AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2012 (edited) Η ακόλουθη περιγραφή απέχει παρασάγγας από το να είναι μία γενικά αποδεκτή μέθοδος. Την παραθέτω για λόγους πληροφόρησης και ανταλλαγής απόψεων. Αν κάποιος θελήσει να πειραματιστεί, θα το κάνει ασφαλώς με δική του ευθύνη... Αντικείμενο του θέματος είναι ένας στροφαλοφόρος που υπέστη σημαντικές φθορές στα κομβία των διωστήρων λόγω ελλιπούς λίπανσης (νερό στο κάρτερ), και το πως μπορεί να γίνει "ρεκτιφιέ" χωρίς να κατέβει η μηχανή και χωρίς να αφαιρεθεί ο στροφαλοφόρος. Θύμα είναι ένα fabia με οκταβάλβιδο κινητήρα 1397cc. Το ευτύχημα είναι ότι παρέμειναν ανέπαφα τα κομβία βάσεως, οι κύλινδροι και τα έμβολα. Κομβίο μπιέλας πριν και μετά την λείανση. Προετοιμασία. Αφαίρεση κεφαλής και κάρτερ, αφαίρεση εμβόλων, αφαίρεση ελατηρίων. Πρώτο στάδιο λείανσης. Γίνεται με γυαλόχαρτα Νο100, Νο180, Νο240, Νο320. Από τις μπιέλες αφαιρούνται τα κουζινέτα και στερεώνονται με κόλλα παραθέματα από χαρτόνι, καλυμμένα με γυαλόχαρτο, ώστε η εσωτερική διάμετρος να είναι 0,1mm μικρότερη της διαμέτρου του κομβίου. Οι μπιέλες ξανά-τοποθετούνται στον κινητήρα και το τρίψιμο γίνεται με περιστροφή του τροχού. (τα έδρανα των διωστήρων δεν σφίγγονται πλήρως εξαρχής, αλλά σε στάδια, καθώς η λείανση εξελίσσεται) Δεύτερο στάδιο λείανσης. Γίνεται με γυαλόχαρτο Νο400, Νο600, Νο800, Νο1000. Ο κινητήρα αλφαδιάζεται κατά την διαμήκη έννοια. Το τρίψιμο γίνεται με γυαλόχαρτο κολλημένο σε μεταλλική λωρίδα. Για να εξασφαλιστεί σταθερή πίεση χρησιμοποιείται αντίβαρο. Τρία σετ τριψίματος, σε στάδια των 45°, δέκα παλινδρομήσεις ανά στάδιο. Τρίτο στάδιο λείανσης. Γίνεται με γυαλόχαρτο Νο1200. Η διαφορά σε σχέση με το δεύτερο στάδιο είναι ότι χρησιμοποιείται μαλακό παράθεμα μεταξύ γυαλόχαρτου και μεταλλικής λωρίδας. Με την ολοκλήρωση της λείανσης, τα κομβία δεν είχαν μετρήσιμη απόκλιση από την κυκλική διατομή. Οι τελικές διάμετροι μετρήθηκαν 44,93mm - 44,95mm - 44,97mm - 44,97mm για τα κομβία 1-2-3-4. Η αρχική διάμετρος είναι άγνωστη, αλλά μάλλον θα ήταν 45,00mm. Με τα δεδομένα αυτά θα κλείσω την μηχανή βάζοντας κανονικά κουζινέτα. Edited Ιούνιος 10 , 2012 by AlexisPap 2
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2012 Ενδιαφέρουσα μέθοδος. Φαντάζομαι ότι θα βάλεις καινούρια κουζινέτα.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 (edited) Ω, ναι! Τα παλιά είναι κάπως έτσι: Είναι ενδιαφέρον το ότι παρά την πολύ κακή αρχική εικόνα (μεγάλος τζόγος, κουζινέτα στα οποία είχε λιώσει το χαλύβδινο περίβλημα, μερική τήξη του μετάλλου της μπιέλας 1), η πραγματική φθορά του στροφαλοφόρου δεν ήταν μεγάλη. Ένα μεγάλο -και αναπάντητο προς το παρόν- ερώτημα είναι το πως βρέθηκε το νερό στο κάρτερ... Edited Ιούνιος 11 , 2012 by AlexisPap
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Από τη φλάτζα της κυλινδροκεφαλής. εάν είχε ανεβάσει θερμοκρασία κάποτε (την είχε κάψει) ή είχε αλλαχτεί και δεν είχε κάτσει καλά τότε είναι πιθανό να περάσουν νερά στο κάρτερ. Φαντάζομαι ότι θα έπρεπε να είχες βρει και λάδια στα νερά του ψυγείου ή και να έχανε λάδι ο κινητήρας από την κεφαλή. Επίσης, αν δεν έχεις πετύχει την ποιότητα επιφάνειας που πρέπει ενδεχομένως να σου φάει τα κουζινέτα που θα βάλεις πιο γρήγορα.
astrah Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Το καπάκι - κυλινδροκεφαλή και η φλάντζα είναι ανέπαφα??? Πάντως θεωρώ παρακινδυνευμένο τον τρόπο ρεκτιφιέ του στροφάλου.... δεδομένου ότι οι ανοχές πρέπει να είναι τις τάξεως του-των μικρών...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Πράγματι η μηχανή υπερθερμάνθηκε. Ωστόσο, το άνω μέρος είναι ανέπαφο. Η φλάντζα δεν κάηκε και απουσιάζει κάθε ένδειξη διαρροής, τόσο στης φλάτζα, όσο και στον χώρο των ωστηρίων (ο μοναδικός δίαυλος που επικοινωνεί με το κάρτερ). Νερό δεν έχανε -με εμφανή τουλάχιστον ρυθμό- ωστόσο στο κάρτερ είχε νερό και "σαπουνάδα", ενώ τα τοιχώματα του κορμού εσωτερικά και χώρος μέσα στο καπάκι των βαλβίδων ήταν γεμάτα με το μαύρο πουρί που δημιουργείται από την επί μακρόν παρουσία υγρασίας στα λάδια. Κατά τα λοιπά, η επιτυχία της μεθόδου θα φανεί προφανώς στην πράξη... Δεν γνωρίζω ποια είναι η προβλεπόμενη ανοχή για αυτή την μηχανή. Συνήθως για μηχανές οχημάτων παίζει γύρω από τα 40μm, με άνω όριο τα 70μm λόγω θορύβου. Μόλις πάρω τα κουζινέτα θα ξέρω που βρίσκομαι...
miltos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 (edited) Είναι ενδιαφέρον το ότι παρά την πολύ κακή αρχική εικόνα (μεγάλος τζόγος, κουζινέτα στα οποία είχε λιώσει το χαλύβδινο περίβλημα, μερική τήξη του μετάλλου της μπιέλας 1), η πραγματική φθορά του στροφαλοφόρου δεν ήταν μεγάλη. Αυτός ήταν βασικός στόχος του σχεδιασμού, όπως και σε όλες (όσο μπορεί να είναι κανείς απόλυτος) τις αντίστοιχες περιπτώσεις. Τα κουζινέτα είναι κατασκευασμένα από πολύ μαλακότερο υλικό από ότι ο στρόφαλος. Φαντάζομαι ότι θα λειτουργήσεις δοκιμαστικά τον κινητήρα για να δεις αν εξακολουθεί να βάζει νερά στο κάρτερ. Edited Ιούνιος 11 , 2012 by miltos
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Η φθορά στα κουζινέτα ξεπερνάει το πάχος της εσωτερικής επίστρωσης. Εξάλλου, από το κάρτερ μάζεψα αρκετά σιδηρομαγνητικά γρέζα, που κατα το μεγαλύτερο μέρος πρέπει να προέρχονται από τα κουζινέτα.
astrah Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 (edited) Πράγματι η μηχανή υπερθερμάνθηκε. Ωστόσο, το άνω μέρος είναι ανέπαφο. Η φλάντζα δεν κάηκε και απουσιάζει κάθε ένδειξη διαρροής, τόσο στης φλάτζα, όσο και στον χώρο των ωστηρίων (ο μοναδικός δίαυλος που επικοινωνεί με το κάρτερ). Νερό δεν έχανε -με εμφανή τουλάχιστον ρυθμό- ωστόσο στο κάρτερ είχε νερό και "σαπουνάδα", ενώ τα τοιχώματα του κορμού εσωτερικά και χώρος μέσα στο καπάκι των βαλβίδων ήταν γεμάτα με το μαύρο πουρί που δημιουργείται από την επί μακρόν παρουσία υγρασίας στα λάδια. Επομένως έχει ράγισμα ο κορμός.... Υ.Γ. Ο γούργουρας (σωλήνας σκούρο πράσινο - ανοιχτό πράσινο) που φαίνεται στις φωτογραφία 5 τι ρόλο παίζει εκεί....???? Edited Ιούνιος 11 , 2012 by astrah 1
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2012 (edited) Μην το λες τόσο απότομα, με σκοτώνεις! Αν υπάρχει όντως ράγισμα, δεν θα έπρεπε να φαίνεται στον οπτικό έλεγχο; Που θα ήταν πιθανό να βρίσκεται ένα τέτοιο ράγισμα; (σημείωση: ο κορμός είναι αλουμινένιος) Edited Ιούνιος 11 , 2012 by AlexisPap
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα