Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Η σχιζοφρένεια των Ελλήνων είναι απίστευτη. Είμαστε ένας λαός με βαθιές αγκυλώσεις σε βλαβερές για την κοινωνία νοοτροπίες, μεγάλα συμπλέγματα και ακόμη μεγαλύτερη υποκρισία.

Όπως και στους υπόλοιπους τομείς, έτσι και στην εκπαίδευση, δημιουργήσαμε μία χαοτική, εκτός ελέγχου κατάσταση. Μια κατάσταση πρωτότυπη, που δεν την συναντάς αλλού στον κόσμο. Μια παγκόσμια πρωτοτυπία, που έχει σχέση με την υποταγή του νόμου και της δημοκρατίας στο ατομικό συμφέρον. Υποταγή που την συναντάς παντού, από τα αυθαίρετα εως το φορολογικό σύστημα.

Θα έλεγα, ότι κύριο χαρακτηριστικό του Έλληνα, είναι η παντελής έλλειψη κοινωνικής συνείδησης και ο άκρατος ατομικισμός. Σ' αυτό το σημείο εντοπίζει κανείς την μέγιστη υποκρισία μας, αφού ο καθένας μας, θεωρούμε το ακριβώς αντίθετο για τον εαυτό μας. Το παραπάνω χαρακτηριστικό μας, ενισχύθηκε από την ολοκληρωτική έλλειψης εμπιστοσύνης προς το κράτος και την δικαιοσύνη (η διαφθορά των οποίων ωστόσο, αποτελεί αποτέλεσμα αυτού ακριβώς του χαρακτηριστικού μας με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός φαύλου κύκλου) και μας οδήγησε στο να ζούμε ο ένας εις βάρος του άλλου, περιοριζόμενοι στην διεκδίκηση των στενά δικών μας συμφερόντων, αγνοώντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει ευδαιμονία του ατόμου χωρίς ευημερία του συνόλου.

Στα πλαίσια αυτά, έγινε και η εξέλιξη της ανώτατης εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα την σημερινή κατάσταση και διαμάχη ειδικά στο χώρο των Μηχανικών. Στα ίδια πλαίσια πραγματοποιούνται και οι αντιδράσεις των φορέων (ΤΕΕ, ΤΕΙ, Πολυτεχνεία, ΕΕΤΕΜ) στις διάφορες προσπάθειες θεραπείας, αυτής της επαχθούς για όλους μας κατάστασης. Δεν θα προχωρήσω σε περιγραφή του συστήματος της ανώτατης εκπαίδευσης, γιατί στο βάθος όλοι ξέρουμε την αλήθεια. Θέλω μόνο να προτείνω κάτι και με αφορμή αυτό να ξεκινήσουμε έναν διάλογο.

Η πρόταση είναι απλή, ξεκάθαρη και φέρει μόνο πλεονεκτήματα για όλους. ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΤΕΙ ΤΩΡΑ.

Τα ΤΕΙ όπως εξελίχθηκαν δεν μπορούν να γίνουν ούτε Πανεπιστήμια ούτε ΙΕΚ. Το ακαδημαϊκό τους επίπεδο, είναι πολύ υψηλό για να γίνουν ΙΕΚ, τα οποία παράγουν τεχνίτες και τεχνικούς, υψηλού επιπέδου μεν, τεχνίτες δε, που δεν τους είναι απαραίτητη η ακαδημαϊκή γνώση ούτε και τα 4 έτη σπουδών. Επίσης, δεν μπορούν να γίνουν Πανεπιστήμια, καθώς έχουμε ήδη αρκετά. Σίγουρα όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί και αυτή η κατάσταση, όπου τα ΤΕΙ παράγουν "φτωχά" αντίγραφα των αποφοίτων Πανεπιστημίων. "Φτωχοί" επιστήμονες, χωρίς καμία αναγνώριση και χωρίς κανένα κατοχυρωμένο δικαίωμα, που παλεύουν να επιβιώσουν και να αποδείξουν την αξία τους. Μάταια όμως. Ο αγώνας είναι χαμένος εξαρχής, καθώς οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων υπερέχουν σε κύρος και επικεντρώνονται στη δουλειά τους, χωρίς να αναλώνονται στην διεκδίκηση των αυτονόητων, πράγμα που τους δίνει μια διαφορετική ώθηση.

Το κλείσιμο των ΤΕΙ, θα γλυτώσει τη χώρα από ένα μεγάλο κόστος και τους νέους από μια μεγάλη και χωρίς αντίκρυσμα προσπάθεια.

Είναι η πιο απλή και η πιο τίμια αντιμετώπιση του θέματος!

Edited by candus
  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 156
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

τι εχουμε εδω;

αποπειρα trolling; :shock:

εκλαμβανω μια ανησυχια,εναν εκνευρισμο απο τον αυξανομενο ανταγωνισμο στο μοιρασμα της πιτας;

οσο για το

καθώς οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων υπερέχουν σε κύρος

μαλλον καταληγει σε μπουμερανγκ στην αγορα εργασιας..... αν εννοεις την .....οικοδομη και την χαρτουρα , ως αναδειξη της αξιας σου.

Δημοσιεύτηκε

Ο προσανατολισμός των ΤΕΙ είναι να βγάζουν στην αγορά καλούς εργοταξιακούς μηχανικούς γι' αυτό και έχουν τόσα εργαστήρια σε αντίθεση με τα πολυτεχνεία πού σκοπό έχουν να βγάλουν στην αγορά καλούς μελετητές. Και οι δύο χρειάζονται εξίσου αρκεί ο καθένας να καταλαβαίνει τον ρόλο του.

Δημοσιεύτηκε

Γιατί έχω την εντύπωση ότι θα γίνει άλλος ένας τρικούβερτος καβγάς εδώ?

Δημοσιεύτηκε

Και γιατί λύση είναι να κλείσουν τα ΤΕΙ και να μην τους δωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα που τους αναλογούν? Λέω τώρα αντιπρόταση.....

Αν δεις πάντως στην αγορά εργασίας, οι των ΤΕΙ έχουν περισσότερη ζήτηση από εμάς τους διπλωματούχους. Και μην μου πεις ότι ψάχνω λάθος.....

Δημοσιεύτηκε (edited)

Σε πολλα επαγγελματα οι πτυχιουχοι ΤΕΙ εχουν μεγαλυτερη ζητηση απο διπλωματουχους............οποτε αυτο για ΄΄φτωχους΄΄ συγγενεις δεν ισχυει.......

 

οντως δημιουργηθηκαν πολλα τμηματα, με επικαλυπτομενα δικαιωματα , σε καθε κωμοπολη , ομως αυτο εγινε και δεν αλλαζει.............απλως εχουμε υπερπληθωρα μηχανικων , με οτι αυτο συνεπαγετε.............

 

πρεπει οντως να γινει αποσαφηνιση δικαιωματων.............οχι μονο για τα ΤΕΙ ΑΛΛΑ και για να απαλειφθουν δικαιωματα που αναδεικνυουν υπερειδικοτητες, που εξηπηρετουσαν την οικοδομη το 30 και το 1960 , αλλα την εποχη της εξειδικευσης και της πληθωρας μηχανικων , δεν εξηπηρετουν κανεναν..............αλλα δεν νομιζω αυτο να συμφερει, για αυτο και στην Ελλαδα ισχυουν νομοι του 30 και του 60 .....για εμενα ας πουμε ειναι απαραδεκτο το 2012 , να υπογραφουν ειδικοτητες ασχετες , ΗΜ , κτηριων ........εχουν ,επιτελεσθει απο το 1930 , αλματωδεις εξελιξεις στα ΗΜ..........πλεον ειναι σημαντικος παραγοντας, στην συμπεριφορα του κτηριου..........οποτε κατα την προσωπικη μου αποψη εξειδικευμενος πρεπει να υπογραφει στατικα ,εξειδικευμενος αρχιτεκτονικα , εξειδικευμενος ΗΜ........

Edited by savas76
Δημοσιεύτηκε

To έχω ξαναπεί .

 

Οταν είμαστε μαθητές η γονείς μαθητών , θέλουμε πολλές σχολές στην Ελλάδα και όταν δεν περάσουμε εδώ να έχουμε και την αβάντα του εξωτερικού .

 

Οταν είμαστε επαγγελματίες και πιεζόμαστε από την ανεργία και δεν έχουμε παιδιά στο λύκειο , τότε θέλουμε να κλείσουν οι σχολές γιατί είμαστε πολλοί .

 

Αλά-κάρτ ζωή δεν παίζει ακόμα . Ισως σε κάποια άλλη .

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Γιατί δεν κάνουμε ένα βήμα πίσω από τον ρόλο και τα συμφέροντα μας, ώστε να δούμε τα πράγματα όπως πραγματικά είναι και να συζητήσουμε ειλικρινα; Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Όσο κρυβόμαστε πίσω από ρόλους και τίτλους ή/και συμφέροντα, δεν πρόκειται να κάνουμε ουσιαστική συζήτηση. Μόνο άγονους καβγάδες, σαν 5χρονα. Έτσι για αλλαγή, ας ξεχάσουμε από προερχόμαστε ο καθένας και ας προσπαθήσουμε να το δούμε αντικειμενικά.

BAS συμφωνώ μαζί σου, αλλά αυτό που λες δεν αλλάζει κάτι. Απεναντίας, το κλείσιμο θα στερήσει από γονείς και νέους ψεύτικες επιλογές και θα τους γλυτώσει από φρούδες ελπίδες.

Όσο για τον georgecv, δεν θα συμφωνήσω. Τα εργαστήρια αφορούν σε πείραμα και έρευνα και ουδεμία σχέση έχουν με εργοταξιακό προσανατολισμό. Καλό θα ήταν οι απόψεις που διαμορφώνουμε και διατυπώνουμε να αφορούν σε πραγματική γνώση που προκύπτει από προσωπική εμπειρία πάνω σε συγκεκριμένα θέματα και να μην βασίζονται πάνω σε εικόνες που μας έχουν διαμορφώσει άλλοι, με μετάγγιση πληροφοριών, δημιουργώντας μας μια διαστρεβλωμένη εικόνα για την πραγματικότητα ή σε απόψεις που τις διαμορφώνουμε μόνοι μας έτσι ώστε να "τακτοποιούνται" τα πράγματα με έναν τρόπο που μας συμφέρει. Έτσι είμαστε πιο ειλικρινείς και με τους εαυτούς μας.

Edited by candus
Δημοσιεύτηκε

H μ@λ...α που δέρνει αυτή τη χώρα είναι ότι των ΤΕΙ οι μηχανικοί είναι του πεταματού για το κράτος. Για την αγορά εργασίας όμως, ο κάθε ένας έχει την αξία που μπορεί να αποδείξει.

Για να κάνει μεταπτυχιακό ένας απόφοιτος ΤΕΙ στην ελλάδα πρέπει να υπάρχει ευθυγράμμιση πλανητών και 5000-8000 ευρώ στην πάντα. Στο εξωτερικό σου λένε 4 χρόνια, άρα Bsc άρα ναι, και αν σε δεχτούν σε εκπαιδευτικό ίδρυμα στη Δανία ή Σουηδία τότε εντελώς τσάμπα. Για την αγορά εργασίας του εξωτερικού είσαι engineer Bsc. Για την Ελλάδα δεν είσαι ακριβώς αυτό που λέμε μηχανικός.

 

Επίσης στην ελλάδα υπάρχουν ΤΕΙ με ειδικότητες εκτός ελληνικής πραγματικότητας όπως του βιομηχανικού σχεδιασμού (industrial engineering) και του μηχανικού συστημάτων και αυτοματισμών (systems engineer), των Τεχνολόγων πετρελαίου και φυσικού αερίου που στο εξωτερικό έχουν εφαρμογή εδώ όμως με την ανύπαρκτη βιομηχανία μας, ή με την ενασχόληση άλλων πιο παραδοσιακών ειδικοτήτων με τα ίδια αντικείμενα (μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι) είναι καταδικασμένοι σε ανεργία από τη στιγμή της εισαγωγής τους στη σχολή.

 

Πρέπει να δούμε επιτέλους τι θέλουμε από αυτόν τον τόπο. Θέλουμε να εκμεταλευτούμε τις πλουτοπαραγωγικές μας πηγές? τότε θέλουμε μηχανικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων με συγκεκριμένο επίπεδο μόρφωσης.Δεν είναι ανάγκη να φέρνουμε από το εξωτερικό μηχανικούς για ψύλλου πήδημα, έχουμε και εδώ και μάλιστα σε αφθονία. Δεν φταίει ο γονιός που θέλει να δει το παιδί του μορφωμένο, δεν φταίνε τα παιδιά που θέλουν να γίνουν μηχανικοί. Φταίνε όμως οι νομάρχες και οι δήμαρχοι (και οι παρατρεχάμενοι) που απαιτούσαν σε κάθε νομό και πανεπιστήμιο και σε κάθε χωριό ΤΕΙ.

 

Οι μηχανικοί των ΤΕΙ σίγουρα δεν έχουμε το θεωρητικό υπόβαθρο των μηχανικών των ΑΕΙ, αλλά για πείτε μου σοβαρά σε πραγματικές συνθίκες πόσο από την γνώση που λάβαμε στη σχολή την εφαρμόζουμε? Η απάντηση είναι απλή. Λίγη. Όλοι έπρεπε να ξαναστρωθούμε να διαβάσουμε και ελάχιστοι από εμάς χρησιμοποιούμε διπλά και τριπλά ολοκληρώματα για να υπολογίσουμε ψυκτικά φορτία

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.