ΟΩΝ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2012 Διάβαζα πρόσφατα ότι οι τοπικοί φορείς της Σαντορίνης "πιέζουν" να ξανανοίξει για το κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Σαντορίνης. Θυμίζω ότι πριν χρόνια (νομίζω το 2005) το στέγαστρο είχε καταρρεύσει, με τραγικές συνέπειες (ένας νεκρός και τραυματίες, νομίζω ξένοι τουρίστες). Έχετε ακούσει τι έχει γίνει τελικά; Επίσης, έχει δημοσιοποιηθεί κάποιο πόρισμα για το ποιά ήταν τελικά η αιτία της κατάρρευσης;
kostassid Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Θυμάμαι, όντας φοιτητής εκείνη τη περίοδο, πως ένας καθηγητής μας, μας είχε πει ότι συμμετέχει στην επιτροπή. Θυμάμαι ότι τον είχα ρωτήσει αν είχε γίνει σφάλμα κατασκευαστικό ή σφάλμα κατά τη μελέτη, καμία απάντηση. Επόμενη ερώτηση ήταν πως γίνεται να καταρρεύσει μία κατασκευή όταν οι συντελεστές ασφαλείας είναι 1,35, 1,50 φια τα φορτία - γs 1,10- γc 1,50 κοκ. εκτός και αν πρόκειται για μεγάλο σφάλμα έείτε κατά τη μελέτη και τη σύλληψη του φορέα , είτε για αντίστοιχα μεγάλο σφάλμα κατά τη κατασκευή... απάντηση μηδέν, του πήρα και καφέ στο διάλειμμα. Παραθέτω: 1 2 1
Alexios Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 (edited) Θυμάμαι, όντας φοιτητής εκείνη τη περίοδο, πως ένας καθηγητής μας, μας είχε πει ότι συμμετέχει στην επιτροπή. Θυμάμαι ότι τον είχα ρωτήσει αν είχε γίνει σφάλμα κατασκευαστικό ή σφάλμα κατά τη μελέτη, καμία απάντηση. Επόμενη ερώτηση ήταν πως γίνεται να καταρρεύσει μία κατασκευή όταν οι συντελεστές ασφαλείας είναι 1,35, 1,50 φια τα φορτία - γs 1,10- γc 1,50 κοκ. εκτός και αν πρόκειται για μεγάλο σφάλμα έείτε κατά τη μελέτη και τη σύλληψη του φορέα , είτε για αντίστοιχα μεγάλο σφάλμα κατά τη κατασκευή... απάντηση μηδέν, του πήρα και καφέ στο διάλειμμα. Παραθέτω: 1 2 Έντυπη ΈκδοσηΕλευθεροτυπία, Τρίτη 12 Ιουλίου 2011 "Εξι χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο του 45χρονου Ουαλού τουρίστα και τον τραυματισμό ακόμη έξι ανθρώπων -πέντε τουριστών και ενός Ελληνα- από την κατάρρευση στεγάστρου στον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου της Σαντορίνης, το αρμόδιο δικαστήριο έπειτα από μακρά αποδεικτική διαδικασία εξέδωσε το περασμένο Σάββατο την ετυμηγορία του για τους συνολικά 12 κατηγορουμένους. Συγκεκριμένα το δικαστήριο έκρινε ενόχους τους οκτώ από τους δώδεκα εμπλεκομένους επιβάλλοντας ποινές φυλάκισης. Οι έξι από τους κατηγορουμένους, ανάμεσα στους οποίους ήταν ο υπεργολάβος του έργου, ένας πολιτικός μηχανικός, ο αρχιτέκτονας και ο επιβλέπων μηχανικός, καταδικάστηκαν σε συνολική ποινή φυλάκισης 50 μηνών ο καθένας. Ενας πολιτικός μηχανικός και ο αρχικός μελετητής φορτίου καταδικάστηκαν σε συνολική ποινή 43 μηνών ο καθένας. Υπενθυμίζεται ότι το δυστύχημα είχε προκληθεί όταν ένας από τους άξονες που στήριζε το βιοκλιματικό στέγαστρο, έκτασης 1.000 τ.μ., κατέρρευσε. Τη στιγμή εκείνη στον αρχαιολογικό χώρο ξεναγούνταν περίπου 60 επισκέπτες. Εκτός από τον Ουαλό, που έχασε τη ζωή του, από την κατάρρευση του στεγάστρου τραυματίστηκε ένας Σαντορινιός εργάτης και πέντε αλλοδαποί τουρίστες, από τους οποίους οι τρεις σοβαρά. Η δίκη ξεκίνησε στις 15 Μαρτίου στη Νάξο, όπου περισσότεροι από 50 μάρτυρες κλήθηκαν να καταθέσουν για υπό κρίση αδικήματα (βαθμό πλημμελήματος), όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια, πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια, φθορά μνημείου και παραβίαση κανόνων ασφαλείας. Κ. ΚΑΤ. " Οταν μετά από ένα θάνατο και εξι τραυματισμούς επιβάλονται τέτοιες αστείες ποινές, καταλαβαίνει κανείς γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Το μεγαλείο του ΤΕΕ έλαμψε πάλι δίνοντας συγχωροχάρτι στους υπεύθυνους. Αχ Ελλάς το μεγαλείο σου !!!!! Οι άσκοπες παραθέσεις απαγορεύονται από τους Κ/Σ. Επίσης, δεν θα ανοίξουμε και εδώ θέμα για το ΤΕΕ. Αν έχεις στοιχεία ότι το ΤΕΕ παρενέβη και αλλοίωσε την δικαστική ετυμηγορία, να τα καταθέσεις αρμοδίως... AlexisPap Edited Μάρτιος 12 , 2012 by AlexisPap
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 (edited) Συνάδελφε, σου εύχομαι να μην καταρρεύσει καμία κατασκευή σου και να μην βρεθείς ποτέ κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια... Κατά τα λοιπά, ποτέ δεν είναι αργά. Η σχολή δικαστών σε περιμένει... Edited Μάρτιος 12 , 2012 by AlexisPap
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 (edited) Μακάρι να είχαμε το επίσημο τεχνικό πόρισμα διότι μόνο απο το φορτίο κάτι δεν μου βγαίνει καλά. να δούμε μήπως υπήρχε πρόβλημα στον χάλυβα και στις κοχλιώσεις, το τρόπο αστοχίας της πρώτης δοκού που αντικαταστήθηκε, κλπ. Μου κάνει εντύπωση να σπάσει χωρίς πλαστική παραμόρφωση και δεν καταλαβαίνω τι έσπασε? μήπως η σύνδεση? Edited Μάρτιος 12 , 2012 by Ροδοπουλος
kan62 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 ... Επόμενη ερώτηση ήταν πως γίνεται να καταρρεύσει μία κατασκευή ... Μετά τη δημοσιογραφική ενημέρωση καθώς και αυτή της δικαστικής έκβασης της υπόθεσης, το ερώτημα παραμένει ! Ο τεχνικός κόσμος σαφώς και πρέπει να απαιτεί το επίσημο πόρισμα για να "παρακολουθήσει" την πλήρη ανάλυση της αστοχίας. Είναι στα καθήκοντά του η διαρκής εμημέρωση μέσω της ανάλυσης παρόμοιων γεγονότων - το απαιτεί η φύση του επαγγέλματος που βασίζεται σε παρόμοιες εκπαιδευτικές διαδικασίες. Καθένας από τους εμπλεκόμενους παράγοντες που αθροιστικά καθορίζουν το συνολικό περιθώριο ασφάλειας που ορίζει ο εκάστοτε κανονισμός, μπορεί (για διάφορους λόγους) να ξεπεράσει τα (μέχρι τη μελέτη) καθορισμένα όριά του. Η ανάλυση της αστοχίας ενδεχομένως να οδηγήσει στο μέλλον σε αναπροσαρμογή των ορίων, του περιθωρίου ασφαλείας ή ακόμη και του εκάστοτε κανονισμού. Η μη δημοσιοποίηση τεχνικού πορίσματος, αν δεν ακυρώνει το ρόλο μας, τουλάχιστον δυσκολεύει τη δουλειά μας. Με τον τρόπο αυτό εγείρονται μόνον αμφιβολίες στον τεχνικό κόσμο για το ρόλο του κάθε παράγοντα (υλικό, κατασκευή, παραδοχές, ανθρώπινος ή φυσικός παράγοντας, κανονισμός κλπ.). Όλα τα προηγούμενα θα έχουν κάποιο νόημα μόνον αν το πόρισμα καταλήγει ότι για την αστοχία ευθύνεται (έστω και για μικρό ποσοστό) η μελέτη ή η υλοποίησή της. Αντίθετα, αν το πόρισμα καταλήγει ότι δεν υπήρξε μελέτη ή ότι το έργο δεν υλοποιήθηκε με βάση αυτή (όλα παραμένουν ακόμη ανοικτά - άρα και πιθανά), τότε η αιτία της αστοχίας πρέπει να αναζητηθεί στη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Εκεί βαραίνουν οι ρόλοι του ΤΕΕ και του ΥΠ.ΠΟ.Τ. και η ανάληψη των ευθυνών από τα θεσμοθετημένα όργανα ελέγχου θα απαιτείται πλέον, όχι μόνον από τον τεχνικό κόσμο αλλά, από το σύνολο των πολιτών. Άρα : Δημοσίευση του πορίσματος για την επαναδιατύπωση του ερωτήματος !
christopografow Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Αντικαταστάθηκε το στέγαστρο?Είχα ακούσει οτι γίνοταν εργασίες.Ξερουμε ποια εταιρία έκανε το νέο στέγαστρο?
man21 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Μακάρι να είχαμε το επίσημο τεχνικό πόρισμα διότι μόνο απο το φορτίο κάτι δεν μου βγαίνει καλά. να δούμε μήπως υπήρχε πρόβλημα στον χάλυβα και στις κοχλιώσεις, το τρόπο αστοχίας της πρώτης δοκού που αντικαταστήθηκε, κλπ. Μου κάνει εντύπωση να σπάσει χωρίς πλαστική παραμόρφωση και δεν καταλαβαίνω τι έσπασε? μήπως η σύνδεση? Kαι εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί έσπασε σαν αγγούρι. Άρα : Δημοσίευση του πορίσματος για την επαναδιατύπωση του ερωτήματος ! Δεν θα το δεις! Εμπλέκεται μεγάλη Εταιρεία, που στο παρελθόν (υπεργολάβος στην επέκταση του Μετρό με κατάρρευση σήραγγας στο Χαλάνδρι) Εεχχχχμμμμμ!
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Μήπως οι αρχικές διατομές ήταν κοίλες? Σήμερα πάντως που βρήκα ενα άρθρο μιλάνε για συμπαγη διατομή και ανοξείδωτο χάλυβα.
man21 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Το συγκεκριμένο Έργο μήπως ήταν μελέτη-κατασκευή; Έτσι ρωτάω!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα