tzouliano Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 16 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 16 , 2010 Πάρα πολύ καλή βιβλιογραφία ότι αφορά θέματα αντικεραυνικής προστασίας κτιρίων αλλά και ειδικά για φ/β πάρκα θα βρείτε στο site της Dehn. http://www.dehn.de/en/service/dl_lp_guide.shtml 1
CostasV Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 19 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 19 , 2010 nightwalker, η ερώτηση σου είναι γενική. Μπορείς να μας πεις με λίγα λόγια το πρόβλημα;
nightwalker Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 21 , 2010 κάνω μια εργασία για τις επαγόμενες υπερτάσεις απο κεραυνούς σε υπόγειους μεταλλικούς αγωγούς κ επειδή δεν εχω βρει κ πολλα πως προστατεύονται για αυτό ρωτουσα...
gotzis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Καλησπέρα. Σε έναν μεσαιωνικό πύργο διατηρητέο, στον οποίο πρόκειται να γίνουν κάποιες εργασίες αναπαλαίωσης, υπάρχει απαίτηση εγκατάστασης συστήματος αντικεραυνικής προστασίας. Το ερώτημα είναι το έξής: Οι αρχιτέκτονες δεν θέλουν οι αγωγοί καθόδου να φαίνονται και ζητάνε να γίνει η όδευση εσωτερικά του πύργου (και μάλιστα μέσα σε εμφανή σωλήνα επίτοιχο) και όταν φτάσουν στο έδαφος να βγουν έξω και να συνδεθούν με τρίγωνο γείωσης. Επιτρέπεται να γίνει εσωτερικά η όδευση; Και πόσοι αγωγοί καθόδου χρειάζονται κατ' ελάχιστο; Ο πύργος έχει κάτοψη 8 x 8 μ και ύψος 18 μ.
IEROFANTIS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Ο κλωβός Faraday πρέπι να περιβάλλει το κτίριο και όχι το αντίθετο ! Πιστεύω λοιπόν οτι δεν μπορεί να κατασκευαστεί εσωρερικά, χώρια ο κίνδυνος για τους ανθρώπους και τις συσκευές.
maneni Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 ο κλωβος βρισκεται στην στεγη. Οι αγωγοι καθοδου ειναι αλλο πραγμα.
IEROFANTIS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2010 Νομίζω οτι ο αγωγός στη στέγη και οι αγωγοί καθόδου όλοι μαζί απαρτίζουν τον λεγόμενο"κλωβό" Faraday.
gotzis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2010 Και εμένα δεν μου αρέσει η πρόταση των αρχιτεκτόνων για κάθοδο εσωτερικά, αλλά για να μπορέσω πιο εύκολα να τους πείσω θα πρέπει να απαγορεύεται από κάποιον κανονισμό. Μήπως γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό; Και επίσης, αν έχουμε περισσότερους από έναν αγωγούς καθόδου, μήπως είναι σκόπιμο να γίνει περιμετρική γείωση αντί να καταλήγουν οι αγωγοί σε τρίγωνα γείωσης ή δεν έχει νόημα για μικρή επιφάνεια;
miltos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2010 Έχω ανεβάσει στα download το σχέδιο από το πρότυπο ΕΛΟΤ 1197: http://www.michanikos.gr/downloads.php?do=file&id=1212 Έχω και το τελικό πρότυπο και δεν εντόπισα διαφορές. Δες όμως προσεκτικά το μήνυμα του Costasv κάτω από το download. Οι αγωγοί καθόδου είναι μέρος του κλωβού, αν όχι πάντα, σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον (δεν θυμάμαι με σιγουριά). Προδιαγράφονται μέγιστες αποστάσεις μεταξύ τους.
cmkapos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσεις ως μηχανικός θα είναι τι μπορεί να συμβεί αν υπάρξει διαρροή από τον αγωγό καθόδου προς κάποιο άνθρωπο ή ηλεκτρονικό σύστημα. Συνεπώς, αν και θεωρητικά μπορείς να κάνεις την κάθοδο εσωτερικά, μια και ο κεραυνός θα χρτυπήσει στην ταράτσα και όχι στους τοίχους, θα πρέπει να προστατεψεις τις κατακόρυφες οδεύσεις. Ιδίως θα πρέπει να ενισχύσεις το ΒΔ τμήμα του κτιρίου, γιατί στην Ελλάδα οι καταιγίδες έρχονται από εκεί. Επίσης μην προδιαγράψεις τρίγωνο γειώσεως, αλλά τόσα τρίγωνα όσα να επιτρέψουν τελική αντίσταση γείωσης <10Ω. Αν δε αη αντίσταση γείωσης του κτιρίου είναι <1 Ω μπορείς να συνδέσεις επάνω της ΚΑΙ την αντικεραυνική προστασία και όχι απαραίτητα να την έχεις ξεχωριστά.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα