Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπερα

 

Συναδελφε Καισαρα μου αρεσει το φυσικα που γραφεις. Και ναι υπαρχει και αλλιως. Εγω θα σου κανω μια απλη ερωτηση. Ας πουμε οτι μετρας στο κεντρο της θεσσαλονικης. Αλλαζεις σταση και μεχρι να στησεις πηγαινει και παρκαρει αυτοκινητο στην προηγουμενη που θες να μηδενισεις. Τι θα κανεις?? Θα σταματησεις το μετρημα??Θα σου προτεινα να διαβασεις ξανα τα βιβλια του Βλαχου ή αν εχεις την δυνατοτητα να πας να δουλεψεις σε καποιο εμπειρο συναδελφο για να ξεκαθαρισεις τα πραγματα.

 

Φιλικα

  • Απαντήσεις 34
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Θέλω να πιστεύω πως όλοι γνωρίζουμε πως να μετρήσουμε την όδευση μας, που να μηδενίσουμε και τι είδους επεξεργασία των μετρήσεων απαιτείται.

Εγώ από όσα κατάλαβα, το θέμα ανάγεται στο κατά πόσο εργαζόμαστε με πρωτογενή μεγέθη στο πεδίο ή με συν/νες και νομίζω πως αυτό είναι θέμα των δυνατοτήτων του καταγραφικού του οργάνου που χρησιμοποιεί ο καθένας. Θεωρώ πάντως πολύ βασικό κατ' ελάχιστο το όργανο να καταγράφει πρωτογενείς μετρήσεις.

Geosurv νομίζω πως θα βρεθεί ένα κοινό σημείο, όρατό και από τις 2 στάσεις ώστε να προσανατολιστεί κανείς με αυτό.

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνω μετις πρωτογενεις μετρησεις. Αυτο κανω και εγω. Οσο για το αλλο επειδη το εχω κανει απειρες φορες (και μιλαω παντα για οδευσεις) αυτο που εκανα εβαζα την επομενη σταση μηδενιζα, αποτυπωνα , αν στο μεταξυ ειχε φυγει το εμποδιο χτυπουσα και την προηγουμενη , αν οχι συνεχιζα το μετρημα και σημειωνα την γωνια που μου λειπει για να την μετρησω αργοτερα. Θεωρω οτι πολλοι συναδελφοι δεν εχουν ξεκαθαρισει τι ειναι γωνιες θαλασεως (εξωτερικες και εσωτερικες), τι ειναι γωνιες διευθυνσεως και το σημαντικοτερο τι μετραμε εξω.

Δημοσιεύτηκε

Και επίσης πολύ σημαντικό να μην φεύγουμε απο το πεδίο χωρίς να έχουμε σιγουρέψει ότι έχουμε όλες τις γωνιομετρήσεις και αποστάσεις που χρειαζόμαστε για την επίλυση..

Οποιος έχει πάθει, διπλο-τριπλοελεγχεί πια.. :smile:

Δημοσιεύτηκε (edited)

Χαχαχαχαχα!!!!φυσικα!!! Και φυσικα μιλαω για γωνιες θλασεως και οχι θαλασεως!!Και κατι που μου ειχε συμβει οταν σπουδαζα ακομα. Τοτε που μαθαμε οτι μετραμε τις γωνιες δεξιοστροφα. Ηταν λοιπον ενας συναδελφος μηδενιζει και ξεκιναει να μετραει. Καποια στιγμη γυρναει το οργανο αριστεροστροφα να μετρησει και του φωναζω τι κανεις εκει ρε δεξιοστροφα μας ειπανε!!!Τον βλεπεις κοκκινιζει και αφου μου λεει ποσο δικιο ειχα(!!!!!) ξεκιναει ενα δεξιοστροφο γαιτανακι γυρω απο το οργανο και μεχρι να τελειωσουμε την αποτυπωση επεσε κατω (υπερβολη ειναι δεν επεσε κατω αλλα σιγουρα κουραστηκε). Γελιο απιστευτο μετα οταν καταλαβε τι εκανε!!χαχαχα!!

Edited by geosurv
Δημοσιεύτηκε

Δράττομαι της ευκαιρίας να υπενθυμίσω (στους παλιότερους) και να σημειώσω (για τους νεότερους) τα σημαντικά πλεονεκτήματα του καρνέ για τον τοπογράφο.

 

Σημειώνει χειρόγραφα σ' αυτό την ημερομηνία, ώρα, όνομα της εργασίας, όνομα στάσης οργάνου, ύψος οργάνου, αρχικό ύψος ακοντίου στοχοφόρου, όνομα στάσης οπισθοσκόπευσης, γωνία διεύθυνσης (που διάβασε κατευθείαν από την οθόνη του οργάνου), α/α αρχικού και τελικού σημείου απ' αυτή τη στάση. Εμβόλιμα, μπορεί να σημειώσει κάποιες σημαντικές παραμέτρους πχ αλλαγή (ή μη αλλαγή ενώ θα έπρεπε) του ύψους στόχου και κρίσιμες παρατηρήσεις για την ολοκλήρωση της δουλειάς.

 

Αναμφισβήτητα, με τους γεωδαιτικούς σταθμούς έχει απλοποιηθεί η δουλειά μας όσον αφορά στην καταγραφή ζωτικών παραμέτρων, όμως είναι γνωστό πως shit in-shit out. Πολλές φορές αφήνουμε τα πράγματα "στον αυτόματο", ξεχνάμε μια πληκτρολόγηση (πχ ύψος στόχου) και τα πράγματα δυσκολεύουν πίσω στο γραφείο, φανταστείτε να ξεφορτώσετε το όργανο μια βδομάδα μετά και να σπάτε το κεφάλι σας να θυμηθείτε αν το ύψος στόχου στο σημείο 132 έπρεπε να είναι 2.15 αντί 1.30 ... Άλλο σφάλμα είναι να αλλάξεις στάση, να οπισθοσκοπεύσεις και μετά να χτυπήσει το τηλέφωνο με αποτέλεσμα να ξεχάσεις να βάλεις μηδέν ή αζιμούθιο και να συνεχίσεις να μετράς "στο βρόντο". Με το καρνέ, όταν ρίξεις μια ματιά θα δεις αμέσως πως είναι κενές οι θέσεις για το αζιμούθιο και θα το τσεκάρεις έγκαιρα.

 

Και μη βιαστείτε να πείτε πως το δικό σας όργανο δε σ' αφήνει να κάνεις "πατάτες", όλα μπορούν να σε κρεμάσουν, στην ουσία εσύ κρεμάς τον εαυτό σου. Γι αυτό σας υπενθυμίζω τη διαδικασία τήρησης καρνέ. Είναι μικρό, χωράει στο τσεπάκι του γιλέκου και είναι σωτήριο, αρκεί να το τηρείς ευλαβικά, άσχετα αν βάζεις μηδέν ή αζιμούθιο στην οπισθοσκόπευση. Σε μικρές δουλειές μπορεί να υποκαταστήσει και το ντοσιέ για το κροκί (μεγάλος μπελάς για κάποιους, όνομα δε λέμε).

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Agior σωστός. Κι εγώ δε θέλω να εξαρτώμαι υπερβολικά από τη νέα τεχνολογία. Έτσι όπως πάμε δεν αποκλείεται να δούμε και διακοπές ρεύματος!

  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα συνάδελφοι.Είμαι καινούρια τοπογράφος και έχω αγοράσει έναν γαιοδετικό σταθμό το tc 307. Επειδή  δέν ξέρω να μηδενίζω όμως μήπως θα μπορούσατε να μου εξηγήσετε πώς μηδενίζω το total station?Διαθέτω και ένα GRS απο το οπίο θα πέρνω τις στάσεις,αλλα δέν ξέρω πώς μπορώ να μηδενίσω με το total station.

 

 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Δημοσιεύτηκε

1ος τρόπος: Στην πρώτη στάση θα στήσεις ένα ανεξάρτητο σύστημα (π.χ. Σ1=1000, 1000, 100) και θα μηδενίσεις όπου θέλεις, προς το βορρά ή αν έχεις κάποιο σταθερό ακόμα καλύτερα. Στην δεύτερη στάση θα επιλέξεις όχι μηδενισμό με γωνία αλλά το δεύτερο (δεν θυμάμαι πως ακριβώς το λέει (μηδενισμό σε γνωστό κάπως έτσι) και θα μηδενίσεις στην πρώτη στάση ΧΩΡΙΣ να θέσεις γωνία 0 όμως. Η γωνία θα ληφθεί αυτόματα από το total station. Μετά θα χτυπήσεις τρίτη στάση κ.ο.κ. Κατόπιν στο γραφείο θα κάνεις επίλυση οδεύσεων αφού θα έχεις δώσει συντεταγμένες από το GPS και μετακινήσεις-στρίψεις όλο το σύστημα σου αναλόγως.

 

2ος τρόπος: Αφού έχεις δώσει πρώτα συντεταγμένες στις στάσεις με το GPS, τότε στήνεσαι σε γνωστό! (Μπορείς π.χ. να έχεις εισάγει τις συντεταγμένες από πριν στο όργανο για να μην παιδεύεσαι στο πεδίο) και μετά μηδενίζεις από μία στάση σε άλλη (σε γνωστό δηλαδή πάλι) χωρίς πάλι να πειράζεις γωνία (εννοώ αζιμούθιο...)

Δημοσιεύτηκε

Είσαι καινούρια Τοπογράφος αλλά δηλώνεις Πολιτικός Μηχανικός. Μάλλον θα είναι καλύτερο να πούμε ότι είσαι  Πολιτ. Μηχανικός που θέλει να κάνει ΚΑΙ .."τοπογραφικούλια"?

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.