astrah Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2012 Σε έναν ΜΕΚ, αν εξαιρέσουμε την περίπτωση ότι μπορεί να δουλεύει "μονίμως τέζα", οι φθορές είναι εντονότερες κατά την εκκίνηση του κινητήρα που το λιπαντικό είναι κρύο... (αυτό έκαναν οι φορτηγατζήδες, όταν η τιμή του diesel ήταν σε λογικά επίπεδα, που όταν "σταμάταγαν για καφέ" δεν έσβηναν τον κινητήρα, ώστε να αποφύγουν τις καταπονήσεις λόγω ψυχρότερης επανεκκίνησης, αλλά βεβαίως και των θερμικών καταπονήσεων λόγο μεταβολής της θερμοκρασίας). Μέχρι να φτάσει το λιπαντικό στην θερμοκρασία λειτουργίας χρειάζεται "ιδιαίτερη προσοχή", δηλαδή μην αυξάνονται πολύ οι στροφές του κινητήρα και να μην πιεστεί να λειτουργήσει υπό πλήρες φορτίο... Επί του συγκεκριμένου... Ένα λιπαντικό με "χαμηλό" ιξώδες επιτυγχάνει το να προστατεύσει καλύτερα τον κινητήρα κατά την εκκίνηση του, διότι είναι πιο ρευστό (στην κρύα φάση του) και λιπαίνει "ευκολότερα" τα σημεία που απαιτείται πίεση στο λιπαντικό ώστε να δημιουργηθεί το φιλμ λιπαντικού. Το λιπαντικό, έτσι κι αλλιώς, δεν λειτουργεί ως "γέμισμα" στα σημεία ενός κινητήρα που έχει μεγάλες ανοχές... Δημιουργεί μόνο ένα φιλμ, ώστε να μην έρχονται σε άμεση επαφή τα μέταλλα, να δημιουργείται τριβή, φθορές και υπερθέρμανση. Απ΄την άλλη ένα λιπαντικό με μεγαλύτερο ιξώδες "καθυστερεί" να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας... Με δεδομένο επομένως ότι πρόκειται για έναν κινητήρα που θα έχει πολλές ψυχρές εναύσεις (δεν είναι φορτηγό που μπορεί να λειτουργήσει 8-10 ώρες συνεχόμενα).... και επείδη έχει τα "θεματάκια" του ο τρόπος για να προστατευθεί είναι να χρησιμοποιηθεί λιπαντικό με χαμηλό ιξώδες, και βεβαίως, όπως είπε και ο rootbreaker θέλει σύντομα έλεγχο... στα πρώτα 100-200km, αν υπάρχουν ρινίσματα στην τάπα λαδιού (συνήθως είναι μαγνητική)... και ίσως αλλαγή... Υ.Γ. όπως καλά γνωρίζετε ο κλάδος της τριβολογίας είναι από μόνος του ένας τεράστιος κλάδος για τους μηχανολόγους... 2
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2012 (edited) Δεν αμφισβητώ -ευθέως- τα διδάγματα της πείρας, αλλά πρέπει να υπάρχει κάποια εξήγηση που να βασίζεται στην ρευστομηχανική. Με δεδομένο ότι ένα κομβίο με ανοχές Α χρησιμοποιούσε λάδι ιξώδους Β, ένα ίδιο κομβίο με μεγαλύτερες ανοχές θα βρεθεί σε ίδια κατάσταση με λάδι μεγαλύτερου ιξώδους. Επίσης, αν ένας άξονας με τραχύτητα Α δουλεύει σωστά σε ένα έδρανο με λάδι ιξώδους Β, ένας ίδιος άξονας με μεγαλύτερη τραχύτητα θα χρειαστεί λάδι μεγαλύτερου ιξώδους. Αυτά είναι συνέπειές θεμελιωδών αρχών της ρευστομηχανικής, σχετίζονται με την υδραυλική σφήνα, και έχουν εφαρμογή σε πλήθος προβλημάτων λίπανσης (έδρανα, γρανάζια, έμβολα, γλισιέρες κλπ). Δεν διαφωνώ ως προς τα της ψυχρής εκκίνησης κλπ. Αλλά ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιούσε ένα συγκεκριμένο λάδι με το οποίο έκανε και τις εκκινήσεις. Τώρα που θα εκκινεί με μεγαλύτερες ανοχές (και ίσως τραχύτητα) συνεχίζει να χρειάζεται πιο παχύρρευστο λάδι... Υ.Γ: Για να μην είμαι άδικος, κατανοώ ότι ένα λεπτότερο λάδι κατά το στρώσιμο επιταχύνει τις "ελεγχόμενες" φθορές, οδηγώντας σε μικρότερο χρόνο στρωσίματος. Αλλά αυτό δεν σχετίζεται με την σωστή λίπανση... Edited Ιούνιος 13 , 2012 by AlexisPap
astrah Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2012 Να το κάνουμε λίγο "extreme" για να το οπτικοποιήσουμε??? Τι θα λίπαινε καλύτερα έναν ΜΕΚ??? Ένα λιπαντικό π.χ. 0W40 ή ένα γράσο??? Και πόσο μάλλον όταν έχουμε "μεγαλύτερους τζόγους" που σημαίνει "ανάγκη για περισσότερη ποσότητα λιπαντικού" που θα φτάσει και στο "τελευταίο σημείο" και δεν μείνει το "τελευταίο σημείο" "στεγνό" από λίπανση επειδή δεν θα "χωρέσει" να πάει ένα με μεγαλύτερο ιξώδες λιπαντικό (παχύτερο)....
miltos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 14 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 14 , 2012 (edited) Δε συμφωνώ με το παράδειγμα της οπτικοποίησης. Γιατί να μη "χωρέσει" το λιπαντικό τη στιγμή που ο τζόγος μεγάλωσε? Λίπανση και στο τελευταίο σημείο χρειάζεται πάντα. Στην περίπτωσή μας, μεγαλώνοντας η χάρη, το λιπαντικό κυκλοφορεί πιο εύκολα, και μειώνεται η απαιτούμενη πίεση της αντλίας λαδιού (η λίπανση είναι όμως υδροδυναμική). Edited Ιούνιος 14 , 2012 by miltos
astrah Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 14 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 14 , 2012 Δε συμφωνώ με το παράδειγμα της οπτικοποίησης. Γιατί να μη "χωρέσει" το λιπαντικό τη στιγμή που ο τζόγος μεγάλωσε? Λίπανση και στο τελευταίο σημείο χρειάζεται πάντα. Στην περίπτωσή μας, μεγαλώνοντας η χάρη, το λιπαντικό κυκλοφορεί πιο εύκολα, και μειώνεται η απαιτούμενη πίεση της αντλίας λαδιού (η λίπανση είναι όμως υδροδυναμική). Χωρίς να μπορώ να "μπω" στην σκέψη-ανάλυση του καθενός, θα συμπληρώσω κάτι ακόμα... Δεν μιλάμε για ροή λιπαντικού μέσα από σωλήνα που αυξήθηκε η διατομή.... Μιλάμε για κινούμενα μέρη που "ψεκάζονται" με λιπαντικό και τα οποία είναι δυνατό να περιστραφούν με 6000rpm... Δεν είναι ένα "στατικό" πρόβλημα... και δεν μιλάμε για ΄"τέλειες" επιφάνειες.... Σίγουρα έχουν μεγάλη τραχύτητα....
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 14 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 14 , 2012 (edited) Εδώ έχεις λάθος συνάδελφε. Η λίπανση των εδράνων των μπιελών γίνεται με λάδι που εισάγεται με πίεση ~2,5bar απευθείας στο διάκενο του εδράνου. Μιλάμε για την πιο εξαναγκασμένη λίπανση που μπορεί να συναντήσει κανείς σε συνήθεις εφαρμογές, καμία σχέση με "ψεκασμό". Η ίδια η λίπανση είναι γενικά δυναμικό φαινόμενο, όμως στα συνήθη έδρανα (πολύ μικρό διάκενο εν σχέση με τις άλλες διαστάσεις) απλοποιείται σε πρόβλημα συνεχούς, μονοδιάστατης ροής. Ακόμη και οι καμπυλότητες μπορούν να αγνοηθούν χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις στον υπολογισμό. Τέλος, η τραχύτητα είναι εξαιρετικά μικρή. Μεγάλες τραχύτητες συναντάμε μόνο στα έμβολα - κυλίνδρους. Edited Ιούνιος 14 , 2012 by AlexisPap
agoratos56 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 15 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 15 , 2012 (edited) Παιδια ας πω και γω μερικα πραγματα μια και ο πατερας μου ειναι μηχανικος αυτοκινητων και αυτην την διαδηκασια την εχει κανει απειρες φορες και την εχω δει με τα ματια μου... Πρωτον πρεπει να γινει ρετιφιε στο καπακι και πρεσαρισμα για τυχον ραγισματα.. Επρεπε να δεις αν ειναι μελανιασμενο το καπακι σε μερικα σημεια..Εκει που ειναι μελανιασμενο= με καψιμο. Αν το καπακι το εξησες με το χερι ή με δραπανιοβουρτσα, επρεπε να προσεξεις μερικες τρυπιτσες, ωστε εκει να μην πεσουν σκουπιδια .. Πρεπει παντα να βαζεις νεα φλατζα κεφαλης γιατι την παλια μολις την τραβας χαλαει...Καλο ειναι να αλλαξεις και τα τσιμουχακια των βαλβιδων, να τις τριψεις και να τις ξαναβαλεις. Οταν εβαλες ξανα το καπακι επλινες την μηχανη με βενζινη με ενα ειδικο εξαρτημα για να την ψεκαζει?? Φυσηξες με αερα τις τρυπες απο τις βιδες ? γιατι αμα δεν το εκανες αυτο μεσα στις οπες θα ειχες λαδι, θα δημιουργησουν υδραυλικη πιεση και δεν θα σφιξει καλα, το εσφιξες με δυναμοκλειδο? Οταν εβαλες τα πιστονια και τα κουζινετα, τα λαδωσες πολυ καλα? ενα αλλο κολπακι αν εχουν μικρη αποκλιση τα νεα κοζινετα λογο του φαγωματος να βαλεις αλουμινοχαρτο μεσα και να μηδενισεις την ανοχη, αλλα αυτο θελει εμπειρια για να το κανεις ... Οι βαλβιδες ρυθμιζονται μονες τους?? αν ναι γι αυτο θελει λεπτο λαδι.. 10-40 για την ακριβεια.. Την δοκιμασες χωρις να την βαλεις μπρος να γυρισεις την μηχανη να δεις τι συμπιεση εχει... Προς το παρον αυτα... Και καλο ειναι να αγορασεις αυτα τα υγρα που κλεινουν τις ρωγμες απο ενα πρατηριο και να το ριξεις μεσα ..Μερικες φορες σωζουν το κινητηρα.... Με τα απο καποια χιλιομετρα πρεπει να ελεγξεις παλι τις βιζες απο το καπακι και αν χρειαζεται να τις σφιξεις... Edited Ιούνιος 15 , 2012 by agoratos56
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 15 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 15 , 2012 (edited) Για να τελειώνουμε με την φιλολογία, το θέμα του νήματος δεν είναι γενικά "οδηγίες για την συναρμολόγηση μηχανής". Αφορά στον στροφαλοφόρο και σε μία -ας την πούμε εκκεντρική- μέθοδο λείανσης. Επίσης, πλέον δεν φαίνεται να μπαίνουν νερά στο κάρτερ, αλλά κι αυτό είναι θέμα που μπορεί να απασχολήσει άλλο νήμα. Τέλος για τους μηχανικούς αυτοκινήτων ας μην ανοίξω το στόμα μου, γιατί θα χαλάσω την κουλ εικόνα που έχω στο φόρουμ... Edited Ιούνιος 16 , 2012 by AlexisPap
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2012 (edited) Σήμερα συμπληρώθηκαν τα πρώτα 1000km... Εφόσον δεν έχουν προκύψει "παρατράγουδα" νομίζω πως η επέμβαση μπορεί να θεωρείται γενικά επιτυχημένη. Νερό στο κάρτερ δεν ξαναεμφανίστηκε, ωστόσο χωρίς να έχει βρεθεί η θέση της διαρροής δεν μπορούμε να μιλάμε για επιτυχία... Η υποψία είναι πως η διαρροή γινόταν μεταξύ κάποιου κυλίνδρου και του κορμού της μηχανής. Η... μέθοδος στεγανοποίησης ήταν να ρίξω 15gr εποξειδική ρητίνη στο διάκενο του κυκλώματος ψύξης... Μερικά στοιχεία γενικού ενδιαφέροντος: - Παρά τα 230.000km η μηχανή δεν είχε αξιόλογη φθορά. - Στους κυλίνδρους φαινόταν ακόμη κάποιες χαρακιές από το (μανίσιο) ρεκτιφιέ. - Στα έμβολα οι γραμμές από το μαχαίρι του τόρνου ήταν σχεδόν ανέπαφες. Υποψία φθοράς μόνο στο κάτω μέρος των εμβόλων, από την πλευρά που τρώει το μεγάλο ζόρι. - Τα ελατήρια των εμβόλων δεν είχαν κολλήσει, παρά την υπερθέρμανση. Ωστόσο είχαν χαλαρώσει (είχαν μαζέψει)... Μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό από την ζέστη; - Σημειωτέον, η μηχανή είχε απώλεια συμπίεσης από τα ελατήρια. - Γρέζα είχαν κυκλοφορήσει παντού, και μετά το φίλτρο λαδιού, μέχρι τα κοκοράκια των βαλβίδων. - Τα γρέζα δεν κάναν ζημιά πουθενά, ούτε καν στην αντλία λαδιού. Edited Ιούνιος 29 , 2012 by AlexisPap
miltos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2012 - Τα ελατήρια των εμβόλων δεν είχαν κολλήσει, παρά την υπερθέρμανση. Ωστόσο είχαν χαλαρώσει (είχαν μαζέψει)... Μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό από την ζέστη; Πως είπαμε ότι εμφανίστηκε η υπερθέρμανση? Το χαλάρωμα των ελατηρίων δεν μπορώ να το εξηγήσω. Διαστολή λόγω αύξησης της θερμοκρασίας με συνέπεια την πλαστική παραμόρφωση (και συνεπώς μάζεμα κατά την ψύξη) μου φαίνεται χλωμό ενδεχόμενο.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα