Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδερφοι καλησπέρα.

 

Έχω αναλάβει μια μελέτη πολεοδομίας που περιλαμβάνει μέσα ένα ανελκυστήρα ατόμων - φορτίων.

Το πρόβλημα είναι ότι μου έστειλε κάποια στοιχεία ο προμηθευτής αλλά όταν τα εισάγω στο 4Μ δεν μου υπολογίζει τους

οδηγούς. Είναι σημαντικό το θέμα ή να το παραβλέψω? (δηλαδή όταν έρθει η ώρα της κατασκευής θα έχω πρόβλημα?) και

αν ναι που μπορώ να βρω το σχετικό ΕΛΟΤ ΕΝ 81.2/Α3 (έχει βγει πρόσφατα και από ότι έχω ακούσει είναι υποχρεωτικό από

1/1/2012)

Δημοσιεύτηκε

Η διαφορά (+Α3) σε σχέση με το ΕΛΟΤ ΕΝ 81.2/1999 είναι μια επιπλέον βαλβίδα ασφαλείας καθόδου (η λεγόμενη Α3) στο μπλοκ των βαλβίδων.

Αυτό δεν επηρεάζει τους υπολογισμούς σου. Είναι θέμα που έχει να κάνει με τον κατασκευαστή του block και τους αντίστοιχους αυτοματισμούς στον πίνακα.

 

Τώρα για το που μπορείς να βρεις το πρότυπο...

 

Ο υπολογισμός των οδηγών είναι από τα ποιο κρίσιμα σημεία. Δεν είναι κάτι ασήμαντο ώστε να το παραβλέψεις. Έλεγξε τι έχεις εισάγει λάθος και επανέλαβε τους υπολογισμούς σου.

  • Upvote 2
  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα,

 

για να μη δημιουργώ νέο θέμα, μιας και τα ερωτήματα άπτονται του υπάρχοντος:

 

1) (διευκρίνιση) Το υποχρεωτικό βάθος φρεατίου για νέα οικοδομή (2013) με υποχρεωτική μελέτη ανελκυστήρα (πολυώροφη) είναι 1.40μ καθαρό, δλδ από το δάπεδο της κατώτερης στάσης έως την άνω παρειά της εδαφόπλακας του φρεατίου, ή 1.40μ μεικτό, ήτοι συμπεριλαμβανομένου του πάχους της εδαφόπλακας του φρεατίου? 

 

2) Υπάρχει κάποιο σημείο νομοθεσίας, εγκυκλίου κτλ που να αφήνει περιθώριο (για νέα οικοδομή πάντοτε) μείωσης του ως άνω βάθους φρεατίου και υπό ποιές προϋποθέσεις (π.χ. μελέτη επικινδυνότητας) ?

 

Ευχαριστώ πολύ.

 

 

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα,

 

για να μη δημιουργώ νέο θέμα, μιας και τα ερωτήματα άπτονται του υπάρχοντος:

 

1) (διευκρίνιση) Το υποχρεωτικό βάθος φρεατίου για νέα οικοδομή (2013) με υποχρεωτική μελέτη ανελκυστήρα (πολυώροφη) είναι 1.40μ καθαρό, δλδ από το δάπεδο της κατώτερης στάσης έως την άνω παρειά της εδαφόπλακας του φρεατίου, ή 1.40μ μεικτό, ήτοι συμπεριλαμβανομένου του πάχους της εδαφόπλακας του φρεατίου? 

 

2) Υπάρχει κάποιο σημείο νομοθεσίας, εγκυκλίου κτλ που να αφήνει περιθώριο (για νέα οικοδομή πάντοτε) μείωσης του ως άνω βάθους φρεατίου και υπό ποιές προϋποθέσεις (π.χ. μελέτη επικινδυνότητας) ?

 

Ευχαριστώ πολύ.

Από τεχνικές οδηγίες γνωστής εταιρίας ανελκυστήρων δίνεται το σκαρίφημα και το τεχνικό κείμενο για το βάθος φρεατίου σε υδραυλικό ανελκυστήρα προσώπων που ίσως να σου φανεί χρήσιμο. 

 

 

σχετικά με τους ανελκυστήρες αναφέρονται στο άρθρο 29 του κτιριοδομικού κανονισμού 

 

4. Η εγκατάσταση των (ηλεκτροκινήτων) ανελκυστήρων σε ένα κτίριο, δηλαδή τα οικοδομικά στοιχεία φρέατος,τα ύψη, διαστάσεις μηχανοστασίου, τροχαλιοστασίου, διαμόρφωση φρέατος, καθώς και ο τρόπος κατασκευής γίνονται σύμφωνα με την υπ.αρ. 18173/30-8-88 (ΕΛΟΓ-ΕΝ 81.1/88) απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων, "Κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτροκίνητων ανελκυστήρων" (ΦΕΚ 664/1/4) όπως κάθε φορά ισχύει. Ειδικά στους υδραυλικούς ανελκυστήρες ισχύουν οι παρακάτω παρεκκλίσεις: 
 
      α. Δεν απαιτείται ιδιαίτερος χώρος τροχαλιοστασίου. 
 
      β. Το μηχανοστάσιο μπορεί να μην είναι σε επαφή με το φρέαρ. Στην περίπτωση αυτή, οι υδραυλικοί σωλήνες και τα καλώδια που συνδέουν το μηχανοστάσιο με το φρέαρ πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικό για το σκοπό αυτό κανάλι. 
 
      γ. Οι ελάχιστες αποστάσεις του μηχανισμού κίνησης από τους τοίχους του μηχανοστασίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,20 μ. εκτός από την απόσταση της μιας από τις μεγάλες πλευρές του, που πρέπει να είναι 0,80 μ. 
 
      δ. Μπροστά από τον ηλεκτρικό πίνακα του ανελκυστήρα που τοποθετείται στο μηχανοστάσιο πρέπει να αφήνεται ελεύθερη απόσταση από οποιοδήποτε εμπόδιο τουλάχιστο 0,80 μ. 
 
      ε. Η ελεύθερη απόσταση μεταξύ του ανώτατου σημείου της οροφής του θαλάμου και του κατώτατου σημείου της οροφής του φρέατος πρέπει να είναι τουλάχιστο 1,15 μ. Επίσης, ειδικά στους υδραυλικούς ανελκυστήρες, το δάπεδο του μηχανοστασίου πρέπει να κατασκευάζεται έτσι ώστε σε περίπτωση διαρροής όλο το υδραυλικό υγρό να παραμένει στο μηχανοστάσιο. 
 
      5. Κατά την κατασκευή και εγκατάσταση ανελκυστήρα σε κτίρια, λαμβάνονται τα κατά περίπτωση κατάλληλα μέτρα ηχομόνωσης, όπως προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις ώστε να μην υπάρχει μεταφορά θορύβου σε διπλανά διαμερίσματα ή χώρους. Επίσης, λαμβάνονται αντικραδασμικά μέτρα στο χώρο του κλιμακοστασίου, ώστε να μη μεταδίδονται στο κτίριο οι κραδασμοί. 
      Επίσης, λαμβάνεται πρόνοια για την προστασία της εγκατάστασης από φωτιά (τοίχοι, κουφώματα με ψηλή αντίσταση στη φωτιά) και εξασφαλίζεται φράγμα για την αποτροπή διάδοσης φωτιάς ή καπνού μέσω της εγκατάστασης, όπως προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις "περί πυροπροστασίας". 
 
      6. Κάθε μηχανοστάσιο ανελκυστήρα που βρίσκεται σε οποιονδήποτε όροφο, εκτός από τον ανώτατο όροφο του κτιρίου, πρέπει να μην έχει οποιοδήποτε άνοιγμα προς άλλο χώρο του κτιρίου, εκτός από την πόρτα του, η οποία πρέπει να κατασκευάζεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κανονισμού περί πυροπροστασίας των κτιρίων".

post-3447-0-91314300-1372703692_thumb.jpg

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Το βάθος φρεατίου υπάρχει στην υπ.αρ. 18173/30-8-88 (ΕΛΟΓ-ΕΝ 81.1/88) απόφαση ? Σε μια υπο ανακαινιση κατασκευη ειναι υπο σκεψη να μπει ανελκυστήρας νεου τύπου χωρίς μηχανοστάσιο, το οποίο συμφωνα με την εταιρία δεν απαιτεί υπαρξη φρεατίου. Πολεοδομικά αλλα και πρακτικά υπάρχει πρόβλημα?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.