Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Μιας και είμαστε μηχανικοί αποτύπωσα την πρόταση μου σ' ένα λογικό διάγραμμα.

 

Λαμβάνονται ως δεδομένα, οι παρακάτω δύο παραδοχές :

 

1. Η ανώτατη εκπαίδευση έχει σκοπό την προαγωγή της επιστήμης και την κατάρτιση επιστημόνων που θα υπηρετήσουν την κοινωνία. Είναι σαφές ότι η κοινωνία χρειάζεται περιορισμένο αριθμό επιστημόνων.

 

2. Τα ΕΔ συνδέονται έμμεσα αλλά απαραίτητα και αυταπόδεικτα με την ανώτατη εκπαίδευση.

΄Εμμεσα γιατί τα ΕΔ δεν επηρεάζουν άμεσα την εκπαιδευτική διαδικασία η οποία όπως είπαμε εξυπηρετεί την επιστημονική πρόοδο. Απαραίτητα όμως, διότι ακριβώς η υπηρεσία του επιστήμονα πρέπει να είναι σαφώς οριοθετημένη.

Τα ΕΔ εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και ασφάλεια, πρέπει όμως να υπηρετούν και τη δικαιοσύνη και να διέπονται από αυτήν.

Η σχέση λοιπόν είναι αμφίδρομη. Τα ΕΔ καθορίζονται από το πλαίσιο σπουδών και από τα συνολικά τεκμηριωμένα επιστημονικά προσόντα αλλά από την άλλη πλευρά πρέπει να εκφράζουν τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και συνεπώς έμμεσα επηρεάζουν ή μάλλον καταδεικνύουν τις ανάγκες για αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

(φυσικά λαμβάνουμε επίσης υπόψη, το δεδομένο ότι τα ΤΕΙ σήμερα ανήκουν, σύμφωνα με τους νόμους της Πολιτείας,στην Ανώτατη Εκπαίδευση)

 

Να διευκρινίσω επίσης ότι η επανεξέταση του κομβικού ερωτήματος :

"Χρειάζεται η κοινωνία την συγκεκριμένη επιστημονική υπηρεσία / έργο ή έστω συμβάλλει κάπως το Τμήμα στην πρόοδο της επιστήμης;" δεν μπορεί να γίνεται επ' αόριστον. Είναι σαφές ότι από κάποιο σημείο και μετά η απάντηση είναι αυταπόδεικτα ΟΧΙ.

 

Τέλος, θεωρώ ότι αν εξετάζαμε αντικειμενικά και χωρίς να εμπλέκουμε ατομικά συμφέροντα και συναισθηματισμούς το θέμα, όπως δηλαδή θα το εξέταζε ένας επιστήμονας, το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Θα καταφέρουμε άραγε ποτέ να το δούμε έτσι; Η μέχρι στιγμής αντιμετώπιση, δείχνει ότι το Πολυτεχνείο ή το ΤΕΙ που τελειώσαμε δεν κατάφερε να αλλάξει τον τρόπο σκέψης μας (να μας μορφώσει δηλαδή). Μας έδωσε απλώς γνώσεις που χρησιμοποιούμε στην δουλειά μας. Τα υπόλοιπα τα αντιμετωπίζουμε με το ένστικτο, και το συναίσθημα μόνο. Όπως θα έκανε δηλαδή και κάποιος "αμόρφωτος"....

 

Παρακαλώ λοιπόν θερμά, όταν διαβάζουμε το διάγραμμα να διαβάζουμε αυτά που βλέπουμε, ως επιστήμονες και όχι αυτά που φανταζόμαστε ότι θα μπορούσαν να συμβούν ή αν μας συμφέρει κλπ κλπ

 

Φυσικά το διάγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί και στον Πανεπιστημιακό τομέα, το πρόβλημα όμως σήμερα, εντοπίζεται κυρίως στα ΤΕΙ.

Logic Diagram TEI.pdf

Edited by candus
Δημοσιεύτηκε

Τί έγινε . Στην αρχή δεν κατέβαινε και μετά εξαφανίστηκε .

Δημοσιεύτηκε

To είδα . Λογικοποιεί αυτά που λέμε .

 

Αλλά ποιά τμήματα έχουν πρόβλημα ?

 

Εδώ έχω διαφορετικές απόψεις .

 

Δηλαδή τα κλωστουφαντουργίας και ιατρικών οργάνων , είναι μοναδικά και μπορούν να παραμείνουν , απλά να παίρνουν τον αριθμό φοιτητών που χρειάζεται η κοινωνία .

Ειδικά το ιατρικών οργάνων (ΤΙΟ) είναι πολύ δύσκολο τμήμα με βιοιατρικά μαθήματα και δεν έχει ανάλογο . Μάλιστα στους φοιτητές του κυκλοφορεί η φράση Τιο-τιο , ποτέ πτυχίο . Εχουν όμως δουλειά σχεδόν όλοι οι πτυχιούχοι .

 

'Αλλα τμήματα που είναι τροποποιήσεις των βασικών , όπως ενεργειακά , αυτοματισμοί , αεροσκαφών , κλπ μπορεί να μαζευτούν .

Δημοσιεύτηκε (edited)

Κουτσοί στραβοί στο michanikos.gr. Αναρωτιέμαι αν αυτό που έχει ο Λαζαρος είναι κολλητικό...

Edited by stayros
Δημοσιεύτηκε (edited)

Με ολο τον σεβασμο αλλα παπατζα το διαγραμμα ροης σου. Επρεπε να ξεκιναει με το ερωτημα αν

υπαρχει πολιτικη βουληση για μεταρρυθμιση στον χωρο της 3βαθμιας. Εφοσον ολοι ξερουμε οτι η

απαντηση ειναι οχι καταληγουμε end.

Edited by MScEng
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Κουτσοί στραβοί στο michanikos.gr. Αναρωτιέμαι αν αυτό που έχει ο ******* είναι κολλητικό...

 

Μπα μόνο οι ΣΥΜΑΤΕ έχουν κόλλημα εδώ μέσα με όποιον έχει αντίθετη άποψη .Πως το είπες αυτό τις προάλλες στον άλλον συνάδελφο ? Θνησιγενής ήταν ?

Edited by IAN
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Αν πούμε ότι το διάγραμμα αυτό αντιπροσωπεύει μια μηχανή παραγωγής αποτελεσμάτων και εισάγουμε ένα-ένα τα τμήματα, εκτιμώ ότι αποτέλεσμα θα είναι το 70-80% των τμημάτων ΤΕΙ να αναδιαρθρωθούν ή να κλείσουν. Για τα Πανεπιστήμια το ποσοστό αυτό θεωρώ είναι πολύ μικρότερο αλλά παραμένει σεβαστό και υπολογίσιμο. Για τα Πολυτεχνεία όμως ειδικά, πιστεύω ότι αγγίζει τα ίδια ποσοστά.

Edited by candus
Δημοσιεύτηκε (edited)

Με ολο τον σεβασμο αλλα παπατζα το διαγραμμα ροης σου. Επρεπε να ξεκιναει με το ερωτημα αν

υπαρχει πολιτικη βουληση για μεταρρυθμιση στον χωρο της 3βαθμιας. Εφοσον ολοι ξερουμε οτι η

απαντηση ειναι οχι καταληγουμε end.

 

Θα διαφωνήσω. Θεωρώ ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στο ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση αλλά στο ότι η κοινωνία δεν είναι ώριμη να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα. Δυστυχώς, όπως άλλωστε βλέπουμε στην πράξη, η ελληνική κοινωνία δεν έχει διάθεση να προσεγγίσει τα θέματα με ψύχραιμο τρόπο και ώριμα να καθορίσει ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον. Δυστυχώς δεν έχει την συνοχή να το αντιμετωπίσει αυτό. Αποτελείται από άτομα και ομάδες που προασπίζουν το ατομικό συμφέρον, διαλύοντας το αίσθημα της κοινωνίας ως ολότητα με κοινό συμφέρον.

Ωστόσο αυτός είναι ο λόγος που δεν μπορεί να εφαρμοστεί το λογικό αυτό διάγραμμα. Ο λόγος αυτός δεν είναι δυνατό να ενσωματωθεί σε αυτό ούτε να σταθεί ως επιχείρημα για τη μη-ορθότητα του.

Edited by candus
Δημοσιεύτηκε

Ποια μηχανή αποτελεσμάτων; Όταν στη Βουλή υπάρχουν σιφουνακηδες που προσκυνούν ένα φορέα με μέλη του ΔΣ σαν τον Λάζαρο δεν υπάρχει ελπίδα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.