Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Επαναλαμβάνω

 

η βασική προϋπόθεση για έναν Ελληνα να βρει δουλειά είναι να κάνει κάτι εξειδικευμένο με κόστος  60-70% του αντίστοιχου ξένου απο χώρες που ελέγχουν το παιχνίδι. Αν δεν μπορεί να βρει εξειδίκευση τότε δυστυχώς οι πιθανότητες είναι ελάχιστες διότι αντίστοιχοι υπάρχουν χιλιάδες. Οσο και αν ακούγεται παράξενο κανένας δεν ξέρει τα Ελληνικά Πανεπιστήμια ασχέτως αν είναι καλά η όχι. Άρα το να πεις τελείωσα το ΕΜΠ με 15 δεν τους λέει τίποτα. Ας μην ξεκινήσουμε με ΔΠΘ, ΠΠ, κλπ διότι κυριολεκτικά δεν τα ξέρουν. Μπορεί να είναι μια χαρά πανεπιστήμια αλλα καμία εταιρία που πουλάει expertise δεν πρόκειται να προσλάβει κάποιον με CV που να γράφει ΔΠΘ διότι κάνει κακό στην μούρη. 

 

Πριν απο 4 μήνες ήμουνα σε interview για project στην Τουρκία. Είχαν έρθει 17 Ελληνες μηχανικοί με εμπειρία +5 ετων σε μεγάλες κατασκευές. Ενας απο τους project managers ρώτησε σε όλους τα παρακάτω

 

1. Ποια είναι η διαδικασία υπολογισμού των θερμικών τάσεων σε mass concrete

2. Ποια είναι η διαδικασία ελέγχου ρηγματώσεων σε δεξαμενή θαλασσινού νερού 500000 κυβικών 

3. Πως υπολογίζουμε AQL για οδοποιία που θα παραλάβει πυκνότητα φορτίου 800 οχήματα 40 τόνων ημερησίως 

4. Πως διασφαλίζουμε στεγανότητα  δεξαμενών απο ΩΣ

5. Ποιοι είναι οι 3 βασικοί τύποι στεγάνωσης γεφυρών

6. Ποιες είναι η προδιαγραφές ενέματος προ έντασης και τι πρέπει ο επιβλέπων να προσέξει στα end caps

8. Σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία με τον εξωτερικό μηχανικό του έργου επάνω σε non comformity, ποια διαδικασία τηρείται.

 

και οι 17 Ελληνες δυστυχώς απέτυχαν. Προσωπικά θεώρησα οτι οι ερωτήσεις δεν ήταν απλές αλλά ΟΚ ήταν λογικές. Το κουφό ήταν οτι με έπιασαν στο τέλος και κάποιος μου είπε την εξής φράση "Αν ήξερα από αυτά δεν θα ήμουνα Τουρκία αλλα Ντουμπάι να κονομάω". Του απάντησα βέβαια οτι οι ερωτήσεις δεν έχουν να κάνουν με τον τόπο του έργου και ότι επειδή μπορείς να τις απαντήσεις δεν σημαίνει οτι θα γίνεις πλούσιος ή θα βρεις δουλειά στο Ντουμπάι. Θέλω όμως να είμαι πλήρως ειλικρινείς με τους αναγνώστες. Κάθε έργο και κάθε project manager έχουν μια λόξα που έχουν αποκτήσει απο το είδος των έργων που έχουν κάνει και ξέρουν. Αν πας πχ σε μεγάλο κτιριακό θα σε ρωτήσουν τελείως διαφορετικά πράγματα. Αν πας σε λιμενικό διαφορετικά κλπ. Η λογική βέβαια των ερωτήσεων θα είναι πάντα η ίδια. Ο έχων την εμπειρία πρέπει να αποδείξει οτι δεν θα τα σπάσει στους άλλους με χαζές ερωτήσεις, δεν θα χάσει face στους υφιστάμενους του από έλλειψη γνώσεων, οτι μπορεί να ξεπεράσει γραφειοκρατικά προβλήματα εύκολα, οτι μπορεί να διδάξει στους νεότερους μηχανικούς, κλπ. Το βασικότερο είναι οτι ο μηχανικός κρίνετε πάντα απο το αποτέλεσμα και απο το ταμείο. 

Ροδόπουλε, αν τα γράφεις αυτά για να συνετίσεις αυτούς που πιστεύουν οτι τελείωσαν Ελληνικό Πολυτεχνείο και  γι αυτό ο κόσμος τους ανήκει καλώς...αν τα γράφεις και τα πιστεύεις είσαι εντελώς λάθος και μάλλον ασχετος με την πραγματική αγορά.... αυτόν τον PM που περιγράφεις εμενα που είμαι 40ρης μπορώ ανετα να του κάνω 40 ερωτήσεις και να τον πιάσει τσιρλιό...τι εννοώ... ότι για όλους υπάρχουν αγνωστα θέματα...πρπει επίσης να σου πω ότι σε συνεντευξη φίλου με τιτάνα μηχανικό στην γεφυροποιία και παρα πολύ δύσκολο ανθρωπο ρωτήθηκαν πολύ απαιτητικά πραγματα αλλά οχι τετοιας φύσεως μπουρδες που γραφεις...

η τελευτάια ερώτηση ήταν το κερασάκι στην τουρτα...

Εισαι γενικώς respected μην γράφεις ότι να ναι, εκτίθεσαι..είναι κάποιοι εδω μέσα που εχουν δουλέψει καλά...εχουν καλά πτυχία και σοβαρές πιστοποιησεις.....δεν εχει μόνο graduates το φόρουμ.

  • Upvote 5
  • Απαντήσεις 2,2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ο Ροδόπουλος έχει το ακαταλόγιστο (της υπερβολής), δώσε τόπο στην οργή .Προσωπικά αν περνούσε απο απο εμένα συνέντευξη ο Ροδόπουλος θα τον ρωτούσα στο τέλος, "αφού είσαι τόσο καλός γιατί δεν σε πήρε κανείς άλλος;" σπάσιμο ε; Για να είμαι δίκαιος όμως, υπάρχουν θέσεις που απαιτούν αυτά που περιγραφεί, ίσως υπερβολικά αλλά κάπως έτσι.

Edited by McRaster
Δημοσιεύτηκε

Υπάρχουν και μικρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο και συγκεκριμένα στην Αγγλία υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση (τουλάχιστον για structural που γνωρίζω) και το γνωρίζω από προσωπική εμπειρία και όχι γιατί κάποιος μου το είπε.

Γιατί λοιπόν να μην μπορεί να ξεκινήσει κάποιος σε μια μικρή/μεσαία εταιρεία, να αποκτήσει εμπειρία και μετά αν παρουσιαστεί η ευκαιρία να πάει και σε μεγαλύτερη. Δεν είναι ανάγκη να ξεκινήσουμε από αεροδρόμια και γέφυρες.

Συγκεκριμένα μάλιστα όσον αφορά στους μισθούς, όσα γράφετε έχουν μόνο σχέση με Μέση Ανατολή. Είναι αδιανόητο σε χώρες του δυτικού κόσμου  κάποιος να πάρει μικρότερο μισθό μόνο και μόνο επειδή είναι Έλληνας ή Ινδός ή Πακιστανός. Μπορεί να πάρει χαμηλότερο μισθό λόγω έλλειψης εμπειρίας αλλά σε καμία περίπτωση λόγω καταγωγής και μάλιστα το τελευταίο διώκεται και ποινικά (discrimination).

 

+1000. Τις πιο πολλές φορές οι μικρές εταιρείες είναι που κάνουν μεγάλο κομμάτι της δουλειάς. Κολοσσοί όπως ATKINS, Balfour Beaty, Siemens, DONG, ABB είναι οι principal contractors και το μόνο που κάνουν είναι να μαζεύουν σχέδια προς έγκριση από τους υπεργολάβους και να τα τσεκάρουν βάση των προδιαγραφών του πελάτη.

Όσο για structural engineers ψάχνουμε με το δίκανο εδώ και ένα μήνα μηχανικό να ξέρει να μας κάνει τη στατική ανάλυση βάση EC3 και δεν βρίσκουμε, οι περισσότεροι Άγγλοι ακόμα κάνουν μεταλλικά με τον BS5950 που έχει αποσυρθεί από το 2010.  

 

Ο Ροδόπουλος έχει το ακαταλόγιστο (της υπερβολής), δώσε τόπο στην οργή .Προσωπικά αν περνούσε απο απο εμένα συνέντευξη ο Ροδόπουλος θα τον ρωτούσα στο τέλος, "αφού είσαι τόσο καλός γιατί δεν σε πήρε κανείς άλλος;" σπάσιμο ε; Για να είμαι δίκαιος όμως, υπάρχουν θέσεις που απαιτούν αυτά που περιγραφεί, ίσως υπερβολικά αλλά κάπως έτσι.

 

Γιατί πρέπει να ισοπεδώνουμε τα πάντα, ή άσπρο ή μαύρο?

 

Εκεί λοιπόν μου είπε οτι πολλές φορές τα κείμενα γράφονται απο ΜΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ και είναι τυποποιήμενα,δηλαδή οι ίδιοι δεν τα έχουν δεί.Το κλού τις ιστορίας είναι οτι κατέληξε λέγοντας πως κανένα βιογραφικό δεν αντικατροπτίζει τις πραγματικές ικανότητες του Μηχανικού, απλά τις περιγράφει και τις περισσότερες φορές ο ίδιος διαλέγει άτομα που έχουν εργαστεί σε συγκεκριμένες εταιρίες που γνωρίζει πως δουλεύουν και είναι κοντά στη δική του λογική

 

Οι εταιρίες , πέρα απο το γραφειοκρατικό και τις ικανότητες τέννις που πρέπει να έχεις για να πετάς το μπαλάκι της ευθύνης αλλού,θέλουν άτομα που να δίνουν λύσεις. Εργοταξιακά η δουλειά του μηχανικού είναι συγκεκριμένη και δεν μένει χρόνος για αναλύσεις ή διάβασμα,αυτό είναι αντιληπτό σε όλους.Η δουλειά των αναλύσεων γίνεται πάντα απο Συμβούλους Μηχανικους.Συνεπώς, οι θεωρητικές ερωτήσεις απο Project Manager θεωρώ πως είναι άτοπες.

 

+1000. Ηλεκτρολόγοι μηχανικοί (τυχαία ειδικότητα) κάνουν επίβλεψη σε καθαρά κατασκευαστικό έργο χωρίς ίχνος ηλεκτρολογικών. Γιατί?

 

Γιατί ξέρουν να ρίχνουν το μπαλάκι από εδώ και από εκεί, να μειώνουν το κόστος και έχουν Prince2 και APM πιστοποιήσεις.

 

Όσο για αυτά τα ερωτήματα που ανέφερε ο κ. Ροδόπουλος, στο 60% των περιπτώσεων δεν θα έπεφταν καν στο τραπέζι ΑΛΛΑ πολλές φορές όταν το έργο φεύγει σε υπεργολάβους για κοστολόγηση (Tender stage) ο πελάτης αναγράφει ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ τι θα ζητήσει, από τις προδιαγραφές του σκυροδέματος, μέχρι και σε τι φορματ θα του κατατεθούν τα σχέδια με τι γραμματοσειρά κλπ. Άρα λοιπόν δεν είναι απίθανο αλλά δεν είναι ο κανόνας.

Δημοσιεύτηκε (edited)

 

 

Γιατί πρέπει να ισοπεδώνουμε τα πάντα, ή άσπρο ή μαύρο?

 

 

Αν θεωρείς ισοπέδωση τη τοποθέτηση μου πολύ ευχαρίστως να το αναλύσουμε....

Edited by McRaster
Δημοσιεύτηκε

Ροδόπουλε, έχω την ισχυρή εντύπωση οτι οι προσλήψεις είχαν γίνει ήδη πριν την συνέντευξη.
Οι συνεντεύξεις έγιναν για τα τυπικά, το "θεαθήναι" και για να κάψουν τους υποψηφίους.

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε (edited)

Λοιπόν προτείνω αυτή την συζήτηση να την αφήσουμε για αύριο 12 παρά πέντε. . .

 

Πάντως, να προσθέσω, έχω και εγώ απορία τι σχέση έχει ο Ροδόπουλος με τα τσιμέντα. Δηλαδή να παίρνει την δουλειά του McRaster, έτσι στυγνά, μην χαιρετίσω ;;;!!!! 

Edited by Παπα-Mike
Δημοσιεύτηκε

Προσωπικά ποτέ δεν θα δεχόμουνα σε έργο να πληρώνω κάποιον για να σκέφτεται αν η βαρέλα των τριών ωρών κάνει ή οχι

Εισαι φιλος, αλλα φασκεις κ αντιφασκεις. Θα πληρωνες κάποιον που ξερει aql αλλα δεν θα πληρωνες καποιον που θα σου γλυτωνε π.χ. τα cold joints?

 

Σου είπε σωστα ο αλλος κολλητος ο astranalysis οτι αν τα λες αυτα για να συνετισεις κάποιους με τη μυτη ψηλα, καλα κανεις, διαφορετικά αν τα εννοεις τοτε ή μιλας για χωρες που δεν γνωριζω αλλα κ ουτε θελω να μαθω, ή εισαι εντελως εκτος αγορας, ή τελος αν οντως ισχυουν αυτα σε ΚΑΠΟΙΕΣ εταιρειες τοτε μιλαμε για εταιρειες με βληματα μεγαλου βεληνεκους.

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Τελικά Ζάβι , την βαρέλα θα έπρεπε να την ρίξουμε ? 

 

Και αν κάναμε οικοδομή 5όροφη σε κυριλέ περιοχή με τιμές πώλησης τμ  5ψήφιες και βλέπαμε στα δοκίμια της οροφής Β' ορόφου των 28 ημερών και ενώ έχει ήδη πέσει και η οροφή του Γ' ορόφου , ότι είχαμε θέμα τι απόφαση θα παίρναμε ?

 

Θα γκρεμίζαμε 2 πλάκες και πετσωμένη την 3η ? Θα μας αποζημίωνε η εταιρεία ? Θα αγόραζε κανένας σε αυτή την οικοδομή , όταν την ξανάφτιαχναν ?

 

Επειδή  μιλάτε για Αραπιές και για πλακάκια και για αρμούς .

 

Επειδή είπε ο Χρήστος για 15 % και άλλα τέτοια . 

 

Να θυμίσω ότι υπήρχε μια πολύ μεγάλη εταιρεία κάποτε που έριξε πολλά μπετά στα μεγάλα έργα της προηγούμενης δεκαετίας και μετά χρεωκόπησε .

Δημοσιεύτηκε (edited)

 

Τελικά Ζάβι , την βαρέλα θα έπρεπε να την ρίξουμε ?

 

Θα πληρωνες κάποιον που ξερει aql αλλα δεν θα πληρωνες καποιον που θα σου γλυτωνε π.χ. τα cold joints?

 

Νομίζω πως απάντησε στοχεύοντας στην ουσία (χωρίς ένα ναι ή όχι).

 

Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στην ερώτηση που έκανε. Ήθελε να θίξει κυρίως το είδος και το ύφος των ερωτήσεων που γίνονται στις συνεντεύξεις και στο πόσο ουσιαστικές είναι ή όχι για την πράξη. Σύμφωνα με την ερώτηση που έκανε,αν και κανονιστικά και σύμφωνα με τα δεδομένα (χρόνους-θερμοκρασίες) που έθεσε είμαστε εκτός (οι κανονισμοί όμως δεν είναι πανάκεια ως προς την ποιότητα). Αυτό που μετράει είναι η προσέγγιση και η αντίδραση στην άλλη περίπτωση (η απάντηση που έδωσε ο Ροδόπουλος και ο Mcraster).

 

Γενικά όμως και σε ανάλογες περιπτώσεις,πέρα από την ποιότητα υπάρχουν εξίσου σημαντικές παράμετροι για την λήψη αποφάσεων,όπως το deadline,αν βρίσκεται εντός ή εκτός κρίσιμης ροής και "μας παίρνει" μια μέρα καθυστέρηση,τι στοιχείο σκυροδετείται,το που βρίσκεται το έργο και τι μέσα έχεις (ποιός είπε οτι έχουμε αντλία?),ποιός πληρώνει,τι ώρα είναι εκείνη την στιγμή (πρωί ή μεσημέρι),τι καιρό θα κάνει αύριο,τι σχέση κι επιρροή έχεις στους προισταμένους/υφισταμένους και πολλά πολλά άλλα.

 

Εγώ δεν θα την έριχνα,εκτός και αν επρόκειτο για σκυρόδεμα πλήρωσης ορύγματος.

Edited by atsalovergas
Δημοσιεύτηκε

Νομιζω ειναι μια καλη στιγμη για να ανοίξουμε καινούργιο θεμα για βαρελες

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.