george_RES Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 11 , 2012 Μα δεν ειπα ποτε οτι παραγουν ολα υψηλες διατριβες το αντιθετο συμφωνω μαζι σου σε αυτο..αλλα δεν μπορεις να συγκρινεις το πολυτεχνειο με πανεπιστημια οπως Imperial, Edinburgh κλπ. Συμφωνω οτι ολα παιζουν αλλα το θεμα ειναι να κοιταμε την πλειοψηφια, κ δυστυχως δεν ειναι υπερ των Ελληνικων..Πρεπει να γινουμε καλυτεροι γτ εχουμε τα προσοντα αλλα οι γνωσεις που δινονται ειναι συνηθως μια δεκαετια πισω
konst Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 11 , 2012 Μα τι συγκρίνεται τώρα?Αυτό είναι θέμα που το συζητάνε κυρίως τα πρωτοετάκια στη σχολή για να ΄΄πουλάνε'' μούρη.Την ίδια λογική που χρησιμοποιούν οι διπλωματούχοι μηχανικοί μπορούν να την χρησιμοποιήσουν και οι πτυχιούχοι μηχανικοί δηλαδή αφού στο εξωτερικό είναι 3 χρόνια bachelor + 1 χρόνο master τότε και και οι απόφοιτοι των 4ετή ιδρυμάτων της Ελλάδας πρέπει να αναγνωρίζονται σαν master.Άλλωστε στα περισσότερα 4ετή ανώτατα ιδρύματα υπάρχει η πτυχιακή 1 1
george_RES Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 11 , 2012 Σαν επιπεδο πανεπιστημιων βαση καταταξης αναφερθηκα..
Pappos Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 (edited) Η διακήρυξη της Μπολόνιας βασίζεται σε έξι δράσεις: ένα σύστημα ακαδημαϊκών τίτλων οι οποίοι εύκολα αναγνωρίζονται και συγκρίνονται. Περιλαμβάνει την εφαρμογή ενός κοινού συμπληρώματος διπλώματος με σκοπό τη βελτίωση της διαφάνειας· ένα σύστημα που θεμελιώνεται βασικά σε δύο κύκλους: τον πρώτο κύκλο σπουδών που εστιάζεται στην αγορά εργασίας με διάρκεια τουλάχιστον 3 ετών και το δεύτερο κύκλο σπουδών (Master), στον οποίο αποκτούν πρόσβαση μόνον οι απόφοιτοι του πρώτου κύκλου· ένα σύστημα σώρευσης και μεταφοράς μονάδων τύπου EΣΜΜ, το οποίο χρησιμοποιείται στο πλαίσιο των ανταλλαγών Erasmus· την κινητικότητα των σπουδαστών, των διδασκόντων και των ερευνητών: την εξάλειψη όλων των φραγμών στην ελευθερία κυκλοφορίας· τη συνεργασία σε θέματα εξασφάλισης της ποιότητας· την ευρωπαϊκή διάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: την αύξηση του αριθμού των διδακτικών ενοτήτων και των μαθημάτων και των κλάδων των οποίων το περιεχόμενο, ο προσανατολισμός ή η οργάνωση χαρακτηρίζονται από μια ευρωπαϊκή διάσταση. Μας εξηγείς την διαφορά ( πρόγραμμα σπουδών) του Master στην... Αγγλία με το 5ο έτος στα Ελληνικά πολυτεχνεία... ώστε να δούμε με "ακαδημαϊκά" κριτήρια τι παραπάνω - λιγότερο κάνει τα καθένα.... Τι να εξηγήσω συνάδελφε ??? Τα εξηγεί παραπάνω η διακήρυξη της Μπολόνιας. Μονο και μονο οτι στα πλαισια του μαστερ κανει νεα ξεχωριστη διπλωματικη εργασια υψηλοτερου επιπεδου απο την διπλωματικηπου κανεις τα πλαισια του πτυχιου/διπλωματος ειναι αρκετο. Πολύ σωστό. Αλλά και όχι μόνο. Τα 3 έτη είναι βασικής σπουδής. Μετά γίνεται η εξειδίκευση. Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν υποστηρίχεται από τα προγράμματα σπουδών. Και ξαναρωτώ γιατί πιθανόν να μην έγινα αντιληπτός... Αντιληπτός έγινες αλλά ενημερωμένος δεν είσαι...διάβασε τι λέει η διακήρυξη της Μπολόνιας. Μιλάω για το 3+2. Μην με ζαλίζετε με Αγγλίες και 3+1 και λοιπά παραμύθια. Μιλάμε για σύνολο σπουδών 5 έτη. Και για να μην ξεχνίομαστε βάση της διακήρυξη της Μπολόνιας και της Ελληνικής Νομοθεσίας. Τα ΑΕΙ/ΤΕΙ είναι στον πρώτο κύκλο σπουδών. Δηλαδή Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων 6. Edited Μάρτιος 12 , 2012 by Pappos
mred62 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 για μενα θα επρεπε: ΤΕΙ:BEng ΑΕΙ:BSc Πολυτεχνείο:Bsc και MSc η ακόμα καλύτερα MEng (ίσως και υποχρεωτική 5ετη φοιτηση να μη με πείραζε εφ' οσον δεν θέλουν να αλλάξουν τιποτα στα πανεπιστήμια)
george_RES Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Συναδελφοι το θεμα εχει συζητηθει κ πραγματικα εγω προσωπικα δεν βρισκω λογο να υπαρχει..Εξαλλου καθε πλευρα θα υποστηριζει τα δικα της. Αλλα σκεφτειτε πραγματικα τι προσφερει ενα MSc και τι ενα προ-πτυχιακο μολις το ξεκαθαρισουμε στο μυαλο μας, ισως δουμε πιο καθαρα. Ο MScEng ειχε αναφερει οτι καλυτερα να γινει 3+2 (3 προτπυχιακο κ οποιος θελει συνεχιζει για MSc) οχι 5 μας κανουν MSc, πραγματικα οσοι κολλανε μονο στην διαρκεια σπουδων πιστευω οτι δεν εχουν καταλαβει την νοοτροπια ενος μεταπτυχιακου. Την σκεψη αυτη την βρηκα πολυ πιο λογικη γτ δινετε η δυνατοτητα σους φοιτητες να εξελιχθουν σε μεταπτυχιακους, φυσικα δεν μπαινω καν στον κοπο να αναφερθω στο προγραμμα σπουδων κλπ. απλα στεκομαι στην ''πιπιλα'' που εχουμε ολοι σχετικα με το χρονο σπουδων.
astrah Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Pappos επειδή από ό,τι αντιλαμβάνομαι είσαι υπέρ των διακηρύξεων και των λοιπόν "νομοθετημάτων" που καθορίζουν θέματα (και καλά κάνεις)... φαντάζομαι ότι γνωρίζεις ότι οι κοσμητείες από το 2010 (είτε μας αρέσει, είτε όχι) δίνουν την ισοδυναμία στις πολυτεχνικές σχολές... Επιπλέον φαντάζομαι πως πρυτάνεις-κοσμήτορες-συμβούλια διοικήσεως δεν είχαν καμιά όρεξη να παρανομίσουν για να δίδουν στον καθένα ισοδυναμία Master αν δεν ήταν απόλυτα καταχηρωμένοι.... Τέλος για το... Πολύ σωστό. Αλλά και όχι μόνο. Τα 3 έτη είναι βασικής σπουδής. Μετά γίνεται η εξειδίκευση. Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν υποστηρίχεται από τα προγράμματα σπουδών. Αυτό ακριβώς ισχύει στην πλειονότητα ( για να μην πω σε όλες και είναι λάθος) τις πολυτεχνικές σχολές. Στο 4 έτος παίρνεις τομέα εξειδίκευσης και 2 εργασιές.. μία στο 4 και μία στο 5 έτος... Και μιλώ πάντα για τις πολυτεχνικές...
stayros Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 (edited) Και όμως τέτοιες ισοτιμίες είναι πέρα για πέρα παράνομες. Το ΥΠΕΠΘ έχει απαντήσει σαφέστατα πάνω σε αυτό. Για την ιστορία πήγε να περάσει νύχτα μία τροπολογία για αναγνώριση του MSc στα πολυτεχνεία μέσα σε νομοσχέδιο για την εκκλησιαστική περιουσία και έφαγε τέτοιο γιουχάισμα που το πήραν πίσω άρων άρων. Αν ήταν ηθικό και λογικό να περάσει μία τέτοια τροπολογία, θα το έκαναν μέρα και σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΠΘ. Ως έχει η κατάσταση σήμερα και σύμφωνα με την Μπολόνια: ΤΕΙ=BSc Πολυτεχνεία=ΜΕng, και τα 2 επίπεδο 6. Επίσης σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνείων αν σταματήσεις στο 3ο έτος δε μπορείς να λέγεσε μηχανικός καθώς δεν έχεις μάθει ουσιαστικά τίποτα. Πρέπει να ακολουθήσεις όλο το πρόγραμμα σπουδών λοιπόν. Δεν είναι θέμα χρόνου, είναι θέμα διάρθρωσης των μαθημάτων. Και τέλος δεν υπάρχει εξειδίκευση στα Πολυτεχνεία. Η πχ ενεργειακή κατεύθυνση στους ηλεκτρολόγους δεν αποτελεί ειδίκευση αλλά βασικές σπουδές. Ουσιασικά μόνο αυτοί είναι ηλεκτρολόγοι. Οι υπόλοιποι είναι μηχανικοί τηλεπικοινωνιων κτλ Το MSc αφορά συγκεκριμένο κλάδο πάνω στις βασικές σπουδές πχ Υψηλή Τάση. Edited Μάρτιος 12 , 2012 by stayros
MScEng Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2012 (edited) Αυτό ακριβώς ισχύει στην πλειονότητα ( για να μην πω σε όλες και είναι λάθος) τις πολυτεχνικές σχολές. Στο 4 έτος παίρνεις τομέα εξειδίκευσης και 2 εργασιές.. μία στο 4 και μία στο 5 έτος... Και μιλώ πάντα για τις πολυτεχνικές... ' Απλα τα πραγματα, ειτε γινεται πληρης αναδιοργανωση των σπουδων ωστε να "σπασει" το βαρυ μονοκομματο 5ετες διπλωμα ειτε μενουν τα πραγματα οπως ειναι. Παπατζες 2 σε 1 δεν βγαζουν πουθενα και υποβαθμιζουν το επιπεδο σπουδων. Στην Αγγλια το συστημα ειναι 4+1+3(BSc-MSc-PhD) ενω στην Ελλαδα ειναι 5+2(σπανια 1)+3. Με την ανοργανοσια που μας δερνει βεβαια πολυ δυσκολα τελειωνεις στα 5 ακριβως το διπλωμα ενω το μεταπτυχιακο ανετα μπορει να φτασει τα 3 χρονια. Επισης κατι αλλο βασικο για το μεταπτυχιακο, δεν ειναι απαραιτητο να ειναι πολυ πιο εξιδεικευμενο απο το βασικο πτυχιο, πολλα μεταπτυχιακα ειναι πολυ γενικα και αγγιζουν ευρυτερους τομεις δηλαδη ειναι πιο διεπιστημονικα. Αν αποφασισουμε στο τελος οτι δεν θελουμε να σπαδουμε το 5ετες διπλωμα, μπορουμε τουλαχιστον να κανουμε αναδιαρθρωση των μεταπτυχιακων. Μια σκεψη ειναι να κανουμε μεταπτυχιακα μονο με μαθηματα και μεταπτυχιακα μονο με ερευνα και master thesis. Αν τα μεταπτυχιακα πεσουν αυστηρα στον ενα χρονο, δηλαδη να μπαινεις Οκτωβριο και το καλοκαιρι να εχεις τελειωσει γινεται να γινει απο εκει εξοικονομιση χρονου... Edited Μάρτιος 12 , 2012 by MScEng
IAN Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2012 (edited) Οφείλουμε να ενημερώσουμε ότι η θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ολοκληρώνεται σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας στα τέλη του 2012 .Οπότε από 01/01/2013 σύμφωνα με το ΠΔ 38/2010 την σκυτάλη για τις αναγνωρίσεις κλάδων μηχανικών από πλευράς του ΣΑΕΠ την παίρνει το ΤΕΕ . Σύμφωνα με τους κύκλους σπουδών του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ο πρώτος κύκλος κατ' ελάχιστο έχει 240 ECTS και ο δεύτερος κύκλος έχει κατ' ελάχιστο 60 ECTS .Το άθροισμα των κατ ' ελάχιστων των δύο αυτών κύκλων ανέρχεται στα 300 ECTS . Όσα δηλαδή έχει το Ελληνικό Δίπλωμα .Οπότε και δικαιολογημένα η σύνοδος των πρυτάνεων ζητάει την αναγνώριση του 5 ετών Ελληνικού Διπλώματος με master . Αν ήταν ηθικό και λογικό να περάσει μία τέτοια τροπολογία, θα το έκαναν μέρα και σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΠΘ. Και ηθικό ήταν και λογικό ήταν και σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΠΘ μπήκε ημέρα τότε και συγκεκριμένα στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση . Κάποιοι άλλοι όμως που δεν είχαν δικαιώματα και αυτοί προφανώς για τους δικούς τους λόγους μέσο των συλλόγων τους πίεσαν στην απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Βουλή . δεν μπορεις να συγκρινεις το πολυτεχνειο με πανεπιστημια οπως Imperial Έχει γίνει ήδη η σύγκριση το 2008 από καθηγητές του ΕΜΠ .Η σύγκριση που έγινε μεταξύ του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ και του Τμήματος MEng Δομοστατικού Πολιτικού Μηχανικού του Imperial π.χ ως προς τις διδακτικές ώρες βγήκε υπέρ του ΕΜΠ .Από τον πίνακα της σελίδας 11 της παρακάτω μελέτης αν παρατηρήσουμε το σύνολο βλέπουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα του ΕΜΠ έχει 3406 ώρες ενώ το αντίστοιχο του Imperial 2057 .Διαφορά 1349 ώρες υπέρ του ΕΜΠ !!! Διαφορά που αποτυπώνει και το μέγεθος της ύλης . http://library.tee.g...gital/m2348.pdf Θεωρώ λοιπόν δίκαια την απαίτηση των πρυτάνεων για την αναγνώριση του Ελληνικού Διπλώματος με μάστερ ως προς τα ECTS που έχει . Edited Μάρτιος 17 , 2012 by IAN 1
Recommended Posts