Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τύποι και ποιότητες αγκυρίων


 

Recommended Posts

Αρχικό ερώτημα για το τύπο αγκυρίων και μετά θα αναφερθώ και στις ποιότητες.

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι αγκυρίων.

Αγκύρια με άγκιστρο τα οποία αναφέρονται κυρίως σε χαμηλές ποιότητες 4.6

και αγκύρια με πλάκα , UPN κτλ.

Σε περίπτωση θεμελίωσης μεταλλικού κτιρίου με αγκύρια ποιότητας 8.8 , αναφέρει κάπου

ο ΕC3 ή κάποιο ΕΝ ότι τα αγκύρια πρέπει να έχουν βόλτες σε όλο το μήκος τους.

Σε περίπτωση σκυροδέματος και αγκυρίου με πλάκα δε γίνεται έλεγχος συνάφειας.

Αγκύρια με βόλτες σε όλο το μήκος τους λογικά έχουν νόημα όταν έχουμε έγχυση και κάποιο ρητινούχο ένεμα.

Link to comment
Share on other sites

Αγκύρια ολόπασα μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αναπτύσσουν συνάφεια ανάλογη του χάλυβα με νευρώσεις, εφόσον τοποθετηθούν πριν την σκυροδέτηση. Ωστόσο, καθώς το τυπικό μήκος αγκύρωσης είναι <80cm, σχεδόν πάντα η συνάφεια είναι ανεπαρκής και απαιτείται σώμα αγκύρωσης.

Link to comment
Share on other sites

Το ερωτηματικό που το βάζεις?

 

Eάν είναι απαραίτητες οι βόλτες σε όλος το μήκος του αγκυρίου , τη στιγμή που υπάρχει πλάκα στο άκρο του.

Γενικά αν αναφέρει κάτι κάποιο ΕΝ ή άλλος κανονισμός.

Link to comment
Share on other sites

Ναι Αλεξη υπαρχουν.

Βεργες λειες που κοβουν και τις περνανε απο φιλιερα στο εργοστασιο για να δημιουργησουν βολτες.

Οι κατασκευαστες δεν γουσταρουν 8.8 γτ χαλανε την κεφαλη της φιλιερας.

Επισης ο μελετης δεν ξερω γτ να θα πρεπει να παει σε τετοια ποιοτητα.

 

Eάν είναι απαραίτητες οι βόλτες σε όλος το μήκος του αγκυρίου , τη στιγμή που υπάρχει πλάκα στο άκρο του.

Γενικά αν αναφέρει κάτι κάποιο ΕΝ ή άλλος κανονισμός.

 

Δεν εχω κατι υποψη μου.

Δεν νομιζω οτι απαιτουνται.

Απλα το σημαντικο ειναι να ξερεις τι σου βαζουν για αγκυρια.

Και μιλαω για τις ραβδους που κοβουν και φιλαρουν επι τοπου.

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο, αλλά σημειώνω τα παρακάτω, βάσει των οποίων δεν βλέπω να υπάρχει περιορισμός στο μήκος του σπειρώματος:

 

prΕΝ 1993 - 1 - 8 :

§3.3 Anchor bolts

(1)The following materials may be used for anchor bolts:-Steel grades according to appropriate Reference Standards of Group 1;-Steel grades according to appropriate Reference Standards of Group 4;-Reinforcing bars according to EN 10080, provided that the nominal yield strength does not exeed 640 N/mm.

 

§3.6.1 Bolts and rivets

(3)The design resistances for tension and for shear through the threaded portion given in table 3.4 arerestricted to bolts manufactured in conformity with appropriate Reference Standard of Group 4. For other itemswith cut threads, such as anchor bolts or tie rods fabricated from round steel bars where the threads are cut bythe steelwork fabricator and not by a specialist bolt manufacturer, the relevant values from table 3.4 should bereduced by multiplying them by a factor of 0,85.

 

§6.2.4.12 Anchor bolt in tension

(6)When the anchor bolts are provided with a washer plate or other load distributing member, no accountshould be taken of the contribution of bond. The whole of the force should be transferred through the loaddistributing device. (υπάρχουν επουσιώδεις μικροδιαφορές στο τελικό κείμενο)

 

En 1090-2

5.6.7 Foundation bolts

The mechanical properties of foundation bolts shall be in accordance with EN ISO 898-1 or fabricated from hot-rolled steel conforming to EN 10025-2 to EN 10025-4. If specified, reinforcing steels may be used. In thiscase they shall conform to EN 10080 and the steel grade shall be specified.

 

 

 

 

Πάντως, μου φαίνεται περίεργο να επιλέξει κανείς να κόψει πάσα σε χάλυβα 8.8, από την στιγμή που υπάρχουν έτοιμες γαλβανισμένες ντίζες κατά το DIN975...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πάντως, μου φαίνεται περίεργο να επιλέξει κανείς να κόψει πάσα σε χάλυβα 8.8, από την στιγμή που υπάρχουν έτοιμες γαλβανισμένες ντίζες κατά το DIN975...

 

 

1. Μαλλον θεμα κοστους

2. Κατασκευαστης μου ειχε πει, οτι τις ντιζες δεν τις προσεχουν στη μεταφορα και ειναι πολυ συνηθισμενο να χτυπηθει το σπειρωμα.

Σκεψου οτι ειναι 3μ βεργες.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

1) Είναι προτιμητέα αγκύρια "χαμηλής" ποιότητας (π.χ. 4.8 ) έναντι "υψηλής" ποιότητας (π.χ. 10.9), ως λιγότερο ψαθυρά;

2) Αφού η εφελκυστική αντοχή ενός αγκυρίου εξαρτάται από το όριο θραύσης, γιατί να επιλέξει κάποιος αγκύριο 5.6 αντί για 5.8 (ή το αντίστροφο);

Edited by gp1
Link to comment
Share on other sites

Ο σχεδιασμός των αγκυρίων γίνεται πάντα για την fy. Δεν τίθεται θέμα πλαστιμότητας. Τα υπόλοιπα είναι θέμα κόστους, και βασικά η αγορά έχει δουλεύει κατά κόρον τα 4.8 και 8.8.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.