Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ναι, αλλά όταν σε κάθε ερώτηση απαντάς "μισό λεπτό να ανοίξω το βιβλίο για να θυμηθώ", δεν είναι συμπεριφορά μηχανικού, γιατί δείχνει ότι δε ξέρεις να σκέφτεσαι και εφαρμόζεις ερήμην μεθοδολογίες που δε ξέρεις πώς αποδεικνύονται. Συμπεριφορά μηχανικού είναι να ανατρέξεις στη φυσική έννοια του πράγματος που ζητήθηκε, από την οποία εξάγονται εύκολα οι σχετικοί τύποι.

  • Απαντήσεις 2,2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Ναι, αλλά όταν σε κάθε ερώτηση απαντάς "μισό λεπτό να ανοίξω το βιβλίο για να θυμηθώ", δεν είναι συμπεριφορά μηχανικού, γιατί δείχνει ότι δε ξέρεις να σκέφτεσαι και εφαρμόζεις ερήμην μεθοδολογίες που δε ξέρεις πώς αποδεικνύονται. Συμπεριφορά μηχανικού είναι να ανατρέξεις στη φυσική έννοια του πράγματος που ζητήθηκε, από την οποία εξάγονται εύκολα οι σχετικοί τύποι.

 

Εγώ θυμάμαι στην σχολή σε κάποια μαθήματα (θερμοδυναμική,ρευστοδυναμικες μηχανες κτλ) δίναμε εξετάσεις με τυπολόγιο ακριβώς για τον λόγο ότι δεν είναι δυνατόν να θυμάσαι όλους τους τύπους απέξω, υπήρχαν τύποι που γεμίζαν όλοκληρη σειρά στην κόλλα αναφοράς. Αν παρόλα αυτά όμως, δεν ήξερες ποιόν τύπο θα χρειαστείς, πού θα τον χρειαστείς και σε συνδυασμό με ποιούς άλλους τύπους θα πρέπει να δουλέψεις έπαιρνες ένα ολοστρόγγυλο 0. Όπως και ο δικηγόρος δεν μπορεί να θυμάται απέξω όλους τους νόμους ή ο γιατρός δεν μπορεί να θυμάται όλα τα συμπτώματα κάθε ασθένειας ασχέτως του πόσο συχνά την συναντάει, έτσι και ο μηχανικός δεν μπορεί να θυμάται τύπους που ενδεχομένως χρησιμοποίησε μία φορα στην ζωή του για να περάσει το μάθημα

Δημοσιεύτηκε

Μέχρι τώρα είχα καμια 15αριά face to face συνεντέυξεις με γραφεία στην Αγγλία όλες για θέση Structural Engineer και όλες στο ευρύτερο Λονδίνο. Όλες τις κανόνισε recruiter αφού του είχα πει συγκεκριμένες ημερομηνίες που θα ήμουν στην Αγγλία. Συνολικά πήγα 2 φορές και έμεινα 1-2 εβδομάδες την κάθε φορά. Δουλειά δεν βρήκα, αν και την τελευταία φορά έφτασα πολύ κοντά (μου έκαναν job offer και μετά το πήραν πίσω). Από τους ατζέντηδες δεν είχα πρόβλημα, αυτό που είπαν το έκαναν. Μου είπαν δηλαδή έλα και εμείς θα σου κανονίσουμε συνεντεύξεις και έτσι κι έγινε.

Στις συνεντεύξεις, εκτός από τις κλασικές του τύπου ποιος είσαι τι έχεις κάνει, γιατί θες να φύγεις από την Ελλάδα (ναι το ρωτάνε κι αυτό) κτλπ σου έχουν έτοιμα και τα λεγόμενα case studies. Αυτό ποικοίλει από διαγράμματα M,Q,N (όχι υπολογισμούς και πράξεις, αλλά να σχεδιάσεις πάνω σε ένα φορέα, πως περίπου θα είναι τα διαγράμματα) μέχρι και συγκεριμένα έργα (π.χ μου έδωσαν μια κάτοψη, μου λένε εδώ ο πελάτης θέλει να βγάλει μια κολώνα, θέλει να ανοίξει μια τρύπα στη μέση της πλάκας κλπ. Πώς θα το αντιμετωπίσεις). Για να πω την αλήθεια τα M,Q,N τα θεώρησα υπερβολικά, αλλά μετά κατάλαβα ότι έχει νόημα γιατί πολοί κάνουν υπολογισμούς ακόμη και με το χέρι. Το κλίμα σε όλες τις συνεντεύξεις ήταν πολύ καλό και σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα. Οι εταρείες που μίλησα εγώ δεν είχαν HR και έτσι συνήθως μιλούσα είτε απ' ευθείας με τον Director είτε με μια ομάδα μηχανικών, οπότε πέφτει αρκετό ξεσκόνισμα (μέχρι και 3 ώρες συνέντευξη έδωσα). Ποιο σπάνια, μετά από την αρχική συνέντευξη  και αν τα πας καλά, μπορεί να σου πούνε να πας και για μια δοκιμαστική μέρα στο γραφείο (αυτό μου έτυχε μια φορά).

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου είδα  ότι, τουλάχιστον οι περισσότεροι, είναι σοβαροί επαγγελματίες.

Ένα παράδειγμα που μου έκανε φοβερή εντύπωση:

Είχα μια συνέντευξη σε ένα τεχνικό γραφείο, μίλησα με έναν από τους Directors και όταν τελειώσαμε μου λέει έλα να σου γνωρίσω και τους άλλους μηχανικούς της εταιρείας. Με γύρισε σε όλο το γραφείο και ο κάθε μηχανικος ή σχεδιαστής αφού πρώτα μου συστήνονταν καθόταν και μου εξηγούσε με λεπτομέρεια σε τι έργο δούλευε εκείνη τι στιγμή και τι ακριβώς έκανε και ποιος ήταν ο ρόλος του στο γραφείο.

 

Το πρόβλημα που αντιμετώπισα εγώ ήταν ότι αυτοί θέλουν μηχανικούς εμπειρία σε όλα τα υλικά (μπετό, ξύλο, φέρουσα τοιχοποιία, μεταλλικές) κι εγώ είχα εμπειρία μόνο στο μπετό, όπως και οι περισσότεροι από εμάς πιστεύω. Όταν η συνέντευξη έμπαινε στο τεχνικό κομάτι, όλοι μα όλοι με ρώτησαν σε τι υλικά έχω σχεδιάσει. Όταν τους έλεγα μόνο μπετό, έβλεπα ότι εκεί χαλούσε το πράγμα.

Αυτό ήταν και το feedback που είχα από τους recruiters. Ξέρεις τους άρεσες αλλά θέλουν κάποιον που να έχει εμπειρία σε όλα τα υλικά.

 

Συμπέρασμα: Στην Αγγλία δουλειές υπάρχουν και μάλιστα πολλές, τουλάχιστον στο κομάτι του Πολ. Μηχανικού. Ο ανταγωνισμός όμως είναι τεράστιος και πρέπει να έχει κάποιος τεράστια υπομονή και επιμονή για να πετύχει. Θα σε περάσουν από χίλια κόσκινα μέχρι να σε προσλάβουν, αν βρεις όμως την πρώτη σου δουλειά εκεί και αποκτήσεις έστω και μικρή εμπειρία στα εκεί δεδομένα μετά ο δρόμος ανοίγει και  μπορείς να εξελιχθείς (με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν πετάς αετό και στρώνεσαι στη δουλειά αλλά και στο διάβασμα)

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Τους τύπους τους έχεις διαθέσιμους όχι επειδή είναι πολλοί για να τους θυμάσαι, αλλά επειδή είναι πολλοί για να τους αποδείξεις επί τόπου. Αλλά αν σου ζητούσαν να αποδείξεις έναν από αυτούς έπρεπε να το κάνεις με κλειστά βιβλία. 

Δημοσιεύτηκε

Daron και άλλοι συνάδελφοι.

Να ξέρετε πως με τέτοιες ερωτήσεις π.χ. κανονικής κατανομής κλπ εξετάζουν 3 πράγματα οι HR

1-Επίπεδο γνώσεων σε βάθος. Πχ αν η δουλειά ήταν κάτι σε precision mechanics τότε πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει normal distribution και πως μεταφράζεται σε μια μεθοδολογία Six Sigma
2- Ταχύτητα αντίδρασης σε ερώτηση δυσκολίας - dealing with uncertainty. Θέλουν πιο πολύ να δουν το είδος της απάντησης και όχι το περιεχόμενο της απάντησης.
3-Communication skills. Μπορείς να περιγράψεις κάτι τεχνικό με απλά λόγια σε άλλους συναδέλφους;

Να ξέρετε πως οι συνεντεύξεις δεν είναι μονόλογος από την πλευρά σας αλλά είναι διάλογος. Οπότε και ερωτήσεις και ανταπαντήσεις μπορείς να κανείς.

Για την ιστορία, η πρώτη μου συνέντευξη πριν φύγω εξωτερικό ήταν με την Rolls-Royce: Τους είπα ότι είμαι ειδικός σε θέματα μηχανικής ρευστών και μετάδοσης θερμότητας, πράγμα αλληθές.
Αυτό που με ρώτησαν ήταν να περιγράψω την φυσική έννοια του αριθμού Grashoff
Φυσικά τα σκατωσα, αλλά το θέμα είναι πως στα ελληνικά μπορούσα να το περιγράψω, στα αγγλικά όχι. Οπότε η αδυναμία μου που έπρεπε να βελτιώσω ήταν συγκεκριμένη.

Επίσης μια ακόμα συμβουλή είναι η μορφή του βιογραφικού. Έχω δει από Έλληνες συναδέλφους τραγικά βιογραφικά δυστυχώς και οι οποίοι αναρωτιούνται γιατί δεν έχουν συνεντεύξεις. Αφήστε το europass και κάντε ένα σοβαρό CV. Και αν μπορείτε να το κάνετε μια σελίδα, μαξ δύο τότε σίγουρα είστε στο σωστό δρόμο.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Μέχρι τώρα είχα καμια 15αριά face to face συνεντέυξεις με γραφεία στην Αγγλία όλες για θέση Structural Engineer και όλες στο ευρύτερο Λονδίνο. Όλες τις κανόνισε recruiter αφού του είχα πει συγκεκριμένες ημερομηνίες που θα ήμουν στην Αγγλία. Συνολικά πήγα 2 φορές και έμεινα 1-2 εβδομάδες την κάθε φορά. Δουλειά δεν βρήκα, αν και την τελευταία φορά έφτασα πολύ κοντά (μου έκαναν job offer και μετά το πήραν πίσω). Από τους ατζέντηδες δεν είχα πρόβλημα, αυτό που είπαν το έκαναν. Μου είπαν δηλαδή έλα και εμείς θα σου κανονίσουμε συνεντεύξεις και έτσι κι έγινε.

Στις συνεντεύξεις, εκτός από τις κλασικές του τύπου ποιος είσαι τι έχεις κάνει, γιατί θες να φύγεις από την Ελλάδα (ναι το ρωτάνε κι αυτό) κτλπ σου έχουν έτοιμα και τα λεγόμενα case studies. Αυτό ποικοίλει από διαγράμματα M,Q,N (όχι υπολογισμούς και πράξεις, αλλά να σχεδιάσεις πάνω σε ένα φορέα, πως περίπου θα είναι τα διαγράμματα) μέχρι και συγκεριμένα έργα (π.χ μου έδωσαν μια κάτοψη, μου λένε εδώ ο πελάτης θέλει να βγάλει μια κολώνα, θέλει να ανοίξει μια τρύπα στη μέση της πλάκας κλπ. Πώς θα το αντιμετωπίσεις). Για να πω την αλήθεια τα M,Q,N τα θεώρησα υπερβολικά, αλλά μετά κατάλαβα ότι έχει νόημα γιατί πολοί κάνουν υπολογισμούς ακόμη και με το χέρι. Το κλίμα σε όλες τις συνεντεύξεις ήταν πολύ καλό και σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα. Οι εταρείες που μίλησα εγώ δεν είχαν HR και έτσι συνήθως μιλούσα είτε απ' ευθείας με τον Director είτε με μια ομάδα μηχανικών, οπότε πέφτει αρκετό ξεσκόνισμα (μέχρι και 3 ώρες συνέντευξη έδωσα). Ποιο σπάνια, μετά από την αρχική συνέντευξη  και αν τα πας καλά, μπορεί να σου πούνε να πας και για μια δοκιμαστική μέρα στο γραφείο (αυτό μου έτυχε μια φορά).

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου είδα  ότι, τουλάχιστον οι περισσότεροι, είναι σοβαροί επαγγελματίες.

Ένα παράδειγμα που μου έκανε φοβερή εντύπωση:

Είχα μια συνέντευξη σε ένα τεχνικό γραφείο, μίλησα με έναν από τους Directors και όταν τελειώσαμε μου λέει έλα να σου γνωρίσω και τους άλλους μηχανικούς της εταιρείας. Με γύρισε σε όλο το γραφείο και ο κάθε μηχανικος ή σχεδιαστής αφού πρώτα μου συστήνονταν καθόταν και μου εξηγούσε με λεπτομέρεια σε τι έργο δούλευε εκείνη τι στιγμή και τι ακριβώς έκανε και ποιος ήταν ο ρόλος του στο γραφείο.

 

Το πρόβλημα που αντιμετώπισα εγώ ήταν ότι αυτοί θέλουν μηχανικούς εμπειρία σε όλα τα υλικά (μπετό, ξύλο, φέρουσα τοιχοποιία, μεταλλικές) κι εγώ είχα εμπειρία μόνο στο μπετό, όπως και οι περισσότεροι από εμάς πιστεύω. Όταν η συνέντευξη έμπαινε στο τεχνικό κομάτι, όλοι μα όλοι με ρώτησαν σε τι υλικά έχω σχεδιάσει. Όταν τους έλεγα μόνο μπετό, έβλεπα ότι εκεί χαλούσε το πράγμα.

Αυτό ήταν και το feedback που είχα από τους recruiters. Ξέρεις τους άρεσες αλλά θέλουν κάποιον που να έχει εμπειρία σε όλα τα υλικά.

 

Συμπέρασμα: Στην Αγγλία δουλειές υπάρχουν και μάλιστα πολλές, τουλάχιστον στο κομάτι του Πολ. Μηχανικού. Ο ανταγωνισμός όμως είναι τεράστιος και πρέπει να έχει κάποιος τεράστια υπομονή και επιμονή για να πετύχει. Θα σε περάσουν από χίλια κόσκινα μέχρι να σε προσλάβουν, αν βρεις όμως την πρώτη σου δουλειά εκεί και αποκτήσεις έστω και μικρή εμπειρία στα εκεί δεδομένα μετά ο δρόμος ανοίγει και  μπορείς να εξελιχθείς (με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν πετάς αετό και στρώνεσαι στη δουλειά αλλά και στο διάβασμα)

 

Πολύ εμπεριστατωμένη η ανάλυσή σου. Μπορείς να μας πεις μερικές πληροφορίες για τις δουλειές; Τί επιπέδου ήταν; Senior,Intermediate; Πόσα ήταν τα χρήματα που δίναν σε περίπτωση που σε προσλαμβάναν; Το ρωτάω αυτό με την έννοια ότι σε ξεσκονίσαν γιατί προφανώς έχεις αρκετή προϋπηρεσία και θέλαν να το επαληθεύσουν, δεν νομίζω σε junior level θέση να σου ζητήσουν τέτοιο επίπεδο γνώσης ή εμπειρίας αλλιώς δεν θα ήταν junior

Edited by project.breeze
Δημοσιεύτηκε

Εκεί ακριβώς είναι το θέμα στο επίπεδο εμπειρίας. Εγώ δουλεύω 15 χρόνια στην Ελλάδα με σπουδές μόνο στην Ελλάδα. Στην Αγγλία όμως προσπαθώ να πλασάρω τον εαυτό μου ως Intermediate level, λόγω της έλειψης εμπειρίας εκεί. Για junior θέση ούτε κοιτάω ούτε κανένας θα ενδιαφέρονταν πιστεύω, γιατί μπορούν να βρουν μη έμπειρους μηχανικούς και εκεί.

Σ' αυτές τις θέσεις τα χρήματα που παίζουν είναι μεταξύ 28-35Κ το χρόνο, ανάλογα με την εταιρεία.

Δημοσιεύτηκε

Οι ερωτήσεις που τον ρώτησαν για ένα πολ/μηχ είναι πολύ απλές.

 

Μπορεί να είναι απλές για κάποιον που έχει προϋπηρεσία αλλά για έναν που δεν έχει προϋπηρεσία ή είναι graduate δεν είναι απλές ειδικά όταν αφορά σε ένα φαντάζομαι μεγάλο φάσμα. Οι junior θέσεις περιέχουν και εκπαίδευση που γίνεται από την ίδια την εταιρία, προφανώς για intermediate θέλουν κάποιον που είναι έτοιμος και δεν χρειάζεται εκπαίδευση

Δημοσιεύτηκε (edited)

Επίσης μια ακόμα συμβουλή είναι η μορφή του βιογραφικού. Έχω δει από Έλληνες συναδέλφους τραγικά βιογραφικά δυστυχώς και οι οποίοι αναρωτιούνται γιατί δεν έχουν συνεντεύξεις. Αφήστε το europass και κάντε ένα σοβαρό CV. Και αν μπορείτε να το κάνετε μια σελίδα, μαξ δύο τότε σίγουρα είστε στο σωστό δρόμο.

 

Επιτέλους, κάποιος το φώναξε!!!! Το template του Europass είναι για τα σκουπίδια! Απορώ πως μερικοί το χρησιμοποιούνε ακόμα.

Το Europass έγινε για θέσεις εργασίας στην Κομισιόν, να έχουν ένα τύπο CV για να μπορούν να τα περνάνε στο database. Μέχρι εκεί.

 

Εχώ δει και εγώ τραγικά CV με κοινά λάθη όπως:

1. Ορθογραφία, σύνταξη, λάθη μετάφρασης

2. Ένα σωρό πληροφορίες που κουράζουν το μάτι, χωρίς να ακολουθούνε τον χρυσό κανόνα του Engineer's Reporting: give maximum information with minimum words

3. Τα κάνω όλα και συμφέρω (jack of all trades and master of none)

4. Στις θέσεις που έχουν δουλέψει γράφουν ένα κατεβατό από λέξεις αλλά δεν δίνουν τα βασικά: company, position, duties, reporting to

 

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας στο πως κάνεις ένα καλό CV. Αυτό που γίνεται είναι οτι φτιάχνεις ένα CV και ανάλογα με την ανταπόκριση (ή μη) που έχεις το αναθεωρείς, κοινώς είναι ένα live document.

Edited by Topap
  • Upvote 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.