι.

Το θεωρητικό κομμάτι χωρίζεται στο νομοθετικό υπόβαθρο κ το ρεαλιστικό υπόβαθρο. Το νομοθετικό το γνωρίζεις ήδη. Το ρεαλιστικό είναι ότι απουσίας χωροταξικού, η πολεοδόμηση στην Ελλάδα δεν ακολούθησε συγκεκριμένη διαδικασία, αλλά έγινε με random τρόπο. Την κατάσταση την έκανε χειρότερη η απουσία κτηματολογίου. Στις αρχές του 20ου αιώνα εκτιμήθηκε η ανάγκη παραγωγής επιστημόνων για την κάλυψη αυτών των αναγκών κ το Πολυτεχνείο όντως διαχώρισε τους Πολιτικούς Μηχανικούς δημιουργώντας τμήμα Τοπογράφων. Μόλις στα τέλη του 20ου αιώνα δημιουργήθηκε και τμήμα Πολεοδόμων. Για έναν ολόκληρο αιώνα δεν έγινε καμία απολύτως ενέργεια τυποποίησης των διαδικασιών πολεοδόμησης, παρά μόνο ενέργειες για το αδιάβλητο της χαρτουρας. Η σειρά εκπόνησης των μελετών συνεχίζει να γίνεται με random τρόπο, με αποτέλεσμα να βλέπουμε σε ώριμα ΡΣ ξαφνικά την εμφάνιση ΓΠΣ, ακόμα χειρότερα την εμφάνιση χωροταξικού (!) ή ακόμα και το εντελώς σουρεαλ την εμφάνιση δασικών περιοχών στο κέντρο της Αθήνας επί υπαρχοντων κτιρίων πολυκατοικιών, δημοτικών σχολείων και λεωφόρων και διεκδίκηση εδαφικών εκτάσεων από το ελληνικό δημόσιο ως εκτάσεις την πρώην οθωμανικής αυτοκρατορίας.....

Αυτά εν συντομία

Edited by [email protected]
Δημοσιεύτηκε (edited)

@[email protected] Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε. Πάνω κάτω συγκέντρωσες όσα είχα σκόρπια πληροφορηθεί από διάφορες μεριές, σε ένα συγκροτημένο κείμενο, συμπληρώνοντας κάποια κενά που είχα. Το συγκεκριμένο ΡΣ είναι όντως μια πονεμένη ιστορία.
Σε άλλο σημείο, μέσα στην μέση του (είχε γίνει πάλι "επέκταση" αφού ο οικισμός είχε περικυκλώσει μια περιοχή), εκεί είναι μέσα στο κέντρο του ΡΣ, όπου γύρω γύρω έχει ΟΤ, πιο έξω την περιμετρική Ρ.Γ. αλλά μέσα στην μέση, δεν σχεδιάσανε πάλι τι γίνεται.

Εκεί σε άλλο συνάδελφο, η ΥΔΟΜ απάντησε (οπότε θα πάω με αυτό), ότι είναι εντός σχεδίου, εντός τομέα Β, αλλά μη οικοδομήσιμο, γιατί δεν υπάρχουν Ο.Τ., Ο.Γ. και Ρ.Γ. στην έκταση.

Υποθέτω και στις δύο περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να προσπαθήσουν να κάνουν αναθεώρηση / τροποποίηση του Ρ.Σ., αλλά αυτό είναι άλλο καπέλο. Να' σαι καλά για το χρόνο σου.

 

rymot_2 cut.jpg

Edited by jedi.Yannis
  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.