Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εγκύκλιος 9/2012 - Διευκρινίσεις για την υποβολή μελέτης προσβασιμότητας ΑμεΑ


Recommended Posts

Και ο ΓΟΚ85 άργησε να ερμηνευτεί ... με την τελική συγκεντρωτική διόρθωση 15 χρόνια μετά.

Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι τότε τουλάχιστον κάποιος ενδιαφερόταν για κάποια άδεια ... τώρα ;

Link to comment
Share on other sites

Και ο ΓΟΚ85 άργησε να ερμηνευτεί ... με την τελική συγκεντρωτική διόρθωση 15 χρόνια μετά.

Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι τότε τουλάχιστον κάποιος ενδιαφερόταν για κάποια άδεια ... τώρα ;

 

Εμενα με ΤΡΟΜΑΖΕΙ η απουσια ενδιαφεροντος για μια αδεια, τοσο απο την πλευρα των ιδιωτων (δικαιολογημενα) οσο και του ΥΠΕΚΑ (παλι δικαιολογημενα, δεν ξερουν τι τους γινεται).

Αυτη η ΣΙΩΠΗ ειναι ανατριχιαστικη. Δεν ξερω παιδες που οδηγει αυτη η κατασταση... :confused:

Link to comment
Share on other sites

Ο κόσμος είναι τρομαγμένος, αηδιασμένος και σαστισμένος από αυτά που ακούει και από αυτά που βλέπει κάθε μέρα, τι να σου κάνει μετά?

Τα πάντα όλα, λόγω του αισθήματος της αβεβαιότητας που κυριαρχεί στην κοινωνία για το αύριο, έχουν φρενάρει. Ο καθένας πλέον κοιτάει πως να την βγάλει καθαρή για το σήμερα γιατί δεν ξέρει τι του ξημερώνει αύριο.

Link to comment
Share on other sites

Ξέρει κάποιος αν υπάρχει διευκρίνιση επί του θέματος από το Υ.ΠΕ.Κ.Α., για την περίπτωση της μονοκατοικίας και για το αν αυτή διαθέτει κοινόχρηστους χώρους;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Κάνω μια Αναθεώρηση αδείας σε ισχύ για προσθήκη καθ' ύψος βάσει ΝΟΚ και μου ζητάνε μελέτη προσβασιμότητας ΑΜΕΑ. Το κτήριο είναι σχετικά παλιό (με στενό πλάτος κλιμακοστασίου) και έχει ισόγειο με 2 ορόφους και προσθέτω τρίτο όροφο. Η μελέτη προσβασιμότητας είναι απλά θεωρητική, όπως μου είπαν, και την ζητούν, ώστε αν υπάρχει πρόβλημα, να μπορεί να μετατραπεί στο μέλλον το κτήριο. Ο ανελκυστήρας είναι μικρός και δεν χωράει αμαξίδιο. Στον εξωτερικό χώρο δεν με παίρνει για ράμπα.

Άρα η λύση που δώσαμε είναι να προτείνω εγκατάσταση εξωτερικού και εσωτερικού αναβατορίου κλίμακας με καρεκλάκι στο κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο.

Το σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει, σε κλίμακα 1:100 όλες τις κατόψεις των ορόφων και τις τομές του κτηρίου με ένδειξη και τοποθέτηση στο σχέδιο της μελλοντικής εγκατάστασης, αν χρειαστεί. Άρα πραγματοποιούμε ένα σχέδιο με όλες τις κατόψεις και τις τομές μέσα, εφόσον είναι στην 1:100. Πιστεύω, ότι το ίδιο πρέπει να γίνει και στις μονοκατοικίες. Δεν είναι σπουδαίο να γίνει μελέτη για μελλοντική εγκατάσταση, αν αυτή χρειαστεί.

Το ερώτημά μου είναι αν κάποιος έχει τα εργοστασιακά τεχνικά χαρακτηριστικά (διαστάσεις, βάρος, ταχύτητα) και σχέδιο αναβατορίου σκάλας με καρεκλάκι από κάποια εταιρεία. Γιατί αυτά είναι που ζητούνται σε κλίμακα 1:20 πάνω στο σχέδιο και δεν μπορώ να τα βρω. 

Ευχαριστώ. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν αυτά που θα γράψω είναι ευχολόγιο ή αν όντως θα μπορούσε να είναι μια βιώσιμη πρόταση,

κοιτώντας το θέμα περισσότερο από την πλευρά της κατασκευής και λιγότερο από αυτήν της μελέτης :

 

Την ευαισθησία για τα ΑμεΑ την σέβομαι πλήρως, όπως επίσης και την αρχική (την τελική,άστα...) πρόθεση του νομοθέτη

να εκσυγχρονίσει την πολεοδομική νομοθεσία της χώρας.

Όμως, θα πρέπει να σκεφτούμε οτι :

 

1. Το "Σχεδιάζοντας για όλους" ήταν μεν μια φιλότιμη προσπάθεια να καλυφθεί βιβλιογραφικό-γνωστικό κενό στα θέματα ΑμεΑ,

αλλά ήταν και παραμένει κείμενο ΟΔΗΓΙΑΣ και ΟΧΙ ΝΟΜΟΥ!!!

Βεβαίως, μέσα στο καζάνι των ημερών και την προφανή προχειρότητα με την οποία προωθήθηκε ο ΝΟΚ,

το Άρθρο 26, όπως τουλάχιστον είναι γραμμένο σήμερα και μέεεεεεχρι να έρθει το περίφημο ΠΔ για μελέτη ΑμεΑ,

δίδει ισχύ νόμου σε ένα κείμενο Οδηγίας, που προφανώς αποτελεί περισσότερο ακαδημαϊκό και λιγότερο νομοθετικό πόνημα.

 

2. Η πλειονότητα της ελληνικής επικράτειας δεν είναι τα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά η καημένη ελληνική επαρχεία,

όπου ο κανόνας είναι το διώροφο,και όχι η 6-όροφη πολυκατοικία - η οποία έχει περιθώρια να απορροφήσει extra κόστος & "κούφια" τ.μ.

 

3. Το πρόβλημα ερμηνείας του κάθε νέου χρησμού της Πυθίας (ΝΟΚ-ΔΟΚΚ-ΓΟΚ-Κ.Ο.Κ.-ΑΜΟΚ...) σίγουρα είναι ψυχοφθόρο

και μας καθιστά - χωρίς να φταίμε - αφερέγγυους απέναντι στους (λιγοστούς,πλέον) πελάτες, που ζητάν την καθοδήγησή μας

σχετικά με την εκμετάλλευση του ακινήτου τους.

 

4. Καταλήγω λοιπόν ότι :

Θα ευχόμουν / πρότεινα η μελέτη ΑμεΑ :

α) όσον αφορά τα δομικά στοιχεία του κτιρίου (ασανσέρ), να διασαφηνιστεί ΑΜΕΣΑ τι γίνεται με τις κατοικίες, και αν τελικά πρέπει,

να το ξέρουμε οτι πλέον θα σχεδιάζουμε κάποια πράγματα αλλιώς.

β) όσον αφορά εγκαταστάσεις (μηχανισμοί, αναβατόρια, ράμπες), θα ήθελα αυτές να προβλέπονται μεν σε μια μελέτη ΠΙΘΑΝΗΣ προσβασιμότητας ΑμεΑ,

να μένουν στον φάκελο της Ο.Α. και ΑΝ ποτέ χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί το κτίριο από ΑμεΑ, να υπάρχει μία έτοιμη λύση

γ) να δοθούν προϋποθέσεις απαλλαγής των οικοπεδούχων-κατασκευαστών από την υποχρεωτική εξασφάλιση προσβάσεων ΑμεΑ,

εφόσον αποδεικνύεται οτι όλοι οι ένοικοι του κτιρίου δεν είναι ΑμεΑ

 

Γιατί πολύ απλά, αν όντως σε διώροφο κτίριο κατοικίας πρέπει να κάνω ασανσέρ,

η ευγενέστατη κυρία που σήμερα μπήκε στο γραφείο μου δεν θα προχωρήσει σε έκδοση Ο.Α. & κατασκευή,

που - επειδή με αφορούν και οι δύο φάσεις - θα μπορούσαν να ζήσουν το γραφείο μου για κανένα χρόνο...

Edited by vournaz
  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα συνάδελφοι, έχουμε κανένα νέο στο συγκεκριμένο ζήτημα;Προχωράμε σε κατασκευή ράμπας και ανελκυστήρα για κτίρια κατοικίας;

Link to comment
Share on other sites

 Η μελέτη προσβασιμότητας είναι απλά θεωρητική, όπως μου είπαν, και την ζητούν, ώστε αν υπάρχει πρόβλημα, να μπορεί να μετατραπεί στο μέλλον το κτήριο. Ο ανελκυστήρας είναι μικρός και δεν χωράει αμαξίδιο. Στον εξωτερικό χώρο δεν με παίρνει για ράμπα.

 

  Αυτό ακριβώς , π.χ. σε μία διώροφη κατοικία να μην είναι υποχρεωτική η κατασκευή ανελκυστήρα αλλά να υποδειχθεί η πιθανή μελλοντική θέση του.

Γνωρίζει κανένας άλλος τι ισχύει τελικά για διώροφα ;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.