Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ιδιοκατασκευή πυρολυτικού λέβητα ξύλου 30 KW-Προδιαγραφές μετάλλου


ba99297

Recommended Posts

Κύριε Ροδόπουλε

Η σύντομη σχέση επικοινωνίας που έχουμε, μου θυμίζει την σχέση Ελλάδα με Τρόικα και ευρωπαϊκή ένωση

Δεν μας λένε κατάμουτρα "παιδιά δεν μπορείτε να τα καταφέρετε αφήστε το καλύτερα" απλά μας θέτουν συνεχώς όρους που εκ των πρότερων δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε μέχρι που κάποια στιγμή εμείς οι Έλληνες να πούμε "Φτάνει πια δεν πάει άλλο , παραιτούμαστε από κάθε προσπάθεια"

Έτσι λοιπόν και εσείς χτες μου ρίξατε μια πρώτη δόση ορολογίας ( ειλικρινά πιστεύω ότι το κάνατε καλοπροαίρετα και από καλή πρόθεση να με αποτρέψετε) και σήμερα μου δώσατε το χαριστικό χτύπημα ζητώντας μου να σχεδιάσω τρισδιάστατα τον λέβητα. Όλα τα παραπάνω μοιάζουν ( για κάποιον που βλέπει το ποτήρι μισοάδειο ) απογοητευτικά, για μένα που το βλέπω μισογεμάτο σαν μία πρόκληση. Αυτό που είμαι σε θέση αυτή την στιγμή να κάνω είναι να σχεδιάζω σε δύο διαστάσεις και όχι σε τρεις . Αν έχετε να μου προτείνετε κάποιο απλό , και ελεύθερο πρόγραμμα ώστε να μπορώ να σχεδιάσω σε τρεις διαστάσεις αντικείμενα σαν το λέβητα που συζητάμε σας ακούω να ξεκινήσω να το μάθω. Ειλικρινά και εμένα θα με βοηθούσε κάτι τέτοιο. Κατανοώ την στάση όλων όσων προσπαθούν να με αποτρέψουν. Είμαι σίγουρος ότι το κάνουν από ενδιαφέρον και όχι επειδή θέλουν να το παίξουν ξερόλες. Πάντως να είστε σίγουρος ότι από την στιγμή που μου μπήκε η ιδέα της ιδιοκατασκευής ( εδώ και 2 μήνες ) δεν έχω σταματήσει κάθε μέρα κάθε βράδυ να ψάχνω γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Να είστε σίγουρος ότι προσπαθώ να καλύψω όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες που αφορούν το θέμα. Χτες από κάποιον φίλο μηχανικό έμαθα για το ότι οι «σύνδεσμοι που ενώνουν τα δύο τοιχώματα λέγονται ενδέτες ( studs). Και εκείνος μου είπε ότι ο τρόπο σύνδεσης που πρότεινα παραπάνω στο παρόν νήμα δεν είναι σωστός. Έτσι λοιπόν και εγώ σαν καλός μαθητής τον άκουσα τόσο εκείνον όσο και εσάς και ψάχνω να βρω τον πιο σωστό τρόπο. Αναφορικά με την θεωρία. Εχω καταλάβει ότι σε τέτοιους λέβητες η πρώτη καύση του ξύλου γίνεται στον άνω θάλαμο. Εκεί δημιουργούνται αέρια τα οποία με βεβιασμένη ροή αέρα ( είτε με βεβιασμένη είσοδο αέρα –βεντιλατέρ στην είσοδο, είτε με βεντιλατέρ στην έξοδο με την δημιουργία υποπίεσης) τα αέρια αυτά οδηγούνται μαζί με τον πρωτεύοντα αέρα στον κάτω θάλαμο όπου εκεί μαζί με την πρόσμιξη δευτερεύοντος αέρα καίγονται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες που φτάνουν του 1400 βαθμούς Κελσίου. Επειδή στόχος είναι να πάρουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος από την θερμότητα που εκλύεται, τα καυσαέρια της καύσης έρχονται σε επαφή με τα τοιχώματα του λέβητα και φλογοαυλούς που με την σειρά του αποδίδουν την θερμότητα στο νερό που περιβάλει τον λέβητα. Από συνάδελφό σας μηχανικό έμαθα επίσης ότι σε περίπτωση που το μοτέρ σπρώχνει αέρα στον θάλαμο, θέλει πολύ καλή αεροστεγάνωση για να μην διαφύγει μονοξείδιο του άνθρακα από τον θάλαμο. Επειδή έχω δει πολλές τομές του λέβητα πάνω στον οποίο θα πατήσω για να κατασκευάσω τον δικό μου, είδα ότι όπου υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες υπάρχουν και πυρίμαχα τούβλα, κεραμικά ή πυροτσιμέντο

Δεν ξέρω αν έχει νόημα να πω άλλα. Περιμένω να μου προτείνετε είτε εσείς είτε κάποιος άλλος ελεύθερο πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης για να ξεκινήσω. Αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας που σκέφτομαι να τοποθετήσω είναι

1- Δύο βαλβίδες ασφαλείας που θα ανοίγουν στ 2,5-3 bar

2- Στον λέβητα θα υπάρχει κύκλωμα ψύξης ( με εναλλάκτη ) από το νερό του δικτύου το οποίο θα τροφοδοτείται με νερό όταν η θερμοκρασία του λέβητα φτάσει στους 97 βαθμούς

Ο λέβητας θα είναι συνδεδεμένος σε κλειστό κύκλωμα με δοχείο αδράνειας 1000 λίτρα

Υπάρχουν κάποια άλλα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να πάρω ( πέρα από τον να μην ξαναπατήσω στο λεβητοστάσιο από την στιγμή που θα τον εγκαταστήσω)? Ακούω προτάσεις

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας

Υ.Γ

Εξακολουθώ να έχω απορίες

Ποιότητα χάλυβα . στ 37-2 6 χιλιοστά εσωτερικό και 4 χιλιοστά εξωτερικό τοίχωμα αρκεί?

Ενδέτες. Ανά πόσα εκατοστά, τι πάχος, τρόπος εφαρμογής.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει το Google Sketch up όπως επίσης και το interactive physics. Και στο ξαναλέω ασχέτως εαν με θεωρείς ΤΡΟΙΚΑ, φτιάξε μια πολύ μικρη κλίματα πρώτα (1/10) με χαμηλές θερμοκρασίες και μετά πας να κάνεις κάτι τόσο μεγάλο.

 

http://www.excelcalcs.com/repository/strength/vessels/basic-pressure-vessel-stress.xls/

 

σχεδια εδω

 

http://spthermal.homestead.com/hurst.html

 

http://www.firecad.net/Boiler-Calculations/

 

http://www.pelletsatlas.info/cms/site.aspx?p=9082

Link to comment
Share on other sites

Κύριε Ροδόπουλε

τα περί Τρόικας ήταν ένας απλός παραλληλισμός με καθαρή διάθεση χιούμορ ( το οποίο είμαι σίγουρος ότι αντιληφθήκατε ) και τίποτε παραπάνω

Σας ευχαριστώ για τους συνδέσμους που μου παραθέσατε

Το πρόγραμμα της google το έχω υπόψιν μου

Η δωρεάν του έκδοση όμως δεν παράγει αρχείο σε dxf ή έστω όποια άλλη μορφή που να μπορεί να μπει σε μηχανή cnc και να κόψει τα κομμάτια που θέλω

Σίγουρα βέβαια κάνει για μια απλή αναπαράσταση

Ο λέβητας που θέλω να φτιάξω θα έχει περίπου διαστάσεις ( εσωτερικού θαλάμου Πλάτος:45 , Βάθος:55 ύψος:100 )

Επομένως αν ακολουθήσω την κλίμακα 1/10 που μου προτείνατε θα πρέπει να κάνω κάτι πολύ μικρό

Για να μην σας κουράζω στο μυαλό μου έχω να κάνω κάτι τέτοιο

 

post-71255-0-54923700-1331246313_thumb.jpg

 

στις διαστάσεις που σας ανέφερα

Ο παρακάτω είναι ίδιος άλλης εταιρίας

 

post-71255-0-29976400-1331246211_thumb.jpg

 

Έχετε καμία άποψη ανά πόσα εκατοστά θα πρέπει να εφαρμοστούν "ενδέτες" και τι πάχους να είναι οι ενδέτες αυτοί?

Στην παραπάνω τομή ( και σε πολλές άλλες ) δεν φαίνονται καθόλου ενδέτες. Είναι δυνατόν να μην υπάρχουν και στον πραγματικό λέβητα ?

 

Σας ευχαριστώ γα τον χρόνο σας

Edited by ba99297
Link to comment
Share on other sites

Πρόσεχε με τις ιδιοκατασκευές σε τέτοια θέματα.

 

Έχει πεθάνει κόσμος από λέβητες του εμπορίου, φαντάσου τι μπορεί να γίνει από ιδιοκατασκευή!

 

Σε καμία περίπτωση μην τον εγκαταστήσεις μέσα στο σπίτι ή σε σημείο που θα κινδυνέψει κόσμος αν σκάσει.

 

Υπολόγισε τα ελάσματα όχι σε στατική φόρτιση αλλά σε κόπωση. Σκέψου ότι κάθε φορά που ανάβει ο θερμοστάτης και σβήνει, ο λέβητας κάνει έναν κύκλο φόρτισης από την διαστολή-συστολή του νερού.

 

Μην υπολογίσεις τα ελάσματα για το ονομαστικό όριο αντοχής αλλά για το όριο διαρροής στην μέγιστη θερμοκρασία που θα έχει εσωτερικά ακόμα και σε περίπτωση κάποια βλάβης.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sdim και πόντος απο μένα. Ακριβώς. Οταν φτιάχναμε κάποιο πρωτότυπο βάζαμε συντελεστή ασφαλείας 3. τεστάραμε, τον κατεβάζαμε. Ποτέ δεν πήγε κάτω απο 1,8. Διότι μετά απο 15 χρόνια πάντα υπάρχει η πιθανότητα της υποβάθμισης. Ειδικότερα στην θερμική κόπωση έχουμε φαινόμενα hardening or softening του μετάλλου. πχ 120 ενάρξεις τον χρόνο χ 10 θερμοστατικές την ημέρα χ 15 χρόνια = 18000 κύκλους.

 

 

Επίσης δεν είναι σταθεροί κύκλοι αλλα variable amplitude loading που λύνετε αρχικά με rainflow counting. Επίσης τα τοιχώματα εχουν διαφορετική φόρτιση απο τους θαλάμους.

 

 

Επίσης κατάλαβε οτι εχουμε συγκολλήσεις, μορφοποιήσεις, κλπ που σημαίνει οτι διαφορετικά ανταποκρίνεται ένα επίπεδο έλασμα στην κόπωση, διαφορετικά μια συγκόλληση, διαφορετικά μια γωνία 90 μοιρών που έχει υποστεί πλαστική παραμόρφωση.

Link to comment
Share on other sites

Και μια ακόμη ερώτηση

Ας υποθέσουμε ότι πάμε να φτιάξουμε τον εσωτερικό θάλαμο

Έχουμε 6 όψεις

μπρος

πίσω

πάνω

κατω

δεξια

αριστερά

 

Πότε θα έχω μεγαλύτερη αντοχή

Αν κοπεί κάθε κομμάτι χωριστά και κολληθεί με τα άλλα, ή αν κόψω μεγαλύτερα κομμάτια και στραντζάροντάς τα μου δώσουν τον εσωτερικό θάλαμο

Για παράδειγμα αν έχω ύψος θαλάμου 100 cm και πλάτος 50 cm θα μπορούσα να κόψω ένα κομμάτι 250 cm και να το στρατζάρο προκειμένου να δημιουργήσω αριστερή πάνω και δεξιά πλευρά με ένα κομματι, αντί να κόψω δύο κομμάτια 100 cm και ένα 50 cm και να τα κολλήσω

Πότε λοιπόν η αντοχή είναι μεγαλύτερη με ανεξάρτητα κομμάτια που κολλούνται μεταξύ τους ή με ενιαία κομμάτια που στατζάρονται ?

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

εξαρτάτε απο το μέταλλο, το πάχος, τον τύπο της συγκολλήσεις. Συνήθως τα στραντζαριστά αλλα εφόσον στο επιτρέπει το μέταλλο. Υπάρχουν βιβλία που γράφουν για μορφοποιήσεις εν ψυχρό.

 

http://www.ciri.org.nz/bendworks/bending.pdf

 

http://www.moen.cee.vt.edu/postedfiles/TRB_AFH70_meeting_cold_bending_small.pdf

Link to comment
Share on other sites

Τα βιβλία που μου υποδείξατε είναι κατατοπιστικότατα ( παραπάνω απ ότι μπορώ να καταλάβω )

Την ουσία πάντως την κατάλαβα ( πιστεύω ) . Ειδικά το πρώτο ουσιαστικά προτείνει αν θέλεις να βρεις πως μεταβάλεται το μήκος ενός μετάλλου κατά το στατζάρισμα, δοκίμασε σε ένα μικρότερο κομμάτι ....

Πάντως επειδή παραπάνω είπατε ότι εξαρτάται από το μέταλλο, το πάχος και τον τύπο της συγκόλλησης να σας πω ότι

για τον εσωτερικό θάλαμο σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω 8 mm st37-2 και να συγκολλήσω με inverter ηλεκτροκόλληση.

Αν δεν σας κάνει κόπο και για τα τρία αυτά θα ήθελα το σχόλιό σας

Για την ποιότητα του μετάλλου να πω ότι στα σημεία που θα υπάρχει πολύ υψηλή θερμοκρασία θα υπάρχουν πυρότουβλα ή πυροτσιμέντο (όπως στους λέβητες που φαίνονται στις φωτογραφίες που βρίσκονται σε παραπάνω αναρτήση ), οπότε το μέταλλο δεν έρχεται σε άμεση επαφή με θερμοκρασίες 1000-1300 βαθμών. Θεωρείτε ότι υπό αυτές τις προυποθέσεις το st37-2 αρκεί ή να πάω σε άλλη ποιότητα και ποιά?

Τα 8 χιλιοστά είναι υπερβολή?

Η ηλεκτροκόλληση εφόσον γίνει σωστά είναι καλύτερη ή χειρότερη από το σύρμα (mig)

 

Σας ευχαριστώ

Edited by ba99297
Link to comment
Share on other sites

Κοίταξε. Πριν απο χρόνια βάζαμε ειδικά πυράντοχα κονιάματα με προδιαγραφές 1260 στις 2,5 ώρες. Η θερμοκρασία πίσω απο τα πυράντοχα ήταν περίπου 120 βαθμοί. Η λύση για εμάς σαν κατασκευαστή ήταν η οικονομικότερη αφού μπορούσαμε να μειώσουμε το πάχος της λαμαρίνας και να μην πονάει η πρέσα μας.

 

Οι προδιαγραφές που είχαμε τότε στην ποιότητα του χάλυβα

  • BS 1501-161-430B
  • ASME SA516 Grade 60
  • ASME SA516 Grade 65
  • DIN 17155 HII
  • BSEN 10028 P265GH

και πάντα με μεγάλο notch toughness. Αφού επιλέξεις τον τύπο του χάλυβα μετά βρίσκεις τον τρόπο συγκόλλησης.

Link to comment
Share on other sites

Εσείς κύριε Ροδόπουλε για την περίπτωσή μου τι προτείνετε ? ( εκτός από ψυχίατρο που θα τον επισκευτώ σίγουρα)...Εννοώ από θέμα μετάλλου σε τι ποιότητα και σε τι χιλιοστά να πάω. Σας θυμίζω ότι ο λέβητας που φαίνεται στην ανάρτηση παραπάνω είναι με 8 mm. Επίσης να λάβετε υπόψιν σας ότι προτιμώ να ηλεκτροκολλήσω με ηλέκτροκόλληση inverter παρά με mig. Οπότε θα προτιμούσα να μου πείτε και ποιο από τα παραπάνω μέταλλα κολλάει καλύτερα με ηλεκτροκόληση. Σας Θυμίζω ότι θέλω να φτιάξω έναν πυρολυτικό ξυλολέβητα με διαστάσει εσωτερικού καζανιού Πλάτος 50 , ύψος 100, βάθος 60 ( 80 κάτω από τους φλογοαυλούς ) περίπου στα 30- KW. Στα σημεία όπιου θα υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες, θα υπάρχουν πυροτσιμέντο ή πυρότουβλα.

 

Υ.Γ Στην προηγούμενη ανάρτησή σας λέτε ότι πίσω από τα πυράντοχα η θερμοκρασία ήταν 120 βαθμοί ..Πόσο πάχος είχαν τα πυράντοχα ?

 

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.