Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι καλημέρα. Ασχολείται κανείς ή ξέρει κανείες λεπτομέρειες, για το πώς μπορούμε να κινήσουμε ένα κανονικό AC κινητήρα υποβρύχιας αντλίας ή πομώνας, με φωτοβολταικά? η ισχύς που έχω υπόψιν μου είναι μοτέρ 5.5 κw, 380 V, 50 Hz. Μπορούμε ΜΟΝΟ με 1 inverter, που θα μετατρέψει το DC se AC, να κινήσουμε και τον κινητήρα, ή θέλουμε οπωςδήποτε 2? Το θέμα είναι το εξής:

Η αντλία είναι τοποθετημένη στα 250μ. και βγάζει 3.2 m3/h. Η απ. ισχύς είναι 5.0 κw, αλλά ο κινητήρας είναι 5.5 kw. Με τον inverter, μπορούμε να κάνουμε 2 πράγματα . α) Να εκιννήσουμε την αντλία ομαλά, ώστε να μην έχουμε βύθιση τάσης, και β) να μεταβάλουμε τις στροφές του κινητήρα, μεταβάλλοντας τα hz, και έτσι να έχουμε ώς αποτέλεσμα την μείωση του φορτίου, αλλά και την μείωση του νερού (πάντα ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι η αντλία είναι ΕΝΤΟΣ καμπύλης στις συχνότητες κάτω των 50 hz, δηλ, 45-40-35). Δύσκολο να δουλέψψει αντλία κάτω από τα 35 hz, για κάποιους λόγους που δεν είναι επί τυ παρόντως να εξηγηθούν τώρα...

 

Το θέμα είναι το εξής: Μπορούμε να παραμετροποιήσουμε το inverter, (ή υπάρχουν έτοιμα inverter?) ώστε να αλλάζει συχνότητα μόνο του, την στιγμή που η τάση από τα φωτοβολταικά δεν έιναι αρκετή? δηλ, να διαβάσει ότι τώρα δεν έχω π.χ. 500 v dc, αλλά έχω 350, οπότε μείωσε τις στροφές του κινητήρα, για να μήν τραβάει 5.5 κw, αλλά 3 kw, ώστε να μπορω να δουλέψω με την τάση των 350v...και όταν ξανα ε΄χω την επιθυμουμενη τάση, να ξανα-αυξήσω στροφές (μιλάω στο α' ενικ΄, σαν να είμαι εγώ το inverter.... :))

 

Σημείωση: το σύστημα θα είναι ΧΩΡΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ.

 

Καμία πρόταση?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

 

Γιώργος

Δημοσιεύτηκε

Μπορείς να κινήσεις το μοτέρ με Φ/Β, μόνο με 1 inverter , αλλά δεν νομίζω να συμφέρει.

 

Καλύτερα μια αντλία με κινητήρα ντίζελ παρά με Φ/Β.

 

Κάνε μια οικονομοτεχνική μελέτη για να δεις αν συμφέρει να βάλεις Φ/Β ή αντλία με κινητήρα ντίζελ ή έστω με ηλεκτρογεννήτρια.

 

 

Θα χρειαστείς επίσης και κάποιον αυτοματισμό για να ανοίγει και να κλείνει το μοτέρ. Αν βασίζεσαι μόνο στην λογική πως με τον ήλιο θα παίρνει μπρος και το βράδυ δεν θα λειτουργεί, είναι θέμα χρόνου να καεί! Θέλει έλεγχο ώστε όταν η ισχύς δεν είναι η απαιτούμενη να μην στέλνει ρεύμα στον κινητήρα.

Δημοσιεύτηκε

΅Ευχαριστώ φίλε μου. Παίρνοντας ώς δεδομένο ότι μία γεννήτρια καταναλώνει περίπου 200 γρ. ανά απποροφούμενο ίππο (ηλεκτρικής ενέργειας) του μοτέρ, και θέλουμε λοιπόν μια γεννήτρια 15 kva (οριακά, οπότε μάλλον θα μιλήσουμε για 20 kva), τότε θα χρειαζόμαστε (με τον κινητήρα των 7.5 hp) 7.5 χ 200 = 1,5 λίτρα / ώρα. Άν είναι πετρέλαιο, τότε θα θέλουμε 1,5 χ 1,5 ευρώ / λίτρο = 2,25 ευρώ/ώρα.

Οπότε, θα μιλήσουμε μόνο για 9 ώρες λειτουργίας (για να είμαστε σχετικά το ίδιο με την λειτουργία του φωτοβολταικού), τότε θέλουμε 2,25 χ 9 = 20 ευρώ ημέρα.

 

Αν πούμε ότι (σε χονδρική τιμή πάντα θα μιλήσουμε) θα χρειαστούμε πάνελ 9 κw x 1,25 euro/watt = 10.000 euro gia ta panel και περίπου 3.000 για τα ινβερτερ και καλωδιώσεις, και τέλος 1.700 ευρώ για τις βάσεις και αν υποθέσουμε ότι θα δουλεύει 200 ημέρες το χρόνο, τότε σε 5 χρόνια θα έχουμε κάνει απόσβεση...

Απλά το αρχικό κόστος είναι μεγάλο... συγκριτικά με το κόστος απόκτησης μια γεννήτριας, που κάνει από 4.500 εώς και 7.000 ανάλογα τη μάρκα της. (πάντα τιμές χονδρικής μιλάμε)

 

τί λές? κάνω κάτι λάθος? καμία συμβουλή? ¨)

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε αυτό που περιγράφεις είναι σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί... Η παραγώμενη ισχύς από τα φ/β δεν είναι σταθερή, η συχνότητα με τους γνωστούς ινβέρτερ δεν ρυθμίζεται στην λογική που λες... και τελικά... αν τα προσπεράσουμε όλα αυτά η γεώτρηση θα λειτουργεί μόνο όταν θα έχει ηλιοφάνεια??? Θα ποτίζει ή θα γεμίζει δεξαμενή μόνο ημέρα??? Οι μπαταρίες απ' την άλλη για την εφαρμογή που φαντάζομαι ότι θες έχουν πολύ μεγάλο κόστος... Η ηλετροδότηση μέσω ΔΕΗ με αγροτικό ρεύμα είναι μονόδρομος.. και αν το κόστος επέκτασης δικτύου είναι μεγάλο, τότε η diesel γεννήτρια είναι μονόδρομος...

Δημοσιεύτηκε

ευχαριστώ για την απάντση αστρα. Ναι, η γεώτρηση θα λιτουργέι μόνο ότνα έχει ηλιοφάνεια, και θα γεμίζει δεξαμενή 50 κ.μ. Τόση είναι και η καθημερινή μου ζήτηση. Για να πάρω αγροτικό ρεύμα, θέλω άδεια για την γεώτρηση, η οποία προυπήρχε στο σπίτ ( φυσικά ήταν παράνομη...) Και έτσι είναι και το 70 % των οικιακών γεωτρήσεων. Οπότε, τη λειτουργώ με το οικιακό τριφασικό ρεύμα, παροχής Νο.1 που ΄χει το σπίτι. Αλλά πληρώνω 0.11 ευ΄ρώ / κιλοβατόρα.το θέμα μου είναι πρακτικό και γενικότερο. Τελικά συμφέρει να λειτουργήσουμε μια αντλία γεώτρησης με φωτοβολταικά? Μίλάμε πάντα για ac κινητήρα. όχι dc που υπάρχουν και έχουν περιορισμό σε ισχύ αλλά και απόδοση.

 

Όσον αφορα τη σταθερότητα της ισχύος από τα Φ/Β, αυτό ξεπερνιέται με τον ινβερτερ και ένα κυκλωμα μέσω plc. Μόλις πρίν μία ώρα έβγαλα μία άκρη με ένα συνεργάτη μου, και σύντομα θα σας έχω και λεπτομέρειες! Δεν είχαμε ηλιοφάνεια για να το δοκιμάσουμε :)

Δημοσιεύτηκε

Το σπίτι είναι νόμιμο? Αν ναι γιατί δεν πας από την "νορμάλ"΄οδό .... Το δίνεις 49.5 στη ΔΕΗ... και το αγοράζεις 11+(τα συμπαραμαρτούντα)

 

Περιμένω να "δω" το "ινβερτερ και ένα κυκλωμα μέσω plc" 8-)

Δημοσιεύτηκε

θεωρητικά αυτό που ζητάς γίνεται άλλωστε η ηλιακή άντληση υπάρχει ως εφαρμογή, στην πράξη όμως ο τρόπος που θες να γίνει έχει προβλήματα. Τα inverter των φωτοβολταϊκών είναι σχεδιασμένα ώστε στην είσοδο να έχουν μεταβλητή παροχή ισχύος αλλά στην έξοδο να δίνουν σταθερή τάση και συχνότητα αντιθέτως τα inverter των κινητήρων είναι σχεδιασμένα να έχουν σταθερή παροχή στην είσοδο και μεταβλητή τάση και συχνότητα στην έξοδο Εσύ θες ένα υβρίδιο που δεν γνωρίζω αν υπάρχει ως προϊόν (μπορεί να βέβαια να κατασκευαστεί) αλλά και να υπάρχει δεν θα έχει αντίστοιχη τιμή με τα κλασικά inverter οπότε αλλάζει ο χρόνος απόσβεσης. Βέβαια μπορεί να γίνεται με δυο inverter σε σειρά αλλά πάλι θα έχει μεγαλύτερο κόστος και απώλειες ενώ νομίζω ότι θα χρειαστεί και μια εφεδρική παροχή ισχύος για το κύκλωμα ελέγχου που και αυτό θα έχει κάποιο κόστος αφού θα κατασκευαστεί ως custom εφαρμογή plc

Δημοσιεύτηκε

Νόμιμο είναι το σπίτι φίλε αστρα. και ναι θα το δείξω το σύστημα, τη δευτέρα που θα το βάλω σε πειρματική λειτουργία (με 3 πανελ και μια αντλία 0.5 ηρ). Σχετικά με plc, όλα είναι εύκολα, α΄ρκεί να ξέρεις τί ζητας :)

για να δουμε :)

  • 3 months later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Τελικά τι έγινε; Τι έκανε η μικρή αντλία όταν η διαθέσιμη ισχύς ήταν μικρότερη από την απαιτούμενη; Αν έχει πινακάκι λογικά πρέπει να σταματάει μόνη της για να προστατευθεί το μοτέρ.

 

Έχω πηγάδι και παρόμοια αντλία με τη μικρή σου αντλία. Σκέφτομαι να κάνω το ίδιο, με τη διαφορά ότι ίσως βάλω και μία μικρή φτηνή μπαταρία για τις εκκινήσεις της αντλίας και για λειτουργία με διακοπές όταν συννεφιάζει. Η λειτουργία με διακοπές πρέπει να είναι δυνατή χωρίς plc, μόνο υπό τον έλεγχο ενός ελεγκτή φόρτισης που κάνει τον απαραίτητο αυτοματισμό για να πηγαίνει το ρεύμα με προτεραιότητα στην φτηνή μπαταρία και μόνο όταν είναι φορτισμένη να συνδέεται το inverter, τραβώντας ταυτόχρονα από τα πάνελ και την μπαταρία. Φαινομενικά αυτός ο αυτοματισμός γίνεται με τον ελεγκτή φόρτισης Outback Flexmax κατάλληλα σεταρισμένο, πρέπει να γίνεται και με πολλούς άλλους.

Edited by Οδυσσέας

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.