Alkisku Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 5 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 5 , 2012 (edited) Μήπως έχει κανείς πρότυπο αιτιολογικής έκθεσης ΕΠΑΕ να μου το προωθήσει? Δεν βρήκα κάτι στα downloads του site. Ευχαριστώ! Edited Μάρτιος 5 , 2012 by myri Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2012 Λίγο τραβηγμένη (λόγω και αρχαιολογίας αλλά και συγχρόνως και ΕΠΑΕ) αλλά πάρε μια ιδέα Φυσικά έχε υπόψη σου ότι κάθε παρόμοια αιτιολ έκθεση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (όπως ιδιαιτερότητες περιοχής ένταξης του έργου, την χρήση και το είδος της κατασκευής και ειδικά την σύνθεση της ΕΠΑΕ) ΕΡΓΟ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΩΡΟΦΗΣ ΜΟΝ/ΚΙΑΣ ΜΕ ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ IΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:………… ΘΕΣΗ:ΟΔΟΣ ..-Ο.Τ Γ ..-……………ΔΗΜΟΥ… ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ Πρόκειται για την κατασκευή διώροφης πλακ/πους και κερ/πους οικοδομής με τμήμα υπόγειου βοηθητικού χώρου η όποια θα χρησιμεύει ως πρώτη κατοικία του ιδιοκτήτη και της τετραμελούς οικογένειας του . Πιο συγκεκριμένα με την παρούσα μελέτη προβλέπεται η κατασκευή μεζονέτας της οποίας το ισόγειο αποτελείται από το χώρο του καθημερινού –κουζίνας τραπεζαρίας wc-ντούζ –Χωλ σκάλας ορόφου και αποθηκευτικού χώρου και ο όροφος περιλαμβάνει τρία υπνοδωμάτια και λουτρό-wc καθώς και τρεις ημιυπαίθριους χώρους που παρεμβάλλονται ανάμεσα στους ατομικούς χώρους και στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής . Το συνολικό εμβαδό της κύριας κατοικίας δεν ξεπερνά τα 150.0 μ2. Το οικόπεδο βρίσκεται στο παραδοσιακό τμήμα της πόλης στις παρυφές του βυζαντινού κάστρου του …. και σε απόσταση απ αυτό περί τα 200 μ σε μικρή σχετικά υψομετρική διάφορα απ αυτό με παρεμβολή και άλλων κτισμάτων που δεν παρουσιάζουν όμως κάποιο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ούτε από την σύνθεση των όγκων τους αλλά ούτε και από τα υλικά των όψεων, όπως φαίνεται και στις συνημμένες φωτογραφίες. Το οικόπεδο είναι ακανόνιστου γεωμετρικού σχήματος μικρό στο μέγεθος (123 μ2),με μεγάλη κλίση ως προς την ρυμοτομική γραμμή αλλά συγχρόνως δεσπόζει της περιοχής και μπορώ να πω ότι οτιδήποτε προστεθεί σ αυτό θα προκαλεί το μάτι του θεατή ακόμη και από μεγάλη απόσταση. Αυτό με προβλημάτισε πολύ στην επιλογή την προτεινόμενης αρχιτεκτονικής πρότασης- λύσης της κατασκευής .Γνωρίζοντας ότι το κτίσμα λόγω θέσεως πρέπει να αποτελεί συνδετικό κρίκο στο τοπίο και στο μνημείο είχα να επιλέξω ανάμεσα στην κατασκευή ενός παραδοσιακού ή ενός νεοκλασικού κτίσματος. Έκρινα ότι η κατασκευή ενός παραδοσιακού κτίσματος θα άφηνε ανέγγιχτη οπτικά την περιοχή και θα οδηγούσε τον θεατή σε πιο πρόσφατες μνήμες (όχι ανάλογες του μνημείου) γνωρίζω επίσης ότι δεν προσφέρεται τόσο στις σημερινές λειτουργικές ανάγκες της κατοικίας και τις συνήθειες διαβίωσης μας (καϊτια-σιδερά κάγκελα εξωστών –ξυλεπενδύσεις κλπ). ενώ η κατασκευή ενός νεοκλασικού κτίσματος θα ήταν οπτικά πιο ενεργή, θα προκαλούσε σε κάθε θεατή πιο μεγάλο συσχετισμό του έργου με το παρακείμενο κάστρο και την ιστορία της περιοχής και θα τον οδηγούσε στο βάθος του χρόνου του μνημείου και σε πιο παλιές μνήμες. προσφέρεται πιο πολύ στις σημερινές λειτουργικές ανάγκες της κατοικίας όσο και στις συνθήκες διαβίωσης μας επειδή δεν δημιουργεί νεκρούς όγκους λόγω πάχους τοιχοποιίας ενώ συγχρόνως διευκολύνει την τοποθέτηση της απαιτούμενης λόγω κανονισμών θερμομόνωσης. Ήδη προβάλλεται αμυδρά από τα Μ.Μ.Ε και πιστεύω ότι σήμερα μας αγγίζει ψυχολογικά όλο και πιο πολύ. συγχρόνως μια τέτοια μορφή κατασκευής μπορεί πιθανά να εγείρει παρόμοια συναισθήματα να ενθαρρύνει τους περιοίκους και να λειτουργήσει ως κίνητρο για την αναζωογόνηση της περιοχής η όποια τείνει να εγκαταλειφτεί αφού ο σημερινός μοντέρνος τρόπος δόμησης προβάλλεται πιο πολύ από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως ο πιο αρμόζων στις συνθήκες διαβίωσης μας και ενθαρρύνθηκα από την δεδομένη κλίση επιρροή και αγάπη του ιδιοκτήτη προς καθετί το παραδοσιακό ή κλασσικό απομεινάρι της τοπικής ιστορίας μας, μιας και είναι ο ίδιος αυτός ιδιοκτήτης, ο όποιος με μεγάλη θέληση, υπομονή και μεγάλη οικονομική φιλοτέχνησε σε τέλεια αναπαράσταση και απομίμηση το μοναδικό στο είδος του επαγγελματικό του εργαστήρι «κατασκευής κεραμικών βυζαντινού τύπου» στη πόλη μας, σαν ένας μεγάλος λαϊκός τεχνίτης και στην προκείμενη περίπτωση αποτόλμησε την αγορά του οικόπεδου γνωρίζοντας τις επιπτώσεις από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και τον κίνδυνο που διέτρεχε. Με αυτά τα δεδομένα επέλεξα σαν αρχιτεκτονική λύση την κατασκευή ενός νεοκλασικού απέριττου κτίσματος απλού στην μορφή και στην σύνθεση . Λειτουργικά η επιλογή της θέσεως των επί μέρους χώρων της κατοικίας έγινε με βάση την μορφολογία του εδάφους, τον αρμόζοντα σ αυτούς ανάλογα με την χρήση τους προσανατολισμό ώστε οι κύριοι τουλάχιστον χώροι να αποκτήσουν το μεγαλύτερο δυνατό ηλιασμό και την όσο το δυνατό καλύτερη εκμετάλλευση της απέραντης θέας που προσφέρει το οικόπεδο. Επιδιώχθηκε και προσδόθηκε τελικά θέα στους ισόγειους χώρους διημέρευσης του σαλονιού και του καθημερινού στα τρία σημεία του ορίζοντα, της κουζίνας και της τραπεζαρίας σε δυο με μεσολάβηση του διαμπερούς Χωλ και του WC - ντούζ στο βόρειο. Συνάμα δεν παραβλέφθηκε η θέα και στους αυστηρά προσωπικούς χώρους του α’ ορόφου με επιλογή της τοποθέτησης των παιδικών προς την μεσημβρινή πλευρά του οικοπέδου όπου και η κυρίως θέα και με την ιδιαίτερη επιλογή της θέσης του χώρου της κρεβ/ρας όπου συνυπάρχει και ο μικρός χώρος του γραφείου προς την νοτιο-ανατολική πλευρά. Γενικά πάντως όλοι οι χώροι μπορώ να πω ότι είναι φωτεινότατοι υπερκαλύπτοντας τις ελάχιστες απαιτήσεις του κτιριοδομικού κανονισμού Πολύ με προβλημάτισε στην αρχιτεκτονική λύση η επιλογή της θέσης δημιουργίας του χώρου στάθμευσης του οχήματος της οικογενείας (που κάπου θεωρώ ότι έπρεπε να κρυφτεί) καθότι η κλίση του οικόπεδου στην ρυμοτομική γραμμή παρουσιάζεται μεγάλη καθώς και ότι το υπέδαφος αποτελείται από εμφανή ήδη συμπαγή σε μεγάλο βάθος βράχο. Εδώ πρέπει να τονίσω ότι αν επιδίωκα σαν θέση στάθμευσης το βορειοδυτικό τμήμα του οικόπεδου (εκεί δηλ που προτείνεται η ψηλή περιτοίχιση) θα οδηγούμουν σε σχέση και με την μορφή του οικόπεδου και τους όρους δόμησης της περιοχής σε ένα στενόμακρο απρόσωπο δυσλειτουργικό κτίριο χωρίς θέα και με μικρές διασπάσεις όγκων και προτίμησα επομένως η θέση στάθμευσης να γίνεται σε ευθεία με την οδό …… η οποία είναι και η μόνη προσπελάσιμη με όχημα με δυνατότητα ευχέρειας ελιγμών (δέστε τοπογραφικό και φωτογραφίες της περιοχής). Κάτι άλλο που με προβλημάτισε επίσης ήταν η τύχη των απομειναριών παλιού κτίσματος εντός του οικοπέδου. Έτσι η μόνη επιλογή που μου έμεινε ήταν η πρόταση μετατροπής του στην πράξη σε ψηλό τοίχο περιτοίχισης σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ 2 του ΓΟΚ/85 με μερική κατεδάφιση των φερόντων στοιχείων του ειδικά στην εμφανή ανατολική του πλευρά. Για να ελαφρύνω τον οπτικό όγκο του παραπάνω τοίχου περιτοίχισης προτείνω στην θέση της υπάρχουσας εισόδου του παλιού κλασικού κτίσματος την δημιουργία παραδοσιακού κρουνού και στις θέσεις των παρακείμενων τετράγωνων παραθύρων την δημιουργία 4 συμμετρικών εσοχών, με την παράλληλη προσθήκη κλασικών υπερθύρων. Η όλη κατασκευή αυτής της περιτοίχισης προβλέπεται να επιχριστεί σύμφωνα με τα σχεδία ώστε να προσαρμοστεί και οπτικά στο νέο κτίσμα και στην πράξη να το ολοκληρώνει ως ενιαία κατασκευή και όχι ως περιτοίχιση. Η μορφή της όλης κατασκευής, η σύνθεση των υλικών και των όγκων καθώς και η διάσπαση τους μέσα στα μικρά περιθώρια που αφήνουν οι μικρές σχετικά διαστάσεις του οικόπεδου φαίνονται με κάθε λεπτομέρεια στα συνημμένα αρχιτεκτονικά σχέδια. Γενικώς πιστεύω ότι το σύνολο της κατασκευής εντάσσεται ήρεμα και όχι κραυγαλέα στην αρχιτεκτονική της περιοχής και στην ιδιαιτερότητα του τοπίου και ότι με την πρόταση αυτή δεν βλάπτεται η ιστορική βαρύτητα και αισθητική του και δεν θίγεται το δομημένο και αδόμητο περιβάλλον ενώ σαν κατασκευή δεν μειονεκτεί σε τίποτα σε λειτουργικότητα από τις συνηθισμένες σύγχρονες κατασκευές στην εγγύς με αυτή περιοχή. ………………… 15-7-20 Ο ΣΥΝΤΑΞΑΣ 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joanne Δημοσιεύτηκε Μάιος 31 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 31 , 2012 θα το πω λίγο λαϊκα..έχεις ζωγραφίσει με αυτή την έκθεση...αυτή δίνει νέο νόημα στον ορισμό της σάλτσας στην έκθεση για ΕΠΑΕ...μπράβο! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2012 ευχαριστώ, αλλά δεν μπορώ να δεχθώ ότι, όλα είναι "σάλτσα" Πολλά απ' αυτά τα ένοιωθα, καθώς επίσης ότι επιδίωξα πολλά, αν όχι όλα, να εφαρμοσθούν και στη πράξη (σε αυτό συνετέλεσε και το ότι, πράγματι είχα έναν ιδιοκτήτη, φίλο του νεοκλασικού) 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARDAN Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2012 ΚΑΝΑ σ'ευχαριστούμε πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marigoula Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2014 ΓΕΙΑ ΣΑΣ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lou Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2014 Σύμφωνα με το αρθ3, παρ2,ιγ του ν.4030 η αιτιολογική/τεχνική έκθεση είναι απαραίτητη για την χορήγηση Άδειας Δόμησης.....(και προφανώς η απαίτηση αυτή είναι ανεξάρτητη απο τυχόν άλλες εγκρίσεις που απαιτούνται) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα