Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Μην ξεχνάς ότι, ο "νόμος" μιλάει και για παλαιότητα στις παραβάσεις κατηγορίας 13.

Δηλαδή, το 500άρικο γίνεται και 400άρικο και 75άρικο.

 

Άρα και το ΥΠΕΚΑ τα αντιμετωπίζει απλώς ως "αυθαιρεσίες" ο χρόνος τέλεσης των οποίων αποδεικνύεται με δημόσιο έγγραφο κ.λπ. (χωρίς να τα αναλύει περισσότερο).

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

σωστά ΙΑΣΟΝΑ

αλλά τι θα τους πείραζε το 500/ρικο ή τα 500/ρικα για κάθε κτιριοδομική παράβαση

ασχέτως χρόνου δηλ ακόμη και της πιο πρόσφατης;;

 

Έτσι και αλλιώς το 75/ρικο δεν το κάνανε ακόμη

Edited by ΚΑΝΑ
Δημοσιεύτηκε

Δεν θα τους ..πείραζε σε τίποτα. Αντιθέτως...

Είναι βλέπεις η ..."κόκκινη γραμμή" που τράβηξαν (τρομάρα τους)!!!!

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα, έχω την εξής περίπτωση αν κάποιος μπορεί να βοηθήσει.

Σε δήλωση υπαγωγής στον Ν. 4014 που αφορά μόνο διαφορετική διαμερισμάτωση, δύο διαμερίσματα έχουν συνενωθεί σε ένα, η κατάστασή της είναι αρχική υποβολή αλλά δεν βγάζει τον κωδικό για να πληρωθεί το τέλος υπαγωγής.

Τί κάνω;

Εχω το ιδιο πρόβλημα! βρηκες λύση; μήπως να βάλουμε απλα μια παράβαση να τελειώνει;

Δημοσιεύτηκε

Αφού η δήλωση είναι σε αρχική υποβολή σημαίνει ότι, στα "οικονομικά στοιχεία" αυτής έχει "εμφανιστεί" το "παράβολο" που πρέπει να τυπώσετε και να το δώσετε στον πελάτη σας για να πληρωθεί....

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Faethon11 και ΙΑΣΟΝΑ,

 

Και εγώ θα συμφωνούσα μαζί σας ότι στον 4014 δεν μπορούν να ενταχθούν αυθαίρετες κατασκευές που έγιναν μετά την 28.7.12, αν δεν υπήρχε ο ίδιο νόμος με τις ανοησίες του. Ο 4014 δεν λέει ότι για να ενταχθούν οι αυθαίρετες κατασκευές στον νόμο πρέπει να έχουν εκτελεστεί μέχρι 28.7.12 αλλά μόνο να έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός τους. Συνεπώς αν κάποιος έχει (αποδεδειγμένα) ολοκληρώσει τον αυθαίρετο σκελετό του μέχρι τις 28.7.12 και συνεχίζει να κάνει το αυθαίρετο, αν δεν τον πιάσουν και τον σταματήσουν, μπορεί να το συνεχίσει και να το δηλώσει στον 4014 περαιωμένο, μέχρι και την ημερομηνία εκπνοής της προθεσμίας ένταξης στο νόμο.

Αν δεν επιτρεπόταν η ολοκλήρωσή ενός σκελετού και μετά την 28.7.12, τότε γιατί ο 4014 προέβλεψε να πληρώνει το ίδιο πρόστιμο ένα πλήρως αποπερατωμένο με ένα που έχει μόνο σκελετό;

Είναι προφανές (αλλά το αποσιωπούν) ότι ο νομοθέτης ενδιαφέρεται να εμποδίσει την αυθαίρετη ανέγερση νέων κτιρίων και μόνο. Όχι BBQ, διαρρυθμίσεις, περιφράξεις και κλιματιστικά. Γιατί αυτά δεν έχουν φέροντα οργανισμό, οπότε πως θα εφαρμοστεί σ’ αυτά η ημερομηνία 28.7.12; Αυτά τα έχωσαν μέσα στον νομο με τις εξυπνάδες με την κατηγορία 13, για να μαζεύουν 500άρικα. Αλλά δεν φρόντισαν να προσαρμόσουν κατάλληλα και τον νόμο, και τον άφησαν να είναι δομημένος ώστε να αφορά μόνο κτίρια. Η κατηγορία 13 στον αρχικό νόμο δεν υπήρχε. Μπήκε ως τσόντα μόνο στο φύλλο καταγραφής στο Παράρτημα. Πουθενά αλλού μέσα στο κείμενο του νόμου. Και για να καλύψουν την τσόντα πρόσθεσαν με τον 4030 (2 μήνες μετά!) όλο και όλο μια παράγραφο. Και με τον 4042 (5 μήνες μετά!!!) άλλη μια για την διαμερισμάτωση.

Γιατί σας φαίνεται παράξενη (όσο παράλογη και να ακούγεται) η άποψη ότι οι εργασίες σε ένα αυθαίρετο μπορούν να συνεχιστούν και να δηλωθούν; Σε ποια διάταξη του νόμου το στηρίζετε;

Edited by Quo vadis?
Δημοσιεύτηκε

Μα δε χρειάζεται να συνεχίσει τις εργασίες κρυφά.Ο νόμος του δίνει το δικαίωμα για άδεια αποπεράτωσης.Με τις κρυφές εργασίες γλυτώνει το ΙΚΑ (ενδεχομένως) και το κόστος της άδειας αφού το πρόστιμο είναι το ίδιο σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται η οικοδομή.

Δημοσιεύτηκε

Manolis gon,

 

Δεν θα τις συνεχίσει κρυφά. Φανερά και χωρίς άδεια αποπεράτωσης.

Αφού πληρώνει το ίδιο πρόστιμο με το αποπερατωμένο, γιατί να υποχρεώνεται να πληρώσει επιπλέον για άδεια και ΙΚΑ;

Υποτίθεται ότι μέσα στο πρόστιμο που πληρώνει (το αποπερατωμένο) εμπεριέχονται και οι κρατήσεις που γλίτωσε επειδή δεν έβγαλε άδεια αλλά και οι ασφαλιστικές εισφορές (το ΥΠΕΚΑ ανακοίνωσε από παλιά ότι συμφώνησε με το ΙΚΑ ώστε ένα ποσοστό του προστίμου, μάλλον 15% να δοθεί στο ΙΚΑ). Άρα και για το ημιτελές και το κράτος και το ΙΚΑ θα εισπράξουν τα μερίδιά τους. Γιατί να τα εισπράξουν δύο φορές; Είναι παράλογο. Θα ήταν λογικό μόνο αν ο νόμος προέβλεπε μειωμένο πρόστιμο για τα ημιτελή. Αλλά δεν το προέβλεψε. Θεωρώ ότι δεν ο προέβλεψε, όχι από πονηριά (για να πάρει πιο μεγάλο πρόστιμο) αλλά επειδή δεν το ενδιέφερε παρά μόνο να έχει τελειώσει ο σκελετός και ας αποπερατωθεί αργότερα όποτε θέλει. Οι προσθήκες για τις διαδικασίες αποπεράτωσης, που έβαλαν εκ των υστέρων με τον 4030, ενώ δεν προβλεπόταν στο αρχικό κείμενο, είναι αυθαίρετες προσθήκες για εισπρακτικούς λόγους, αλλά για να έχουν λογική, θα έπρεπε να συνοδεύονταν με αντίστοιχες ρυθμίσεις μείωσης του προστίμου για τα ημιτελή.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δεν είναι ορθό αυτό που λες Quo vadis?

αν γίνει ένα ατύχημα όσο δουλεύουν οι εργάτες για την ολοκλήρωση των αυθαιρέτων, ποιος θα είναι υπεύθυνος?

Βάσει ποιών μελετών γίνονται και ποίος είναι ο επιβλέπων?

Ο νόμος είναι σαφης: επρεπε μέχρι τον Ιούλη του 2011 να είχες τις αυθ. κατασκευές ως ένα στάδιο ολοκληρώσει (από φέροντα οργανισμό και πέρα)

Απο εκεί και πέρα απαιτείται άδεια αποπερατώσεως.

 

Αυτό που λες βεβαια για το πρόστιμο είναι ορθότατο και το είχαμε επισημάνει εξ αρχής. Ότανμάλιστα ο κ. Καρατσώλης είχε κάνει ενημέρωση σε μια από τις πρώτες ημερίδες για τα αυθαίρετα και του απεύθυνα το ίδιο ερώτημα, μου απάντησε ότι δεν έβρισκε λογική κάποια μείωση προστίμου για τα ημιτελή και ότι δεν είναι εφικτό από το κράτος να επιβεβαιώσει το στάδιο εργασιών στο οποίο βρίσκεται η αυθαιρεσία.

 

Πάντως η αποπεράτωση των αυθαιρέτων αναφέρεται στον αρχικό νόμο 4014, απλά με το ΦΕΚ 43β/2012 καθορίστηκαν οι όροι και τα δικαιολογητικά αποπεράτωσης και επισκευής.

Edited by soundholics
Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφοι, υποτίθεται ότι όταν κάνεις τη δήλωση ένταξης, έχεις κάνει αυτοψία στο ακίνητο, έχεις τραβήξει φωτογραφίες, έχεις ετοιμάσει τα σχέδια, τα υποβάλεις όλα και στη συνέχεια απομένει μόνο η αποπληρωμή του προστίμου. Άσχετα αν το ΤΕΕ δεν είχε απ' την αρχή έτοιμο το σύστημα για να υποδέχεται τα δικαιολογητικά, αν οι νομικοί που κατήρτισαν τον 4014 δεν είχαν προβλέψει κάποια πράγματα, τα οποία συμπεριλήφθηκαν στη συνέχεια ως διατάξεις σε άλλους νόμους κτλ.

 

Ο νόμος σου λέει ότι πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός για να ενταχθεί στη ρύθμιση. Δηλαδή, αν δεν έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός το κατεδαφίζεις ή κάνεις αναθεώρηση άδειας ή πληρώνεις πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης.

 

Αν, λοιπόν, έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός μπορεί να ενταχθεί στη ρύθμιση. Δεν μπορεί, όμως, να συνεχίσει αυθαίρετα τις εργασίες αποπεράτωσης. Πρέπει να βγάλει άδεια αποπεράτωσης εργασιών.

 

Επομένως, θεωρώ ότι οποιαδήποτε πολεοδομική παράβαση μετά τις 28/07/2011 δεν μπορεί να ενταχθεί στις ρυθμίσεις του 4014 - πάντα σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Το αν θα γίνουν έλεγχοι αργότερα και το τι θα επακολουθήσει, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αυτή τη στιγμή. Κι ο 1337 είχε βαρύτατες ποινές σε συμβολαιογράφους, ιδιοκτήτες, μηχανικούς, υποθηκοφύλακες κτλ., αλλά πόσες μεταβιβάσεις "αγροτεμαχίων" έγιναν, τα οποία εμπεριείχαν αυθαίρετα κτίσματα, τα οποία δεν αναφέρονταν στα συμβόλαια ούτε και εμφανίζονταν στα τοπογραφικά σχέδια;

Edited by vagiotis

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.