Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τεχνική υγροπροστασίας σε αποκατεστημένο κτίριο


dtis

Recommended Posts

Καλησπέρα. Είμαι φοιτητής και θέλω να ρωτήσω για μια εργασία αποκατάστασης. Πρόκειται για ένα κτίριο με λιθοδομή το οποίο έιχε εξωτερικά τρεις στρώσεις κονιάματος (οι δύο πρώτες πηλοκονίαμα και η τρίτη ασβεστοκονίαμα φινιρίσματος), οι οποίες με τον καιρό έχουν χαλάσει σε σημαντικό βαθμό. Σκοπός είναι να αφαιρεθούν και οι τρεις και να μείνει εμφανής η τοιχοποιία με τη λιθοδομή. Μπορεί κάποιος να μου προτείνει τρόπο υγροπροστασίας; Έχω ακούσει για ενέσεις με ρυτίνη αλλά νομίζω πως δεν είναι η πιο σώστη λύση γιατί με τον καιρό φεύγει.

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον πρόκειται για αποκατάσταση :

1. θα διερευνήσεις αν η μορφή είναι διατηρητέα οπότε δεν πρέπει να αφαιρούνται οι στρώσεις,

2. αν ο σκοπός της αφαίρεσης είναι να μείνει εμφανής η πέτρα, πρέπει να διερευνήσεις αν το αντέχει η λιθοδομή ,

3. αν το κτήριο είχε εξωτερικό επίχρισμα αυτής της μορφής σίγουρα είχε κάποια μορφή προστασίας από τα όμβρια (π.χ. μεγάλη μαρκίζα ξύλινης στέγης) -αποκατέστησέ τη,

4. το τελικό ασβεστοκονίαμα προστάτευε τις στρώσεις του πηλοκονιάματος (μεγάλη φτώχεια αλλά και μεγάλο πλεονέκτημα θερμομόνωσης) - θα το χρειστείς.

 

Περισσότερες πληροφορίες θα βοηθήσουν να σε βοηθήσουμε ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις. Τελικά αποφασίστηκε πως οι στρώσεις θα συντηρηθούν εκεί όπου υπάρχουν. Ωστόσο υπάρχουν σημεία όπου η λιθοδομή είναι ούτως ή άλλως εμφανής και δεν σκοπεύω να την επικαλύψω με κονιάματα αλλά να τη συντηρήσω και αυτή ως έχει. Επομένως υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση της υγρασίας για τη συντήρηση της λιθοδομής και διαφορετική για αυτή των κονιαμάτων ή είναι η ίδια ; Επιπλέον τι λύσεις θερμομόνωσης υπάρχουν σε μια τέτοια εργασία συντήρησης που ουσιαστικά έχει σκοπό την ''καθαρή διατήρηση'' ;

Link to comment
Share on other sites