Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Σε όλες τις μελέτες, και ειδικά σε αυτές που αναφέρεις, η μελέτη οφείλει να προσδιορίζει τα φορτία ανά κατηγορία σύμφωνα με τον κανονισμό ...

Ο μελετητής παραδίδει (σε αποδοχή) τη μελέτη του στον κύριο του έργου και μόνον αυτός μπορεί να διατάξει εφεδρικές "καβάντζες".

Ουσιαστικά διατάσσει μεγέθυνση του συντελεστή ασφάλειας ...

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ΚΑΣ θα μπορούσε να επιβάλλει παρόμοια άποψη και ο μελετητής να την εντάξει με εντολή στη μελέτη ...

Πρωτοβουλία μελετητή δεν προβλέπεται ...

 

Υ.Γ. την ώρα που έγραφα απάντησε και ο Αλέξης ... συμφωνώ.

Edited by kan62
Δημοσιεύτηκε

Δημοσιογράφων, που μετέδιδαν το πόρισμα της επιτροπής, ίσως από κάποιο δελτίο τύπου.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ΚΑΣ θα μπορούσε να επιβάλλει παρόμοια άποψη και ο μελετητής να την εντάξει με εντολή στη μελέτη ...

Πολύ σωστά... Ο Ιδιοκτήτης συντάσσει το specification... Θα έπρεπε να προβλέψει μεγαλύτερη τιμή κινητού...

Αλλά ξέρετε πώς γίνονται αυτά τα (μεγάλα) έργα (στην Ελλάδα)... Μήνες, και χρόνια προκαταρκτικών μελετών, προμελετών, οριστικών μελετών, μελετών εφαρμογής, σύμβουλοι μηχανικοί (καθηγητάδες), Πολεοδομία και δε συμμαζεύεται...

Και ρωτάω:

Τόσος "κόσμος" έβλεπε τι γίνεται, δεν βρέθηκε κάποιος να πει στην Υπηρεσία (που συνέταξε το spec.) ότι το κινητό φορτίο που ελήφθη ήταν μικρό;

 

Με την ευκαιρία, παραθέτω κι άλλο ένα απόσπασμα της εποχής:

 

"H σχεδόν διπλάσια ποσότητα χώματος που τοποθετήθηκε στο στέγαστρο προκάλεσε το δυστύχημα του περασμένου Σεπτεμβρίου, που κόστισε τη ζωή σε έναν Bρετανό τουρίστα.

 

imerisia_LARGE_t_13778_H120143F1_type12128.jpg

ΓPAΦEI H AΓΓEΛIKH KΩTTH

[email protected]

 

H σχεδόν διπλάσια ποσότητα χώματος που τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο τόξο του στεγάστρου της Σαντορίνης, μαζί με άλλους, μικρότερης σημασίας όμως, παράγοντες, ευθύνονται για το δυστύχημα του περασμένου Σεπτεμβρίου, στο οποίο βρήκε τον θάνατο ένας Bρετανός τουρίστας και τραυματίστηκαν άλλοι έξι.

Aυτό είναι το πόρισμα της ειδικής επιτροπής πραγματογνωμόνων που είχε συσταθεί από το υπουργείο Πολιτισμού. Tα βασικά συμπεράσματα παρουσιάστηκαν χθες στο YΠΠO και αναφέρουν «ιδιαιτέρως σημαντική υπέρβαση του προβλεπομένου από την εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής φορτίου επιχωμάτωσης».

Πολύ απλουστευτικά, όπως είπε ο πρόεδρος της επιτροπής καθηγητής Γεώργιος Πενέλης, όταν έκανε την ερώτηση πόσο χώμα βάλατε, πήρε ούτε λίγο ούτε πολύ την απάντηση: είχαμε φορτηγά δικά μας και κανείς δεν ήξερε πόσο έμπαινε.

O κ. Πενέλης, ο εκπρόσωπος του TEE M. Δρακάκης και ο υφυπουργός Πολιτισμού Π. Tατούλης απάντησαν σε πολλές ερωτήσεις δημοσιογράφων. Σύμφωνα με όσα είπαν:nEπρεπε να έχουν μπει στη στέγη 15 εκατοστά χώματος με ειδικό βάρος 0,80, αλλά μπήκαν έως και 26,5 με ειδικό βάρος 1,15. Aρα, ο «συντελεστής» ανοχής είχε εξαντληθεί. Mάλιστα, δεν είχε γίνει μέτρηση του ειδικού βάρους του χώματος.

Aν η μελέτη εφαρμοζόταν ως είχε, δεν θα είχαμε προβλήματα. Tώρα, το χώμα έχει αδειαστεί όλο, όμως θα τοποθετηθεί ξανά, αφού δεν θα αλλάξει η «βιοκλιματική» φιλοσοφία του στεγάστρου.

Yπήρξαν προειδοποιήσεις νωρίτερα, όταν έσπασε ατσάλινη ράβδος που αντικαταστάθηκε, και, εν γένει, «μια εξελικτική διαδικασία, μέχρις ότου έγινε η απότομη θραύση».

Tο πόρισμα, που θα αποσταλεί στον εισαγγελέα, διερεύνησε τα αίτια και δεν καταλογίζει ευθύνες. Aυτές θα καταλογισθούν από τον εισαγγελέα, που έχει συστήσει κι εκείνος άλλη επιτροπή. Eντός των ημερών θα επισκεφθεί τον χώρο και η επιτροπή αρχαιολόγων προκειμένου να διαπιστώσει αν έγιναν καταστροφές στα αρχαία.

Για να παραληφθεί το έργο από το υπουργείο Πολιτισμού θα γίνουν οι έλεγχοι που γίνονται σε όλα τα έργα και μετά θα ανοίξει ο χώρος. Tο TEE θα κάνει με τη σειρά του ελέγχους και σε άλλα έργα, που δεν προσδιόρισε. Tο έργο έχει ξεκινήσει και πάλι τις τελευταίες μέρες, και τα αρχαία έχουν στεγαστεί προσωρινά.

Oι τέσσερις λόγοι που η επιτροπή εκτιμά ότι συνέτειναν στην κατάρρευση είναι: το φορτίο επιχωμάτωσης, πρόσθετη αν και μικρή υπέρβαση των φορτίων επιστέγασης και ψευδοροφής, αύξηση των εσωτερικών δυνάμεων που οφείλεται σε καταστάσεις που δημιουργήθηκαν λόγω κατασκευαστικών ατελειών και μείωση των αντοχών σε εφελκυσμό και θλίψη ράβδων του χωροδικτυώματος. Oι ειδικοί εκτιμούν ότι κυρίαρχος ήταν ο ρόλος του πρώτου αιτίου, το οποίο εξάντλησε άνω του 90% της αντοχής του φορέα στο κρίσιμο φάτνωμα.

 

[Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=24411 ]

Edited by gp1
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε gp1, προφανώς δεν ξέρεις πως γίνονται αυτά τα (μεγάλα) έργα (στην Ελλάδα) και ειδικά τα έργα του Υπουργείου Πολιτισμού.

 

Και καλό είναι να σταματήσεις να αναπαράγεις την εσφαλμένη ιδέα ότι το κινητό ήταν μικρό.

Πρώτον γιατί δεν ξέρεις ποια ήταν η τιμή του κινητού κατά την μελέτη.

Δεύτερον, επειδή δεν υπάρχει κανείς λόγος να θεωρήσεις κινητό μεγαλύτερο από το κανονιστικά προδιαγραφόμενο.

Τα στατικά δεν είναι κολοκυθιά.

Δημοσιεύτηκε

Είχε λυθεί σαν ισόγειο στέγαστρο μη βατό

Άρα ίσως και να έβαλαν... q=0,75kN/m2 (!!).

Δημοσιεύτηκε (edited)

Αν έβαλαν τόσο q, καλά έκαναν.

 

Συζητάμε για μία κατάρρευση -στην οποία σκοτώθηκαν άνθρωποι-

με βάση φήμες, δημοσιεύματα και συνεντεύξεις. Δεν γίνεται έτσι δουλειά.

 

Αλλά, ένα είναι σίγουρο, το στέγαστρο δεν αστόχησε εξαιτίας υπέρβασης του κινητού σχεδιασμού.

Edited by AlexisPap
Δημοσιεύτηκε (edited)

http://www.tatoulis....=283&Itemid=158

 

Από την παραπάνω ερώτηση στην Βουλή, παραθέτω ένα απόσπασμα του Υπουργού Πολιτισμού το 2005 που κατέρρευσε το στέγαστρο. Συγκεκριμένα, είναι το τελευταίο τμήμα της ερώτησης του υπουργού στη Βουλή:

 

"Η διαχείριση του ατυχούς γεγονότος της κατάρρευσης, η οποία δυστυχώς είχε και ανθρώπινο θύμα, υπερέβαινε κατά πολύ τις δυνατότητες της Αρχαιολογικής Εταιρείας. Υποχρεωθήκαμε να παρέμβουμε και αναθέσαμε σε πολυμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων να διερευνήσει τα αίτια της κατάρρευσης. Η επιτροπή κατέθεσε το πόρισμά της τον Ιανουάριο του 2006. Σύμφωνα με αυτό, το κύριο αίτιο της κατάρρευσης ήταν το μεγαλύτερο πάχος και ειδικό βάρος της επιχωμάτωσης του στεγάστρου, μία αστοχία δηλαδή καθαρά τεχνική. Το πόρισμα εστάλη αμέσως στον εισαγγελέα, προκειμένου να βοηθήσει το έργο της ανάκρισης.

Έκτοτε, 3 χρόνια μετά, δεν έχει ακόμη γίνει γνωστό το εισαγγελικό πόρισμα.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός Δικαιοσύνης:

2. Για ποιό λόγο καθυστερεί το πόρισμα για την κατάρρευση του στεγάστρου της Σαντορίνης και πότε θα εκδοθεί, ώστε να αποδοθούν οι ευθύνες όπου πρέπει και να υπάρξει διαφάνεια στο θέμα;

Ο ερωτών βουλευτής

Πέτρος Τατούλης"

Edited by gp1
Δημοσιεύτηκε

Όταν ένα πόρισμα κατάρρευσης δε δημοσιοποιείται οι συνέπειες είναι πολλές :

 

http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231191318

 

αναξιοπιστία ... φόβος του κοινού ... μειωμένη προσέλευση ; ... πρόσθετη οικονομική ζημία ;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.