Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Και συνεχίζω...

Ο κόσμος αντιμετωπίζει το τοπογραφικό σαν ένα επιπλέον χαρτί για την αγοραπωλησία όπως πχ το πιστοποιητικό μεταγραφής!

Σε αυτό φταίμε και εμείς -όχι οι καθημερινά μαχόμενοι- αλλά ως κλάδος όπως εκπροσωπούμεθα από το σύλλογο. Κι αυτό διότι δεν περιχαράκωσε τα δικαιώματά μας καθώς και απο την άλλη έχουμε καπελωθεί από το παρελθόν απο την εποχή του 60, από τον πολυπληθή σύλλογο των συναδέλφων Πολιτικών μηχανικών οι οποίοι έχουν εισβάλει στα χωράφια μας και δυστυχώς αντιμετωπιζουν το τοπογραφικό ως πάρεργο και την αμοιβή του ως "κράχτη" (δηλαδή χαμηλό τιμολόγιο) ώστε να τσιμπήσουν την πολυπόθητη δουλειά της Οικοδομικής Αδειας. Δε βαριέσαι ας πώ το τοπογραφικό 150~250€ ή και τσάμπα αν στη κουβέντα επάνω καπαρώσω και την άδεια!! Και φυσικά ο εξοπλισμός τους στην καλύτερη περίπτωση.... total station, στη συνήθη και χειρότερη ... κορδέλα άντε να είναι Eslon.!!

Και μή μου πείτε αγαπητοί συνάδελφοι Πολιτικοί ότι έχω άδικο!!!!

 

H οικοδομική άδεια βέβαια είναι μια δουλεία που εμείς ... δεν πολυανακατευόμαστε και καλά κάνουμε θεωρώ. Είναι καλύτερα να κάνεις αυτό που ξέρεις καλά παρά να προσπαθείς να κάνεις αυτό που δεν ξέρεις.

 

Επίσης οι πολιτικοί μηχανικοί έχουν τα ίδια δικαιώματα με μας όσον αφορά στα τοπογραφικά (ανεξαρτήτου έκτασης) και καλά κάνανε αφού απεμπολήσαμε το δικαίωμά μας, ενώ εμείς στην άδεια έχουμε περιορισμούς (βλέπε διώροφο στο στατικό κλπ).

 

Παλαιότερα έλεγαν οι γονείς μας: πρέπει να φωνάξουμε τον πολιτικό μηχανικό κο Τάδε, να μας κάνει ένα τοπογραφικό..... Προσέξτε, όχι τοπογράφο για τοπογραφικό αλλά πολιτικό μηχανικό!!! Ακόμα και σήμερα οι συγγενείς μου, μου λένε: είσαι τοπογράφος όχι μηχανικός (εννοώντας Πολιτικός μηχανικός) κι άντε να τους εξηγήσω ότι είμαι Τοπογράφος Μηχανικός απο το Μετσόβιο...!! Βέβαια τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει αλλάξει προς το καλύτερο για μας και καταξιωνόμαστε και στη συνείδηση του κόσμου.

 

Εδώ όποιος βγεί από τη Σχολή εφοδιάζεται με μιά σφραγίδα και ότι αποτυπώνεται .... το σφραγίζει.!!!! Κι όλοι, εργοταξιακοί τοπογράφοι, μελετητές τοπογράφοι συγκοινωνιακών, υδραυλικών, έργων υποδομής, με την ίδια σφραγίδα και την ίδια ισχύ!!! Κλωθοειδής, μέγιστη παροχή, ογκομέτρηση και χωροστάθμιση μαζί με εισφορά σε χρήμα και αρτιότητα ..... όλα ένα!!!!! Είναι το ίδιο εγκληματικό να με βάλεις να κάνω μελέτη οδοποιίας (που δεν έχω ασχοληθεί επαγγελματικά ΠΟΤΕ), όπως και ο οδοποιός να υπογράφει δήλωση του 651/77, ο οποίος δεν έχει ασχοληθεί με νομοθεσία ΠΟΤΕ. !!!!

 

Στο Ε.Μ.Π (πριν το 95 που αποφοίτησα) το μάθημα της νομοθεσίας ήταν όχι κορμού, όχι εμβάθυνσης αλλά.... κατ' επιλογήν κι ούτε υποχρεωτικό. Βγήκα και στο πρώτο μου τοπογραφικό με νοικιασμένο όργανο από την Topcon (με ενοίκιο περίπου το 1/3 της αμοιβής που ζήτησα). Νόμιζα τότε ότι το τοπογραφικό είναι... μετράω με το όργανο, ... σχεδιάζω μόνο όρια και... βουα λα... νάτο το τοπογραφικό!!!. Δεν ήξερα τι είναι η Δήλωση του 651/77, .... τι έπρεπε να δηλώσω και ποιόν έπρεπε να δηλώσω. (Φρόντισαν στην σχολή να μάθουμε εκτός απο τα σοβαρά μαθήματα ειδικότητας Μηχανικού και διάφορες άλλες μακακίες απο Φυσική έως Φυσική γεωγραφία εκτός απο 10 πραγματα βασικής νομοθεσίας, το αυτονόητο δηλαδή ... του να κάνεις ένα πράγμα σχετικά σωστά όπως ο επαγγελματικός τίτλος σου δηλώνει). Κι όμως....!! το σφράγισα, δήλωσα αρτιότητα (αφού ρώτησα δεξιά - αριστερά τι είναι αυτό το 651/77) βάσει εμβαδού (προς θεού δεν συζητάμε για ημερομηνίες δημιουργίας, ZOE, παράνομης κατάτμησης!! και άλλες υψηλές τέτοιες έννοιες) .... κι όποιον πάρει ο Χάρος!!! Ακόμα τρέμω το ενδεχόμενο να μου έρθει κανείς από τους πελάτες των 2~3 πρώτων χρόνων (δόξα τω θεώ που δεν ήταν και πολλοί!!) και να μου ζητάει τα ρέστα για την ατυχή πλην όμως φιλότιμη προσπάθεια που έκανα στη δήλωση του 651). Όσο για την αμοιβή ..... φαντάζομαι αν την ομολογούσα, οι παλιότεροι συνάδελφοι θα με μούτζωναν..... και με τις πατούσες!!!

 

Κάπως έτσι όμως δεν ξεκινήσαμε όλοι ??? Μήπως τα διαβάζετε αυτά που γράφω και είναι σαν να τα γράφατε εσείς????

 

Μια ιδέα που έχω (λέω τώρα..) είναι να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μιά ένωση όπως υπάρχει στην Αγγλία η Royal Surveyors, (κάτι όπως οι ορκωτοί λογιστές για παράδειγμα....) δηλαδή πιστοποιημένων Τοπογράφων Μηχανικών με συγκεκριμένο επίπεδο εξοπλισμού και εξετάσεις γνώσεων επί της νομοθεσίας.... και φυσικά ανάλογα επίπεδα αμοιβών. Εκεί να δείτε πως θα ξεκαθάριζε το τοπίο.... όχι μόνο από τις άλλες ειδικότητες αλλά ακόμα και.... ανάμεσά μας. !!!

 

και θα αναφωνίσω και γω μετα τον Iliastop: αααα!!! τα είπα και ξαλάφρωσα :shock:

  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 70
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Μέσα είσαι :!: :!: :!: Χαίρομαι να διαβάζω post σαν κι αυτό, με πονάει λιγάκι το νόημα που βγαίνει αλλά κάπως έτσι πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο στην αγορά.

 

Μόνο πρέπει εσείς οι ΑΤΜ να μή ξεχνάτε πως υπάρχουν σήμερα αξιόλογοι freelance τοπογράφοι ή στελέχη Οργανισμών ή μεγάλων επιχειρήσεων συναφών με το αντικείμενο που δεν ξεκίνησαν την καρριέρα τους σαν διπλωματούχοι ή πτυχιούχοι τοπογράφοι μηχανικοί αλλά σαν διπλωματοπτυχιούχοι άλλων ειδικοτήτων.

 

Θα μου πείς, πώς αναγορεύτηκαν στο βαθμό του "αξιόλογου τοπογράφου"; Ποιός φορέας ή όργανο τους απένειμε εύσημα;

 

Ομως γεγονός είναι οτι :

 

1) αγάπησαν (ερωτεύτηκαν θα έλεγα) το αντικείμενο του τοπογράφου και μόνον αυτό, όποιος γεωμέτρης έχει αγαπήσει αυτό που κάνει ξέρει πολύ καλά οτι η αγάπη δε σταματάει στο διάγραμμα εφαρμογής ή τοπογραφικό συμβολαίου ή άδειας δόμησης αλλά πρέπει να εκτείνεται παραπέρα, στις αποτυπώσεις, στους τριγωνισμούς, στο "τσίμπημα" φωτοσταθερών, στις οδοποιίες, στο εργοτάξιο κτιριακών, μηχανολογικών και γενικά οπουδήποτε κάποιος χαμάλης πρέπει να μετρήσει στις τρεις διαστάσεις.

 

2)μαθήτευσαν δίπλα σε "γκουρού" και τα'μαθαν απ' την καλή κι απ' έξω κι ανακατωτά, αν μπορούσαν ας έκαναν κι αλλιώς :oops:

 

3) κυνήγησαν την αγάπη τους αυτή σε στενά σοκκάκια, σε βάθρα στα ψηλά βουνά και τις πλατιές θάλασσες.

 

4) τίμησαν τα λεφτά που με κόπο απόκτησαν έστω και καθ' υπέρβαση αυτού που δικαιούντο ή διδάχτηκαν, αλλά με σεβασμό, επίγνωση και επιμόρφωση, με κόπους και θυσίες, που λένε.

 

5) χάλασαν την οικογένειά τους γιατι οι μέρες στο βουνό και στο λιοπύρι του αναδασμού δεν φτάνανε κι έπρεπε να κάτσουν κι άλλο.

 

6) έπιαναν στα χέρια τους με την ίδια τρυφερότητα τους κοχλίες ενός Τ16 ή τις καμπύλες ενός RTK controler και τα έκαναν να "κεντάνε".

 

7) οδηγώντας χαμογελούσαν αλλά ανησυχούσαν κιόλας, βλέποντας αδέλφια (εμείς στο δικό μας συνάφι λεγόμαστε αδέλφια) καβάλα στο newjersey να χτυπάνε σημάδια.

 

8.) φοβόντουσαν τις συνέπειες της προχειρότητας και ντρέπονταν να νιώθουν ημιμαθείς, ειδικά στο περιβάλλον τους.

 

9) χρεώθηκαν το '97 ως το λαιμό για RTK (θυμόσαστε πόσο έκανε το 300άρι Leica τότε) ποντάροντας στο έρμο το Εθνικό Κτηματολόγιο, τρείς γενηές οργάνων και Φάσεων πέρασαν έκτοτε κι ακόμα σκοτάδι, άσε δε τη φατούρα 30% στις δικές σας (ΑΤΜ) μελέτες , με τα έξοδα δικά τους και τυπωμένα τεύχη.

 

Αυτούς σκέφτεστε να τους προσκαλέσετε να συμετάσχουν στη νέα Αδελφότητα Εκπόνησης Εξαρτημένων Υψομετρικών Οριζοντιογραφιών;

Δημοσιεύτηκε

GRTOPO και agior μπράβο σας. Εγώ τουλάχιστον (γιατί κάποιοι μπόρει να δυσαρεστηθούν) χαίρομαι να διαβάζω τέτοια posts.

 

GRTOPO συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Παρόμοια δύσκολο ξεκίνημα είχα και εγώ, με ελάχιστα χρήματα και ανύπαρκτες γνώσεις περί εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων. Βλέπεις και εμείς στο Α.Π.Θ. ασχολιόμασταν περισσότερο με τις αρχές λειτουργίας του lazer :shock: (βλ. Φυσική 1ου έτους) παρά με την εφαρμογή της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας.

 

Agior, επιστήμονες οποιουδήποτε άλλου κλάδου που αγαπούν την τοπογραφία, ίσως να αξίζει περισσότερο να ανήκουν σε μια τέτοια ένωση από πολλούς τοπογράφους μηχανικούς.

Δημοσιεύτηκε

Κατ΄αρχήν όλα τα παραπάνω τι σχέση έχουν με το θέμα: "Εξαρτημένα τοπογραφικά και για συμβόλαια;"

 

-Και επειδή οι Πολιτικοί μηχανικοί, για διάφορες αιτίες καί λόγους, έχουν τα ίδια δικαιώματα με μας τους Τοπογράφους για τα τοπογραφικά γιατί πρέπει να μας πειράζει;

Αυτούς πρέπει να τους πειράζει, που εμείς έχουμε τα ίδια δικαιώματα με τους Πολιτικούς, στις μελέτες Οδοποιίας, Υδραυλικών, Λιμενικών;

 

-Όποιος βγαίνει από την σχολή εφοδιάζεται με μία σφραγίδα γιατί αυτό το σύστημα επαγγελματικών δικαιωμάτων και άσκησης του επαγγέλματος ισχύει στην χώρα μας.

Για αυτό οι Τοπογράφοι Μηχανικοί είναι απόφοιτοι Πολυτεχνείου μετά από 5ετείς σπουδές.

Στο άλλο σύστημα θα ήταν απόφοιτοι ΙΕΚ.

 

-Κάθε νέος επιστήμονας ή μηχανικός αν συγκρίνει τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής του δραστηριότητας με τα επόμενα, σίγουρα καταλαβαίνει ότι υπάρχουν κίνδυνοι, πρόβληματα και διαφορετική αντιμετώπιση.

Αλλά έτσι γίνεται πάντοτε και έτσι ο άνθρωπος εξελίσσεται και προχωρά μπροστά.

Είναι δυνατόν, ότι και να κάνεις, τα πρώτα χρόνια να μην είναι χρόνια διαφορετικά από άποψη εμπειρίας ;

Τι άλλο να κάνουμε, να απαγορεύεται στους νέους να ασκούν το επάγγελμα;

Ότι ο νέος πρέπει να προσέχει, να ρωτάει, να ελέγχει, να μελετάει κτλ είναι αυτονόητο.

Για ρωτήστε γιατρούς, δικηγόρους. δασκάλους, κτλ για τα πρώτα τους βήματα.

 

-Φυσικά συμφωνούμε όλοι ότι και τα προγράμματα σπουδών των Πολυτεχνείων πρέπει να βελτιωθούν και σεμινάρια πρέπει να γίνονται για τους νέους μηχανικούς από το ΤΕΕ και τους επαγγελματικούς συλλόγους.

Δημοσιεύτηκε

Φίλοι,

ευχαριστώ μεν, χίλια συγνώμη δε αν οι απόψεις μου έθιξαν επαγγελματικά δικαιώματα, ουδεμία πρόθεση είχα, η σχέση που βλέπω με το θέμα είναι οτι αν εξαρτώνται τα τοπογραφικά για όλα τα συμβόλαια θα σημαίνει περισσότερη δουλειά στους ΑΤΜ, όμως η εξάρτηση είναι μια σκληρή δουλειά και πολλοί ΑΤΜ θα αναγκαστείτε να πάρετε συνεργάτες(απο ΙΕΚ ή ΤΕΙτζήδες), αν ξέρουν μάλιστα post-processing και CAD ακόμα καλύτερα, η μια δουλειά θα φέρει την άλλη, να'σου και μια οδοποιία, να'σου και μια χάραξη σε εμπορικό κέντρο, αρχίζεις όλο και περισσότερο να στηρίζεσαι και να εμπιστεύεσαι τον συνεργάτη, δεν μπορείς να κάνεις κι αλλιώς, αυτός μπαίνει στο νόημα λίγο-λίγο, διαβάζει μάλιστα και κάτι σημειώσεις της Μπαλοδήμου τα βράδυα, λίγο Βλάχο τα Σ/κύριακα, όμως τίμια σου παραστέκεται χωρίς μαγκιές, εσύ άλλωστε κουμαντάρεις το πλοίο, έχεις σφραγίδα.

Σαν αντιδιαστολή φαντάσου έναν ΑΤΜ σαν συνεργάτη στις εξαρτήσεις κλπ δουλειά σου, μόλις του μάθεις την τέχνη "άνοιξε πανιά" για δική του ρότα, έχει δικιά του σφραγίδα κι εσύ μένεις στο ψάξιμο για άλλον, άντε να τον ξεστραβώσεις, άντε να περιμένεις το επόμενο διαζύγιο.

 

Να λοιπόν που η πολλή εξάρτηση εμπεριέχει και λίγο αναγνώριση για όσους ανεπίσημα ξεφύτρωσαν εκεί που δεν τους έσπειραν.

Δημοσιεύτηκε

Φίλε ή φίλη 2016,

όλα τα παραπάνω και βέβαια έχουν σχέση με τα εξαρτημένα τοπογραφικά για συμβόλαια, αφού με τα τοπογραφικά συμβολαίου δυστυχώς ασχολούνται και άτομα που δεν γνωρίζουν τι υπογράφουν και γιατί για την εξάρτηση χρειάζονται τουλάχιστον κάποιες βασικές γνώσεις τοπογραφίας.

 

Οι πολιτικοί μηχανικοί για ποιό λόγο πρέπει να έχουν πρόβλημα με το γεγονός ότι έχουμε δικαιώματα στις μελέτες οδοποίιας, υδραυλικών και λιμενικών έργων; Δεν το αξίζουμε; Μήπως σαν τοπογράφοι μηχανικοί έχουμε καλύτερη αντίληψη του χώρου που πρόκειται να κατασκευαστεί το έργο;

 

Βεβαίως μετά την πενταετή φοίτηση ένας τοπογράφος μηχανικός εφοδιάζεται με μία σφραγίδα και να ξεκινήσει την επαγγελματική του δραστηριότητα. Απλά τουλάχιστον πριν κάποια χρόνια το πρόγραμμα σπουδών δεν σου έδινε τα απαραίτητα εφόδια για να συντάξεις ένα "πλήρες" τοπογραφικό διάγραμμα.

 

Όλοι έχουμε δικαίωμα στη δουλεία, "νέοι" και "παλιοί", αν μπορούμε να κάνουμε έναν τέτοιο διαχωρισμό αφού στην ουσία όλοι νέοι ήμαστε. Απλά όλοι μας πρέπει να ασχολούμαστε σοβαρά με την κάθε υπόθεση που θα βρούμε μπροστά μας, να ξέρουμε τι υπογράφουμε και να εξαρτάμε τα τοπογραφικά μας, για το δικό μας καλό.

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Και για να επανέλθουμε στο θέμα...

Διαβάστε το παρακάτω...

 

Από Καθημερινή...

 

Στον «αέρα» οι μεταβιβάσεις αγροτεμαχίων

Kίνδυνος ακύρωσης συμβολαίων - Οι νομαρχίες αδυνατούν να εκδώσουν πιστοποιητικό που απαιτεί ο νέος νόμος

Απαγορεύονται οι μεταβιβάσεις αγροτεμαχίων! Εδώ και μία εβδομάδα οι συμβολαιογράφοι δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν συμβόλαια μεταβίβασης αγροτεμαχίων εξαιτίας μιας νέας διάταξης νόμου που ισχύει από τις 8 Οκτωβρίου.

 

Με τη διάταξη αυτή κάθε συμβόλαιο μεταβίβασης αγροτεμαχίου, προκειμένου να είναι έγκυρο, πρέπει να συνοδεύεται από πιστοποιητικό της Διεύθυνσης Γεωργίας του νομού, με το οποίο βεβαιώνεται αν πρόκειται για γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας.

 

Οι υπηρεσίες των νομαρχιών δεν είναι έτοιμες να εκδώσουν τα πιστοποιητικό και έτσι οι συμβολαιογράφοι ειδοποιήθηκαν να μην προχωρούν σε συμβόλαια μεταβίβασης. Ωστόσο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί αρκετά συμβόλαια τα οποία αν δεν υπάρξει κάποια επείγουσα ρύθμιση μπορεί να ακυρωθούν. Εκτιμάται ότι το διάστημα αυτό, δηλαδή από τις 8 έως και το τέλος Οκτωβρίου έχουν υπογραφεί εκατοντάδες συμβόλαια σε όλη τη χώρα που βρίσκονται τώρα σε εκκρεμότητα και κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει.

 

Η αναστάτωση αυτή συμπίπτει με τις αλλαγές των όρων δόμησης που προωθούνται για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα. Ετσι, αγοραστές αγροτεμαχίων που ήθελαν να κτίσουν παραθεριστικές κυρίως κατοικίες εκτός σχεδίου είχαν σπεύσει να υπογράψουν συμβόλαια μεταβίβασης προκειμένου να προλάβουν την αλλαγή των όρων δόμησης. Πολλοί από αυτούς βρίσκονται τώρα με συμβόλαια που δεν είναι έγκυρα.

 

Ενδεικτικό του κλίματος είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας, υπηρεσίες του οποίου είναι αρμόδιες για την έκδοση των πιστοποιητικών, δεν γνωρίζει τι θα γίνει, ενώ ο Σύλλογος των Συμβολαιογράφων μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ειδοποίησε τα μέλη του ότι δεν πρέπει να υπογράφουν συμβόλαια μεταβίβασης αγροτεμαχίων χωρίς το νέο πιστοποιητικό, το οποίο δεν εκδίδεται από τους αρμοδίους.

 

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_13/11/2001_511

Δημοσιεύτηκε

GRTOPO πριν δημιουργηθεί ή σχολή Αγρονόμων τοπογράφων μηχανικών ποιος εκπονούσε τοπογραφικά διαγράμματα? Εμμέσως έτσι απαντάτε και για το ποιός θίγεται επαγγελματικά.

Κατα τα άλλα συμφωνω απολύτως με την πρώτη σου δημοσίευση και σίγουρα με τον φίλο agior.

Δημοσιεύτηκε

Για εκτός σχεδίου, παίρνεις με ένα gps τις κορυφές σε ΕΓΣΑ, "φέρνεις" αυτό που έχεις μετρήσει στα όρια κι είσαι έτοιμος.

 

Η δημοσίευση για το δασαρχείο έχει αναμονή 2 μήνες.

 

Για να βγάλεις άδεια δεν αρκεί απλός χαρακτηρισμός, σε πολλές πολεοδομίες ζητούν τελεσιδικία!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.