dim10 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2014 Η θέση και οι διαστάσεις λεβητοστασίου σε νέο κτίριο. πρέπει να ελέγχονται σε κάθε περίπτωση από ελεγκτή δόμησης;
Pavlos33 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2014 (edited) Άδεια αλλαγής χρήσης με εσωτερικές διαρρυθμίσεις απαιτεί ελεκτή δόμησης με ένα τελικό έλεγχο στο τέλος ? Θεωρώ πως ισχύει ότι αναγράφει στην απόφαση. Απαιτείται ένας τελικός έλεγχος για τις εργασίες που αφορούν στην άδεια αλλαγή χρήσης. Αριθμός ελέγχων ανά κατηγορία και είδος έργων και εργασιών δόμησης 1. Ο αριθμός των ελέγχων οι οποίοι διενεργούνται από τους Ελεγκτές Δόμησης καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία και το είδος των έργων και των εργασιών δόμησης, μόνο για περιπτώσεις όπου απαιτείται έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης, ως εξής: α) Κατηγορία Α΄: ένας (1) έλεγχος (τελικός) (...) ii) Εργασίες δόμησης που απαιτούνται σε περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου, ανεξαρτήτως της επιφάνειας και της χρήσης του. dim104. Ο ενδιάμεσος έλεγχος των κτιρίων της Κατηγορί− ας Γ΄ διενεργείται αμέσως μετά την ολοκλήρωση του φέροντα οργανισμού και της εξωτερικής τοιχοποιίας και ελέγχονται τα παρακάτω στοιχεία, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δόμησης, αφού προηγουμένως επιβεβαι− ωθούν τα εμφανή σημεία του αρχικού ελέγχου: (...) ζ) Η θέση του λεβητοστασίου. η) Οι διαστάσεις του λεβητοστασίου. θ) Οι διαστάσεις των ανοιγμάτων του λεβητοστασίου. 5. α) Ο τελικός έλεγχος των κτιρίων της Κατηγορίας Β΄ και Γ΄ διενεργείται μετά την ολοκλήρωση του κτιρί− ου ή της προσθήκης κατ’ επέκταση και ελέγχονται τα παρακάτω στοιχεία, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δό− μησης, αφού προηγουμένως επιβεβαιωθούν τα εμφανή σημεία του αρχικού και του ενδιάμεσου ελέγχου (αν δεν υπάρχει ενδιάμεσος έλεγχος εξετάζονται και τα στοιχεία της παραγράφου 4): Edited Ιούλιος 16 , 2014 by Pavlos33 2
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2014 (edited) Αφού είχες κατεδάφιση, δεν υπέβαλλες διάγραμμα δόμησης. Εφόσον τώρα δεν κατεδαφίζεις όλο το κτίριο, υποβάλλεις για πρώτη φορά διάγραμμα δόμησης. Ενημέρωση θα έκανες αν υπήρχε ήδη διάγραμμα και δεν μεταβάλλονταν. Άρα αναθεωρείς, αφού για πρώτη φορά θα προσκομιστεί Δ/Δ. κατά αρχάς σ' ευχαριστώ για την απάντηση αλλά βλέπω ότι το τμήμα της οικοδομής που μένει ως περιτοίχιση μπορεί να ενταχθεί εδώ: ΝΟΚ Ν 4258/14-4-14 ΦΕΚ 94α H παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 4067/2012 (Α΄ 79) αντικαθίσταται ως εξής: «6. Σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, που τηρεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της, αυτή είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση ή ενημέρωση της άδειας δόμησης είτε μετά από την έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για τις εργασίες των παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου. Στις περιπτώσεις νομιμοποίησης αυθαιρέτων εργασιών της παραγράφου 3 εκδίδεται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας μόνο με την υποβολή τεχνικής έκθεσης. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω άδειας δόμησης, (υ.γ γιατί λείπει η ενημέρωση??) η κατασκευή παύει να είναι αυθαίρετη και κατεδαφιστέα. Πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής δεν επιβάλλεται σε περίπτωση αναθεώρησης άδειας δόμησης, που βρίσκεται σε ισχύ, εφόσον τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου.» και από τι και εσύ διαπιστώνεις ενώ ο ΝΟΚ αναφέρεται σε δυνατότητα και "ενημέρωσης" το ΦΕΚ 57Β' -έλεγχος εργασιών δόμησης αναφέρεται σε αναθεώρηση εντός 4/μήνου Τι ισχύει τελικά?? Υ.Γ 2 επίσης θα ήθελα να ρωτήσω όταν η απόφαση αναφέρεται σε μη αλλαγή στοιχείων δ.δ εγώ καταλαβαίνω ότι αφορά μεταβολή στις διαστάσεις οικοπέδου με >20 εκ κλπ μεταβολή κάλυψης μεταβολή σ.ο μεταβολή σ.δ και όχι π.χ μεταβολή φύτευσης ή μεταβολή του μήκους της περιτοίχισης ή του ύψους της π.χ από 0.60 εκ σε 1.0 μ (επιτρεπτό π.χ για την ο.γ) δες γ) Μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται οι διατάξεις που καθορίζουν την επιτρεπόμενη κάλυψη, το συντελεστή δόμησης και το συντελεστή κατ’ όγκο εκμετάλλευσης (σ.ο.) ή τις υποχρεωτικές αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 10 εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα ή μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 20 εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου. Edited Ιούλιος 17 , 2014 by ΚΑΝΑ
Faethon11 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2014 Εμβόλιμη υποσημείωση.... Στην ΚΥΑ 299/14, λέει πως η κατάθεση της αμοιβής πρέπει να κατατεθεί σε λογαριασμό όψεως και όχι συγκεκριμένα σε όψεως της ΕΤΕ.........
armenopoulos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2014 (edited) Αν η άδεια κατεδάφισης δεν έχει λήξει, δεν υπάρχει αυθαίρετη κατασκευή (αφού οι εργασίες κατεδάφισης μπορούν να ολοκληρωθούν) και δεν τίθεται θέμα εφαρμογής της παρ.6 του άρθρου 4 του ΝΟΚ στην οποία θεωρώ ότι εκ παραδρομής δεν αναφέρεται η ενημέρωση στα τελευταία δύο εδάφια. Εάν τυχόν κλήθηκε ελεγκτής δόμησης να πιστοποιήσει την ολοκλήρωση της κατεδάφισης πριν αυτή ολοκληρωθεί, αρκεί να αναφέρει στο πόρισμα ότι αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν πρέπει να επιβληθεί κάποιο πρόστιμο αφού η άδεια εξακολουθεί να ισχύει. Αν η άδεια έχει λήξει, τότε υπάρχει αυθαίρετο (το τμήμα που δεν κατεδαφίστηκε) και επιβάλλεται πρόστιμο (η μη επιβολή προστίμου προϋποθέτει ισχύ της άδειας σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 4 του ΝΟΚ). Κατά την άποψή μου από την διατύπωση της παρ.9 του άρθρου 6 του 4030/11 και της παρ.1β του άρθρου 4 του ΝΟΚ, δεν μπορεί να γίνει ενημέρωση άδειας όταν προσκομίζονται νέες μελέτες που δεν περιλαμβάνονται στην άδεια, αλλά μόνο όταν τροποποιούνται ήδη υπάρχουσες μελέτες. Η 9β του άρθρου 9 θέτει τον γενικό κανόνα μη αλλαγής του διαγράμματος δόμησης όταν με ενημέρωση τροποποιούνται (και όχι προσκομίζονται νέες) μελέτες και η 9γ θέτει συγκεκριμένες ειδικές περιπτώσεις μεταβολών του Δ.Δ. για τις οποίες κατ'εξαίρεση δεν γίνεται αναθεώρηση. Όμως και οι δύο περιπτώσεις προϋπόθεση έχουν την ύπαρξη διαγράμματος δόμησης. Στην περίπτωσή σου θα προσκομιστεί όπως ξαναείπα για πρώτη φορά διάγραμμα δόμησης και συνεπώς θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση. Υ.Γ. Στην απόφαση 299/14 - ΦΕΚ57/Β (άρθρο 2 - παρ.5βii) γίνεται επίκληση διατάξεων του ΓΟΚ και συγκεκριμένα της 4μηνης προθεσμίας αναθεώρησης (στην λογική των τεχνικών οδηγιών ότι διατάξεις που δεν είναι αντίθετες με τον ΝΟΚ εξακολουθούν να ισχύουν), διότι (επιτέλους) διαπιστώθηκε ότι η αντίστοιχη αναφορά στον ΝΟΚ οδηγεί στην παράλογη μη επιβολή προστίμων για μεγάλο χρονικό διάστημα έως και εσαεί σε άδειες που έχουν αναθεωρηθεί επ'αόριστον. Ηθελημένα δεν γίνεται εδώ αναφορά σε ενημέρωση καθώς η ενημέρωση περιλαμβάνεται στην προηγούμενη περίπτωση i με προθεσμία 30 ημερών και μόνη ποινή την διακοπή εργασιών χωρίς επιβολή προστίμων (μάλλον μέχρι την λήξη της άδειας διότι μετά είναι μεν επιτρεπτή η ενημέρωση, αλλά η κατασκευή θα πρέπει να χαρακτηριστεί αυθαίρετη και να επιβληθούν πρόστιμα διότι δεν περιλαμβάνει η παρ.6 του άρθρου 4 περιπτώσεις αδειών που δεν είναι σε ισχύ). Edited Ιούλιος 18 , 2014 by armenopoulos 1
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2014 (edited) armenopoyle Μόλις είδα το μήνυμά σου για το οποίο και πάλι σ'ευχαριστώ γιατί σ' απασχόλησα πολλές φορές και ίσως σε κούρασα!! Το θέμα μου είναι πιο σύνθετο αλλά το άνοιξα περισσότερο για να τονίσω τα κενά της απόφασης 299/14 Ένα λεπτό θέμα που απαιτεί επί πλέον διευκρινήσεις από το ΥΠΕΚΑ προς τους Ε.Δ είναι το εξής: Επειδή το πως θα πορευθεί η Υ.ΔΟΜ δηλαδή αν ζητήσει ενημέρωση ή αναθεώρηση και βάσει ποιάς διάταξης . εξαρτάται από το πόρισμα του Ε.Δ και κυρίως από την απάντηση που δίνει στο τέλος του υποδείγματος του πορίσματος δηλαδή ποιά από τις περιπτώσεις επιλέγει ο Ε.Δ εδώ: Σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα, δηλώνω υπεύθυνα ότι μετά από τον έλεγχο που διενήργησα στο εν λόγω έργο:β) Διαπιστώθηκαν αποκλίσεις, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στηνπαράγραφο 9 του άρθρου 6 του ν. 4030/2011 . γ) Διαπιστώθηκαν παραβάσεις, που δεν μεταβάλλουν το περίγραμματης οικοδομής, το σ. δ και το σ.o, όπως αποτυπώνονται αναλυτικάστον παραπάνω πίνακα και σκαρίφημα. Βλέπεις όμως πόσο συγκεχυμένες είναι οι περιπτώσεις!! Edited Ιούλιος 18 , 2014 by ΚΑΝΑ
SIRADRAB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 23 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 23 , 2014 (edited) Το αρχείο που επισυνάπτω συντάχθηκε από τον φίλο μας ΚΑΝΑ και περιέχει την πορεία, υπό μορφή σχεδιαγράμματος, ενός πιθανού πορίσματος Ελεγκτού δόμησης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. ΠΟΡΕΙΑ- ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ Ε-Δ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.pdf Edited Ιούλιος 23 , 2014 by SIRADRAB 2
sotimo Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 (edited) Καλησπερα συναδελφοι Μια ερωτηση: Σε επιθεωρηση Δομησης για τελικο ελεγχο σε νεα αδεια οικοδομης υπαρχει κτισμα που δεν φαινεται στο Δ\Δ αλλα εχει βγει για αυτο σχετικη αδεια κατεδαφισης (Η οποια ληγει και σε σχετικα συντομο διαστημαμετα την επικειμενη επιθεωρηση) Υπαρχει παρανομια που πρεπει να καταγραφει στο φυλλο ελεγχου? Ευχαριστω. Edited Ιούλιος 29 , 2014 by sotimo
armenopoulos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Ναι υπάρχει. Το κτίσμα με άδεια κατεδάφισης θα έπρεπε να κατεδαφιστεί τουλάχιστον(*) πριν τον τελικό έλεγχο, άλλως θα έπρεπε να έχει συμπεριληφθεί στο διάγραμμα δόμησης. (*) λέω τουλάχιστον γιατί αν η παραμονή του προκαλεί υπέρβαση δόμησης ή κάλυψης ή "Δ" μεταξύ των κτιρίων, θα έπρεπε να έχει κατεδαφιστεί πριν την ανέγερση διότι σε κανένα στάδιο της κατασκευής δεν πρέπει να προκύπτουν υπερβάσεις (σχετική και ιδιαίτερα κατατοπιστική είναι η εγκύκλιος 96/94) 4
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα