Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλά, μην μιλάμε για θερμική κόπωση...

 

Αν ήταν έτσι, οι σιδερένιες γέφυρες (που έχουν τεράστιο κύκλο θερμοκρασιακής μεταβολής σε ημερήσια βάση) θα έπεφταν σαν τραπουλόχαρτα.

Άλλο ο θάλαμος καύσης του Eurofighter και άλλο το σπειράλ στην βρύση του ζεστού νερού... :wink:

  • Απαντήσεις 28
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Άλλα μέταλα και άλλε διαστάσεις στη γέφυρα και στο eurofighter όμως και άλλα στο σπιράλ ;)

Δημοσιεύτηκε

Και άλλες θερμοκρασίες όμως. Τι είδους κόπωση μπορεί να δημιουργήσει η μεταβολή της θερμοκρασίας από 20-60C?

Δημοσιεύτηκε (edited)

Γενικά ως θερμική κόπωση νοείται η κόπωση λόγω μεταβολής τών τάσεων, όταν αιτία της μεταβολής είναι οι θερμοκρασιακές διακυμάνσεις.

 

Προφανώς οι διακυμάνσεις πρέπει να είναι αξιόλογες, ώστε η διαφορά τάσεων που προκύπτει να είναι ικανή να προκαλέσει κόπωση.

 

Για τον κοινό χάλυβα (St37) το απαιτούμενο εύρος είναι πάνω από 100°C, τυπικά όμως απαιτούνται εκατοντάδες βαθμοί θερμοκρασιακής διαφοράς για να προκύψει θέμα κόπωσης.

 

Φυσικά, όλα αυτά προϋποθέτουν να υπάρχει κάποια δέσμευση των βαθμών ελευθερίας, ή μεγάλη ταχύτητα επιβολής της θερμοκρασίας (ώστε να δημιουργείται θερμοβαθμίδα) ώστε να προκύπτει ένταση λόγω του ΔΘ... Σε ένα σπειράλ δεν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις.

Edited by AlexisPap
Δημοσιεύτηκε

Ούτε η θερμοκρασία λειτουργίας είναι τέτοια που να αλλοιώνονται οι αντοχές του χάλυβα.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Άρα φτάνουμε στο σημείο 0 πάλι? Έχουμε αποκλείσει σχεδόν τα πάντα. Τι έχουν τα έρμα λοιπόν και ψοφάνε?

Υδραυλικό πλήγμα το αποκλείσαμε και σωστά λόγω χαμηλών πιέσεων. Θερμική κόπωση την αποκλείσαμε σωστά λόγω μικρής θερμοκρασιακής διαφοράς και μη δέσμευση βαθμών ελευθερίας.

Το να είναι 1-2 συρματίδια κομμένα δεν νομίζω ότι είναι ικανή συνθήκη για τέτοια αστοχία.

Κύρια λοιπόν αιτία καταλήγουμε στη διάβρωση?

 

Να θέσω κάτι άλλο στο τραπέζι. Κάθε μία από τις αιτίες που αναφέρθηκαν σε όλο το thread δεν μπορεί να προκάλεσε κάτι τέτοιο. Ο συνδυασμός όμως αιτιών μήπως είναι ικανός για κάτι τέτοιο?

Edited by rootbreaker
Δημοσιεύτηκε

Μα δεν είναι ένα-δύο. Κάποια στιγμή κόβονται σχεδόν όλα τα σύρματα από μία πλευρά και γίνεται καρούμπαλο (πετάγεται έξω το λάστιχο)...

Λόγω οξείδωσης βεβαίως.

 

Λίγο αργότερα, το καρούμπαλο σπάει...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Υπάρχει και η εκδοχή το λάστιχο να είχε ένα κενό δομής, μικρή ρωγμή, κ.ο.κ με αποτέλεσμα να βάλει το πλέγμα συγκράτησης σε μορφή κόπωσης. Η αστοχία βέβαια του πλέγματος ονομάζετε fretting or rubbing or abrasion fatigue αφου στην ουσία οι ίνες τρίβονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να έχουμε abrasion. Το abrasion με τους κύκλους δημιουργεί mesh voids και αρχίζει και επηρεάζει και το λάστιχο αφού του δημιουργεί εξωτερική φθορά λόγω της μεγαλύτερης τώρα τριβής με τα συρματάκια. Κάποια στιγμή το λάστιχο δακρύζει και αρχίζει να δημιουργεί ηλεκτρολύτη με το λάστιχο. H παραγωγή ΟΗ- μειώνει τοπικά το πεχά του λάστιχου και το ψαθυροποιεί.

Edited by Ροδοπουλος

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.