Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

εσωτερική ονομάζεται η εγκατάσταση μετά τον μετρητή

 

ρελέ διαφορικού ρεύματος με ρυθμιζόμενο ρεύμα/χρόνο για πάνω από 1000Α έχουν και οι τρεις εταιρίες που αναφέρεις abb, schneider, siemens φυσικά αντίστοιχα προϊόντα έχουν και άλλες εταιρίες

  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 84
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Το θέμα αυτό ουσιαστικά είναι γρίφος. Ο 384 που φτιάχτηκε από ειδικούς δεν θεωρεί αναγκαίο τον ΔΔΕ παντού και πάντα. Στην Ελλάδα πάντως πρωτοτυπήσαμε πάλι. Αν θυμηθεί κανείς το πως εκδόθηκε η ΥΑ θα καταλάβει. Ήταν όταν τα κανάλια ωρύονταν επειδή πέθανε μία γυναίκα από ηλεκτροπληξία που προκλήθηκε από κινέζικο σίδερο και ενώ πριν είχε γίνει επίσης ένα ατύχημα με κινέζικη μηχανή ποπ κορν. Έβγαιναν τότε στα παράθυρα σχετικοί και άσχετοι και έλεγαν να γίνει υποχρεωτική η χρήση ΔΔΕ. Και επειδή στην Ελλάδα πονάει κεφάλι -> κόψει κεφάλι, τον κάναμε υποχρεωτικό για όλες τις εγκαταστάσεις.

 

Είχα εκνευριστεί αφάνταστα με την ανάγκη του κάθε δημοσιογράφου να το παίζει επιστήμονας επί παντός επιστητού, όπως και μία φορά που κάπου είχαν θυελλώδεις ανέμους και νομίζω έγινε black out λόγω μειωμένης ηλεκτροπαραγωγής, και ο Λιάρος κατήγγειλε με στόμφο πως φταίνε και οι ανεμογεννήτριες επειδή δε δούλευαν. Αφού δεν αφαιρέσαμε και τους μηχανισμούς ασφαλείας των ανεμογεννητριών μετά από αυτό πάλι καλά...

Edited by stayros
Δημοσιεύτηκε (edited)

Έχω την αίσθηση ότι και το 384 χρειάζεται "κάτι".

Αφενός έχω την αίσθηση ότι η έννοια της "συσκευής" θα ήθελε καλύτερο ορισμό και ανάπτυξη, με παράλληλες έννοιες όπως μηχάνημα, μηχανοστάσιο, μηχανολογικός εξοπλισμός.

Αφετέρου, είναι παράξενο που έχει κεφάλαια για λουτρά, κάμπινγκ, μαρίνες, εργοτάξια, και δεν έχει για βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

 

 

Κάτι που με μπερδεύει (1):

Σε μία γερανογέφυρα, "ηλεκτρική συσκευή" είναι ο κινητήρας και όχι η γερανογέφυρα (§202.7.2).

 

Αν "ενεργό μέρος" είναι το τύλιγμα του κινητήρα (§202.3.1), τότε "εκτεθειμένο αγώγιμο μέρος" είναι το περίβλημά του (§202.3.2), ενώ η γερανογέφυρα δεν είναι "εκτεθειμένο αγώγιμο μέρος" (§202.3.2), αλλά "ξένο αγώγιμο στοιχείο" (§202.3.3), εν προκειμένω γειωμένο.

 

Επειδή η "έμμεση επαφή" αναφέρεται μόνο στην επαφή με το περίβλημα του κινητήρα (§202.3.6), συνεπάγεται ότι ο ΔΔΕ ως συμπληρωματικό μέσο προστασίας αποσκοπεί στην προστασία από επαφή με το μοτέρ, το οποίο όμως είναι ούτως ή άλλως μη προσβάσιμο (βρίσκεται πάνω στο φορείο).

 

 

Κάτι που με μπερδεύει (2):

Η ΚΥΑ επιτρέπει να μην προστατεύονται με ΔΔΕ οι ηλεκτρικά διαχωρισμένες εγκαταστάσεις. Στην περίπτωση αυτή ούτε ο μετασχηματιστής απομόνωσης απαιτεί προστασία με ΔΔΕ αφού δεν είναι συσκευή (§202.7.2), ακόμη κι αν είναι προσβάσιμος (αφού και το κύκλωμα που τον τροφοδοτεί δεν είναι τερματικό, §202.5.3).

Ένας σταθερός κινητήρας (202.7.7) που έχει μόνωση αντίστοιχη αντίστοιχη του Μ/Σ απομόνωσης, γιατί θέλει ΔΔΕ;

 

 

Είναι έτσι (1&2);

Edited by AlexisPap
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

1) Όντως υπάρχει κενό, αλλά είναι σχετικά αδιάφορο.

 

Το σώμα της γερανογέφυρας, ακόμα και αν δεν γειώνεται από τον κινητήρα, πρέπει να γειωθεί (ισοδυναμική σύνδεση), αν και δεν αναφέρεται ρητά στην 413.1.2.1.

 

2) Η ΚΥΑ αναφέρει ότι πρέπει να προσταστεύονται όλα τα κυκλώματα ισχυρών ρευμάτων. Άρα και το κύκλωμα που τροφοδοτεί του πρωτεύοντος του Μ/Σ πρέπει να προστατεύεται από ΔΔΕ.

Edited by miltos
Δημοσιεύτηκε

Σιγουρα υπαρχει κενο. Δεν γινεται να αναφερεται αποκελιστικα ο ΕΛΟΤ384 σε εσωτερικες εγκαταστασεις απο την στιγμη που υπαρχει και Μ.Τ. στην εσωτερικη ηλεκτρικη εγκατασταση που δεν καλυπτεται. (Ο Μετρητης ειναι στην μερια της μεσης τασης)

 

Τωρα που το σκεφτομαι. Αν ορισω το Μ/Σ 20/0,4kV ως προστασια με ηλεκτρικο διαχωρισμο, δεν χρειαζεται να βαλω διαφυγεις αφου ο Μ/Σ μου περιοριζει την μεγιστη ισχυ στο μεγιστο των 2 MW χαχαχα.....

 

Ευχαριστω nvel για τα link αλλα επαναλαμβανω πως δεν νομιζω να κανουν για προστασια εναντι ηλεκτροπληξιας διοτι το ρευμα διαροης θα ειναι πανω απο 30mA. Δεν γνωριζω καποιον που να εχει βαλει τετοιο πραγμα σε κινητηρα, εσεις? Το ερωτημα τι θα κανει κανεις εντ τελη και το μονο που μπορω ναμ καταληξω ειναι ...τιποτα.

Δημοσιεύτηκε

δεν νομίζω ότι υπάρχει κενό στο κανονισμό, το HD384 είναι μετάφραση και προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα του IEC60364 που αφορά εγκαταστάσεις ΧΤ, για τις εγκαταστάσεις ΜΤ υπάρχει το IEC 61936

 

φυσικά άμα τροφοδότησεις τους κινητήρες από Μ/Σ απομόνωσης ή τους αντικαταστήσεις με κινητήρες ΜΤ δεν χρειάζεται εγκατάσταση ΔΔΕ, άλλα κάποιος θα πρέπει να τα πληρώσει όλα αυτά

 

τα ρελε που σου έδειξα προορίζονται για προστασία μηχανημάτων, όχι ανθρώπων (αν και θεωρητικά μπορείς να ορίσεις το ρεύμα τόσο χαμηλά για προστασία ανθρώπων) . Αυτό οφείλεται ότι στα υπόλοιπα κράτη δεν υπάρχουν ΚΥΑ που "καπελώνουν" τους κανονισμούς οπότε δεν είναι υποχρεωτική η καθολική χρήση ΔΔΕ. Αφού η καθολική επιβολή χρήσης ΔΔΕ οφείλεται σε θανάτους από ηλεκτροπληξία ας αναμένουμε τους επόμενους θανάτους, τώρα όμως λόγω χρήσης ΔΔΕ, και την επόμενή ΚΥΑ που θα βάζει εξαιρέσεις στην χρήση ΔΔΕ

Δημοσιεύτηκε

Αν κατάλαβα καλά ψάχνουμε έναν ΔΔΕ που να σηκώνει πάνω από 500Α ρεύμα λειτουργίας και μερικές χιλιάδες Α ρεύμα εκκίνησης...

Μάλλον θα μοιάζει με μπαούλο.

 

Αλήθεια, μέχρι τι ισχύ φτάνουν οι κινητήρες στην ΧΤ;

Δημοσιεύτηκε

Τι να σας πω ρε παιδια, ο μεγαλυτερος που εχω συνδεσει ειναι ενας 400σαρης σε ενα extruder αλλα διδυμοι 250αριδες (στον ιδιο αξονα που παιρνουν ταυτοχρονα) ειναι συνηθισμενοι σε σπαστηρες και τριβεια.

Δεν ψαχνουμε ΔΔΕ που να σηκωνουν τα πολλα αμπερ, το link του nvel ειναι στο 11#, αλλα εχουμε φτασει στο συμπερασμα πως και να βαλουμε εναν τετοιο ΔΔΕ δεν θα σε καλυψει ουτε τυπικα/νομικα απεναντι στην ΚΥΑ ουτε πρακτικα θα αποτελει προστασια εναντι ηλεκτροπληξιας. Αρα το μονο που μπορεις να κανεις ειναι να καλυψεις καποια κυκλωματα και για ολα τα υπολοιπα εισαι στο ελεος των ελληνικων δικαστηριων και των εμπειρογνωμωνων τους...

Για την δικη μου κατανοηση, αν ημαστε σε μια χωρα της βορειας Ευρωπης, ενα μηχανοστασιο αποτελει εναν ειδικο χωρο στον οποιο εργαζεται μονο εξειδικευμενο και κατατοπισμενο προσωπικο. Εδω βεβαια ολοι εχουν εναν οικονομικο μεταναστη που ξεμπαζωνει τα μηχανηματα χωρις επιβλεψη.

Κρινοντας δε τι κανουν μερικοι συναδελφοι σε καποιες εγκαταστασεις θεωρω πως το ρευμα διαφυγης ειναι το τελευταιο προβλημα που πρεπει να μας απασχολει αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια. Φορτωνουν μπαρες μετο 300%. Για μπαρα γειωσης χρησιμοποιουν τσερκια. Κοβουν το Buchholz αν τους δινει σηματα μεχρι να ανατιναχτει ο Μ/Σ κλπ κλπ. Εδω δυσκολευομαι για τα αυτονοητα να πεισω πελατες πως η γη δεν ειναι επιπεδη και πως ο γαιδαρος δεν πεταει. Οι περισσοτεροι θελουν οπως οπως να δουλεψουν χωρις εξοδα και η απειλη ενος συναδελφου που θα υπογραψει τα παντα και θα βραχυκυκλωσει καθε προστασια προκειμενο να σου παρει τον πελατη ειναι παντοτε υπαρκτη.

  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε

HD384 εναντιων ΚΥΑ

Εχω μια μελετη εφαρμογης γεια ενα εργοστασιο (συσκευαστηριο προιοντων).Ο ΜΗΧ/ΓΟΣ που εκανε την μελετη των Η/Μ εχει ΔΔΕ μονο στα τερματικα κυκλωματα και οχι στην αναχωρηση των παροχων απο το Γ.Π.Χ.Τ προς του 8 Υποπινακες .Μετα απο τηλ. συν.μαζι του κλεισαμε ενα ραντεβου μαζι με τον ιδιοκτητη να δουμε το 'θεμα',εγινε το ραντεβου και οι αποψεις μας ειναι ταυτοσημες αλλα απεναντι στην ΚΥΑ τη γινεται που μιλα γεια ΔΔΕ 30mA σε ολα τα κυκλωματα ;Καναμε 3 υποθεσεις εργασιας.

1. ΔΔΕ στα 30mA με καθυστερηση στην ενεργοποιηση στην αναχωρηση της καθε παροχης απο τον ΓΠΧΤ προς υποπινακες.(Αν εχω προσθετικα διαροες απο τα κυκλωματα του καθε υποπινακα π.χ 1mA σε καθε κυκλωμα ,τοτε θα ενεργοποιηται ο ΔΔΕ της αναχωρησης και οχι ο ΔΔΕ του επιμερους που ελενχει πχ12 γραμμες φωτισμου ).

2.ΔΔΕ 300mAσε καθε αναχωρηση απο ΓΠΧΤ προς καθε υποπινακα (προστατευει μονο απο πυρκαγια και οχι απο αμεση επαφη).

3.Να μην τοποθετησουμε ΔΔΕ στην αναχωρηση αλλα επιμερους ΔΔΕ σε καθε υποπινακα συνολο 4ΔΔΕ 30mA φωτα,ρευματοδοτες ,κινηση,συσκευες.

 

ΥΓ.Και στις 3 υποθεσεις τα ρελε των υποπινακων θα ειναι 4 δηλ.φωτισμος ,ρευματοδοτες,κινηση,συσκευες.(Αυτο ειναι το στανταρ γεια τους υποπινακες αλλα στο ΓΠΧΤ τι κανουμε;)

Εσεις ως μελετητες μηχανικοι και εγκαταστατες ποια πιστευεται οτι ειναι η λυση απο νομικης αποψης;

Δημοσιεύτηκε

Εσεις ως μελετητες μηχανικοι και εγκαταστατες ποια πιστευεται οτι ειναι η λυση απο νομικης αποψης;

 

άποψη μου κ γνώμη μου  είναι ότι, το συγκεκριμένο post του Νικολα  Μασσιου   να μεταφερθεί στα topic του core members, κ ο λόγος είναι ότι δεν μπορεί τις απαντήσεις -προτάσει-ς να τις διαβάζει ο οποιοσδήποτε, ξέρουμε πάρα πολύ καλά όλοι ότι μας διαβάζουν νομικοί σύμβουλοι

 

Το κακό είναι ότι ο Νικολας δεν εχει τα ανάλογα  post για να μπει στο core members  

 

 

 

 

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.